MuscleMeat

ICBkevin Candito Strength Program Log

• Topic Starter Topic Starter
Er zijn ook jongens die de 60kg meteen konden overslaan...

Afhankelijk van hoe je sport historie eruit ziet. Een jongen die bijvoorbeeld heeft gerugbyd en overstapt op fitness zal een stuk hogere begin bench al hebben dan bijvoorbeeld iemand die heeft gevoetbald of niet heeft gesport.

Zelf doe ik ook snatch grip dl omdat het mij heel erg helpt met techniek.
Eerder bij standaard dl altijd bolle onderrug.
Met die snatch grip wordt je wel in een kut start positie gedwongen maar helpt mij heel erg veel.
Top oefening

Zelf doe ik ook snatch grip dl omdat het mij heel erg helpt met techniek.
Eerder bij standaard dl altijd bolle onderrug.
Met die snatch grip wordt je wel in een kut start positie gedwongen maar helpt mij heel erg veel.
Top oefening
Vind het inderdaad ook echt een fijne en vooral uitdagende oefening. Ook goed voor je grip strength en merk goed dat ik enorm veel rear delts en traps meepak die je eigenlijk in begin positie al aanspant. Het is natuurlijk een oefening die bovenhands moet en mixed grip niet mogelijk is, volgende cycle misschien eens fat grip deadlifts als alternatieve doen, vind die variantjes veel leuker dan de standaard deadlift varianten zoals RDL of Stiff Legged .

De laatste dag van week 2 Candito en het moest allemaal last minute nog even snel gebeuren want er was weinig tijd, workout van 1 uur 10 minuten voor candito begrippen heel rap.

Week 2 - Day 5
Upperbody

Benchpress
Barbell x 10
60kg x 8,5
80kg x 5

85kg x 12 AMRAP Progress is langzaam zichtbaar, 12 reps was me streven en uiteindelijk ook gehaald, echter wel met een compleet nieuwe benchform waarin ik normaal bench, ik had me handpositie binnen de lijntjes op de barbell (redelijk close grip zegmaar :D) daarbij me voetpositie achter me knieën met een veel betere arch dan normaal en me ellebogen in een 45 graden positie van me schouders af. Als ik me eigen deze techniek blijf aanwennen zit er echt wat in denk ik! Volgens de calculator was de potentiële 1RM al richting de 120kg met 12 reps op 85 dat zou +10 zijn deze cycle maar even niet te vroeg juichen nog:rolleyes::rolleyes:

Seated Cable Rows
39kg x 10
59kg x 6

73kg x 10
86kg x 8
96kg x 8

Seated Military presses
Barbell x 10
40kg x 6

55kg x 10
65kg x 8
75kg x 6
Heavy begonnen en uiteindelijk toch afgesloten met 75kg 6 reps ik zat nog even te twijfelen om 77,5kg te doen maar wil mezelf niet overschatten aangezien dit al redelijk tegen de rand aan zat, had de vorige training met de 72,5kg veel meer kracht merkte ik

Lat pulldown
39kg x 10
52kg x 8

59kg x 10
66kg x 8
73kg x 6

Optioneel:

Close grip incline benchpress
50kg x 12
60kg x 12,12

EZ-Bar preacher curls

30kg x 12
40kg x 12,12

Op naar week 3 ! :D:D

Mayb domme vraag maar kan je deze 6 weken gewoon (na weekje deload) herhalen?

Week 3 is aangebroken, relatief weinig herhalingen maar toch was vandaag wel een zware dag met zowel hoge gewichten 85-90% van 1RM met toch nog aardig veel herhalingen.

Week 3 - Day 1
Lowerbody

Squat
Barbell x 10
60kg x 6
100kg x 4
130kg x 2

137,5kg x 6,5,5 Rep range van 4-6, eerste ging aardig goed 6 zonder tot failure te gaan te zijn, laatste 2 sets waren beduidend zwaarder, 5 reps gedaan op safe, ik vond het prima! :D

Deadlift
70kg x 8
120kg x 5
160kg x 2

175kg x 4,4 Rep range hier was 3-6 reps, 4 reps voelde redelijk te doen nog het was wel zwaar na die drie zware sets squaten had me hier wat op verkeken :o

Cable crunches seated

64kg x 12,12,12

Calf raises leg press

230kg x 12,12,12

Mini update benen en me overheerlijke pizza 130gr carbs 50gr protein, wat nou pizza is slecht?!:D
IMG-20180703-WA0020.jpeg

Week 3 - Day 2
Upperbody

Benchpress
barbell x 10
60kg x 8
80kg x 5
90kg x 3

92,5kg x 6,6,4 Gingen redelijk, laatste set ineens de concentratie minder en kracht weg, moet erbij zeggen dat mijn rechterpols pijn voelt al tijdens sinds ik heb gevoetbald en de bal tegenhield met me hand, vooral met de lift off uit de bench voelde ik het erg. Wel alles binnen de rep range van 4-6 gehaald dus niks te klagen:D

Lat pulldown
39kg x 10
52kg x 5

73kg x 6,6,6

Seated Military press
barbell x 10
40kg x 8
60kg x 5

65kg x 6
70kg x 6
75kg x 6

Seated Cable rows

45kg x 10
59kg x 8

79kg x 6
93kg x 6
107kg x 6

Superset Bicep cable rope / tricep extensions

45kg x 12,12,12 Hoefde eigenlijk geen optionele oefeningen erbij te doen maar voelde zo lullig een Upperbody workout zonder armen erbij.:o

Vanwaar de switch naar seated mp, of doe je gewoon een variant welke op die dag het beste uitkomt

Vanwaar de switch naar seated mp, of doe je gewoon een variant welke op die dag het beste uitkomt
Ik heb deze altijd seated gedaan, met een bench tussen het squatrek en safetybars op 10 zodat je eigenlijk altijd tot failure kan gaan wanneer nodig, echt een super oefening!

Dat van die focus verliezen herken ik wel man. Komt altijd weer onverwacht :P. Desondanks een prima bench serie zo en volgende keer pak je 3x6 man!

Dat van die focus verliezen herken ik wel man. Komt altijd weer onverwacht :P. Desondanks een prima bench serie zo en volgende keer pak je 3x6 man!
Ja het was niet zo zeer de focus maar meer de pijn in de pols waardoor ik me focus daarop legde ipv krachtig uit te stoten was ik voorzichtig met me vorm. Hopen dat het snel over is. Zaterdag 3x6 met 95 :)

Voordat ik begin met loggen even een kort dingetje.

Ik was gister met een vriend wezen zwemmen op me rustdag, allemaal heel braaf en netjes zou je denken om te doen. Echter na het zwemmen voelde ik een enorme pijn in me nek in eerste instantie dacht ik, vannacht en vanochtend was de pijn alleen maar erger geworden en zat het meer in de trapezius (links). Paniek, en dat met een trainingsdag vandaag op het programma. Toch motivatie gevonden om te gaan en ff te kijken hoe het zou gaan aangezien ik moest squaten vandaag, high bar, dus de stang vol op het pijngebied. Uiteindelijk na goede warming up redelijk pijnloos begonnen aan de training thankgodd:D:bow2:

Week 3 - Day 3
Lowerbody

Zowat een half uur opgewarmt met foamroller en roeien en nog meer

Squat
barbell x 10
50kg x 8
70kg x 5
100kg x 3
120kg x 2
135kg x 1

140kg x 6 4-6 reps Onverwacht dit, met een zere linkerkant van me nek/trapezius het maximale reps uit de set gehaald met 140kg, flinke opluchting :D:D Dit was overigens ook de enige workset van deze dag op de squat dus dat kwam goed uit

Snatch Grip Deadlift

40kg x 8
50kg x 5
80kg x 4

100kg x 8 PR REPS vorige keer 90kg gedaan, vandaag zoals gezegd met de pijn aan de nek toch gekozen om de 100kg is te proberen, het was de enige werkset op de alternatieve deadlift, was aardig te doen nog ondanks dit echt een Trapezius killing oefening is had ik er gek genoeg tijdens te oefening weinig pijn of iets aan :D:D

Super set leg extensions / hamstring curls
80kg / 80kg x 10,10,10

Abdominal Crush e-gym machine
58kg x 12,12,12

En klaar, geen spannende workout het was erg weinig vandaag dag 3 in week 3 is gewoon een lachertje eigenlijk. Goed de squats waren een gok die ik moest nemen, nam en uiteindelijk verassend goed deed, de snatch grip deadlift met 100kg voor 8 ging ook prima! Lekkere warme douche zo en hopelijk maandag helemaal fresh voor Week 4!

Pijn in je nek is klote, ik ben momenteel ook even genekt erdoor.

@eddieuutemst Ja ongelofelijk blij dat ik 140 kan reppen, op naar de 150+ reppen :)

@grenzlooz Ja vanochtend voelde het zo erg dat ik er gewoon naar van was, paracetamols genomen en rustig gelegen , warm gedoucht niks hielp haha

Even een kleine update, nekpijn is redelijk verminderd, echter nu een nare steek bij de onderkant hamstring/knie , het is ook altijd wat met mij haha:D

Terug
Naar boven