Voordat ik begin met loggen even een kort dingetje.
Ik was gister met een vriend wezen zwemmen op me rustdag, allemaal heel braaf en netjes zou je denken om te doen. Echter na het zwemmen voelde ik een enorme pijn in me nek in eerste instantie dacht ik, vannacht en vanochtend was de pijn alleen maar erger geworden en zat het meer in de trapezius (links). Paniek, en dat met een trainingsdag vandaag op het programma. Toch motivatie gevonden om te gaan en ff te kijken hoe het zou gaan aangezien ik moest squaten vandaag, high bar, dus de stang vol op het pijngebied. Uiteindelijk na goede warming up redelijk pijnloos begonnen aan de training thankgodd

Week 3 - Day 3
Lowerbody
Zowat een half uur opgewarmt met foamroller en roeien en nog meer
Squat
barbell x 10
50kg x 8
70kg x 5
100kg x 3
120kg x 2
135kg x 1
140kg x 6 4-6 reps Onverwacht dit, met een zere linkerkant van me nek/trapezius het maximale reps uit de set gehaald met 140kg, flinke opluchting

Dit was overigens ook de enige workset van deze dag op de squat dus dat kwam goed uit
Snatch Grip Deadlift
40kg x 8
50kg x 5
80kg x 4
100kg x 8 PR REPS vorige keer 90kg gedaan, vandaag zoals gezegd met de pijn aan de nek toch gekozen om de 100kg is te proberen, het was de enige werkset op de alternatieve deadlift, was aardig te doen nog ondanks dit echt een Trapezius killing oefening is had ik er gek genoeg tijdens te oefening weinig pijn of iets aan

Super set leg extensions / hamstring curls
80kg / 80kg x 10,10,10
Abdominal Crush e-gym machine
58kg x 12,12,12
En klaar, geen spannende workout het was erg weinig vandaag dag 3 in week 3 is gewoon een lachertje eigenlijk. Goed de squats waren een gok die ik moest nemen, nam en uiteindelijk verassend goed deed, de snatch grip deadlift met 100kg voor 8 ging ook prima! Lekkere warme douche zo en hopelijk maandag helemaal fresh voor Week 4!