AndroidHealthClinic

ICBkevin Candito Strength Program Log

Met Candito zijn de werksets vaak oplopend qua gewicht en aflopend qua herhalingen. Dus bijvoorbeeld 12-10-8-6 of 12-10-10-8. Dit geldt voor week 1 tenminste zo. Naarmate het schema vordert heb je ook sets met een vast gewicht voor 6-8 reps per set inderdaad.

Als je de rug/schouder oefeningen bedoelt, ja deze doe ik inderdaad oplopend met progressive overload, elke week ietsje zwaarder.

Ik had het over de accesorry exercises, je gaat hier elke set wat hoger in gewicht en lager (volgens schema) in reps.
Ik kan nergens terug vinden dat dit de bedoeling is bij Candito, zo ver ik begrepen hou je het gewicht gelijk en verhoog je door de weken heen dit gewicht? Wellicht dat je op jouw manier de eerste of de eerste twee sets te licht pakt?

• Topic Starter Topic Starter
Ik had het over de accesorry exercises, je gaat hier elke set wat hoger in gewicht en lager (volgens schema) in reps.
Ik kan nergens terug vinden dat dit de bedoeling is bij Candito, zo ver ik begrepen hou je het gewicht gelijk en verhoog je door de weken heen dit gewicht? Wellicht dat je op jouw manier de eerste of de eerste twee sets te licht pakt?
Voor zover ik weet en heb bijgehouden zijn al me accessory exercises 12 reps en het gewicht kan hier en daar een keer meer worden. De oefeningen die jij bedoeld zijn denk ik de accessory oefeningen voor Rug/schouders etc zoals Lat Pulls, deze gaan inderdaad van hoog naar laag in reps en voor zover ik weet doe ik het gewicht ook opvoeren en blijf ik niet elke set met hetzelfde gewicht dat heb ik tijdens geen enkele candito cycle gedaan.

Oké, ik nergens dat dit de bedoeling is maar ook niet dat het niet de bedoeling is. Ik ga denk ik het gewicht gelijk houden.

Nog een vraag :)

Voor deadliftvariation wil ik de Pause deadlift gaan doen. Waar pauzeer je?

Pfff heb geen idee, ik denk een cm of 5-10 boven de vloer?? Ik doe zelf Snatch Grip Deadlifts voor me alternatieve Deadlift variant man

Vandaag een heavy Lowerbody op het programma, de eennazwaarste lowerbody dag van Candito vind ik dit altijd, de MR10 dag op de maandag!!

Week 2 - Day 1
Lowerbody

Squat
Barbell x 10
70kg x 7
100kg x 3
120kg x 2
128kg x 9 MR10 PR REPS Moest minimaal 8 herhalingen halen en maximaal 10 en ik zat er precies tussenin, 9 herhalingen met dit gewicht, super blij mee en dat met een zere knie en de laatste reps zonder goed te bracen :D:D Was flink kapot na deze set :p
130,5kg x 3,3,3,3,3 5 sets van 3 reps met een minuut rust hierna en dat was ook wel echt zwaar dit maal, de vorige candito cycle ging dit met stuk lagere gewichten 115kg uit me hoofd, maar dit was echt even doorbuffelen :wl:

Snatch Grip Deadlift
50kg x 10
70kg x 8
80kg x 8,8 Was goed te doen dit gewicht met de reps, wordt me favoriete deadlift variant deze :bow2:

(Superset) Leg extension / Hamstring curls
50kg x 12 / 12

70kg x 12 / 12
80kg x 12 / 12
90kg x 12 / 12

Ab crunch machine (negatief)
48kg / 73kg x 12,12

Zo dat was hem weer, goed zware workout met name de squats!!

Pfff heb geen idee, ik denk een cm of 5-10 boven de vloer?? Ik doe zelf Snatch Grip Deadlifts voor me alternatieve Deadlift variant man

Oké dacht de je alle ins and outs van het schema wist :p volgens mij maakt het ook allemaal geen ruk uit... geen vragen meer ;)

Candito raad aan om net boven de grond het momentum eruit te halen. Dus 2 & 3 cm, staat stukje over in zijn lineare programma.

Maar het idee is om op je moeilijkste punt te pauzeren. Bij de meeste mensen is dit net het eerste stukje vanaf de grond.

Candito raad aan om net boven de grond het momentum eruit te halen. Dus 2 & 3 cm, staat stukje over in zijn lineare programma.

Maar het idee is om op je moeilijkste punt te pauzeren. Bij de meeste mensen is dit net het eerste stukje vanaf de grond.

dat vond ik ook terug in het lineare programma, thanks ;)

Training van vanavond, de eerste upperbody van week 2, over het algemeen relatief easy te doen vergeleken met de Lowerbody dagen in deze week.

Week 2 - Day 2
Upperbody

Benchpress
Barbell x 10
50kg x 8
70kg x 5
80kg x 10
85kg x 8
90kg x 7
Relatief goed te doen moest de laatste set tussen 6-8 reps halen en 7 reps gingen zonder hulp, had een beetje pijn in me rechterpols van het voetbal afgelopen weekend dus even voorzichtig

Lat Pulldown
32kg x 12
52kg x 8
59kg x 10
66kg x 8

79kg x 6 Even voor me mede-candito groeimaatjes, ja week 2 is een rep range van 10 - 8 - 6 met 3 sets op de accessory behalve de row exercise die is 10-8-8

Iso-lateral rear delt machine rows (hele mond vol)
40kg x 10
60kg x 10

80kg x 10
90kg x 8
110kg x 8

Dumbell Shoulder press (net zoals de rear delt machine rows even een andere oefening dan normaliter, het was erg druk in de gym dus even wat variatie)
18kg x 10
24kg x 6

30kg x 10
34kg x 8

38kg x 6 PR ? Voor zover ik weet nog nooit de poging gedaan laat staan 6 reps gehaald met 2x 38kg dumbells op de shoulder press. Het was even wennen normaal doe ik de barbell met relatief hoog gewicht maar dit voelde weer heel anders aan, half jaar geleden dat ik deze oefening deed :D:D

Bicep Hammer Curls

14kg x 12,12,12

Tricep rope pushdown (met meter afstand)
32kg x 12,12,12

Een beetje een chaotische training was het, na het benchen en lat pulldown minstens 10 minuten gewacht tot er wat vrijkwam het was behoorlijk druk en toen noodgedwongen de machine row moeten doen met als afsluiter de dumbell shoulder press omdat vrijwel continu het squatrek bezet was voor military presses. Achja, afwisseling in Accessory exercises kunnen nooit kwaad.

Week 2 - Day 3
Upperbody

Benchpress
Barbell x 10
50kg x 8
70kg x 5
80kg x 10
85kg x 8

90kg x 7 Weer hetzelfde als de dinsdag, het voelde nog redelijk

Lat Pulldown
39kg x 10
52kg x 10

59kg x 10
69kg x 8
79kg x 6

Military presses
Barbell x 10
40kg x 6

50kg x 10
60kg x 8 Deze gingen echt heel goed en snel, verbazingwekkend snel en makkelijk zelfs
72,5kg x 6 Ook verbazingwekkend makkelijk deze 6 reps met 72,5, volgende keren maar langzaam naar de 80 gaan

Cable rows
39kg x 10
52kg x 10

66kg x 10
79kg x 8
93kg x 8

Tricep rope extensions (meter afstand)
32kg x 12,12,12

Bicep cable curls ez-bar

54kg x 12,12,12

Op naar morgen de 2e Lowerbody training van week 2 wordt een absolute killer

Week 2 - Day 3
Upperbody

Benchpress
Barbell x 10
50kg x 8
70kg x 5
80kg x 10
85kg x 8

90kg x 7 Weer hetzelfde als de dinsdag, het voelde nog redelijk

Lat Pulldown
39kg x 10
52kg x 10

59kg x 10
69kg x 8
79kg x 6

Military presses
Barbell x 10
40kg x 6

50kg x 10
60kg x 8 Deze gingen echt heel goed en snel, verbazingwekkend snel en makkelijk zelfs
72,5kg x 6 Ook verbazingwekkend makkelijk deze 6 reps met 72,5, volgende keren maar langzaam naar de 80 gaan

Cable rows
39kg x 10
52kg x 10

66kg x 10
79kg x 8
93kg x 8

Tricep rope extensions (meter afstand)
32kg x 12,12,12

Bicep cable curls ez-bar

54kg x 12,12,12

Op naar morgen de 2e Lowerbody training van week 2 wordt een absolute killer

Sterke schouders!

Vind dit ook hele prettige oefening en me schouders zien er in de spiegel tijdens de oefening zelf echt huge uit. Misschien dat ik volgende cycle nog wel een Compound vervang voor deze.:D:D Wil deze gewoon naar de 100 krijgen voor reps!!

Ik ben zelf, nu mijn schouderblessure genezen is, ook weer gaan schouderdrukken, vind het ook een prettige oefening. Mijn voorkant schouders is meteen vooruitgegaan.

Vind dit ook hele prettige oefening en me schouders zien er in de spiegel tijdens de oefening zelf echt huge uit. Misschien dat ik volgende cycle nog wel een Compound vervang voor deze.:D:D Wil deze gewoon naar de 100 krijgen voor reps!!

rustig aan met die doelstellingen, dat is 30 kg op je mp plakken :)

100 voor 5x3 of 5x5 ik had vandaag idee dat die 72,5 wel 8-10x kon dus de lat mag wel hoog, vaak onderschat je jezelf in zulke oefeningen enorm.

Misschien heb je gelijk. 5x5 zie ik niet gebeuren, maar een triple... het is niet een oefening waarmee je start, ze zijn al voorvermoeid door het benchen, dus wanneer je dit omdraait verwacht ik wel dat er nog wat bij kan.

Misschien heb je gelijk. 5x5 zie ik niet gebeuren, maar een triple... het is niet een oefening waarmee je start, ze zijn al voorvermoeid door het benchen, dus wanneer je dit omdraait verwacht ik wel dat er nog wat bij kan.

Precies! Vroeger waren wij als kleine jongens ook blij met een bench van 60kg en zie waar sommige nu staan, niets is onmogelijk :)

Vandaag stond die op het programma hoor, de zwaarste dag uit Candito Strength program, oftwel de tweede Lowerbody dag van week 2 !!

Week 2 - Day 4
Lowerbody

Squat
Barbell x 10
40kg x 8
70kg x 5
100kg x 3
125kg x 2

130kg x 9RM PR REPS Sowwww wat een opluchting was deze set zeg, waar ik zo zwaar tegenop keek de MR10 set van week 2 de tweede LB dag. Maandag met 127,5 9 reps gehaald en nu dus 130 en uiteindelijk ook 9 gehaald, daarbij moet ik noteren dat maandag echt tot failure was en vandaag er miss wel 10-11 reps in hadden gezeten met deze 130, echter had ik liever de 8x3 erna dan de 10x3
125kg x 3,3,3,3,3,3,3,3 (1 min rust tussen de sets) Zoals gezegd dus, 8x3 met 5kg van de 10MR af dus 125kg die waren goed te doen ondanks de korte rust, dit was echt moordend. Uiteindelijk had ik 10x3 ook wel gered maar nam eieren voor me geld, onderschat in dit geval dus maar gaf me goede hoop voor de komende weken!

Snatch Grip Deadlifts
50kg x 10
70kg x 5

90kg x 8,8,8 Was redelijk te doen, maandag nog met 80 gedaan maar vond dat ik er wel wat meer op kon gooien, echt een geweldige DL variant dit :D:D

Superset Hamstring Curls / Leg extensions

50kg x 12 / 12
70kg x 12 / 12
80kg x 12 / 12
90kg x 12 / 12

Abdominal crunch e-gym machine (negative)
48kg / 73kg x 12,12,12

En na ruim 1,5 uur zat het er weer op, het was een mega zware training. Totaal 42 minuten gesquat, natuurlijk de MR10 set die slopend is en vervolgens nog 8 sets met een relatief hoog gewicht nog met 1 minuut rust wat pure cardio is. De MR10 viel me reuze mee ik had gedacht op 7 reps maar uiteindelijk zonder tot het uiterste te gaan 9 gehaald, ik ben een gelukkig man na vanmiddag :flex:

Terug
Naar boven