MuscleMeat

Ice's Rippetoe Log!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Das zeker nice, financiele zekerheid! (y)

En vis.. makreel is het enige wat ik wegkrijg iig :D Dat kocht ik dan in blik (van de visboer zal zeker beter/lekkerder zijn!) Overigens ben ik nu ook vis-af, mijn vetten haal ik tegenwoordig alleen uit pindakaas/noten voor het gemak. :o En ach, zorg gewoon dat de vetten ongeveer aan gram op je lichaamsgewicht zit, dat zit dan wel goed!
yes, financiele zekerheid is inderdaad goed:) ik ga wel even experimenteren met vis nog (tonijn, makreel, panga) dan even afwegen welke smaak het beste is icm beste voedingswaarde:)
vind je pangafilet gebakken in olie echt niet lekker? ik vind vis zowiezo uber lekker.
ik zelf eet meer vis dan kip/vlees gerechten, ik ben zelf van plan regelmatig wat kip in te kopen + wat biefstukjes etc.

had je nog getraint bij die vriend (vandaag?)
nice!
ja, heel even voordat we weg gingen :o
maar goed moest in me achterhoofd houden dat ik rustig aan moet doen nog.
Krijg wel weer zin om te trainen.. zit nu ook naar eurosport te kijken: euro champs 85kg klasse :)

Ik kan helaas pas woensdag weer trainen.
Wel ga ik dan weer deadliften en benchen.
De prioriteit ligt zeker niet bij de press en b.o.r. ;)
Deadlift ga ik +5kg per training aanhouden zodat deze mooi 20kg voor blijft lopen op mijn Squat.
Benchen word dan 62,6kgx5x3 en de deadlift 85kg. Squat 62,5 (wat eigenlijk debiel laag is omdat ik op 95kg moest stoppen..)

Overigens doe ik de deadlift nu anders, ik doe nu echt de conventionele deadlift (deed eerst een eigen soort verzinsel, zolang m'n rug maar recht bleef) en merk dat m'n lats en traps echt bijzonder veel meer worden aangesproken.. echt heerlijk:)

Ik snap alleen niet wat er mis is met lat-pull down. Als ik thuis aan de trap ga hangen kan ik met brede grip toch wel 8x mijn lichaamsgewicht vrij simpel omhoog trekken.. Terwijl als ik moet zitten in dat apparaat dan vind ik 50kg om 8 keer te doen best zwaar???
en ik doe geen 'swing' in mn pull ups.. ik doe ze rustig en gecontroleerd.

Voedingsschema even geupdate :)
totaal: 3300 kcal (3100 niet trainingsdagen)
e/k/v: 29/44/27

ik heb ook al even gekeken hoeveel me dat allemaal gaat kosten per maand en dat is wel redelijk te doen:)

Commentaar is nog steeds welkom! (kan het cleaner?)

Voedingsschema:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Zoals je al aangaf in het cod topic, kom ik eens piepen ;)
Ik zou die appel van maaltijd 2 naar je ontbijt brengen.
Ontbijt mag een grote maaltijd zijn, je lichaam zit ook al enkele uren zonder voedingsstoffen. Het brengt je metabolisme ook direct goed op gang.
Verder vind ik maaltijd 5 ook niet ideaal.
Maak daar een kleinere portie noten van eet er iets bij wat je dierlijke eiwitten oplevert (stukje vis - vlees of wat eieren).
Voor de rest ziet het er aardig uit.

Yes, misschien heb je het gemist maar ik ben druk druk druk bezig met vis leren eten (ik moest er altijd van kokhalsen), ik krijg nu al lekker tonijn uit blik goed weg. Laatst ook makreel gegeten en dat ging er ook in. Alles bij de supermarkt halen of bij de visboer/markt?

Ik zocht trouwens toch werk?
Mijn broer belde dat zijn vaste afwasser in het restaurant 2 weken weg gaat. Kan dan di/wo/do/vrij avond 2 weken lang werken en dan zal ik ongeveer +300 verdienen.. dat betekend dus dat ik lekker eten kan gaan kopen:D

Bweh, afwassen, het dwaaste werk ooit imo! ('k ben ook afwasser elke vrijdag hehe)

Zoals je al aangaf in het cod topic, kom ik eens piepen ;)
Ik zou die appel van maaltijd 2 naar je ontbijt brengen.
Ontbijt mag een grote maaltijd zijn, je lichaam zit ook al enkele uren zonder voedingsstoffen. Het brengt je metabolisme ook direct goed op gang.
Verder vind ik maaltijd 5 ook niet ideaal.
Maak daar een kleinere portie noten van eet er iets bij wat je dierlijke eiwitten oplevert (stukje vis - vlees of wat eieren).
Voor de rest ziet het er aardig uit.
Hmm oke thx voor de tips:)
Dan eet ik 2 stuks fruit bij m'n ontbijt, maaltijd 5 word dan 50 gram noten en een gekookt ei (of 2) :)
Ga even kijken hoe dat uitpakt..

---------- Toegevoegd om 19:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:56 ----------

Bweh, afwassen, het dwaaste werk ooit imo! ('k ben ook afwasser elke vrijdag hehe)
Gister mocht ik even invallen.. afwasser was ziek..
eerste dag, restaurant kan ongeveer 79 man in.. we hebben die avond 96 man weggedraaid.. en ik ben geen een keer vast komen te zitten.. ze hebben me niet hoeven helpen en ik kreeg alles op tijd af.. ze waren trots op me:D

Ik heb ook wel een hekel aan afwassen, maar ik vind het leuk om met me broer te werken en zijn collega's zijn ook erg aardig;) plus dat ik nu geld nodig heb..

---------- Toegevoegd om 20:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:57 ----------

Zo, hier en daar wat vermindert/veranderd en wat verplaatst :) e/k/v verhoudingen zijn ongeveer hetzelfde gebleven.

Vanaf woensdag (dinsdag tentamen) ga ik weer officieel elke week, drie keer per week trainen.
Komende woensdag gooi ik er wat gewicht op, van waar ik was 'gestart' afgelopen training:)

Wordt dus:
Squat:
3x5x62,5 kg (ik weet het, ontzettend slap.. maar ik ga deze zo lang mogelijk laag houden, in de hoop dat ik makkelijk over de 100kg knal en om ruimte te geven aan de andere oefeningen om te groeien:))
Deadlift:
1x5x85kg
Bechpress
3x5x62,5kg

p*ssy weights, maar moet nog steeds rustig aan doen:)

*zie trouwens dat veel mensen komen kijken, maar je mag bést wat posten hoor:D

achjah. lekker op het gemak opbouwen en omhoog gaan.

al ben ik meer van hoog beginnen en steeds net tegen fail aan trainen :P
maar je moet natuurlijk ook nog rustig aan doen

Juist ;)
Als ik al volle bak had mogen vlammen was ik meteen erin gesprongen bij 90kg squat, 105kg deadlift en 70 bench..

maar het is niet anders :(

komt wel goed, voornamenlijk door je nieuwe avatar.
succes met je tentamens!

komt wel goed, voornamenlijk door je nieuwe avatar.
succes met je tentamens!
heheheh
wanneer ga jij eens een lekker mokkel als avatar nemen :rolleyes:

Maar inderdaad komt goed, ben pas 19 en zie mezelf de komende 5 jaar sowieso nog wel in de gym, dus doe mak aan:)

heheheh
wanneer ga jij eens een lekker mokkel als avatar nemen :rolleyes:

Maar inderdaad komt goed, ben pas 19 en zie mezelf de komende 5 jaar sowieso nog wel in de gym, dus doe mak aan:)
ik hou Shawn Ray als inspiratie + het is een prachtige foto (no homo)

over 5jaar train ik al 8 jaar:eek:

ik hou Shawn Ray als inspiratie + het is een prachtige foto (no homo)

over 5jaar train ik al 8 jaar:eek:
Ja nja het lijkt veel, maar als je bedenkt dan weer dat ik 7 achtereenvolgende jaren heb getennist.. Dan moet dat makkelijk te doen zijn toch :o

Hmm wanneer mag je weer voluit trainen dan? Ivm de druk op je hoofd enzo? Succes in ieder geval weer!

Hmm wanneer mag je weer voluit trainen dan? Ivm de druk op je hoofd enzo? Succes in ieder geval weer!
rond de 21ste mag ik weer volle bak :)
Ik denk dat ik komende training +10kg ga doen behalve bij de Bench, daar +5kg..

dit omdat ik dan eerder weer op nette gewichten zit.. ik wilde ook eerste even kijken hoe me lichaam ging reageren op plotselingen training:)

Oké, hoelang heb je dan in totaal hersteld? Ruim anderhalve maand? Succes in ieder geval!

En hoelang wil je rippetoe dit keer ongeveer volhouden?

Oké, hoelang heb je dan in totaal hersteld? Ruim anderhalve maand? Succes in ieder geval!

En hoelang wil je rippetoe dit keer ongeveer volhouden?
Tot ik geen progressie meer maak in de gewichten;)

Ja nja hersteld, hersteld..
Ik had op 31 maart (2 maart operatie) groen licht gehad van de dokter om weer te trainen, moest dan nog 2 a 3 weken rustig aan doen..
dus anderhalve maand is heel ruim ja;)

Hehe oke, die pr's komen dan wel weer neem ik aan. Hmm jaa naja, anderhalve maand om weer voluit te mogen trainen zal ik dan ook in m'n hoofd houden bij het gesprek met die dokter. Woensdag dus weer training?

Hehe oke, die pr's komen dan wel weer neem ik aan. Hmm jaa naja, anderhalve maand om weer voluit te mogen trainen zal ik dan ook in m'n hoofd houden bij het gesprek met die dokter. Woensdag dus weer training?
Jup, vandaag me dag verkloot aan leren..
Morgen ochtend 8 uur naar school om verder te leren, 12 uur tentamen, 4 uur gesprek met studie-adviseur.. dan mag ik om 5 uur bij me broer op z'n werk zijn om daar te gaan werken tot minimaal 11 uur ofzo.. dus wordt woensdag pas weer trainen..

Heeft iemand trouwens enig idee hoe lang je gekookte eieren in de koelkast kan bewaren tot dat ze niet meer goed/lekker zijn?
Ben namelijk van plan om rijst/kip/groente voor 5 dagen te maken en als ik dan op de 'kook-dag' ook meteen 10 eieren kook en 5 dagen vooruit zou kunnen zou dat makkelijk zijn:)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven