MuscleMeat

Ik naar n jaartje flink bulke!

Patrick Swayze...? :eek:
OT: Goeie progressie man, ga zo door! :thumbs:

gaat vast goed komen, succes ;)

Wat late reactie op je topic maar goed...

Eerst en vooral proficiat voor de stap die je hebt genomen. Als jongen van 16 moet het niet simpel zijn om met een gewicht van 126kg door het leven te gaan...
En dan het feit dat je 6000eur hebt geïnvesteerd in je persoonlijke gym om er iets aan te doen dwingt respect af...

Ook is het overduidelijk dat je zeer veel talent hebt om massa aan te zetten; nu goed cutten en bij je volgende bulk wat meer opletten dat je niet te veel 'vervet'.

Ik ga je blijven volgen, ben echt benieuwd naar je evolutie de komende maanden... Volhouden!

• Topic Starter Topic Starter
Wat late reactie op je topic maar goed...

Eerst en vooral proficiat voor de stap die je hebt genomen. Als jongen van 16 moet het niet simpel zijn om met een gewicht van 126kg door het leven te gaan...
En dan het feit dat je 6000eur hebt geïnvesteerd in je persoonlijke gym om er iets aan te doen dwingt respect af...

Ook is het overduidelijk dat je zeer veel talent hebt om massa aan te zetten; nu goed cutten en bij je volgende bulk wat meer opletten dat je niet te veel 'vervet'.

Ik ga je blijven volgen, ben echt benieuwd naar je evolutie de komende maanden... Volhouden!

^
|
|

Thanks man, Nu anderhalf week later ben ik weer 1,4 kilotje kwijt en me massa begint nu echt op te komen. *Ook lijkt het volgens mij dat me spieren wat opgezwoller/droger overkomen*Borstspier sessie is langer geworden, ben er nu bijna 50 min per sessie mee bezig* Dag daarna voeld het niet al te pijnlijk dus het zal wel best zijn.

fdvyc2.jpg

Kon alleen me biceps niet lekker aanspannen want ze waren nogal gevoelig door de training een dag ervoor...foutje van mij om nog een setje te doen naar geconsentration curls tot fail te hebben gedaan.

Nieuw fitness rooster

Kort samengevat

Dag1 Borst,Rug *shake met goede carbs&40 gr aminos+15 gr bcaa's+10 gram glutemine petiden en 10 min pauze*Benen, buik +90 min cardio in ochtent

Dag2 Triceps,Biceps,onderarmen +90 min cardio in de ochtent 'komt we wel de strot uit moet ik zeggen:eek:'

Dag3 Iron palm training *jep vind ik blijkbaar leuk:Dgevoeligheid van pijn in me handen is al wat omlaag gegaan en ik train dus me palm/backhand en me knokels*, boksen 20 min, + 60 min cardio *Dit is me rustdag*

Lijkt veel en het is ook kapot veel maar ik kan gwn niet op me reet stilzitten..verveel ik me snel dan..en gelukkig kunnen me benen het wel aan om elke keer zo lang op de hometrainer te gaan. *Had normaal nog wel eens last van een zeer oude knie blessure bij langdurig gebruik van me benen*

En herhaal dit hele week.. binnekort jammer genoeg moet ik messchien hier en daar wat aanpassen want school begint eind aankomende week weer en ik moet stagelopen gelijk.:mad: maarja voeld altijd goed naar een druke dag me agressie kwijt te kunnen door ff mezelf flink kapot te traine.

Verder eiwitten zijn omhoog gegaan naar gemidelt zo 300+ gr per dag. Zit nu ongeveer -900 cal per dag. Volop aan de proteine shakes dus:D!

Update@biceps&triceps

kon laatst niet lekker aanspanne wegens pijn naar extreem lange training, maar nu dus alsnog daar ook de nieuwe foto van. Benen zijn ook wat droger geworden daar komen nog pic's van aankomende week ofzo.

Armen zijn nog groter geworden en droger tijdens de cut.. ???:D

15s6lxe.jpg

Triceps&borst:
14949r5.jpg

^
| lol @ raar gezicht dat ik trek.

oqyn0n.jpg

Vanaf nu wegens school ga ik 2 keer per dag fitnesse, uurtje voor school en een uurtje naar schooltijd/stagetijd. Cardio komt daarna nog wel in de avond ofzo.

Laatst bewerkt:
Voor het eerst dat ik in een topic alle pagina's doorlees niet anders dan respect voor jou toewijding om van een dikkig mannetje naar een beest te gaan!, ik ben echt heel erg benieuwd hoe jij erbij staat als je op de 12/15% vet zit!.

Ik blijf je volgen!

zeker veel massa zeer goed

Zeer netjes. Ben wel benieuwd naar je cutvoedingsschema?

Respect voor je progressie.

Glubok.

Zeer mooi :) Zou wel je trainingschema eens goed aanpassen. Tijdens de cut worden veel fullbody's gedaan, mss iets voor jou?

@Marvin: Overtrainen is moeilijk. Meestal gewoon een excuus.

Zeer mooi :) Zou wel je trainingschema eens goed aanpassen. Tijdens de cut worden veel fullbody's gedaan, mss iets voor jou?

heb verder niet gelezen wat Marvin zei. maar overtrained raken is echt NIET moeilijk hoor.. als je gewoon hard en zwaar traint.

ontopic: heel veel massa man, netjes. nu rustig cutten en gewoon blijven knallen

Bedankt voor de reacties:D!
Hier een update van me beentjes:
fxaxqf.jpg

Ps zou morgen even me voedings schematje uittype en posten. *Heb het allemaal op papier:D*

Over fullbody training, Heb ik vaker geprobeert maar voor mij werkt dat niet echt, me spiergroepen moeten flink wat te voorduren hebben voor ze moe worden en dan ben ik zo 3 uur bezig of meer.. wat ook niet goed is natuurlijk.

*Ps heb zeer lichte blessure opgelopen tijdens bankdrukken, was zo blij bezig en zette perongeluk me bar net iets over een van de poten van het bankdruk bankje heen..waardoor me arm vaag naar achter een beetje draaide..kreeg het ook niet meer omhoog dus snel eronderuit gegaan en het ondertussen achter me neer laten vallen >_>*

Laatst bewerkt:

Nee.
Ik geloof dat zeker de helft van de beginnende bb'ers in permanente staat van overstraining verkeren. Dit o.a omdat velen schema's van pro's gewoon overnemen (ook omdat deze in bladen worden neergekalkt zonder verdere uitleg daarbij dat een dergelijk schema voor de amateur zonder aas veelal gewoon teveel is van het goede.) Daarnaast hebben velen de indruk dat ze ieder setje tot failure moeten gaan. Overtrainen is gewoon heel erg makkelijk.

Ik heb het al eerder gezegd, maar prachtig resultaat hoor. Ben benieuwd hoe je er bij staat wanneer je een tijdje gecut hebt. ;)
Zou trouwens nog helemaal niets veranderen aan je huidige schema, aan het resultaat te zien werkt dat voor jou prima. Pas aanpassen wanneer je merkt dat je weinig progressie boekt.

Zeer netjes. Ben wel benieuwd naar je cutvoedingsschema?

Respect voor je progressie.

Glubok.

Hey man, hier mijn huidige voedingsschema en wat info over mijn cardio/KT.

---

Voedingsschema

08:30

Amino’s, glutamine peptiden, BCAA’s: 35 g

Cardio!

10:00

50 g Brinta: 162 kcal, 5 g eiwit

50 g Havermout: 180 kcal, 9 g eiwit

250 ml magere melk: 90 kcal, 10 g eiwit

60 g Whey: 240 kcal, 52 g eiwit
Totaal: 672 kcal, 76 g eiwit

12:00

3x bruin brood + kipfilet: 255 kcal, 9 g eiwit

14:00

2x bruin brood: 170 kcal, 6 g eiwit

Tonijn uit blik (65 g): 75 kcal, 17 g eiwit
Totaal: 245 kcal, 23 g eiwit

16:30

100 g rijst met groenten of eitje: 400 kcal, 5 g eiwit

150 g kipfilet: 185 kcal, 40 g eiwit
Totaal: 585 kcal, 45 g eiwit

Tijdens de training

20 g Essential Aminos: 60 kcal

Direct na de training (20:30)

35 g mix van glutamine, amino’s en BCAA’s: 140 kcal

Totaal: 380 kcal, 52 g eiwit

21:30

150 g biefstuk: 160 kcal, 35 g eiwit

1x bruin brood: 85 kcal, 3 g eiwit
Totaal: 245 kcal, 38 g eiwit

Voor het slapen gaan

250 ml magere melk: 90 kcal, 10 g eiwit
Totaal: 330 kcal, 62 g eiwit

06:00 (nacht)

60 g Whey met water: 240 kcal, 52 g eiwit

---

Dagelijkse calorieberekening

Totaal: 3152 kcal, 357 g eiwit

---

Training en dagelijkse activiteiten

Krachttraining (KT): 1000 kcal (anderhalf tot twee uur per dag)
Cardio: 1400 kcal gemiddeld (anderhalf uur intensief)
Dagelijkse basisbehoefte: 2000 kcal

Gemiddeld totaal: 4400 kcal
Cut: 4400 - 3152 = 1248 kcal tekort op trainingsdagen (5x per week KT + 5x cardio).
Op cardio-only dagen vallen de supplementen na KT weg, en op borst-, rug- en beendagen vervalt cardio.

Resultaat:
Afvallen verloopt goed en geleidelijk. Geen krachtverlies, eerder toename, en volgens foto’s neemt lichaamsvet af terwijl spiermassa lijkt toe te nemen.

---

Weekplanning

Maandag: KT, geen cardio

Dinsdag: Cardio + KT

Woensdag: Cardio, geen KT

Donderdag: KT, geen cardio

Vrijdag: KT + cardio

Zaterdag: Cardio, geen KT

Zondag: Zelfde als maandag, herhaling.
Rustdag wordt ingepland als nodig.

---

KT-schema

Dag 1:

Borst, rug, benen, kuiten, buik (40 + 40 + 30 + 10 min = 2 uur)

Dag 2:

Biceps, triceps, schouders, onderarmen (30 min per spiergroep = 2 uur)

Dag 3:

Cardio: 90-100 min op hometrainer

---

PS: Sorry voor de chaos in de oorspronkelijke tekst, hopelijk is het zo beter leesbaar!

(opgeschoond)

Laatst bewerkt door een moderator:
,
LMAO al die emoticons. Maar ziet er goed uit kerel. :D Heb zelf ook een best hoog vetpercentage, ben zo'n 30/35kg afgevallen voor ik met bb begon, en kreeg er dan verder ook niks meer vanaf. Nu ben ik ook lichtjes aan het bulken, om vervolgens over een paar maanden verder af te vallen.

Zit zeker een brute massa onder dat laagje, heb je toevallig ook foto's van hoe je eruit zag voordat je begon met krachttraining?

Glubok.

LMAO al die emoticons. Maar ziet er goed uit kerel. :D Heb zelf ook een best hoog vetpercentage, ben zo'n 30/35kg afgevallen voor ik met bb begon, en kreeg er dan verder ook niks meer vanaf. Nu ben ik ook lichtjes aan het bulken, om vervolgens over een paar maanden verder af te vallen.

Zit zeker een brute massa onder dat laagje, heb je toevallig ook foto's van hoe je eruit zag voordat je begon met krachttraining?

Glubok.
Hey, respect man voor die 35 kg, ik weet hoe moeilijk het is. Hier ff overzichtje van mijn 126 kg naar 81 en weer naar 98 en nu 93.
Was dus toen in totaal 45 kg afgevallen.

1e foto leeftijd mid 16,126 KG
2e foto leeftijd mid 17, 113 kg
3e foto eind 17, 108 kg
4e foto eind 18e, 81 kg nog nooit KT gedaan. begon precies 2 dagen hierna
5e foto begin 2e kwartaal van me 19e jr en zo 5 maanden bezig 87 kg. hierna blessure gehad en paar maanden lang bijna niets kunnen doen + relatie met verloofde ging uit..dit heeft me leven veel beter gemaakt al was het zelfs nu in mijn ogen kwa uiterlijk echt gwn een perfect meisje *had al met der sins me 14e* en ging er eindelijk ook leuker uitzien en toen ging het zegmaar echt mis ineens..... was gwn zwaar klote allemaal maarja leven gaat door dus ik ook!
6e weer doorgebulkt naar de blessure hierna ben ik gaan cutten hierna.
7/8/9 ben ik nu. 93 KG en ben nog nooit zo laag in me BF geweest als nu.
als je de tijd dat ik dus KT neemt - me tijd van blessure ben ik dus nu iets van n jaartje bezig.

Ben 22 augustus *paar daagjes terug dus* 20 geworden.

fylwcn.jpg

Ik zelf ben nog lang niet tevreden met mezelf maar dat gaat helemaal goed komen in de komende jaren! lekker nog wat eraf cutten, daarna cleanbulke..yup kheb er zin in!

Ps, schouder blessure is bijna over 'voor het eerst in 6 weken tijd 2 dagen achter elkaar rust gehouden':eek:

Laatst bewerkt:
Damn, dat heb je mooi gedaan. Moet eerlijk zeggen dat je zelfs in de eerste foto niet leek alsof je zo zwaar was. Denk dat je toch ook wel al wat spiermassa had voordat je met KT begon? Gewoon goede genen denk ik. :D

Je hebt in iedergeval niet heel veel last van losse huid, daar heb ik dus wel behoorlijk last van, en dat is echt super irritant, vooral mijn onderbuik. Dat is dus ook een gebied wat je niet makkelijk met spier op kan vullen. :(

Ben ook niet tevreden met mezelf hoor, nog lang niet zelfs, ik ben nog nooit in mijn leven "normaal" geweest, en nu dus nog steeds niet, en elke keer als ik dat dus in de spiegel zie erger ik me daar weer aan. Het is een stuk beter dan het een aantal jaren geleden was, maar nog steeds niet hoe ik het wil zien. Mijn buik is het grootste probleem helaas, dat is ook de moeilijkste plek om vet weg te krijgen.

Ik heb sowieso een beetje een vreemd lichaam denk ik, toen ik aan het cutten was at ik zo'n 2200kcal per dag. Ik heb een actieve baan waar ik dus 3/4 uur per dag moet lopen, deed 3 x per week KT + 4 keer per week 30 minuten cardio. (Ben 1.80 en was toen 84kg) Maar afvallen? Ho maar. Maar nu dat ik zo'n 3000kcal per dag eet, kom ik ook haast niet aan, dus mijn onderhoud vind ik een beetje lastig te bepalen. ???

Denk dat ik wel ondanks dat ik nu zo'n 3000+kcal per dag eet wel 2/3 dagen ochtend cardio erin ga gooien (hoe moeilijk dat misschien ook is :p) Hoelang doe jij je ochtend cardio? En denk je dat het verstandig is om iets van EAS te nemen tijdens/voor de cardio?

Glubok.

Laatst bewerkt:
1000kcal verbranden met krachttraining?
1400 met cardio?
Hoe kom je erbij?

1000kcal verbranden met krachttraining?
1400 met cardio?
Hoe kom je erbij?

Over die 1000 cal bij KT is een schatting waar ik hier en daar uitkwam met info op het internet enzo, Me hartslag is altijd erg hoog in al die tijd dat ik KT doe omdat ik me sets snel achter elkaar opvolg en dat dus vrijwel elke dag 2 uur lang of meer.

Cardio, dat is gemidelt dat de meter aangeeft wat ik ongeveer verbrand *is echter nu kapot jammer genoeg* dus kan me hartslag cal verbruik minder bijhouden maar ook bij de cardio ligt me hartslag redelijk hoog *niet te* maar precies zoals ik weet dat het hoort in elk geval. dit doe ik dus 90 min.

Belangrijkste is in elk geval voor mij dat ik massa gain en me vet percentage gaat omlaag dus ik vind het wel best:D.

@
,
Ik had heel wat getyped maare daarna automatisch uitgelogt en dus alles was weg ik PM je later in de midag nog wat.

Update, triceps&traps

Ps binnekort ff opnieuw me armen meten want volgensmij zijn ze gegroeit de laatste tijd al zijn ze een heel stuk droger geworden.

'Update op paar milimeter naar zijn ze bijna 47 cm'

2hwdysy.jpg

16bhi04.jpg

34ec7s1.jpg

Laatst bewerkt:
Gaat zeer goed man! Je zet duidelijk veel massa aan. Ook vet jammergenoeg, maar toch flink buff ook:thumb:

Terug
Naar boven