XXL Nutrition

I'm back

Bezoekers in dit topic

Mij een beetje voor de gek houden :o

Nee hoor, ik heb heel zwaar getraind. Ik wilde al voor corona bij mijn sportschool weg omdat de sportschoolhouder niet alleen tegen powerliften, maar ook tegen gewoon zwaar trainen was. Was ook het lange zoeken naar genoeg plates zat, de 60kg dumbbells waarmee werd geadverteerd op de website waren weggedaan en ik mocht geen extra gewicht aan de Matrix weightstack machines hangen. Heb desondanks de kevlar belt van de rowmachine gebroken en kreeg toen de reactie dat die onbreekbaar was. Negatieve sfeer die ik al eerder heb meegemaakt in sportscholen van ex topbodybuilders (o.a. Jonkman).
 
Nee hoor, ik heb heel zwaar getraind. Ik wilde al voor corona bij mijn sportschool weg omdat de sportschoolhouder niet alleen tegen powerliften, maar ook tegen gewoon zwaar trainen was. Was ook het lange zoeken naar genoeg plates zat, de 60kg dumbbells waarmee werd geadverteerd op de website waren weggedaan en ik mocht geen extra gewicht aan de Matrix weightstack machines hangen. Heb desondanks de kevlar belt van de rowmachine gebroken en kreeg toen de reactie dat die onbreekbaar was. Negatieve sfeer die ik al eerder heb meegemaakt in sportscholen van ex topbodybuilders (o.a. Jonkman).

super knap hoor.
Maar als een sportschool tegen ‘zwaar’ trainen is dan zou ik daar ook niet lang blijven. Je traint nu bij een sportschool van een ex topbodybuilder begrijp ik?
 
super knap hoor.
Maar als een sportschool tegen ‘zwaar’ trainen is dan zou ik daar ook niet lang blijven. Je traint nu bij een sportschool van een ex topbodybuilder begrijp ik?

Nee, daar trainde ik. Toen ik ruim 2 jaar geleden bij hem binnenstapte en vroeg: "Can I get some muscles here?" moest hij nog lachen. (Hij is van mijn leeftijd en wist wat ik bedoelde.) Op het laatst vond hij het wel weer goed dat ik mijn eigen dumbbells zou meenemen, maar toen hoefde het voor mij niet meer.

Train nu thuis, heb nog veel spullen van vroeger die ik nooit heb kunnen weggooien. Helaas wel de pulley weggedaan bij mijn recente verhuizing.
 
Laatst bewerkt:
Wat zwaarder geprobeerd te bankdrukken, viel tegen. Ging, qua inspanning, per set verder dan de vorige keer. Volgende keer weer lichter en meer reps - en dan kijken of ik naar de 20 reps kan gaan.

bankdrukken
opwarmen
10x70kg
11x80kg
11x75kg
11x70kg

hammer curls, unilateraal
8x15kg
8x22,5kg
8x27,5kg
12x25kg
 
Dikke banden (28 i.p.v. 23mm) gemonteerd op mijn racefiets en meteen ook maar een Pro Stealth zadeltje. Dat ziet er niet comfortabel uit (plankje) maar is het wel. Ruim een uur door de polder gereden. Meestal ga ik naar de duinen maar dan moet ik eerst door de stad (Haarlem en Zandvoort) en ben ik in totaal 2-2,5 uur bezig. Als het (even) droog is fiets ik de laatste tijd elke dag, afwisselend op de mountainbike en de race. Vandaag kon ik weer af en toe op het buitenblad en als mijn conditie verder vooruitgaat, ga ik ook weer op het strand fietsen. Daar heb ik een speciale fiets voor, een mountainbike met racefietsstuur, racefietsversnellingen en ballonbanden zonder profiel.

Cardio en krachttraining gaan niet samen, maar je moet wat.
 
Laatst bewerkt:
Is iedere dag zo intensief cardio niet belastend voor je hart?

Ik fiets juist extensief. Meestal binnenblad en iedereen mag me tegenwoordig inhalen (in theorie dan ;), laatst werd ik ingehaald door een paar lummels op elektrische mountainbikes en die heb ik natuurlijk teruggepakt). Moet alleen uitkijken dat ik niet te lang bezig ben. De mooie mountainbike parcours hier in de Bollenstreek zijn namelijk best een eind weg en laatst was ik daardoor 3,5 uur bezig, vond de fysiotherapeut niet zo slim. Maar een uurtje of wat fietsen bij een inspanning waarbij ik nog een gesprek zou kunnen voeren is therapeutisch verantwoord.

Die fysio, die zelf aan crossfit doet, kreeg door wat ik met zwaar trainen met gewichten bedoelde en heeft dat toen ten stelligste afgeraden. Dan loop ik juist het risico om de boel op te blazen. Misschien later (lange) setjes bankdrukken met 100kg. Maar op het moment kan ik dat gewicht niet makkelijk drukken, misschien een paar reps. Met 80kg moest ik al gaan persen om meer dan 10 reps te doen, kracht is bijna terug bij af. Om sterker te worden ga nu proberen eerst meer reps te doen i.p.v. meer gewicht, en pas meer gewicht als ik bv. makkelijk 20 reps doe met 70kg.
 
De racevalidatie gaat door. Moest van de fysio voorzichtig grenzen van belastbaarheid gaan opzoeken, dat pakte bijna verkeerd uit. Bij het rondje Kennemerduinen voor de tweede keer na het infarct, het Kopje van Bloemendaal van de steile kant genomen. De eerste keer merkte ik dat het zelfs op het lichtste verzet (39x23) lastig was, nu ging het spelenderwijs. Boven even gestopt om mijn regenjack aan te trekken. Dat was waarschijnlijk niet zo handig, want mijn ademhaling werd toen dieper en sneller door de zuurstofschuld en ik voelde daarna flinke druk op mijn borst. Snel weer opgestapt en rustig doorgefietst, toen ging het weer weg. Hoefde de nitroglycerinespray niet te gebruiken.

 
Het zit me niet mee. Dacht daarnet weer een infarct te hebben. Nu toch weer verlichting van de klachten na een heleboel spraytjes, de Nitroglycerine flacon bleek niet goed te werken. Gewichtentraining en de racevalidatie nu maar op een (nog) lager pitje, nog beter op dieet letten en pogingen ondernemen tot betere coping met stress.
 
Kijk nou maar uit ouwe.
Lijkt mij best eng om te weten dat je elk moment weer een infarct kunt krijgen.
Pas goed op jezelf.
 
Het zit me niet mee. Dacht daarnet weer een infarct te hebben. Nu toch weer verlichting van de klachten na een heleboel spraytjes, de Nitroglycerine flacon bleek niet goed te werken. Gewichtentraining en de racevalidatie nu maar op een (nog) lager pitje, nog beter op dieet letten en pogingen ondernemen tot betere coping met stress.
Schrikken dit. Hoop dat t meevalt. Lijkt me vreselijk irritant niet meer op je lichaam te kunnen vertrouwen op dit gebied. Hoe is t nu?
 
Schrikken dit. Hoop dat t meevalt. Lijkt me vreselijk irritant niet meer op je lichaam te kunnen vertrouwen op dit gebied. Hoe is t nu?
Net wat jij zegt, ik weet het niet meer. Vrijdag had ik mezelf getest door rustig in de lichtste versnelling tegen de hoogste heuvel hier in de buurt op te fietsen. (Dat ga ik dus zo gauw niet meer doen.) Dat leek erg goed te gaan, moest me enorm inhouden om niet harder te rijden, mijn conditie en kracht zijn vooruitgegaan bij de revalidatie. Toen ik boven was, even gestopt om mijn regenjack aan te trekken en toen verdiepte mijn ademhaling zich en voelde ik druk op mijn borst. Daarna bleef ik een beetje druk/pijn op mijn borst houden en gisteravond werd dat erger. Stond al met een rugzakje klaar met schoon ondergoed, tandenborstel en een goed dik boek (had ik vorige keer allemaal niet bij me) om weer 112 te bellen. Maar toen werkte de flacon Nitro weer goed en hielpen de pufjes na een tijdje. Lijkt mij dus angina pectoris geweest, maar dat stemt ook niet optimistisch.
 
Net wat jij zegt, ik weet het niet meer. Vrijdag had ik mezelf getest door rustig in de lichtste versnelling tegen de hoogste heuvel hier in de buurt op te fietsen. (Dat ga ik dus zo gauw niet meer doen.) Dat leek erg goed te gaan, moest me enorm inhouden om niet harder te rijden, mijn conditie en kracht zijn vooruitgegaan bij de revalidatie. Toen ik boven was, even gestopt om mijn regenjack aan te trekken en toen verdiepte mijn ademhaling zich en voelde ik druk op mijn borst. Daarna bleef ik een beetje druk/pijn op mijn borst houden en gisteravond werd dat erger. Stond al met een rugzakje klaar met schoon ondergoed, tandenborstel en een goed dik boek (had ik vorige keer allemaal niet bij me) om weer 112 te bellen. Maar toen werkte de flacon Nitro weer goed en hielpen de pufjes na een tijdje. Lijkt mij dus angina pectoris geweest, maar dat stemt ook niet optimistisch.
Inderdaad. Zo klinkt het wel, en dat is idd niet wat je wilt. Bah wat een rotsituatie is dit voor je! Heb je nog contact gehad met je (behandelend) arts?
 
Inderdaad. Zo klinkt het wel, en dat is idd niet wat je wilt. Bah wat een rotsituatie is dit voor je! Heb je nog contact gehad met je (behandelend) arts?

Nee, het is een zooitje. Telefonisch consult van de cardioloog kan pas weer over 2 weken. De fysio's van de revalidatie en de cardioloog beschuldigen elkaar over en weer van incompetentie. Denk dat ze allebei gelijk hebben, zelf heb ik met beiden onenigheid gehad. De 24 uursmeting was gedeeltelijk mislukt omdat de batterij het niet goed deed, maar de gemeten waarden leken in orde. Maar die dag was ik zo moe dat ik alleen geslapen heb, toen ik de cardioloog zei dat de waarden daardoor waarschijnlijk lager uit zijn gevallen vond hij dat onzin. En de fysio's (zijn verder aardige mensen, de arts is een enorme narcist) begrepen niet dat mijn armen te dik zijn voor een normale band van de bloeddrukmeter, dan vallen de metingen juist weer te hoog uit. De fysio die ontspanningstraining (mindfulness) geeft wilde dat steeds niet doen omdat de opkomst te klein was, deed het slechts 1x toen ik een beetje boos werd over de situatie.

Toen mijn bloeddruk, uiteindelijk ook gemeten met een ruimere band, te hoog bleef bij de revalidatie, is er overleg geweest. Daarna werd ik gebeld door een verpleegkundige, dat ik de dubbele hoeveelheid Valsartan/Hydrochloorthiazide (nu dus 2x 160/12,5) moet nemen. Toen ik later bij de balie van de poli vroeg of er een evaluatiemoment kwam, is daar niets mee gedaan. En toen ik daarom weer later belde, werd er door een geïrriteerde medewerker een belafspraak met de cardioloog gemaakt (18-11) en gezegd dat ik bofte dat het zo snel kon...

Ik ben al 2 keer eerder boos bij dit ziekenhuis weggegaan, 1 keer omdat de longarts niet deugde en een andere keer omdat een chirurg onnodig wilde opereren.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven