MuscleMeat

I'm back

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
En de fysio's (zijn verder aardige mensen, de arts is een enorme narcist) begrepen niet dat mijn armen te dik zijn voor een normale band van de bloeddrukmeter, dan vallen de metingen juist weer te hoog uit. De fysio die ontspanningstraining (mindfulness) geeft wilde dat steeds niet doen omdat de opkomst te klein was, deed het slechts 1x toen ik een beetje boos werd over de situatie.
Dit is wel heel apart...ik meet dan juist altijd met brede band om die reden inderdaad. Te vaak dat een bloeddrukwaarde hoger uitvalt als de band te klein is voor de armen.

Verder een vervelende situatie! Natuurlijk is de hele zorg van de wapper door deze coronaperiode.. maar toch vind ik er wel iets over te zeggen iemand nog 2 weken in onzekerheid te laten zitten. Is er geen vervangend cardioloog waar je een telefonisch gesprek mee voeren kan om dit gebeuren te evalueren? Ik kan je vanuit hier alleen maar een hart onder de riem steken dus bij deze.

• Topic Starter Topic Starter
Dit is wel heel apart...ik meet dan juist altijd met brede band om die reden inderdaad. Te vaak dat een bloeddrukwaarde hoger uitvalt als de band te klein is voor de armen.

Verder een vervelende situatie! Natuurlijk is de hele zorg van de wapper door deze coronaperiode.. maar toch vind ik er wel iets over te zeggen iemand nog 2 weken in onzekerheid te laten zitten. Is er geen vervangend cardioloog waar je een telefonisch gesprek mee voeren kan om dit gebeuren te evalueren? Ik kan je vanuit hier alleen maar een hart onder de riem steken dus bij deze.

Dank je daarvoor en ook voor de (para?)medische tips.

Even een paar dagen niet met free weights getraind en tegen steile heuvels opgefietst. Maar zelfs bij een paar keer stukje wandelen kreeg ik nog last van angina pectoris (hartkramp). Opvallend genoeg steeds een tijdje na de inspanning, niet tijdens. Nitroflycerine spray werkte er gelukkig goed tegen.

Gisteren weer eens de mountainbike gepakt en het geleverde vermogen zeer laag gehouden. Omdat de leuke parcours behoorlijk ver van huis zijn, duurde het ritje daardoor wel bijna 4 uur. Ondanks vermoeidheid voelde ik me wel weer een stuk beter. Dat had ik ook toen ik vlak na het infarct een heel eind in de duinen ging wandelen, toen heb ik me een tijd erg goed gevoeld.

Daarnet me ook maar weer aangemeld bij de sportschool.

Laatst bewerkt:
Kijk toch uit joh... Dadelijk gebeurd er iets ernstigs.
Dank je voor de bezorgdheid kerel!

Maar ik had te snel op 'plaats reactie' gedrukt, Denk nu ongeveer door te hebben wat mijn hart wel/niet aankan (hoop ik). Mijn knieën zijn heel slecht en wandelen op harde ondergrond kost daarom enorm veel moeite. Eergisteren sprong ik bij een wandeling over een slootje en toen kon ik bijna helemaal niet meer lopen, maar moest nog wel terug naar waar ik mijn fiets gestald had. Op bosgrond gaat lopen wel vrij makkelijk en fietsen met lage hartslag gaat ook goed. Bij de revalidatie in het ziekenhuis ging trainen met machines eveneens erg goed, dat ga ik nu weer in de sportschool doen.

Coole nieuwe avatar (die van jou)!

Dank je voor de bezorgdheid kerel!

Maar ik had te snel op 'plaats reactie' gedrukt, Denk nu ongeveer door te hebben wat mijn hart wel/niet aankan (hoop ik). Mijn knieën zijn heel slecht en wandelen op harde ondergrond kost daarom enorm veel moeite. Eergisteren sprong ik bij een wandeling over een slootje en toen kon ik bijna helemaal niet meer lopen, maar moest nog wel terug naar waar ik mijn fiets gestald had. Op bosgrond gaat lopen wel vrij makkelijk en fietsen met lage hartslag gaat ook goed. Bij de revalidatie in het ziekenhuis ging trainen met machines eveneens erg goed, dat ga ik nu weer in de sportschool doen.

Coole nieuwe avatar (die van jou)!

Ik snap dat je fietst, is ook gewoon goed voor je. Maar probeer weg te blijven bij die ‘grenzen’. Het is het gewoon niet waard joh. Sporten moet iets positiefs brengen en niet je ‘eind’ worden.

Avatar is cool hè! Ze (🐺) lopen vort in Nederland ook in het wild rond, best gaaf eigenlijk :D

Naar de sportschool gefietst, 2x7km.

Aldaar een soort full body training gedaan, 4-6 setjes per oefening, 10-15 reps.

- machine benchpress
- pulldowns naar kin
- pushdowns
- machine Scott curls
- pec deck flys
- machine side raises
- leg extensions
- seated calf raises

Naar de sportschool gefietst, 2x7km.

Aldaar een soort full body training gedaan, 4-6 setjes per oefening, 10-15 reps.

- machine benchpress
- pulldowns naar kin
- pushdowns
- machine Scott curls
- pec deck flys
- machine side raises
- leg extensions
- seated calf raises
Hoe voel je je? Geen last meer gehad?

Dank je lieverd, gaat nu goed. Ben wel erg moe, maar heb ook eindelijk diep kunnen slapen. En geen ´gerommel´ in de hartstreek, daar had ik afgelopen maand veel last van.

Dat stelt alweer gerust en geeft ook meer rust denk ik? Hoop dat dat gevoel nu iig weg blijft
Inderdaad. De onzekerheid is het ergste van deze aandoening. Ik ben niet eens bang om dood te gaan (wel voor hevige pijn maar mijn hartklachten zijn niet bijzonder pijnlijk), maar de voortdurende bedreiging verstoort de gemoedsrust. Ruim een week geleden stond ik weer klaar met een rukzakje met schoon ondergoed en een goed dik boek, klaar om 112 te bellen. Maar toen hielp de Nitro; heb ik daarna ook af en toe preventief gebruik van gemaakt bv. voor het mountainbiken.

Daarnet met een goede vriendin een enorme wandeling door de duinen en over het strand gemaakt. Voel me nu prima, maar weet af en toe gewoon niet wat de indicatoren zijn.

Weer een stukje gemountainbiked. Toen ik merkte dat ik vergeten was iets van eten mee te nemen, heb ik de segmenten van de mountainbikeroute in de duinen, die het verste weg liggen, overgeslagen. Alleen de segmenten door de polder gedaan, gelukkig lag er deze keer weinig modder. 2 1/2 uur was ook lang zat.

Morgen weer FB met gewichten.

Eerst het belangrijke nieuws: naar de kapper in het verderop aan de Haarlemmerringvaart gelegen dorp gefietst. Het werd een Blinders.

Daarnet naar de sportschool gefietst, een full body training gedaan na uitleg te hebben gegeven over de coupe. 4-6 sets per oefening (3 voor armen), minstens 10 reps.

-plate loaded chest press met adductie
-pulldowns naar kin met onderhandse greep
-chest dips op machine
-chest supported rows
-machine shoulder press
-dumbbell curls ss db extensions
-db hammer curls ss pushdowns
-leg extensions
-standing calf raises

Ik had gedacht de chest press als maatstaf te nemen voor eventuele toename van kracht:
10x50kg
10x70kg
10x90kg
10x110kg
10x110kg hier was de laatste rep een grinder en voelde ik lichte druk op mijn hart, ff vergeten rustig aan te doen en genoeg rust te nemen
10x100kg

Laatst bewerkt:
-chest dips op machine
-machine bench press
-cable rows
-fly machine
-lat pulldowns naar nek
-pushdowns ss bb curls
-machine Scott curls
-db side raises
-leg press
-calf raises op leg press

Het blijft moeilijk om om te gaan met het verschil tussen wat licht IS en wat licht aanvoelt.

Volgende keer een split.

Denk dat ik elke week

-borst en armen
-benen, rug, schouders (met een deadliftvariant)
-full body

ga doen.

ma, di, vr of ma, wo, za.

Laatst bewerkt:
kan je dan niet beter de twee grootste spiergroepen splitten?

of wellicht 3x fb aangezien je toch niet zwaar mag gaan?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven