Fitness Seller

I'm back

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
kan je dan niet beter de twee grootste spiergroepen splitten?

of wellicht 3x fb aangezien je toch niet zwaar mag gaan?

Ik begrijp wat je zegt, maar mijn prioriteit ligt niet bij volledige ontwikkeling.

Mijn rug, schouders en benen wil ik niet te ver ontwikkelen, eindelijk kan ik weer normale kleren dragen. Maar mijn pecs zijn mijn zwakke punt, die mogen veel groter.

Gister in het park met de mountainbike door de modder geploegd. Vandaag geen zin in modderbad, beetje gehalterd met een dumbbell.

4 sets concentration curl ss overhead extension

4 sets hammer curl ss kickback

Borst en benen

-plate loaded chest press met adductie
15x50kg
10x80kg
10x100kg
4x10x110kg ging makkelijk
15x100kg
-pecdeck
-horizontale leg press
-leg extensions
-leg curls
-staande calf raises
-zittende calf raises

Was weer 101kg, ik eet haast nix???

gisteren:
halve l volle fruityoghurt

4 sneetjes zuurdesembrood met leverpastei (100g)

Biefstuk (150g) en 2 gebakken uien

plakjes oude kaas (100g) en 5 stuks bospeen

grote mango

vandaag:
300 ml magere kwark met stukjes mandarijn

zelfgemaakte garnalencocktail (100g) op 4 sneetjes zuurdesembrood

2xl gekookte eieren en 5 stuks bospeen, 2 appels

paar happen zelfgemaakte mayonaise want het eten was op

Morgen een PULL

Laatst bewerkt:
Zou je denken, maar ik neem 1/3 tot 1/2 van het gewicht dat ik gewend ben. Doe nu meer reps en ga niet tot het uiterste, dus mijn echte kracht zit misschien op 60%. Die chest press valt nog mee maar het apparaat heeft een hevelwerking en vorig jaar deed ik 6x220kg.

Zou je denken, maar ik neem 1/3 tot 1/2 van het gewicht dat ik gewend ben. Doe nu meer reps en ga niet tot het uiterste, dus mijn echte kracht zit misschien op 60%. Die chest press valt nog mee maar het apparaat heeft een hevelwerking en vorig jaar deed ik 6x220kg.

Niet dat ik je heel oud vind maar als ik op jouw leeftijd dezelfde gewichten pak, dan teken ik er voor!

Hoelang train je eigenlijk al?

Gisteren een hele slechte dag, helemaal uitgeput en veel gerommel in de hartstreek. Ook koud zweten.

Maar vandaag ging het beter. Telefonisch consult met de cardioloog gehad, zolang de angina pectoris klachten niet volgen op inspanning zou er geen nieuw infarct dreigen. Er is een ook nieuw onderzoek gepland naar mijn aanhoudende hoge bloeddruk.

Dus daarnet maar weer even naar de sportschool gefietst en een beetje gestoeid met gewichten:

-pulldowns naar kin
-db rows
-cable rows
-cable upright rows
-db curls
-smal bankdrukken
-heel smal bankdrukken
-chest dips op machine
-db side raises

Gisteren een hele slechte dag, helemaal uitgeput en veel gerommel in de hartstreek. Ook koud zweten.

Maar vandaag ging het beter. Telefonisch consult met de cardioloog gehad, zolang de angina pectoris klachten niet volgen op inspanning zou er geen nieuw infarct dreigen. Er is een ook nieuw onderzoek gepland naar mijn aanhoudende hoge bloeddruk.

Dus daarnet maar weer even naar de sportschool gefietst en een beetje gestoeid met gewichten:

-pulldowns naar kin
-db rows
-cable rows
-cable upright rows
-db curls
-smal bankdrukken
-heel smal bankdrukken
-chest dips op machine
-db side raises
Heeft t gesprek je een beetje gerust gesteld? Fijn dat t onderzoek gepland is. Fijne dag vandaag!

Heeft t gesprek je een beetje gerust gesteld? Fijn dat t onderzoek gepland is. Fijne dag vandaag!
Dank je, jij ook.

Beetje gerustgesteld wel, maar dat komt voornamelijk omdat het in de hartstreek weer rustig is. Die cardioloog had bij het vorige consult wel conclusies getrokken en dingen gezegd die helemaal niet klopten.

Ben nu weer erg moe, zal de gewichtentrainingen voortaan niet langer maken dan 1 uur denk ik.

Dank je, jij ook.

Beetje gerustgesteld wel, maar dat komt voornamelijk omdat het in de hartstreek weer rustig is. Die cardioloog had bij het vorige consult wel conclusies getrokken en dingen gezegd die helemaal niet klopten.

Ben nu weer erg moe, zal de gewichtentrainingen voortaan niet langer maken dan 1 uur denk ik.
De cardiologen kunnen er soms wat van. Ruim twee jaar geleden, ben ik er geweest, voor onderzoek met contrast vloeistof om te kijken of er een stent nodig was.
Ik was naar de huisarts gegaan, met de klacht dat ik steeds minder goed, mijn banen kon zwemmen. Toen ik bijna verzoop na 25 mtr, vond ik het tijd worden om naar de huisarts te gaan.
Ik dacht zelf aan een bloed onderzoek, om te kijken of ik iets onder de leden had. Echter de huisarts stuurde mij door naar de cardioloog, en daarna dus dat onderzoek. Ze konden niets meer vinden, en ze hadden de indruk, dat zijn hart zelf een extra omleiding had gemaakt.

Achteraf denk ik zelf dat ik overtraind was. Of misschien kan ik beter zeggen, in combinatie met ondervoed, ik at weinig, én trainde veel op duur, zo'n 10 uur per week.
Alleen het zwemmen, ging intensief, omdat ik echt een slechte zwemmer ben, slechte techniek.
Vlak nadat je bij de cardio bent geweest, schik je van elk pijntje of vreemd gevoel in de borst. Dat slijt wel, en dat scheelt ook weer stress.
Ik gebruik de medicatie ook niet die ik gekregen heb. Ik ga ervan uit dat de cardioloog, fout zat. Nu zo'n 2 jaar verder, train ik in de sportschool voluit, fietsen doe ik rustig aan, geen ambities meer :)

Bij jouw ging het wel iets heftiger, goed luisteren naar je lichaam, maar je ook niet gek laten maken door je gevoel. Succes man !

-pulldowns naar kin
-db rows
-cable rows
-cable upright rows
-db curls
-smal bankdrukken
-heel smal bankdrukken
-chest dips op machine
-db side raises
Denk aan je man, veel sterkte.

Dank je, jij ook.

Misschien een goed plan (max 1 uur trainen) je voelt het zelf het beste aan. Het is ook niet echt helpend als er dingen gezegd worden die niet kloppen.. vooral niet ivm vertrouwensband. Sterkte!

De cardiologen kunnen er soms wat van. Ruim twee jaar geleden, ben ik er geweest, voor onderzoek met contrast vloeistof om te kijken of er een stent nodig was.
Ik was naar de huisarts gegaan, met de klacht dat ik steeds minder goed, mijn banen kon zwemmen. Toen ik bijna verzoop na 25 mtr, vond ik het tijd worden om naar de huisarts te gaan.
Ik dacht zelf aan een bloed onderzoek, om te kijken of ik iets onder de leden had. Echter de huisarts stuurde mij door naar de cardioloog, en daarna dus dat onderzoek. Ze konden niets meer vinden, en ze hadden de indruk, dat zijn hart zelf een extra omleiding had gemaakt.

Achteraf denk ik zelf dat ik overtraind was. Of misschien kan ik beter zeggen, in combinatie met ondervoed, ik at weinig, én trainde veel op duur, zo'n 10 uur per week.
Alleen het zwemmen, ging intensief, omdat ik echt een slechte zwemmer ben, slechte techniek.
Vlak nadat je bij de cardio bent geweest, schik je van elk pijntje of vreemd gevoel in de borst. Dat slijt wel, en dat scheelt ook weer stress.
Ik gebruik de medicatie ook niet die ik gekregen heb. Ik ga ervan uit dat de cardioloog, fout zat. Nu zo'n 2 jaar verder, train ik in de sportschool voluit, fietsen doe ik rustig aan, geen ambities meer :)

Bij jouw ging het wel iets heftiger, goed luisteren naar je lichaam, maar je ook niet gek laten maken door je gevoel. Succes man !
Mooi verhaal ook.

Terugkijkend kan ik reconstrueren dat conditie- en krachtverlies bij mij voorafging aan het infarct. Geen specifieke signalen. En dat infarct stelde minder voor dan de DOMs die ik elke keer na het trainen heb, wel een vergelijkbaar gevoel trouwens. Mijn verontrustheid heeft ermee te maken met dat het ´gerommel´ in mijn borstkast erg lijkt op het gevoel bij het infarct.

Jij zou misschien kunnen overwegen om preventief aspirientjes (Acetylsalicylzuur) te slikken om klonteren van het bloed tegen te gaan. Ken een paar duursporters van mijn leeftijd die dat doen.

Kon gisteren niet trainen, FB was het plan.

Zoeven armen getraind:

-halter curls 10 sets
-db overhead extensions 6 sets

Maandag de rest in de sportschool.

Knap hoor, ondanks gezondheid barrières toch blijven sporten :thumb:

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven