De cardiologen kunnen er soms wat van. Ruim twee jaar geleden, ben ik er geweest, voor onderzoek met contrast vloeistof om te kijken of er een stent nodig was.
Ik was naar de huisarts gegaan, met de klacht dat ik steeds minder goed, mijn banen kon zwemmen. Toen ik bijna verzoop na 25 mtr, vond ik het tijd worden om naar de huisarts te gaan.
Ik dacht zelf aan een bloed onderzoek, om te kijken of ik iets onder de leden had. Echter de huisarts stuurde mij door naar de cardioloog, en daarna dus dat onderzoek. Ze konden niets meer vinden, en ze hadden de indruk, dat zijn hart zelf een extra omleiding had gemaakt.
Achteraf denk ik zelf dat ik overtraind was. Of misschien kan ik beter zeggen, in combinatie met ondervoed, ik at weinig, én trainde veel op duur, zo'n 10 uur per week.
Alleen het zwemmen, ging intensief, omdat ik echt een slechte zwemmer ben, slechte techniek.
Vlak nadat je bij de cardio bent geweest, schik je van elk pijntje of vreemd gevoel in de borst. Dat slijt wel, en dat scheelt ook weer stress.
Ik gebruik de medicatie ook niet die ik gekregen heb. Ik ga ervan uit dat de cardioloog, fout zat. Nu zo'n 2 jaar verder, train ik in de sportschool voluit, fietsen doe ik rustig aan, geen ambities meer
Bij jouw ging het wel iets heftiger, goed luisteren naar je lichaam, maar je ook niet gek laten maken door je gevoel. Succes man !