MuscleMeat

I'm back

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #2.181
Blessure aan de re schouder is slecht, heb ook veel uitstraling van de pijn. Omdat presses er niet meer inzitten en ik verderga met flys voor chest, ook maar wat triceps gedaan. Overhead extensions lukten ook al niet, maar db kick backs deden weinig pijn met een niet al te zwaar gewicht.

Db conc. curls SS db kick backs

opwarmen
12x 35kg/25kg
12x 30kg/25kg

Sterkte met je blessure man!

Ben nieuw in dit topic dus misschien lul ik onzin voor je, maargoed als je wel wat aan hebt blij het te delen;
elke keer als ik RSI klachten ontwikkel (vaak ik linker schouder) helpt het mij om de oefeningen waarbij ik pijn ervaar te doen letterlijk zonder gewicht (lucht gitaar idee maar dan bijv shoulder press) ik doe dan gewoon 1 set reps gericht op full ROM tot eerste beetje irritatie ervaar en dit doe ik dan dagelijks (als kan gewoon thuis)

• #2.183
Sterkte met je blessure man!

Ben nieuw in dit topic dus misschien lul ik onzin voor je, maargoed als je wel wat aan hebt blij het te delen;
elke keer als ik RSI klachten ontwikkel (vaak ik linker schouder) helpt het mij om de oefeningen waarbij ik pijn ervaar te doen letterlijk zonder gewicht (lucht gitaar idee maar dan bijv shoulder press) ik doe dan gewoon 1 set reps gericht op full ROM tot eerste beetje irritatie ervaar en dit doe ik dan dagelijks (als kan gewoon thuis)
Dank je.

• #2.185
Maar jij hebt nog getrained met Arnold en geworsteld met n*gers in Afrika :D
Met Robby en die n*gers in Afrika sloeg ik tegen de grond als ze aan het stropen waren in het Park en zich verzetten - of als ze me in Lusaka probeerden te beroven.

• #2.186
Was weer tijd voor pecs maar per ongeluk weer biceps gedaan:

Db hammer curls
15x32,5
15x30

Db conc curls
15, 13x27,5kg

• #2.187
Exorotaties gedaan en daarna db bench press:
3x10x30kg met RIR 3,2,1

Ik doe altijd incline smith machine press en die was laatst bezet dus ging ik voor de incline dumbell press en ik deed 40 kilo en ik dacht echt wow… wat ben ik sterk geworden

• #2.191
Ik doe altijd incline smith machine press en die was laatst bezet dus ging ik voor de incline dumbell press en ik deed 40 kilo en ik dacht echt wow… wat ben ik sterk geworden
Das niet slecht.

Doe je ook aan bankdrukken?

Zelf doe ik pas de laatste jaren db presses en flys, daarvoor altijd bb bankdrukken op een vlakke en op een incline bench, machine presses en pecdeck flys en fly machine.

Dat was wel een stomme vergissing, ik reageer veel beter op db oefeningen voor pecs merk ik nu. Enorme DOMS. Mijn broer deed altijd wel db flys en had goede pecs, maar ik bleef stug doorgaan met bankdrukken en machine flys.

Das niet slecht.

Zelf doe ik pas de laatste jaren db presses en flys, daarvoor altijd bb bankdrukken op een vlakke en op een incline bench, machine presses en pecdeck flys en fly machine.

Dat was wel een stomme vergissing, ik reageer veel beter op db oefeningen voor pecs merk ik nu. Enorme DOMS. Mijn broer deed altijd wel db flys en had goede pecs, maar ik bleef stug doorgaan met bankdrukken en machine flys.
Ik doe NOOIT bankdrukken. Ik ga het ook niet meer doen met losse stang alleen Smith machine ivm blessures in het verleden en het is gewoon niet mijn oefening nooit zwaar gekund.

Mijn chest is mega gegroeid door deze 3 oefeningen die ik doe voor chest day incline smith machine / fly dumbell ik zak extreem diep voor die stretch en machine presss voor chest.

Das niet slecht.

biceps doe ik trouwens ook met stang alleen en dumbells groeit ook erg hard laatste tijd ben benieuwd

Ik doe NOOIT bankdrukken. Ik ga het ook niet meer doen met losse stang alleen Smith machine ivm blessures in het verleden en het is gewoon niet mijn oefening nooit zwaar gekund.
Vind je dat niet jammer? De grote 3 zijn toch wel mijn favoriete oefeningen en zeker de bench press.

• #2.195

Mijn chest is mega gegroeid door deze 3 oefeningen die ik doe voor chest day incline smith machine / fly dumbell ik zak extreem diep voor die stretch en machine presss voor chest.

biceps doe ik trouwens ook met stang alleen en dumbells groeit ook erg hard laatste tijd ben benieuwd
Klinkt goed, die extreme stretch schijnt nu echt de factor te zijn volgens recent onderzoek, hoewel Arnold een halve eeuw geleden dat ook al door had.

Zelf heb ik ook altijd het idee gehad dat het stretch gedeelte veel belangrijker is dan peak contraction, die ze vroeger altijd aanwezen als doorslaggevende factor voor hypertrofie. Heb de laatste tijd wel wat lichte spierscheuringen gehad door stretch, vooral in de triceps, maar daar had ik totaal geen last toen ik jonger was.

Grappig dat ik het belang van de stretch en met name die van pec flys voor chest ontwikkeling een tijdje geleden weer van jou hoorde, af en toe ga ik aan mijn eigen ideeën twijfelen en dan is het goed om weer bevestiging van iemand anders te krijgen die daar zelf ook vooruitgang mee boekt.

Ik Squad alleen verder vind ik de top 3 overrated.

Voor hypertrofie zijn er genoeg anderen oefeningen die mij lekker laten groeien :)
Ik vind het gewoon mooie oefeningen om te doen 😉 Maar als je veel blessures hebt begrijp ik dat je het overslaat.

• #2.197
Vind je dat niet jammer? De grote 3 zijn toch wel mijn favoriete oefeningen en zeker de bench press.
Ik heb een broer met wie ik vroeger veel samen trainde en die was met bankdrukken wel 30% slapper dan ik. Hij deed wel altijd db flys -ik haast nooit- en had veel betere pecs dan ik, hoewel we verder ongeveer dezelfde spierontwikkeling hadden. Toen dacht ik dat hij gewoon meer aanleg had voor de ontwikkeling van pecs, het was zijn beste spiergroep en mijn slechtste.

Ik heb een broer met wie ik vroeger veel samen trainde en die was met bankdrukken wel 30% slapper dan ik. Hij deed wel altijd db flys -ik haast nooit- en had veel betere pecs dan ik, hoewel we verder ongeveer dezelfde spierontwikkeling hadden. Toen dacht ik dat hij gewoon meer aanleg had voor de ontwikkeling van pecs, het was zijn beste spiergroep en mijn slechtste.

Iedereen heeft zijn sterkte punten, minder sterke punten het probleem is in deze tijd dat mensen te veel met elkaar vergelijken.

Ik vind het gewoon mooie oefeningen om te doen 😉 Maar als je veel blessures hebt begrijp ik dat je het overslaat.
Nee man ik heb genoeg anderen oefeningen die mijn borst zo fucking hard laat groeien

• #2.199
[/QUOTE]
D
Iedereen heeft zijn sterkte punten, minder sterke punten het probleem is in deze tijd dat mensen te veel met elkaar vergelijken.

Mijn broer ziet eruit als mijn tweelingbroer.

We hebben ook samen aan schaatsen gedaan en zaten op de 500m altijd in dezelfde seconde. Omdat ik faalangst had liet ik hem soms mijn wedstrijden schaatsen.

D

Mijn broer ziet eruit als mijn tweelingbroer.

We hebben ook samen aan schaatsen gedaan en zaten op de 500m altijd in dezelfde seconde. Omdat ik faalangst had liet ik hem soms mijn wedstrijden schaatsen.
[/QUOTE]

Netjes man!

Mijn broer heeft mij meegenomen naar de gym altijd dankbaar voor geweest hij blijft nu beetje op een zelfde punt hangen maar hij cut of bulk niet, eet genoeg eiwitten is ook echt wel breed.

Ik heb hem hierin ingehaald en dat zegt hij ook klinkt raar maar dat was lange tijd ook mijn doel, hij heeft veel respect hoe ik omga met voeding ect.

hij heeft wel redelijk moeite gehad toen ik uit de kast kwam

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven