AndroidHealthClinic

I'm back (3 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Gaaf hoor, vind dr 701 een mooi ding.

De laatste tijd rij ik geregeld op een adventure 950...vind het heerlijk rijden. Makkelijk in de bochten, genoeg power en zandpaden etc zijn erg leuk om te rijden.

Misschien eens samen rijden?
 
Misschien eens samen rijden?

lijkt mij leuk, zeker omdat je veel ervaring hebt met off road.

maar ik denk dat ik pas volgend jaar een adventure koop, dit jaar zal ik weinig rijden ivm de kleine

mooi filmpje:

 
lijkt mij leuk, zeker omdat je veel ervaring hebt met off road.

maar ik denk dat ik pas volgend jaar een adventure koop, dit jaar zal ik weinig rijden ivm de kleine

mooi filmpje:


O ja, bijna weer vergeten. Is ook spannend.

Hoewel mijn Husky wel 100kg lichter is dan de fietsen in dat inderdaad erg mooie filmpje, ben ik op het moment maar een prutser in vergelijking met die jongens. Hoewel dat echte enduro/rallyrijders zijn, is wat ze tussen 3:30 en 3:50 laten zien erg knap op zo'n zware fiets. (De landing van de sprong rond 3:30 wordt maar even niet in beeld gebracht...) Maar daar wordt hier aan gewerkt. Zelfs een terreinmotor van 150kg is een bakbeest.
 
Laatst bewerkt:
biceps

haltercurls
10X20kg
10x30kg
10x40kg
2x10x45kg
10x40kg

dumbbell concentration curls
2x10x22kg
 
bankdrukken

20x20kg
8x50kg
6x70kg
6x90kg
3x6x100kg

smal drukken
2x6x90kg

bankdrukken
10x90kg
 
frontsquats

opwarmen met halterstang
8x50kg
3x8x80kg

No mas.

Morgen borst en biceps.
 
lijkt mij leuk, zeker omdat je veel ervaring hebt met off road.

maar ik denk dat ik pas volgend jaar een adventure koop, dit jaar zal ik weinig rijden ivm de kleine

mooi filmpje:


Twee van deze rijders zijn Adam Riemann en Toby Price (Winnaar Dakar 2019). Hier Riemann op de Husky 701:

 
Ja, je moet echt wel kunnen sturen wil je dat met een KTM Adventure kunnen doen.
 
Ik heb ooit een 990 Superduke (en een 690 Duke III) gehad, maar de motor was tot veel meer instaat dan zijn berijder. :D
 
De 701 en ik idem. Hoewel hij motorisch wat tam aanvoelt, laat bij de 1000km beurt ff testen ik niet toevallig een 35kW tuning heb (i.p.v. 55kW).
 
Het ligt er aan wat je gewend bent, Ik had 50kW (uit hetzelfde blok?) het was een leuke gooi en smijt fiets, maar eigenlijk kom je wel wat vermogen te kort, helemaal als >100kh weegt. Ik denk niet dat je nu met 35kW rond rijd, met die mapping draaide het blok jaren geleden heel slecht.
 
Topsnelheid zegt natuurlijk lang niet alles, maat met de kin op het stuur heb ik op mijn Duke III dacht ik 186 of 188 gehaald, Als ie van jou 35kW zou zijn, dan is 150 echt wel de max lijkt mij.
 
bankdrukken

10x50kg
8x70kg
5x8x90kg

halter curlen
5x8x40kg

Het zou me niet verbazen als ik myo-reps doe, gebruik helemaal geen momentum en minimale assistentie van de niet getrainde spieren.
 
Laatst bewerkt:
Het ligt er aan wat je gewend bent, Ik had 50kW (uit hetzelfde blok?) het was een leuke gooi en smijt fiets, maar eigenlijk kom je wel wat vermogen te kort, helemaal als >100kh weegt. Ik denk niet dat je nu met 35kW rond rijd, met die mapping draaide het blok jaren geleden heel slecht.

Topsnelheid zegt natuurlijk lang niet alles, maat met de kin op het stuur heb ik op mijn Duke III dacht ik 186 of 188 gehaald, Als ie van jou 35kW zou zijn, dan is 150 echt wel de max lijkt mij.

Fijn dat je meedenkt! (Gelukkig weeg ik geen 120kg meer zoals ruim 2 jaar geleden, dat zou ook heel lastig zijn geworden met de vering/demping.)

Ben nog aan het inrijden, de teller staat nu op 600km. Wil er niet teveel mee rijden de eerste maanden, de bedoeling was om het terrein in te gaan elders in Europa. Als ze me tenminste nog toelaten in Frankrijk, Spanje en Italië na het (m.i. overigens juiste) standpunt van onze minister van BuZa. De Continental TKC80 banden zijn beperkt tot een max van 160. De top zou, net als bij de supermoto, 200 echte km's moeten zijn. Maar de mapping is heel simpel uit te lezen en eventueel te corrigeren, dat doet de winkel maar over een paar weken.

Ik laat het ding progressief steeds wat meer toeren maken en geef steeds meer, nu ook soms bijna volgas. Vanaf het begin valt me daarbij op dat er heel weinig neiging tot wheely´s is. Mijn Speed Triple wheelyt als een malle, maar lees hieronder daarover meer... Verder had iemand (bij dezelfde zaak) echt een 35 versie mogen ontvangen. Zijn maat die tegelijkertijd een 701 had gekocht maar een beperkt rijbewijs heeft, had de open versie gekregen; op de kentekenbewijzen stond het wel weer goed.

Over die Speed en het kentekenbewijs gesproken, laatst keek ik op het kaartje en zag tot mijn schrik hetzelfde specifieke vermogen als de Husky. Absoluut vermogen: 78kW, wtf! Die mogen ze ook even bekijken. Het is een uit Frankrijk geïmporteerd exemplaar, maar daar hadden ze in 2012 geen 100pk versies meer dacht ik en bovendien is 78kW wat meer dan 100pk?!?
 
Laatst bewerkt:
bankdrukken

10x50kg
8x70kg
3x10x90kg, laatste rep was echt de laatste; van het weekeind 8x95 proberen

barbell upright chest flys
10x10kg
10x20kg
10x30kg

Moet nog wennen aan deze oefening, volgende keer beginnen met 25kg (10 en 20 was te licht en met 30 ging het een beetje te lomp voor myo-reps). Wel een apart goed gevoel in de upper pecs.

front squats
helemaal geen zin in, dat wordt zaterdag
 
Wat versta jij onder myo reps?
 
Volgens mij zijn myo reps iets anders.
 
Back
Naar boven