MuscleMeat

Inexpugnabilis, Road to a better body and life

Oke duidelijk :)

Fijn dat het je zo beter bevalt. :)
ziet er goed uit! en die chin-ups zonder assist komen vast snel.

Tijd om je stats aan te passen man, die 19% vet zal nu wel een stuk minder zijn toch? :D

• Topic Starter Topic Starter
Uhm heb eerlijk gezegd geen focking idee hoeveel het is :p.
Ik schatte zelf rond de 20%, 3 punts meting door me eigen kwam op 18% op, foto's die ze hier laten zien bij mensen die vragen voor vet% is het 20-25% dus geen idee.

Heb eerder al eens gehoord dat 3punts meting weer te weinig punten zijn en heb nu iets van de spiegel verteld het wel.
Spiegel zegt dat ik vooruitgang boek maar mijn middel is drama, voorkant word al stuk platter maar looovvvveeeehandles gaan langzamer :P

Denk dat als ik moet gokken, het nog steeds 19% zeker is xD

Dan heb ik niks gezegd :o
Lovehandles gaan sowieso erg traag, heb er zelf ook nog steeds last van.

Ja, heb vandaag voor de gein eens middel opgemeten maar zie geen verschil qua cm ofzo.
Terwijl het toch dunner oogt dus weet het ook niet meer xD
Merken vanzelf wel waar het schip strand :P

Trainen vandaag? :P

Donderdag is voorlopig rustdag wegens een afspraak in de ochtend.
Gym heeft zomertijden en moet erna even kijken of het weer omwissel of niet, bevalt me opzich wel goed zo.
Dus momenteel is het Dinsdag, Woensdag, Vrijdag en Zaterdag trainen.

Training van Vandaag:

Shrugs:
1x10x110
1x10x120 (rep PR)
1x10x130 (rep PR)

Squat:
1x5x70
2x5x75 (PR)

Seated Calf Raise:
1x10x35 (neutraal)
1x10x40 (smal)
1x10x40 (breed)
1x16x35 (neutraal)

Goodmornings:
1x12x25 (rep PR)
2x10x30 (PR)

Single Leg Leg Extensions:
3x10x20 (om en om no rest)

Standing Calf Raise:
3x10x100 (neutraal, smal, breed)
1x10x120 (neutraal)

Legpress:
3x8x135 (breed/smal/neutraal no rest)

Erna kleine beetje abs maar had er geen zin meer in xD

Commentaar: Heb het gevoel dat bij squat mijn core te zwak is en het eerder begeeft dan de rest dus dat zuigt hard :(.
Shrugs ga ik voorlopig op dit gewicht houden en proberen telkens seconde bij elke rep vast te houden.

Advies gevraagd: Ik moet dus werken aan me core maar aangezien dat tijd in beslag neemt is het dan aan te raden laatste 2 setjes bij squat met belt te doen ?.

Core oefeningen: Iemand toevallig een soortgelijke situatie meegemaakt en advies over welke core oefeningen het beste werken ?.

Ik zit met hetzelfde probleem eerlijk gezegd:

Advies vanaf 7:00 (heel filmpje is interessant)

Thanks, moet echt keer een luie zondag een lading filmpjes van hem bekijken.
Weer vacuum oefeningen toevoegen dus.

Laatst bewerkt:
Yea man, Elliot is een baas, heb veel van hem geleerd.

Doe dragon flags iig bij je ab workout. Hanging leg raises etc. Wat ook helpt is de vacuum oefening, die helpt de binnenkant van je core te versterken.

3 setjes van 12x minimaal 4 oefeningen achter elkaar is wat ik doe. Voel ze dan wel goed :P

Netjes die squat PR gelijk weer 5kg hoger.

Vacuum ga ik gewoon thuis doen en die 2 oefeningen ga ik toevoegen(joepie nog meer abs trainen, not).
Squat vandaag was klote, baal wel want er zijn goeie squatters daar in de gym met 150kilo reps maar nog niet tegengekomen :(
Benieuwd hoe dat gaat als de normale tijden er weer zijn want beetje begeleiding kan geen kwaad.

Balen van je squat.
Hoop dat de core oefeningen je gaan helpen. Het kost tijd...maar als dat helpt kan je waarschijnlijk wel ineens een stuk vooruit.
Succes in ieder geval.

Zware shrugs man! Barbell of machine?
En doe maar gewoon een belt aan bij het squatten bro. Het is niet omdat je opeens een belt draagt dat je je core minder gaat "activeren" tijdens het squatten. Ik gebruik een belt sinds m'n 65kg squat en zit nu aan 80/85kg werksets. Nu kan ik die 65-70 kg squat zonder enig probleem doen zonder belt.

http://www.yourfitnessdeal.nl/technogym-pek-dek
Gebruik deze machine voor shruggen, bij ons staat die op de laagste stand en de opening tussen de hendels is perfect om tussen te staan tijdens shruggen.
Voordeel is wel bij dit apparaat dat er geen katrollen zitten als bij een pulleystation ofzo.

Ja, zat gisteren al sterk te twijfelen om de belt daar te pakken maar wou echt zeker weten dat mijn core het probleem was. Volgende keer gewoon pakken en wat meer tijd besteden om core te verbeteren wat ook zeker wel mag xD

Training van Vandaag:

Warming up: rotator cuff oefeningen

Benchpress:
1x7x55 (Rep PR)
1x5x57,5
1x5x60 (PR en eindelijk de 60 aangetikt)

T-Bar Row:
2x10x40
1x10x45 (PR)

Dumbell Pullover:
1x12x16
2x10x18 (PR)

Lat Pulldown Hammer Grip:
1x10x50
1x10x55
1x10x60 (PR)

Seated Dumbell Side Raises:
3x10x6 (vorm word steeds stricter)

Close Grip BP:
1x10x30
2x10x35 (PR)

Incline Seated Dumbell Curl:
2x10x10
1x10x12

Totaal 310kcal met cardio er nog bij.

Commentaar: Benchpress gaat eindelijk de goeie kant op, werd bij laatste reps met 2 vingers geholpen aan de linkerkant van barbell door spotter. Geen idee of ik die 2 reps niet mag meetellen dan ???.
2de schouderoefening heb ik paar geprobeerd om die behind back cable raise te vervangen en zal denk een shoulder press (machine) wijde grip worden.

Al met al zeer tevreden over vandaag :)

zelf tel ik reps met spotter nooit mee, je word meegeholpen dus het gewicht wat je drukt word in feite verminderd.\
al met al een lekkere training zie ik, veel pr's !

Ook als het letterlijk 2 vingers zijn aan de zwakke kant ?
Dan is doel de volgende keer 5 reps zonder spotter te halen.

Terug
Naar boven