AndroidHealthClinic

Inexpugnabilis, Road to a better body and life

Gaat lekker zo! en aardig wat PR's! :thumb:

• Topic Starter Topic Starter
Training vandaag:

Warming Up: Rotator cuff oefening

Deadlift:
1x5x85
1x5x87,5
1x5x90

Plate Loaded Legpress:
1x5x160
1x5x165 (voelde wat bij me knie dus gewicht omlaag gegooid)
1x10x125

Seated Calf Raise:
2x20x30 (neutraal op het begin en eind)
2x16x35 (smal en breed)

Leg Extension:
3x10x40

Lying Legcurl:
1x12x31,5
1x10x36 (PR)
1x10x40 (PR)

Standing Calf Raise:
2x20x75 (neutraal op het begin en eind)
2x16x85 (smal en breed)

Geen zin in abs of cardio.

Commentaar: Ondanks dat ik bij elke oefening op de legpress na een hoger gewicht heb gepakt ben ik niet tevreden.
Sinds gisteren al koppijn en dat was met de training net zo, was er niet met de volle 100% aan de gang dus ondanks de progressie niet tevreden.

in~

Welkom :)

Koppijn zou door het weer kunnen komen, of ligt het ergens anders aan denk je?
Ik moet uitkijken op de DL zo te zien :o
Mooie Pr's! :)

Hmm denk door gisteren, wezen zwemmen en veel water in neus + oren gekregen door ouwehoeren met broertje.
DL gaat eindelijk weer de juiste kant op, weet alleen niet meer wat mijn oude PR was maar dat was in andere gym waar gewichten niet klopte dus lastig te beoordelen.
Die 90 van vandaag ging gemakkelijk dus denk volgende week de 95 proberen, heb nog 3 DL sessies met dit schema dus hopelijk de 100 halen.

Die DL ga je wel redden man, desnoods op reps van 3 ipv 5 ;)

Jelly op zwemmen! :(

Ja, kan altijd minder reps nemen maar ga wel als doel voor die 5 reps natuurlijk.
Zolang me grip als vandaag blijft is het goed.
Gelukkig ook stuk minder last van steken in me onderarm dus dat scheelt ook weer.

Plate loaded legpress voortaan minder gewicht en wat meer reps nemen, momenteel te zwaar voor de knieën om 2 keer in de week te maxen op legpress en squat naast alle andere oefeningen voor benen.

Begrijpelijk, maar mocht het niet lukken; 3 reps is ook niet niks ;)
Vorige week was ik bezig met DL op reps van 3, krijg ik te horen: Je geeft wel erg snel op, je komt niet eens in de buurt van 10!
Bij ons in de gym denken ze dat je overal minstens 10 reps voor moet maken :o

Ach, zulke opmerkingen moet je niks van aantrekken :P.
Die weten blijkbaar niet dat er meer mogelijkheden zijn om je doelen te bereiken.

Leuke is wel dat ik vandaag voor de deadlift paar setjes shrugs met 100kilo had gedaan xD
Wou deze week iets anders proberen.

Wel mooi dat je mentaal een mindere dag had maar dat je lichaam er anders over dacht. Wat je ook kan doen voor je DL is een verbastering van het strongliftsprincipe toepassen. bv: je wilt 3*5*100 kg deadliften maar je "kan" er maar 3*5*90. Dan neem begin je gewoon met die 100kg te reppen. 1ste set doe je er bv 5, 2e doe je er 4 en de 3de doe je er maar 2 (gewoon tot falen reppen). Volgende training doe je weer hetzelfde tot je aan die 3*5*100 zit en dan kan je weer verhogen.

Ja dat is ook een optie maar bewaar die liever tot het moment dat ik over een plateau moet gaan.
Zolang ik gewoon nog steeds op deze manier omhoog ga, heb ik weinig te klagen dus :P

Ik zou zo lang mogelijk normal grip hanteren bij deadlift, train je je grip ook mee. Als het niet lukt dan gewoon straps of mixed grip. Maar dan ook echt alleen bij gewicht waarbij het nodig is. Bij mij is dit rond de 130 op herhalingen. 150 gaat ook nog wel zonder straps/mixed grip maar dan niet op reps. Eerst had ik al problemen bij de 90 kilo maar word vanzelf sterker :)

Ik zou zo lang mogelijk normal grip hanteren bij deadlift, train je je grip ook mee. Als het niet lukt dan gewoon straps of mixed grip. Maar dan ook echt alleen bij gewicht waarbij het nodig is. Bij mij is dit rond de 130 op herhalingen. 150 gaat ook nog wel zonder straps/mixed grip maar dan niet op reps. Eerst had ik al problemen bij de 90 kilo maar word vanzelf sterker :)
Dat merk ik ook. Ik ben bij 70/80 begonnen met mixed grip (voor 1 rep:() en nu hoeft het pas vanaf 100 op reps. Straps blijf ik nog een tijdje van af tot het echt niet meer vlot.

Je deadlift man, je gaat als een speer :P

@ supersized, ik heb bovenhandse grip en dat is direct mijn enige mogelijkheid die veilig is.
Met mixed grip komt er te grote spanning op mijn linkerhand te staan en dat wil ik vermijden, heb daar een groot litteken zitten die over de rand van de pols komt.

@ Tatt, uhm geen idee eigenlijk, vind persoonlijk wel goed aanvoelen dus ja.
Weet dat het niet de gewone gang van zaken is bij een 3x5 systeem maar fock it, doen wat werkt en goed aanvoelt krijgt bij mij voorkeur boven wat zou moeten.

@Ashbringer, thanks, het begint ergens op te lijken.

Training van Vandaag:

Warming Up: Rotator Cuff oefeningen.

Chin-Ups:
4x6 (10 assisted)
2x4 (10 assisted)
Volgende week kijken of ik hem op 5 assisted kan zetten.

Dumbell Shoulder Press:
2x10x18
1x10x20

Dumbell Row:
1x10x22
1x10x24
1x10x26 (PR)

Dumbell Benchpress:
3x10x20 (blijf deze klote vinden omdat ik mijn schouders niet helemaal goed naar achteren krijg)

Bent Over Reverse Fly:
3x10x8

Incline Dumbell Fly:
3x10x12

OH Rope Tricep Extension SS Cable Curl
3x10x40 SS 3x10x45

Erna nog HIIT en een totaal van 320kcal verbrand.

Training van Vandaag:

Shrugs:
10x110
10x120
10x130

Squat:
2x5x75
1x5x80 (PR)

Seated Calf Raise:
2x10x35 (neutraal op begin en eind)
2x10x40 (smal en breed)

Goodmornings:
12x30
12x35 (PR)
10x40 (PR)

Single Leg Legextensions:
3x10x25 (om en om, weinig rust)

Standing Calf Raise:
4x10x110 (neutraal/smal/breed/neutraal)

Nog wat abs en cardio geen zin in :P

130 kg shrugs wut. Machine ofzo of echt stang?

Anyway nette training, squats lopen goed joh!

Terug
Naar boven