MuscleMeat

Inexpugnabilis, Road to a better body and life

• Topic Starter Topic Starter
Ok, dan is mixed grip het proberen waard.
Was altijd bang dat er teveel spanning komt op de hand met onderhandse grip.
Heb het ooit wel geprobeerd met rechts onderhands maar dat ging totaal niet toen :P

Ik stem ook voor mixed grip! ;)
Met de goede hand hou ik hem bovenhands, slechtere hand onderhands.
Wij hebben even dunne polsen zei je, dus je polsen zouden het aan moeten kunnen :P

Ben niet bang voor het gewricht of de pols zelf waar spanning op komt.
Heb een groot litteken op mijn hand die deels overloopt bij dat uitstekende botje bij de polsgewricht.
Naarmate ik aankom en alles zit er steeds minder rek in dus vandaar dat ik het navroeg of de spanning op de huid niet groot word.

Oh, dat wist ik niet :o
Dat durf ik je niet te vertellen!

Nouja probeer het volgende week wel.
Heb het gevoel dat er meer in zit bij DL dan wat ik nu doe.

Probeer mixed grip eerst eens met het huidige gewicht van je DL. Dan heb je een idee.
Ik had zelf niet het idee dat het meer trok toen ik sldl deed met een flinke snee op het onderste deel van mijn handpalm. Ik lift natuurlijk wel heel wat minder maar goed....

wel steeds omwisselen met mixed grip handen positie, kan niet bewijzen dat dit moet maar naar mijn idee wel beter

Hmm, nooit eerder gehoord maar kijk wel.
Ga denk bij volgend schema ook 2x squat en 2x deadlift toevoegen.
1x als hoofd oefening en 1x als assisted bij elk.

Word wel zwaar schema dan maar dat redden we wel :P

Training vandaag:

Warming Up: Rotator Cuff oefeningen.

Vertical Traction Hammer Grip:
10x50
10x60
10x65

2 setjes assisted Chin Ups met 10kilo assisted

Dumbell Shoulder Press:
6x18
2x5x20

Dumbell Row:
10x24
2x10x26

Dumbell BP:
3x10x20

Bent Over Reverse DB Fly:
3x10x8

Incline DB Fly:
3x10x12

OH Rope Tricep Extension SS Cable Curl
3x10x45 (PR) SS 3x10x50 (PR)

Commentaar: Aangezien ik al een tijd vast zit met die Chin Ups, heb ik dit keer gekozen voor andere oefening.
Ik zal dit schema afmaken met chin ups en bij volgende schema vertical traction erin gooien.
Zal dit ook toepassen bij dippen die inplaats van bodyweight een machine zal worden.
Doel is dan om uiteraard zoveel mogelijk gewicht te gaan pakken zodat hopelijk na de periode van 3 maanden de bodyweight oefeningen beter zullen gaan.

Reden dat ik niet zwaarder ben gegaan dan vorige week is de hitte wat je direct merkt en niet in je voordeel werkt helaas.

Training vandaag:

Warming Up: Rotator Cuff

Shrugs:
10x110
8x120
6x135 (PR)

Squat:
5x75
2x5x80 (Volume PR)

Standing Calf Raise:
4x6x115 (neutraal/smal/breed/neutraal)

Goodmornings:
10x40
2x10x42,5 (PR)

Single Leg Leg Extensions:
10x25
2x10x20

Seated Calf Raise:
Overgeslagen ivm rollen op verkeerde plek bij knie gelegd, voelde een steek dus oefening afgekapt.

Abs gedaan en cardio nog even uitgesteld tot volgende week weer.

Ik zou toch de bodyweight versies van dips en chins blijven doen, ook al lukken ze nog niet goed. Op lange termijn zul je daar meer profijt aan hebben dan de machine alternatieven. Probeer in ieder geval eerst een paar sets bodyweight te doen en daarna evt. machine ter aanvulling, maar ik zou ze niet volledig weglaten. Het duurt even om meerdere reps te kunnen doen, ik spreek uit ervaring, maar zodra je 10 reps kunt doen, zul je merken dat je kracht explosief vooruit gaat. Don't give up!

If lifting was easy, it'd be called 'your mom'! :D

Wil ze eigenlijk niet eruit doen maar ben vooral chin ups zo zat aan het worden :P
Dippen weet ik niet hoe die zouden gaan met bodyweight nu, zat er wel dicht tegen aan maar ja doe nu andere oefening ervoor.
Chin Ups blijf ik op assisted meuk zitten en daar baal ik gewoon van dus wou wat verandering.

Moet eigenlijk eens proberen om Upperbody dagen om te wisselen, nu doe ik chin ups de dag na deadlift dus als ik die verwissel en de dag na squat doe dat het makkelijker gaat.
Komende week even proberen en zien we wel hoe het gaat.

En bedankt, voel me nu een nog grotere failure omdat ik geen 10 reps kan vanaf de start :(
Voor de rest kijk ik wel wat me manier van aanpak word en we zien wel waar het schip strand.
Misschien is het gewoon niet mijn soort oefening aangezien er echt al een tijd mee stil sta terwijl ik op de rest wel vooruit ga qua progressie.

Nah dude, zo moet je het niet zien. Ik was weak as **** toen ik begon (niet dat ik nu sterk ben ofzo! :P ) en ik heb een lange tijd bodyweight oefeningen vermeden omdat 'ze toch niet zouden lukken'. Daarom deed ik dus lat pulldowns etc. Misschien waren die goed voor massa, maar wat kracht betreft ging ik niet bepaald vooruit. Totdat ik mij echt begon te concentreren op de bodyweight oefeningen. Ik merkte binnen korte tijd dat mijn kracht ook bij andere compounds aanzienlijk vooruit ging.

Je moet uiteraard doen wat je wil, maar uit mijn ervaring is gebleken dat BW oefeningen achteraf effectiever waren (voor mij).

---------- Post toegevoegd 6 September 2013 om 16:19 ----------

Maar goed, mijn advies aan je is: blijf ze gewoon proberen, ook al haal je weinig reps!

Ik weet dat ze effectiever zijn vandaar dat ik ze meteen erin gedaan heb.
Alleen als je na bijna 4 maanden nog steeds moeite hebt om bodyweight te chinnen heb je iets van, wat een k*t oefening en ga je met tegenzin chinnen.
Dat werkt natuurlijk ook niet in je voordeel om vooruitgang te boeken.
Dus vandaar dat ik even pauze er van wil maar misschien niet zolang ik dacht, kan ook 2 weken lekker vertical traction doen en erna weer chinnen.
Om gewoon even ervanaf te zijn.

Fair enough! Hoe dan ook, succes! :)

Ach komt uiteindelijk wel goed maar ga toch voor nieuwe schema bodyweight dippen erin zetten.
Als eerste poging tot verbeteren is Upperbody dagen verwisselen.

wat vooor oefeningen doe jij voor rotator cuff?nette trainingen! Jammer van die steek bij laatste setje :(

Uhm niet veel bijzonders, zag een filmpje met 3 "oefeningen" met lichte dumbell.
Denk dat ze rotations heten en shoulder press aan 1 reeks door.
Heb geen schouderklachten maar wou wat meer tijd besteden om ze goed om te warmen na zoveel berichten hier op het forum over schouderklachten, liever preventief handelen dan.

Ja was eigen schuld, had die rol niet ver genoeg naar achteren gedaan.

Btw: Dankzij de "discussie" met DJR een nieuw plan van aanpak gekozen.
Komende 2 weken chin ups eruit gooien en vertical traction doen om gewoon een af wisseling te hebben.
Volgend schema ga ik 2x in de week chin ups/pull ups doen.

Terug
Naar boven