Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Deadlift:
5x95 (PR)
Dat is nog niet alles
4x97,5 (PR)
En als je dacht dat dat het was, heb je het fout
3x100 (PR)
Plate Loaded Legpress:
10x120
8x125 (steek bij linkerknie, misschien nog van die fout van vorige week met seated calf)
12x80 (om schade te voorkomen)
Seated Calf Raise:
20x25
18x30
16x35
14x40
Leg Extension:
3x10x50 (geen last van knie gelukkig)
Lying Legcurl:
10x40
2x10x44 (volume PR)
Standing Calf Raise:
12x90
10x100
8x110
6x120
Erna beetje abs maar was kapot dus dacht fock it
Commentaar: Deadlift ging goed, ga volgende week gewoon starten met 100 kilo DL en hopelijk haal ik mijn doel voor 5x100
Calf Raise wil ik nieuwe methode voor proberen en moet zeggen voelde erg goed aan dus houd hem voorlopig zo.
Training Woensdag:
Vertical traction:
10x45 (neutraal)
10x50(neutraal)
10x60 (hammergrip)
10x65(hammergrip)
DB shoulder press:
3x6x20
DB Row:
10x24
10x26
8x28 (PR)
DB Benchpress:
3x10x22 (PR)
Bent Over Reverse DB Fly:
3x10x8
Incline DB Fly:
3x10x14 (PR)
OH Rope Tricep Ext ss CFable Curl
10x50 ss 10x55 (PR maar vorm was om te huilen bij tricep extension)
2x10x40 ss 2x10x45
Training vandaag:
Squat:
5x80
2x5x82,5 (PR)
Seated Calf:
20x25
18x30
16x35
14x40
Goodmorning:
10x40
2x10x42,5
Single Leg Extension:
3x10x20
Standing Calf:
12x90
10x100
8x110
6x120
Commentaar: Ben erachter gekomen dat een ex NL kampioen bodybuilder traint bij mij @ the gym.
Was al wel te zien dat hij ondanks met zijn 67 jarige leeftijd het fysiek heeft van iemand die vroeger groot was.
Ook lullig om te zien dat hij even pull-ups doet met bw + 30kilo ofzo
Enige nadeel: Hij begon met de zin: Je moet echt wat aan je kuiten doen
Mooie training en nice PR'S!
Zo zie je maar dat leeftijd geen belemmering is he!
en ja.. zo een opmerking.. het voelt klote maar je kan het ook zien als een compliment dat de rest van je lijf er goed uitziet maar dat dat gewoon een werkpuntje is he
Zie het positieve en stop die teleurstelling in je kuiten oefeningen!
Oh, ik weet dat me kuiten werk nodig hebben en ben daarom ook terug gegaan naar de methode die voorheen werkte.
Alleen tja, het eerste wat uit zijn mond kwam was die opmerking dus had wel ff iets van: wait whut
Voor de rest sla ik de training vandaag over omdat het momenteel even niet uitkomt om te gaan.
Toch heb je heel vaak 2 kuit oefeningen zien doen, bij lowerbody! 2x zoveel als ik (kuiten zijn bij mij en heel veel andere ook een minpunt).
Heeft gewoon wat tijd nodig, i guess!
Terug van weggeweest .
Heb een rustweek genomen omdat ik mijn moeder moest bijstaan nadat ze voor een liesbreuk is geopereerd.
Erna nog een week ziek geweest dus langer dan gepland rust maar goed nieuwe ronde nieuwe kansen.
Kleine update: Ben de afgelopen 2 weken zeker wat vet verloren onderweg dus kan niet klagen, voeding was vaker slecht dan goed en heb gewerkt aan een plan voor de komende 3 maanden waar ik na komende week mee start.
Komende week zal ik soort van warming up week houden met trainen en erna gaat dit schema in.
Heb dit schema al een tijdje in me hoofd zitten om te kijken of ik er bepaalde doelen mee kan halen.
Dit zal een experiment worden maar zonder het te proberen weet je niet of het werkt.
Wat ik hopelijk ermee kan behalen zijn de volgende dingen:
1. Verbeterde gripkracht (langere setjes + meer volume) en verbeterde algehele spierconditie.
2. Hopelijk kan ik erachter komen welke reprange beter werkt voor mij bij welke spiergroep dan ook.
3. Principe achter dit schema is het 1rm berekening: voorbeeld 5x60 BP = 1x68 BP.
Nu wil ik dus weten of het bijvoorbeeld 15x70 ook vertaald naar 10x75 oftewel in theorie zou je hiermee
kracht moeten winnen.
Doelen qua gewicht of kracht is moeilijk te bepalen omdat het een nieuw concept is voor mij.
Beste uitkomst zou denk ik zijn als ik het einde van elke periode gewoon mijn max heb gehaald met de aantal reps die ervoor staan.
Voorbeeld: 10x70 yates is absolute max dus week erop 6x70 starten, hopelijk hebben zowel mijn lichaam als ik zelf het idee dat er direct meer gewicht op kan.
Voeding is nog even werken komende week maar het doel zal cutten zijn.
Dus zal mijn carbs weer verlagen, cardio toevoegen en hopelijk is het aan het einde van dit schema zodanig gezakt dat ik kan gaan cleanbulken.
Zou ook graag wat advies willen, Ik begin te twijfelen of ik er wel goed aan doe om met deadlift zoveel volume te pakken. Aangezien ik hem ook 2x in de week wil pakken en ondanks dat de 3x15 bedoeld is om lager gewicht te pakken blijft het toch wel een belastende beweging.
Dus mijn vraag aan de mensen met meer kennis/ervaring dan ik, zou het misschien beter zijn om DL lagere volume te pakken ?.