Fitness Seller

Inexpugnabilis, Road to a better body and life

• Topic Starter Topic Starter
Normaal is mijn laatste maaltijd of uitgebreide shake ook uur van te voren.
Volgende keer eerst maar richting huis om wat te vreten en erna sporten.

Je kan het toch meenemen? ik eet gewoon mijn rijst met groente en vlees nog op werk vlak voor ik wegga.
en een shake kan je ook makkelijk meenemen toch?

Klopt maar ik heb geen mogelijkheid om tussendoor te eten of iets dus :)
Dat was ook de reden waarom ik het op deze manier wou proberen.

Idd, gewoon eten meenemen, desnoods een paar bananen ofzo! :)

Ja als dat zou kunnen, had ik het al gedaan maar kan op dat moment niet ondertussen tijd vrij maken om te eten of shake te nemen.
De andere oplossing is ook geen ramp, train dan uurtje later dan anders maar goed dat is te overzien.

Omdat ik er maximaal 3 kan waar de vorm ook niet echt iets is om over naar huis te schrijven.
Vandaar keuze om het via assisted op te bouwen met goede vorm die ik stuk beter voel in de spieren.
Heb hem nu 2 keer in de week in me schema staan onder de principe: des te vaker je het doet, des te beter je erin wordt.
Maar grootste reden is misschien wel dat ik gewoon p*ssy ben met kracht :p

Zo leer je nooit de vorm aan, de beweging is op deze manier heel anders.
Ook al kan je er maar 3, gewoon zonder hulp doen. Dan doe je er 3, wacht je even en doe je er weer 3 of 2, hoever je ook maar komt. Als je geen rep meer kunt maken dan spring je en dan probeer je negatief heel langzaam naar beneden te gaan. Je zult zien dat het steeds beter gaat.

---------- Post toegevoegd 9 October 2013 om 11:00 ----------

Eerste dag van het schema ging helaas niet zoals gehoopt.
Zijn aantal dingen veranderd in mijn dagelijks leven en koos blijkbaar voor de verkeerde oplossing.
Er zat nu 2,5uur tussen mijn laatste maaltijd en trainen, dit ben ik totaal niet gewend en nooit voorstander van geweest omdat ik er beroerd van werd tijdens trainen.
Vandaag was het niet anders maar werd wel beroerd, liep er bleekjes bij en kop klopte aan alle kanten tijdens trainen.
Volgende week dus anders doen :p.

Voor de rest niks meer gedaan en richting huis gegaan om bij te komen, maar jezus wat is trainen k*t als jezelf beroerd bent.

Moet je denken dat ik vaak ga trainen op slechts 500 ml melk en wat whey ;)
En dan gewoon squatten, deadliften en benchen.

Hmm met de eerste mening ben ik het niet eens.
Ik kan dan juist de focus leggen op mijn vorm en de oefening goed uitvoeren dat ik hem daadwerkelijk voel.
Als ik met bodyweight aan de gang ga, heb ik dat juist totaal niet dus vandaar mijn keuze.
Mensen lijken te vergeten dat mijn hoge vet% bij bodyweight oefeningen erg in de weg zit :)

Ja de 1 kan wel trainen zonder veel te eten maar ik ben er daar niet 1 van.
Train veel beter met iets in de maag, waarom dat is geen idee maar het is nou eenmaal zo.
Daar werd gister weer goed aan herinnerd.

Hmm met de eerste mening ben ik het niet eens.
Ik kan dan juist de focus leggen op mijn vorm en de oefening goed uitvoeren dat ik hem daadwerkelijk voel.
Als ik met bodyweight aan de gang ga, heb ik dat juist totaal niet dus vandaar mijn keuze.
Mensen lijken te vergeten dat mijn hoge vet% bij bodyweight oefeningen erg in de weg zit :)

Ja de 1 kan wel trainen zonder veel te eten maar ik ben er daar niet 1 van.
Train veel beter met iets in de maag, waarom dat is geen idee maar het is nou eenmaal zo.
Daar werd gister weer goed aan herinnerd.

Niet-assisted stimuleerd meer imo, je moet meer stabiliseren. net zoals los squatten en squatten in de smith.. dat je 3 reps kan pakken is het probleem niet, dit is een kwestie van blijven doen. Zelfs met 1 rep kan je progressief kracht pakken met optrekken. Ik zeg niet dat assisted zinloos is, als je die fijner vind moet je die gewoon blijven doen.

Veel eten voor de training kan ook een tegengestelde effect hebben, het maakt je juist duf en moe..

---------- Post toegevoegd 10 October 2013 om 12:22 ----------

Moet zeggen dat ik daar eerst ook wel last van had, vooral met dl en sq.. tegenwoordig geen last meer van. Went wel?

Ik eet geen 3gangen menu voor het trainen ofzo maar train beter als ik wat in me maag heb.
Voorheen was het vaak een banaan of iets.

Training Gisteren:

Warming Up: Roeien en Rotator Cuff.

Pull Ups:
3x10 @ 25 assisted (ja heb zelfs gekeken of ik reps met bw kon maken maar faalde hard :p)

Military Press:
3x10x30

Yates Row Underhand Grip:
3x15x50

Decline Benchpress:
15x35
2x15x40

Bent Over Cable Fly:
3x15x10

Cable Fly:
3x15x13,5

Dippen:
3x15 @ 25 assisted

EZ-Bar Curl:
3x15x20

Commentaar: Ik had verwacht dat het pittig zou worden maar het schema valt me echt stuk zwaarder dan ik dacht.
Bij sommige setjes lijkt me lijf wel te zeggen: Hallo je zit al op de 10 reps waarom ga je door :P
Zat ook te twijfelen om het schema te veranderen omdat ik merk dat me herstel (cut) veel minder is maar denk dat die volgende week wel zal bij trekken en blijf dit schema houden.

@Supersized: Ik zal denk de 2 gaan combineren in de zin van: poging wagen tot bodyweight chin/pull ups en erna setje afmaken met assisted.

Ook erachter gekomen dat shrugs beter passen op laatste dag in de week xD

Een nieuw schema moet altijd even wennen. Dus inderdaad gewoon even een weekje aanzien hoe het gaat.
Ziet er verder goed uit. :)

Flink wat reps, vind het niet gek dat het zwaar valt :P
Misschien een idee om die assisted af te bouwen door per training 5 á 10kg te verminderen, zolang je boven de 5 reps blijft oid?
Benieuwd wat dit schema voor je gaat doen met 15 reps, zou niks voor mij zijn xD

Ja het zijn flink wat reps en dat merk ik vooral nu.
Assisted is even afwachten, wijde grip valt stuk zwaarder en met chin ups zal ik sneller vooruitgaan.
Hoop dat ook het effect te hebben als volgende periode opeens 5 reps minder is dat het makkelijker word.

Ben ook benieuwd, heb al wel paar keer het idee gehad dat die 15reps voor bepaalde spiergroepen wel lekker zijn.
Bent over cable fly voelde bijvoorbeeld verdomd lekker aan, zelfde geldt voor ez bar curl.
Benen voelen ook nog aardig verrot aan en die moeten morgen weer aan de gang dus ben benieuwd :P

Gare training van vandaag.

Warming Up: Roeien en Rotator Cuff.

Squat:
3x10x60 (had bij warming up al klote gevoel bij onderrug)

Deadlift:
3x15x50 (onderrug was hier niet blij mee)

Seated Calf Raise:
20x25
18x30
16x35
14x40

Single Leg Extension:
3x15x15 (knieën voelde echt beroerd aan)

Romanian Deadlift:
3x15x50 (tja, was al half dood hier)

Standing Calf Raise:
12x70
10x80
10x90
8x100

Commentaar: Ben absoluut niet tevreden over vandaag. Baal als een stekker dat ik nu nog last heb van mijn knieën.
Merkte echt dat die 15reps teveel van het goeie was en zal helaas daarom ook schema qua reps gaan aanpassen.
Ik heb mezelf deels overschat door te denken: Dat doen we wel even maar ik pleur me ego aan de kant en kies voor gezondheid en minste risico op blessures.

Echt klote dat je zo een last hebt van je knieën en je rug. Je wil gewoon meer en je lichaam niet.. dat kan zo frustrerend zijn. Maar zeker een goed plan je gezondheid voor te laten gaan. Wie weet kan je dan rustig opbouwen en zal het ook beter gaan met je knieën. Ik hoop het in ieder geval voor je.

Training van zaterdag post ik niet omdat die ruk was.
Ga dus 100% met andere repranges werken, ik houd dit schema achter de hand want merkte wel bij sommige oefeningen dat die 15 reps lekker zijn.
Alleen de weinige kcal die ik momenteel neem zorgen voor een te sloom herstel tijdens en na de trainingen dat het niet te doen is.

Kleine update met gewicht, ben 13dagen geleden begonnen met een fatburner waarvan pas 9 dagen op 1 hele tablet zit.
Zie al duidelijk resultaat rondom mijn middel, had dus ook al verwacht dat ik qua gewicht achteruit ben gegaan en dat klopt. Resultaat wegen vanochtend is 2kilo minder dan vorige week.
Ook dit is een reden dat ik repranges verander aangezien ik nog geen cardio gedaan heb omdat ik bij die 15reppers al kapot was halverwege de training.

Dus nu gewoon vol voor de cut gaan, gebruik maken van het feit dat de fatburner erg goed aanslaat en hopen dat ik eind dit jaar al kan cleanbulken.

Cutten en fat burner gaan dus goed. Maar dat je at inlevert op kracht is ook niet meer dan logisch.
Gewoon kijken wat nu het beste voelt om te trainen.
Succes.

15 reps op deadlift :eek: Waarom zo hoog in reps? Je ging toch maar 10 reps doen de eerste weken?

Nee, LB 1 is 10 reps en LB 2 is 15 reps maar dat idee heb ik al tijdelijk uit de deur gegooid.
Stap weer terug naar 8-10 reps en verminder maandelijks tot laatste maand grotendeels kracht gericht is.

Schema met de vele reps zal ik ooit wel gaan doen wanneer ik zelf wat gevorderder ben en meer kcal naar binnen werken.
Herstel tijdens en na de training was echt dramatisch slecht dat ik dit niet te doen vind tijdens cut.

Lowerbody 1: Week 1 tm 4 - week 5 tm 8 - week 9 tm 12 (reprange)

Deadlift: 3x8 - 3x6 - 3x3
Squat: 3x10 - 3x8 - 3x6 Lower weight - assisted
Seated Calf Raise: 20 - 18 - 16 - 14
Leg Extension: 3x10 - 3x8 - 3x6
Lying Leg Curl: 3x1 - 3x8 - 3x6
Standing Calf Raise: 12 - 10 - 8 - 6
Abs 2 oefeningen

Upperbody 1:

Pull Ups: 3x8 - 3x6 - 3x3 Wide Grip
Military/OH Press: 3x8 - 3x6 - 3x3
Yates Row: 3x10 - 3x8 - 3x6 Underhand Grip
Decline BP: 3x10 - 3x8 - 3x6
Bent Over Cable Fly: 3x10 - 3x8 - 3x6
Cable Fly: 3x10 - 3x8 - 3x6
Dippen: 3x10 - 3x8 - 3x6
Ez-Bar (cheat)Curl: 3x10 - 3x8 - 3x6

Lowerbody 2:

Squat: 3x8 - 3x6 - 3x3
Deadlift: 3x10 - 3x8 - 3x6 Lower weight - assisted
Seated Calf Raise: 20 - 18 - 16 - 14
Single Leg Extension: 3x10 - 3x8 - 3x6
Romanian DL: 3x10 - 3x8 - 3x6
Standing Calf Raise: 12 - 10 - 8 - 6
Abs 2 oefeningen

Upperbody 2:

Benchpress: 3x8 - 3x6 - 3x3
Chin Ups: 3x8 - 3x6 - 3x3
Incline Cable Fly: 3x10 - 3x8 - 3x6
Yates Row: 3x10 - 3x8 - 3x6 Overhand Grip
DB Side Raise: 3x10 - 3x8 - 3x6
Wide grip Upright Row: 3x10 - 3x8 - 3x6
Seated DB Curl: 3x10 - 3x8 - 3x6
OH DB Tricep Ext: 3x10 - 3x8 - 3x6

Calf raises reps aangepast op een andere methode.

Zo zal die hopelijk blijven want telkens aanpassen is ook drama :p

High rep op deadlift vind ik persoonlijk "gevaarlijk". No way dat je uitvoering nog perfect is na x-reps. Het is nu wel met een laag gewicht maar toch... Zou je niet wat meer sets doen ipv meer reps?

Terug
Naar boven