AndroidHealthClinic

Inexpugnabilis, Road to a better body and life

Je was vast afgeleid met het ophangen van je gewichten he! verschil tussen 2,5 en 5 is toch wel te zien/voelen dacht ik zo. ;)
Maar mooie training! Wel balen dat je daarna last had van dat BP foutje.

• Topic Starter Topic Starter
Nee, had het totaal niet door.
Alleen bij unracken ging het links wat lastiger maar dacht dat ik gewoon niet genoeg zette of niet goed timede.
Wou erna setje afmaken met lichter gewicht en toen zag ik het pas.

Kleine update voor doelen komende 3 weken.
Na de afgelopen week zijn die duidelijker geworden voor mezelf.
Doel is simpelweg met de 8rep periode zo dicht mogelijk of over mijn 5 rep pr's te gaan.

Military Press: 5 rep PR = 40 kilo -> afgelopen week 8x35 -> doel is 8x40+
Deadlift: 5 rep PR = 95kilo -> afgelopen week 8x82,5 -> doel is 8x90-95
Squat: 5 rep PR = 82,5kilo -> afgelopen week 8x65 -> doel is 8x75-80
Benchpress: 5 rep PR = 62,5 -> afgelopen week 8x55 -> doel is 8x62,5+

Squat zal denk ik het moeilijkste worden omdat ik toch wat hinder ondervind van lichte knie blessure.
Daarnaast valt Lowerbody 2 een stuk zwaarder omdat ik het totaal niet gewend ben om deadlift+squat in 1 training te doen.
Zal natuurlijk gaan voor het maximale haalbaar maar neem makkelijker met minder genoegen dan bij de andere oefeningen.

10 rep PR's zit ik met de huidige oefeningen al op of erover dus daar zal ik natuurlijk op deze manier mee doorgaan.

Qua voeding ben ik serieus aan het overwegen om de laatste maand mijn kcal inname te verhogen om zo het meeste uit de 3rep/6rep periode te halen.

Morgen even wegen en meten want ben daar ook wel nieuwsgierig na.

Klinkt als een strak doordacht plan.
Meer voeding is vaak ook meer kracht. Ik merk in ieder geval zeker verschil.
Succes met wegen en meten morgen. :) ben benieuwd hoe je ervoor staat nu.

je legt de lat hoog zie ik, hoop dat je het gaat lukken!
stel je altijd korte termijn doelen? en is je doel eigenlijk vooral kracht of massa?

Hoop het ook maar dacht niet dat ik hiermee de lat zo hoog legde.
Kwam er afgelopen week juist achter dat vooral bij UB de 8rep setjes niet veel minder waren dan mijn 5rep PR's.
LB kost me denk wel meer moeite omdat ik daar eigenlijk wat meer tijd nodig heb om te wennen aan deadlift+squat in 1 training dus kan daar met minder leven.

Ik stel eigenlijk nooit doelen zoals nu omdat ik per training kijk hoe het gaat.
Probeer wel wekelijks te verhogen indien mogelijk maar thats it.

Uhm ik train eigenlijk niet gericht op 1 van die 2 of beide maar om mijn vet% te verlagen xD
Leuke is toch dat ik in die periode toch telkens vooruit blijf gaan qua kracht en zelfs massa win.
Morgen moet ik meten maar had paar dagen terug voor de gein snel gekeken, ondanks dat ik 2kilo kwijt was, 2,5cm bij middel had ik toch 0,5cm bij armen erbij.

Maakt het ook lastig om doelen te zetten maar zolang het gaat zoals nu ben ik dik tevreden.

Resultaat van vanmorgen wegen en meten.
De weging is vrij apart want ben blijkbaar een kilo aangekomen xD.
Normaal heb ik geen last van die schommelingen dus weet niet wat ik ervan moet denken.
Gewicht zit nu weer op 83 kilo.

Metingen gingen stukje beter gelukkig en ben over het algemeen overal wel wat groter.
Veelal scheelt het een halve cm of 1 cm sinds begin september maar winst is winst.
Kuiten merkte ik alleen geen verschil met meten maar wel zie ik zelf verschil dus.
Enige plekken waar ik achteruit gegaan ben zijn middel wat een erg goed iets is en bovenbenen voornamelijk bij de lies mag er vet weg dus dat ik daar een halve cm kwijt ben vind ik ook niet zo erg.

Zo zie je maar.. aankomen en op de goede manier in cm! ;)
daar waar wat af moet eraf en daar waar wat bij kan erbij! En dat rekenend met spiermassa wat zwaarder is dan vet zou ik zeggen prima progressie toch!

Training vandaag:

Warming Up: Roeien, Rotator Cuff, Bent Over Fly

Deadlift:
8x82,5
8x85
8x87,5

Squat lichter als anders ivm knie:
10x40
2x10x45

Seated Calf Raise:
20x30
18x35
16x40
14x45 (bij elk setje laatse rep 5seconden vasthouden for them burnzzz)

Leg Extension:
10x40
10x45
10x50

Lying Legcurl:
10x31,5
2x10x36

Standing Calf Raise:
12x90
10x100
8x110
6x120

Commentaar: Al met al niet slecht voornamelijk deadlift gaat lekker en verwacht toch wel volgende week of de week erop de 8x95 aan te tikken.
Kwam erachter dat ik de stang te dicht bij me benen heb liggen dus ga er meer op letten dat die echt op de juiste positie ligt.
Bij squat door het uitproberen van verschillende posities erachter gekomen dat ik net iets te wijd stond en verkeerd met de hak op de schijven.
Dit heb ik nu verbeterd dus hopelijk leid het tot betere resultaten.

DL begint lekker op te lopen man op 8 reps, doorgaan zo!

Klopt, ik zou het eigenlijk zonder moeten maar ik geef voorkeur voor dit.
Heb daar meerdere redenen voor zoals, kan dieper zakken en ik druk teveel uit voorkant voet dus kan hierdoor beter uit hiel kracht zetten.

Eigenlijk zou ik flexibeler moeten worden bij mijn enkels maar ik ben vroeger zoveel door mijn enkels gegaan omdat die niet ondersteund werden dat ik nu echt blij met het feit dat dat niet meer gebeurd :p

Ik denk dat stevige schoenen sowieso een verschil gaan maken. Dit is natuurlijk je eigen keuze en ik respecteer dat, maar mijn advies aan je is om de zwakheden niet te negeren. Doe de lichtere sets bijv zonder schijven en probeer zo aan je techniek te werken. Je geeft aan dat je uit de voorkant van je voet drukt, dit is iets waar je aan kunt gaan werken. Mocht je bij de zwaardere sets hulpmiddelen willen gebruiken, dat is goed, maar je werkt dan tenminste aan een oplossing en negeer je het probleem niet. Vooral als je later heel zwaar wil squatten, is het van belang dat je techniek top notch is.

Gaat goed die deadlift, rest gaat ook prima trouwens :thumb:

Ik stel het ook op prijs dat je advies geeft maar ik heb in het begin geprobeerd zonder schijven te squatten.
Helaas heb ik waardeloze knieën die al ruim 10jaar er voor zorgen dat ik ook amper normaal gehurkt kan zitten.
Voelt gewoon waardeloos aan en dat heb ik niet met die schijven eronder.

Eventueel zouden schoenen met een stevige verhoogde hak helpen aangezien mijn huidige schoenen geheel platte zolen heeft.

@Jay: Thanks, het begint ergens op te lijken idd :p

Mooie training en die 95 kg zal vast vlot komen nu.
Rest gaat zeker ook lekker!

Thanks marina :)

Fuark nieuwe striae plekken ontdekt bij bovenbenen en oksels :o
Benen heb ik ze al eerder gehad maar nooit bij oksels/bovenarmen.

Welkom bij de club, beetje striae is wel stoer vind ik ;) Maar kijk er wel mee uit, veel is ook niet fijn..

Fuark man! Wist niet zeker of dat striae was, wat ik dacht dat het was. Even opgezocht op google tijdens het eten, bah! wrong move :mad:
Heb het zelf al een tijdje op me bovenarmen zitten, maar ze zijn niet paars ofso zoals bij pics op google, meer wit eigenlijk.

Heb bovenbenen + reet in het verleden al keer goed onder striae gehad en die zijn ondertussen wit dus zie je bijna niet meer.
Alleen krijg dus nieuwe bij bovenbenen en blijkbaar oksels, al zitten die wel meer op bovenarm dan in oksel.
Vind persoonlijk niet echt mooi maar zolang ze beetje op plekken zitten waar ze bedekt zijn heb je er weinig last van.

@Shady: striae begint paars en eindigt wit na verloop van tijd, hoeveel tijd is afhankelijk per persoon.

Terug
Naar boven