Fitness Seller

Inexpugnabilis, Road to a better body and life

Balen dat het niet zo lekker gaat met trainen.
Beetje rust op je knie kan veel goed doen. Wie weet gaat het dan met een tijdje weer beter.
Succes in ieder geval.

Sterkte man! Jij hebt wel pech met die legs van je :\

• Topic Starter Topic Starter
@Shady: Ja, ik ga ook terug naar 1x squat en 1x plate loaded legpress (ondersteunend dus niet maxen) want daarmee boekte ik wel goede vooruitgang zonder klachten.
Houd dan ook persoonlijk liever deadlift er 2x in dan squat.

@Marina: Ja, ik baal zeker vooral omdat upperbody eigenlijk zo goed gaat en lowerbody één en al gezeik lijkt te zijn.
Blessure is wel puur me eigen schuld door te lomp te doen met opwarmen :p

@Ash: Thanks, Klopt mijn benen blijven door de vele problemen in het verleden met beide knieën een lastig verhaal.
Heb wel doorgekregen dat ik daar meer rekening mee moet houden tijdens schema's maken enzo.

Ik leer wel van deze momenten, alleen zijn ze waardeloos maar helaas noodzakelijk om ervan te leren xD

ah :( Vervelend man

ik zou voorlopig niet meer 2x deadliften en squaten, Mijn knieën konden dat ook niet aan, en ging ik over op 1 keer per week
en had er veel minder last.

Alleen kracht ging iets minder hard vooruit maar dat vind ik niet echt belangrijk

Deadlift houd ik er wel 2x in of ik moet merken dat het niet te doen dan haal ik hem eruit.
Squat wel weer naar 1 keer omdat door het gezeik aan de linkerknie gaat de rechter ook wat moeilijk doen.

I'm feeling old :(

Je bent ook al op +- 1/4 van je leven hé :P

Hey, doe eens rustig aan :p
Maak er maar 1/3de van en dan ben ik wel tevreden.

Update: Ik leef nog steeds en train ook maar ben vorige week ziek geweest dus gedwongen rustweek genomen.
Deze week nog aangepast trainen omdat de knie blessure nog niet helemaal hersteld is.

Hoe lomp kun je zijn om jezelf zo'n blessure te geven xD

Zal deze week niet loggen omdat de trainingen het niet waard zijn en vanaf volgende week weer normaal schema doen.
Ook ga ik die aanpassen tot het oude formule wat werkte qua krachtgains.
Squat zal weer 1x per week worden, Deadlift doe ik ook 1x en de 2de keer vervang ik met rackpull zodat benen iets minder belast worden.
Ben ook aan het kijken om bij elke training 2 oefeningen te gebruiken voor supersets, afgelopen maandag bent over cable fly en gewone cable fly superset gedaan en voelde lekker aan.
Vandaag de lying legcurl en leg extension supersetten om te testen.

Komt ergens deze week nog wel een post met de nieuwe schema.

Ben benieuwd, succes! En beterschap!

Thanks, zal wel goed komen.
Knie is al stukken beter dan voorheen maarja spierblessure heeft tijd nodig.
Vandaag is lowerbody dus rustig aan en hopen dat ik geen terugslag krijg.

Veel beterschap! Heb je moeite met de lockout van je deadlift?

Balen dat je ziek bent geweest. Gewoon rustig aan weer oppakken deze week en dan kan je daarna gewoon weer lekker verder gaan.
Succes met je knie.

Thanks marina :)

@Tatt, Hoe kom je daar opeens bij ?
Lockout zit wel goed volgens mij alleen de rest zuigt qua techniek xD

@Tatt, Hoe kom je daar opeens bij ?
Lockout zit wel goed volgens mij alleen de rest zuigt qua techniek xD
Omdat je rackpulls gaat doen. Wat eigenlijk een ondersteunende oefening is voor deadlifts en geen vervanging voor deadlifts. Ondersteund in de zin dat een goed uitgevoerde rackpull voor krachtgains gaat zorgen bij de deadlift. Je gaat nog steeds hamstrings, quadriceps en hamstrings gebruiken bij deze oefening.

Daar heb je ook volkomen gelijk in.
Alleen gaat het mij het meeste om het feit dat je bij een rackpull amper je knieën buigt en die veel minder belast.
Aangezien ik telkens gezeik blijf houden met die knieën maar toch sterker wil/moet worden op de deadlift vond ik de rackpull het beste alternatief om te doen.
2de keer squat kan ik easy vervangen door plate loaded legpress en die oefening als ondersteunende oefening gebruiken voor de squat.

Training net ging lekker, voelde alleen met opwarmen iets de knie maar erna geen last van gehad tijdens deadlift en plate loaded legpress.
Deadlift 8x85 gehaald zonder veel moeite dus daarmee zal ik volgende week starten en hopelijk richting de 8x90 gaan.
Legpress 3x10x100 gedaan, geen pijn en moeite maar zal deze puur als ondersteuning gebruiken dus ga ook niet mijn max opzoeken.
Supersetje leg extension -> lying legcurl houd ik erin want beviel goed.

Squat zal volgende week weer gedaan worden maar zal mijn doelen daarmee echt aanpassen en rustig opbouwen.

Daar heb je ook volkomen gelijk in.
Alleen gaat het mij het meeste om het feit dat je bij een rackpull amper je knieën buigt en die veel minder belast.
Aangezien ik telkens gezeik blijf houden met die knieën maar toch sterker wil/moet worden op de deadlift vond ik de rackpull het beste alternatief om te doen.
2de keer squat kan ik easy vervangen door plate loaded legpress en die oefening als ondersteunende oefening gebruiken voor de squat.

Hou er wel rekening mee dat de bar net onder de knieën moet liggen bij een rackpull. Anders heb je geen carry-over naar de deadilft en kan je hem evengoed niet doen.

I know bro.
Ben aardig bekend met de oefening vandaar :)

Nou, vele malen minder als bij een volledige deadlift beweging.
Vergeet niet dat de rackpull na de squat komt he.
Lowerbody 1 zal ik gewoon zwaar gaan deadliften en bij lowerbody 2 is het bedoeling dat ik weer zwaar kan gaan squatten en erna zal rackpullen :)

Ik volg een beetje hetzelfde principe (zwaar deadliften, lichter squatten; zwaar squatten, lichter deadliften) Werkt best goed en het is aangenamer trainen. Kracht gaat beter vooruit en m'n CNS krijgt minder zware klappen.

Terug
Naar boven