MuscleMeat

Inexpugnabilis, Road to a better body and life

Nice training!,Heb ook striae maar alleen 2 stepen bij mijn okseles, maar die zijn al 10cm lang en al een jaar paars :(

Had bij deadliften het zelfde probleem, dat je te dicht met je schenen tegen de bar staat, hier door kan je moeilijker je rug recht houden in het begin van de lift. ik doe het nu zo: leg de stang 7cm van mijn schenen vandaan dan houding aannemen en schenen tegen de stang duwen. staan je knieen dus ietsje naar voren. Maar misschien wist je dit al

• Topic Starter Topic Starter
Damn, dat zijn best lange strepen en ja ze kunnen een aardig lange tijd paars blijven.

Ja de set-up heb ik van filmpje @ youtube van rippetoe dus wist het wel alleen plaatste de stang steeds verkeerd.
Wil de stang ook weer niet tever leggen omdat ik er dan meer squat als deadlift van maak.

Training vandaag:

Warming Up: Roeien, Bent over fly, Rotator cuff.

Pull-Ups:
3xbw -> 5x20assisted
3xbw -> 5x15assisted
3xbw -> 5x10assisted (5kilo minder bij assisted maar de reps met bw gaan nog steeds erg moeizaam)

Overhead/Push Press:
8x35
8x37,5 PR
7x40 PR (rep 7 ging echt in slowmotion en erna ook wat last van linker elleboog)

Yates Row Underhand Grip:
10x60
10x62,5 PR
10x65 PR (ging moeizaam maar fock it :D)

Decline BP:
3x10x50 PR (had verwacht dat er wel een spotter zou rondlopen maar ik was de enige daar)

Bent Over Cable Fly One Handed:
10x17,5 (auw k*t elleboog)
10x10
10x15

Cable Fly:
2x10x22,5
10x18 (ivm elleboog)

Dippen (machine ivm elleboog):
10x40 (wait whut veel te licht)
10x50
10x60 (stelde allemaal weinig voor maar goed)

EZ-Bar "cheat" Curl:
10x27,5
2x10x30 PR (enkele cheats maar who cares ? :p)

Commentaar: Mijn eerste 5 rep PR is verbroken namelijk door de Military/Overhead/Push Press oefening, volgende week meteen eerste set met 40kilo beginnen en heb 2 weken de tijd om deze te verbeteren.
Voor de rest wel balen met elleboog want had bij cable fly en bent over cable fly ook graag voor een PR gegaan.

Daarnaast deze week ook even wristwraps bestellen want merk dat me linkerpols ivm litteken toch wat sneller last krijgt omdat ik veel moeite heb mijn polsen/handen recht te houden.

Mooie OHP en mooie training!

Heb laatst een artikel gelezen dat chin-ups tot failure niet slim zijn, zelf verbeter ik ze door 3-5 setjes te doen en bij elk setje 1-2 rep over te laten in de tank. Training/week later 1 rep erbij per setje, desnoods een setje minder. Misschien een idee wanneer je van de assistance af komt en het met BW op wil bouwen ;)

Ik las het in je log dat je die manier aanhield sinds kort maar ik ga dit schema door op deze manier.
Zal je tip zeker onthouden maar wil dit graag doorzetten op de manier waarop ik gestart ben.
Anders blijf ik aanpassen en aanpassen zonder dat ik een methode de tijd gun om resultaat te geven.

Vergeet niet dat ik over 2 weken 2reps eraf haal en over 6 weken daar weer 3reps, dus hopelijk geeft dat het gewenste effect.

Mooie training en lekkere PR's!
Wel balen van je elleboog. Hoop dat dat een beetje vlot beter gaat.

Thanks en elleboog is al stukken beter.
Kwam puur omdat ik eigenlijk die rep 7 bij overhead press niet moest doen.
Alleen op dat moment denk je er niet zo over natuurlijk :p

Lekkere pr's man :thumbs:

Thanks maar ben nog lang niet tevreden :p

Thanks en elleboog is al stukken beter.
Kwam puur omdat ik eigenlijk die rep 7 bij overhead press niet moest doen.
Alleen op dat moment denk je er niet zo over natuurlijk :p
Erg herkenbaar. je wil dan gewoon door.. en ja... dan wil je soms net teveel. :rolleyes:
Wel balen dat je dat altijd pas achteraf ondervind dat het net té was... :(

Ach Zaterdag weer upperbody dus haal het dan wel in hehehe :D

:D komt dus helemaal goed zie ik al!

Mooie OHP en mooie training!

Heb laatst een artikel gelezen dat chin-ups tot failure niet slim zijn, zelf verbeter ik ze door 3-5 setjes te doen en bij elk setje 1-2 rep over te laten in de tank. Training/week later 1 rep erbij per setje, desnoods een setje minder. Misschien een idee wanneer je van de assistance af komt en het met BW op wil bouwen ;)

Kan je een link geven als je die nog kan vinden, ben wel benieuwd

---

Sterke press! Ja klopt stang niet tever naar voren, anders wordt het een halve squat

Pijn in je elleboog gaat meestal naar 3/5 dagen over, Maar is wel hinderlijk:(

hoop dat je zaterdag weer kan trainen zonder pijn

Elleboog is al voorbij maar ben een stuk blijer dat ik vandaag geen last heb gehad van me knie blessure.
Morgen dus toch squatten wat gisteren nog een twijfelgeval was of ik dat zou doen.

Hopelijk komen morgen ook de wristwraps, kan ik die zaterdag meteen testen.

Kan je een link geven als je die nog kan vinden, ben wel benieuwd

---

Heb even gezocht man maar kon hem niet meer vinden. Aimde er ook niet op toen ik het zelf vond maar stond bij een trainingsprogramma (dacht smolov, maar kan het daar ook niet vinden) erbij.
Wel een ander artikel gevonden maar word geen uitgelegd gegeven waarom je niet tot failure zou moeten gaan

Fijn dat je elleboog goed gaat en je geen last had van je knie.
Succes met squatten vandaag.

Training was echt klote naar mijn mening.

Warming Up: Roeien en Rotator Cuff.

Squat:
8x65
3x65 -> 6x55
8x55

Deadlift:
3x10x60

Seated Calf Raise:
20x25
18x30
16x35
14x40

Single Leg Extension:
3x10x15

Romanian deadlift:
3x10x50

Standing Calf:
12x70
10x80 en hier ben ik gestopt omdat mij dat het beste leek ivm knie.

Commentaar: Nou heb sowieso al een klote dag waar alles tegen zit maar baal nog het meest van me knie.
Zal volgende week ook aangepast gaan trainen om lowerbody rust te geven en hopelijk dat me knie ook tot rust komt.

Komende week zal het zo gaan worden:
Maandag: Upperbody 1
Woensdag: Lowerbody 1: zwaar deadlift, geen squat en rest op deload niveau
Vrijdag: Upperbody 2

Het is niet ideaal maar het is niet anders helaas.

Ken het probleem man, heb mijn schema ook omgegooid naar 1x LB per week.
Maar in principe kan het best, mensen die met een split schema trainen pakken benen ook maar 1x per week :P

Jij ook al een slechte training dus? :(
Volgende keer beter man :thumbs:

Oh het is niet de bedoeling dat dit zo blijft :p
Dit is puur om mijn knie te laten herstellen maar zal erna weer 2x LB doen zodra het toegelaten word.
Zit alleen wel sterk te twijfelen of 2x squat een goed idee is.

Ondanks dat me knie niet 100% is blijf ik het vreemd vinden dat ik zoveel moeite heb met 8x65 terwijl mijn max 5x82,5 is :s
Of dit kan komen door 2x deadlift in de week xD

Hmm dat verschil in gewicht tov reps is wat vreemd ja, maar misschien duid het ook aan dat je op low reps sterker bent/ dat het beter aanvoelt, of zo iets?
Alsnog is het verschil te groot, daar niet van ;)

Zou squatten 1x per week houden als ik zo naar je klachten kijk man, misschien dat je na een aantal weken alsnog terug kunt gaan naar die 2x?
Moet je een beetje aanvoelen denk ik, maar wel op tijd!

Terug
Naar boven