XXL Nutrition

Inexpugnabilis, Road to a better body and life

Lekker, toch soort VPR op de bench :)

• Topic Starter Topic Starter
Klopt en meteen mijn doel voor volgende week, 3x6x62,5 te behalen.
Ben allang blij dat ik uberhaupt over de 60kilo ben met benchpress xD

Top toch! Je zit boven de 60 kg en volgende week gaat die 3x6x62,5 je gewoon lukken!
Als je je erop instelt kan je meer dan je denkt! ;)
Merkte het zelf gisteren ook. :D

Ga dit weekend ook stuk hoger zitten qua kcal/eiwitten en KH.
Kijken of dat mijn knie en arm wil helpen met herstel.

Ik hoop het voor je. :) zou fijn zijn!

Update en kort verslag afgelopen periode.

Weegschaal gaf vanochtend 85 kilo aan, iets wat ik totaal niet verwachtte want merk toch echt dat mijn middel platter word. Ben benieuwd waar dit heen gaat.

De eerste 4 weken van mijn 12weken plan zitten er officieel op, ondanks de problemen met mijn knie en weekje ziek te zijn geweest ben ik er tevreden over. Merk vooral dat ik een stuk meer drive heb om mijn oude PR's te verbreken.
Kort overzicht:
Overhead Press van 5x40 naar 8x40
Benchpress van 1x5x62,5 naar 2x5x62,5 (helaas niet de 8x62,5 gehaald maar toch tevreden erover)
Squat, tja door de knie problemen heb ik deze overboord gegooid qua doelen.
Deadlift van 5x95 naar 8x95 en van 3x100 naar 6x100.

Deze week gaat mijn 6rep periode in op die oefeningen en deze gewichten zullen tevens mijn start gewichten zijn.
Heb er ook voor gekozen om lat pulldown op 6 reps te doen aangezien ik met deze oefening sterker wil worden zodat chin ups makkelijker gaan worden.
De 10 rep oefeningen gaan verlaagd worden naar 8reps en ben daar ook benieuwd naar hoe het gaat.

Goed om te horen dat je vp zakt, 12 % voor de zomer is toch wel haalbaar?

Als je de drive weer voelt Gaan de volgende trainingen ook goed!

Goed te horen dat het zo lekker gaat! En die drive om je PR's te verbreken goed vasthouden!
Gaat het vast lekker lopen de komende weken.

@isis, heb geen idee want heb geen idee wat mijn huidige vet% momenteel.
Als ik een keer niet zo lui ben na de training maar eens cardio gaan doen, heb gehoord dat het kan helpen xD

@marina, gaat helemaal goed komen.

Laatste 3 trainingen, deze week niet echt zin gehad om te loggen.

Dinsdag:

Deadlift:
6x100
4x100
5x100 (ik merk nu echt dat mijn dubbele overhandse grip in mijn nadeel werkt)

Legpress:
8x110
8x115
8x120

Seated Calf Raise:
2x16x40
2x14x50

Leg Extension superset Lying Legcurl
10x55 ss 10x40
10x60 ss 10x40 Leg ext PR
10x65 ss 10x42,5 Beide Pr

Standing Calf Raise:
10x100
8x110
2x6x120

Commentaar: ik baal van me deadlift maar dubbele overhandse grip is mijn enige optie, heb straps geprobeerd maar zijn waardeloze dingen naar mijn mening, kan me niet goed focussen na het eindelijk goed krijgen van de straps.
Ik houd er rekening mee dat deadlift langzaam zal gaan en neem daar ook genoegen mee.

Training Woensdag:

Chin Ups:
5xBW -> 1x5 assisted
6xBW maar 30sec rust na 4 reps
6xBW maar 30sec rust na 3 reps

Overhead Press (inclusief wristwraps, die dingen helpen wel goed)
6x40
6x42,5 PR
6x45 PR (aantal pushpresses maar dat boeit me niet)

Underhand Grip Yates Row:
8x70
8x75 PR
8x77,5 PR maar vorm liet te wensen over dus doel volgende keer

Decline Benchpress:
8x60
8x62,5 PR
8x65 PR

Bent Over Cable Fly superset Cable Fly (gewicht bent over fly ligt laag ivm arm)
3x6x10 ss 1x10x18, 2x10x22,5

Dippen (geen BW geprobeerd vanwege weer arm :(:
8x15 assisted
2x8x10 assisted

EZ-Bar Curl:
3x8x32,5 PR

Commentaar: geen slechte training maar baal vreselijk van de pijnlijke aanhechting, mag wel keer over gaan nu :p
Chin Ups voor gekozen om gewoon volledig BW te gaan en zoveel reps te doen, 30sec rust en set afmaken.

Training vandaag:

Plate Loaded Legpress:
6x120
6x130
6x140

Rackpull:
3x8x80

Seated Calf Raise:
16x40
2x14x45
12x50

Single Leg Extension:
3x8x25

Romanian DL:
3x8x70 PR

Standing Calf Raise:
10x100
8x110
2x6x120

Commentaar: Squat vervangen met legpress, ik voel bij squat wanneer ik diep ga de knie blessure en bij legpress heb ik meer controle over hoe diep ik ga. Ook had ik tijdgebrek dus koos voor legpress omdat ik daar nou eenmaal sneller mee klaar ben.

Lekkere trainingen! :D

Wanneer gaan we keer samen trainen dan?

Geen zin om te loggen is niet erg he! als je maar gewoon lekker doortraint! ;)

Je trainingen gaan lekker. jammer wel dat je last hebt van je arm en knie. Ik hoop toch echt dat dat snel een keer beter zal gaan.

Lekkere trainingen! :D

Wanneer gaan we keer samen trainen dan?

Ja zeg maar, weet niet wat het makkelijkste voor beide zou zijn qua sportschool enzo.
Ook moet wel van te voren weten welke je traint, ik train altijd in de middag maarja koos werkloos xD

Thanks marina, ach het lullige is dat ik weet dat ik eigenlijk moet rusten voor herstel.
Geen zin in en tja dat ik elke training zwaarder wil helpt ook niet voor het herstel.

Toch nog zware gewichten, en nog een pr op de Yate rows, netjes!

Ja zou squats maar eens een tijdje links laten liggen,Zeker niet waard om door tegaan als je pijnt voelt, of je kan een tijdje box squats doen. Waarom geen mixed grip voor de deadlifts?

Thanks marina, ach het lullige is dat ik weet dat ik eigenlijk moet rusten voor herstel.
Geen zin in en tja dat ik elke training zwaarder wil helpt ook niet voor het herstel.
Stukje ongeduld en door willen he.... Herkenbaar :rolleyes:
misschien een stukje geduld trainen. het kan je helpen he! ;)
maar moeilijk is dat wel...

Ja zeg maar, weet niet wat het makkelijkste voor beide zou zijn qua sportschool enzo.
Ook moet wel van te voren weten welke je traint, ik train altijd in de middag maarja koos werkloos xD

Op een woensdag ben ik vrij dus zou 's middags kunnen.
Bij mijn gym is makkelijker want bij jou kom ik niet meer binnen haha. :p

Op woensdag kan ik borst tri of rug bi pakken, wat jij wilt. :(

@Isis, Ik heb een groot litteken op de bovenkant van me linkerhand vanaf de pols gewricht tot aan de knokkels.
Heb tijdje geleden mixed grip geprobeerd maar voelde niet fijn aan en wil absoluut niet het risico lopen dat de spanning/rek op mijn hand te groot word.

@Marina, tja heb het geduld wel maar af en toe wil het lompe in mij het overnemen xD

@Peppie, Ja ik kan wel richting kangal komen (wel verdomd ver fietsen maargoed :().
Woensdag train ik ook altijd en doe dan upperbody dus.

Laatst bewerkt:
Dat zou een optie zijn als het regent maar voor de rest fiets ik altijd dus zien we op de dag zelf wel.
Uhm niet komende maar de week erop zou wel goed uitkomen, datum 11 december.

Zometeen wrist wraps gebruiken @ BP, ja het is pussyweight maargoed werkte bij OHP ook dus ben benieuwd.

Dat zou een optie zijn als het regent maar voor de rest fiets ik altijd dus zien we op de dag zelf wel.
Uhm niet komende maar de week erop zou wel goed uitkomen, datum 11 december.

Zometeen wrist wraps gebruiken @ BP, ja het is pussyweight maargoed werkte bij OHP ook dus ben benieuwd.

Dat zou wel kunnen ja! Zie karma.

Succes met trainen, we zullen zien het hoe gaat met de ww.

Terug
Naar boven