MuscleMeat

Inexpugnabilis, Road to a better body and life

• Topic Starter Topic Starter
Dank je :)

Kleine update over afgelopen periode.

Ben van een split overgestapt naar 3x upperbody beachboy style en bevalt eigenlijk nog wel goed ook :p.
Hoogtepunten zijn: 4x70 BP en 3x50 Overhead press als nieuwe PR's, de rest zit allemaal rond zelfde niveau als voorheen.

Zowel de MRI-scan als rontgen foto's hebben niks afwijkends laten zien bij mijn knie dus ik weet momenteel nog steeds niet wat er mis is.
Moet weer naar de huisarts om te kijken wat de volgende stap is aangezien ik er nog steeds dagelijks last van heb helaas.

Weeg momenteel 81 kilo dus ben totaal 3kilo kwijt, sowieso deel vet erbij maar baal als een stekker dat cardio amper te doen is.

Even rust met de benen, verstandig.

Wel gek dat ze niks zien, Kan van alles aan de hand zijn dat altijd het vervelende als je nou eens wist wat persies was... :(

Cardio hoef je opzich niet tedoen, misschien ietsje lager in kcal gaan zitten

Irritant he al ze er maar niet achterkomen. :(
Hoop toch dat ze wat vinden.

@ Isis, benen hebben al ruim 2 maanden complete rust met krachttraining maar inplaats van verbetering word het erger.
Had persoonlijk echt verwacht dat er iets te zien zou zijn.

Cardio is idd niet noodzakelijk maar zou er wel voor zorgen dat het allemaal wat sneller zou kunnen gaan.
Dit valt onder de categorie verloren tijd.

@ Marina, ja het is zeker irritant vooral omdat ik verwacht dat ik ervoor naar de fysio gestuurd word.
Weer zo'n tuthola die gaat vertellen wat wel en niet mag.

Nou, ik weet eindelijk wat het is.
Het is mijn musculus popliteus, wie kent het niet :p.
Klein rotspiertje in de knieholte die voor buigingen zorgt die zwaar overbelast is waardoor ik amper tot 90 graden kan zakken.
Paar behandelingen bij fysio, accupunctuur en veel kuiten stretches zouden voldoende moeten zijn.

Goede nieuws, vanaf volgende weer lekker upper/LOWERbody :D.
Moet alleen voor been licht gewicht, veel reps doen en langzaam opbouwen.

Succes man! :thumbs:

welcome back!!!

Heb echt zin om die benen weer aan te pakken, lijkt er gelukkig niet op dat ik veel spiermassa kwijt ben maar zie toch wel vetverlies.
Squat kan wel meteen vanaf het begin weer maar dan box-squats en steeds verlagen, deadlift vervang ik door rackpulls voorlopig. Rackpulls zowel beter voor de knie en ga nooit meer 3x15 doen met deadliften dus xD.

Korte update voordat het allemaal weer begint.
Vanochtend op de weegschaal gaan staan, blijkbaar teveel gesnoept want zit weer op 83 kilo en dus weer 1,5 kilo erbij :p
Achja, ga nu wel op voeding letten en heb al aanpassingen gedaan dus moet goed komen.

Trainingsschema ziet er praktisch nog hetzelfde uit maar heb paar oefeningen vervangen door andere.
Ga wel vanaf het begin meteen weer cardio toevoegen.
Zal ook veel supersetten waar mogelijk en inplaats van rust bij sommige oefeningen even snel buik doen, anders sla ik dat weer over xD.

Heb er zin in maar verwacht dat benen echt slap zijn geworden na 3maanden niks doen :(

Ik blijf jou ook volgen bro ;) Tijd om te cutten nu?

Thanks Tatt, lees bij jou ook nog mee :)
Ja, ben sowieso al aardig wat vet kwijt dus ga echt volledig ervoor.
Moet daarnaast toch voorlopig rustig aan doen met benen, beter meteen gebruik maken van de situatie.

---------- Toegevoegd om 16:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:55 ----------

Nou wat een klote training, vind het echt helemaal niks laag gewicht :(

Legpress:
3x15x60 Pussyweights

Seated Calf raise:
14x20
14x25
2x12x30 Pussyweights

Leg Extension ss Lying Legcurl
15x30 ss 15x28
2x15x25 ss 2x15x22,5

Standing Calf Raise:
2x10x50
8x70
6x80

Tussendoor nog back extension en buikspieren gedaan.

Commentaar: wat een baggertraining, voelde bij elke beweging mijn knie terwijl de gewichten geen k*t voorstellen.
Had echt het idee dat ik qua gewicht veel hoger kon gaan ondanks 3maanden geen benen getraind te hebben dus dat is wel positief.

Leg Press is ook bad for knees bro en extensions vooral. :P

Ik zou gewoon helemaal ophouden met machinewerk voor je quads/hams want dat doet niet veel goeds.

Als je nou nog eens in de gym komt, zeg dan even hoi. :p
Je was er vorige week ook nog eens of zag ik dat verkeerd?

Lol at Ash xD
De oefeningen zijn niet slecht voor de knieën behalve bij een hele verkeerde uitvoering.
Reden waarom ik last had van mijn knie is omdat de spier die voor buigingen zorgt verdoet is en welke beweging maak je nou het meest tijdens een benentraining, juist een buiging.
Ik geef je wel gelijk dat leg extension bij een blessure vaak word niet meer mag.

@peppie, ja klopt man maar was zwaar chagerijnig door stress dus :p

KOm op joh... de eerste keer na zo een lange tijd.. je moet het ook wat tijd geven he.
Het liefst wil je in één keer weer helemaal top ertegenaan knallen en gewicht omhoog gooien.
Maar dat is gewoon even rustig aan doen. Komt vanzelf. Ook al voelt het bagger.
Weet zeker dat als je rustig opbouwt je echt wel weer top gewichten neer gaat zetten.
en tot die tijd.. trainen in geduld. Erg lastig. :rolleyes: weet er alles van.

Terug
Naar boven