XXL Nutrition

Inexpugnabilis, Road to a better body and life

• Topic Starter Topic Starter
Training vandaag:

Warming up zoals altijd :)

Benchpress inclusief wrist wraps:
6x62,5 VPR (ging stuk makkelijker dan vorige week)
6x65 PR
5x65 ( ik deed er 6 zelfs maar rep 6 was zo beroerd qua vorm dat ik niet meetel)

Overhand Grip Yates Row:
8x67,5
8x70 PR
8x72,5 PR

Incline Cably Fly:
8x18
2x8x22,5

Lat Pulldown Wide Hammer Grip:
6x60
2x6x65 VPR

Upright Row:
8x25
8x27,5
8x30 (elk setje pr)

Side Raises:
8x6
2x8x8

Seated DB Curl superset Overhead DB Tricep Extension
8x12 ss 8x18
2x8x14 PR ss 2x8x20

Commentaar: Yates row ging makkelijker dan verwacht maar die moest ik omwisselen met lat pulldown.
Voor de rest wel tevreden maar toch ook weer niet xD
Arm gelukkig stuk minder last van gehad alleen bij laatste 2 oefeningen.

Training vandaag:

Warming up: Roeien, rotator cuff en facepulls.

Deadlift:
6x100
2x6x102,5 PR (na rep 4, 30 sec rust en set afgemaakt)

Legpress:
10x90
2x8x110

Seated Calf Raise:
16x40
2x14x45
12x50

Leg Extension superset Lying Legcurl:
8x65 ss 8x47 PR
2x8x70 PR ss 2x8x47

Standing Calf Raise:
10x100
8x110
2x6x120

Buik tussen setjes gedaan.

Ziet er netjes uit! lekkere PR's!

Gaat het verder ook zoals je wil?

Sterke training mooie pr! Hoor niks over je knieën!

Knie lijkt erop dat er een kleine terugslag is, niks ernstigs maar voel hem toch wel iets meer dan afgelopen dagen.
Arm is wel heel stuk minder maar dat zal vandaag pas gaan blijken in hoeverre dat blijft.
Voor de rest allemaal weinig bijzonders, ben bij lange niet tevreden maargoed zodra we dat zijn kun je net zo goed stoppen met trainen :p

Interesting, wat voor een trainingsschema volg je op dit moment.
Niet zo zin om een paar pagina's door te lezen!
Ik zal je volgen.

Welkom.
Ik heb momenteel een UB/LB schema waar ik na elke 4 weken de reps verlaag :)

Shit, hoe kan ik die trainingen gemist hebben :eek:
Zie ze nu pas ghehe, lekker bezig man. Bench gaat ook lekker!
Deadlift ook trouwens, Pr's beginnen er weer lekker in te knallen :thumbs:

Deadlift kan en moet beter vandaar dat ik ervoor gekozen heb om zoveel mogelijk reps te doen, 20-30sec rust en set afmaken en erna langer rust natuurlijk.
Ik weiger om de set korter te maken omdat me handen het niet aankunnen maar mijn rug wel.
Bench gaat idd naar behoren al mag dat ook wel een keertje xD

Training vandaag:

Warming Up: Roeien, rotator cuff, facepulls en lichte pulldowns.

Chin Ups:
6xbw (wait whut) PR
4xBW -> 20sec rust -> 2xBW
5xBW -> 10sec rust -> 1xBW

Overhead Press:
2x6x45
6x47,5 PR sommige met legdrive

Underhand Grip Yates Row:
3x8x80 PR, had geen zin om 77,5 te doen aan schijven :p

Decline Benchpress:
8x65 easy
8x67,5 easy PR
6x70 PR not so easy, deed er 8 maar tel de laatste 2 niet mee omdat mijn vorm slecht was.

Bent Over Cable Fly superset cable Fly
3x8x15 (geen last van arm woehoe) superset 3x8x18 (lager gewicht maar meer op vorm gelet)

Dippen: Voor het eerst BW dus vorm zal niet best zijn geweest maar had niet anders verwacht xD
3x6xBW -> 30sec rust -> 3x2xBW PR all the way

EZ-Bar Curl:
8x32,5
2x8x35 PR inclusief cheat maar hey i dont give a **** :D

Commentaar: Goeie training, merk vooral dat chin ups beter gaan en de rest ook wel eigenlijk.
Vooral blij dat ik zo goed als geen last had van me arm dus hopen dat de pijn weg blijft.
Dippen, tja was eerlijk gezegd verbaasd dat BW zo goed ging ondanks dat ik misschien niet heel diep ging maar dat komt vanzelf wel, eerste stap is gezet door nu gewoon helemaal geen assisted chins of dips te doen.

PS, ik blijf me soms verbazen dat de ene 2,5 kilo verhogen veel zwaarder of lichter kan voelen dan de andere 2,5 kilo.
Had het met decline BP vandaag weer, die 70 voelde veel zwaarder aan dan de 67,5 en werd zelfs misselijk erna :(

Super training en barstend van de PR's! Gaat lekker zo! :thumb:
die chin ups gaan ook lekker! je hebt de smaak aardig te pakken!
en bij jou nu ook die BW dips he! je ziet het... gewoon dooroefenen en het lukt je echt! Volgende keer gewoon iets dieper proberen.

Optrekkende oefeningen gaan snel hè, voor je het weet ben je zo 3/4 reps verder!

Dippen komt wel goed, dat wordt makkelijker.

Chins blijven klote omdat mijn vet% daar in de weg zit, merk wel sinds rows omhoog gaan dat mijn chins ook makkelijker worden, in ieder geval in het begin van de set xD

Hehe, laten we het hopen dat dippen zo blijft doorgaan.
Voelde toch wel erg zwaar aan het einde van een training, schouders en borst voelde ik ook erg tijdens de beweging maar went wel.

Lekker dat het beter gaat man!

Mooi van de pr's. :D

Gelukkig wel weer, arm geen last meer van, nu de knie en hopelijk dan een periode pijnvrij sporten (in me dromen denk xD)
Pr's blijven gelukkig gewoon komen dus dit idee om elke 4 weken reps te verlagen zal ik er zeker in gaan houden met toekomstige schema's.

Voelde toch wel erg zwaar aan het einde van een training, schouders en borst voelde ik ook erg tijdens de beweging maar went wel.

Dips houd ik zelf altijd aan het eind van de training. Als ik dit aan het begin doe moet ik er wat gewicht bij aan hangen. Is leuk voor je ego, maar verder oefen je hierdoor wel meer druk uit op je schouders.

Yo dudie wat ben jij aan het doen?!

Lang geleden dat ik hier ben geweest :D
Heb helaas een periode van 6 weken stil gezeten door verschillende omstandigheden.
Periode ziek geweest, besloten extra rust te nemen zodat knie kon herstellen en daar begon het gezeik :p.

Ik moet 10 Februari naar ziekenhuis voor MRI scan van mijn knie om te kijken wat de schade is, huisarts dacht meniscus maar zei op het einde dat de scan moest uitwijzen of het schade aan meniscus of banden was.

Heb er 2 weken veel pijn aan gehad door praktisch gehele been, zodra dat minder was meteen de sportschool opgezocht en gare everyday is upperbody day schema gemaakt (beachboy for life).
Benen worden sowieso niet getraind omdat ik nog niet precies weet wat er mis is en daarnaast doet het te pijn om te trainen.

Schema is nu 3 daagse split verdeeld in Rug + achterkant schouder, Borst + voorkant schouder + buik en Traps + zijkant schouder + armen.

Geen idee of ik weer actief ga loggen want ben aardig druk de komende periode.

Zeker lang geleden. Heb je gemist hier hoor. :)

Balen dat het zo tegen heeft gezeten en dat je nu met je knie zit.
Ik hoop dat de uitslag van de MRI meevalt en dat er geen blijvende schade is.

Je zit in ieder geval niet stil. Dat scheelt.

succes in ieder geval met trainen en je knie.
Hoop dat je snel hersteld en weer volop kan trainen.

Ha, ik verwacht juist dat de mri veel meer schade laat zien.
Weet ook al dat mijn kraakbeen onregelmatig aanvoeld dankzij de huisarts.

Ga ook vragen tijdens de scan of ze rechterknie even mee kunnen scannen, zal ook wel iets mis mee zijn denk xD

Succes man! :thumbs:

Terug
Naar boven