AndroidHealthClinic

Inexpugnabilis, Road to a better body and life

• Topic Starter Topic Starter

Uhm, ga natuurlijk wel rondkijken voor baan maar moet geluk hebben in deze crisis denk.

Wat kun je precies doen dan als beroep ?

Voor goeie mensen is altijd wel een plekkie! Ik duim voor je. :)

Wat ik dan ga doen is een zorg voor dan.
Ga niet zover vooruit kijken, heeft geen nut man.

Wrong. Je moet juist wel vooruit kijken bro.

Doe ik ook anders zie ik het beeldscherm niet heuheuheuh.

Doel er meer dat ik geen flauw idee heb wat ik ga doen op mijn 50ste of iets dergelijks.
Kan tegen die tijd allang de pijp uit zijn of iets :p

Ik ben daarnaast het type niet om ver vooruit te kijken, zie wel wat er gebeurt.

Lowerbody training van vandaag, blijft lekker om te zeggen :)

Warming Up: Roeien en rotator cuff.

Squat tot 90 graden op bankje :(:
15x50
15x60
15x50 (kreeg iets last van de knie dus ego de deur uit en verlagen)

Seated Calf Raise:
2x10x35
2x8x40

Leg Extension superset Leg Curl:
3x15x25 ss 3x15x22,5

Standing Calf Raise:
5x80
5x90
5x95
5x100
5x105

Onderrug en buik gedaan tijdens rust bij calf raises.

Afgesloten met cardio en stretches.

Commentaar: Squat voelde wel raar om niet ATG te doen maar desondanks is het begin er weer dus kan niet klagen.
Ga gewoon rustig toewerken naar ATG en dit keer zonder een plank onder de hakken. Zal tijd kosten omdat ik niet alleen mobiliteit moet vergroten maar ook voorzichtig moet zijn vanwege de blessure uiteraard.
Ik ga mijn calf raises op andere repranges doen voorlopig naar aanleiding van een artikel die bij een topic tevoorschijn kwam. Ben benieuwd of het wat doet.

Goedzo jonge pas op je knie

Ziet er goed uit! Top dat je je ego even de deur hebt uitgezet! beter dat dan weer een blessure! :thumb:
Gewoon langzaam ernaartoe werken dan komt het echt wel weer, die ATG squat.

Upperbody vandaag.

Warming Up: Roeien en rotator cuff.

Pull Ups:
10 totaal met verschillende handpositie's geen zin om alles uit te typen dus fock it.

DB shoulder press:
10x16
8x18
6x20

Yates Row Underhand Grip:
10x65
8x70
6x70

Incline DB Press:
10x20
8x22
6x24

Bent over cable fly superset cable fly:
10x15 ss 10x25
8x15 ss 8x25
6x17,5 ss 6x27,5

Dippen:
6xbw
4xbw fail :D
5xbw

EZ-Bar Curl:
10x30
8x30
6x30

Commentaar: Viel zwaar vandaag, leek wel alsof het door gisteren tegenzat, schouders waren vermoeid en trapz deden lastig. Zou dit kunnen komen door het squatten en dan vooral de stang weer op je schouders na zo'n lange tijd ?

Goed dat je weer aan het loggen bent. Ik heb het misschien al gezegd, maar roeien is (net als cardio) geen goede warming up. Is dat het enige dat je doet om op te warmen?

Cardio heeft zijn voordelen als warming up hoor ;)
Ik doe ernaast ook oefeningsgericht opwarmen dus bijvoorbeeld bij benchpress eerst stang en dan verhogen tot werksetjes.
Dit vermeld ik alleen niet met loggen, teveel werk ;p

Cardio heeft zijn voordelen als warming up hoor ;)
Ik doe ernaast ook oefeningsgericht opwarmen dus bijvoorbeeld bij benchpress eerst stang en dan verhogen tot werksetjes.
Dit vermeld ik alleen niet met loggen, teveel werk ;p
Dat laatste doe ik zelf ook (en niets extra). Doelgericht opwarmen zou de beste manier zijn voor bb/krachttraining. Maar ik hou het toch liever zo kort mogelijk (en zonder cardio). :p

Daar zijn de meningen over verdeeld zoals bij zoveel dingen bij bb.
De 1 zegt dat het onnodig is en de ander zegt weer van niet.
1 van de voordelen vind ik zelf met cardio warming up is dat het gewrichtssmeer aanmaakt en dit de gewrichten beschermt.
Durf niet met zekerheid te zeggen of dit ook niet gebeurt met alleen doelgericht op te warmen :)

Qua cardio heb ik geen verstand van. (mag het niet doen. :o) Train nu uberhaupt niet. :( maar goed

Misschien dat je toch met voor het eerst weer squatten je spieren anders aanspant dat je het daardoor voelt. Ik heb geen idee.
In ieder geval toch wel een nette training als je schouders en traps vermoeid zijn.

heb tijdje terug kleine discussie gehad met big T over onderwerp opwarmen:

Big T Toch logisch, je gaat de spieren van het bovenlichaam toch niet opwarmen door met je benen te trappelen*. Al wat je doet is je hartslag verhogen. Opwarmen om blessures te vermijden is trouwens ook onvoldoende bewezen om het echt aan te raden, maar als je het doet dan doe je het natuurlijk met het gewicht waarmee je gaat trainen, enkele lichte opwarm sets dus, niet door op een fiets te gaan zitten.

*fietsen als opwarming voor benen training is trouwens ook af te raden, een squat is iets totaal anders dan fietsen. Het doel van opwarmen is nu juist om de spier licht te belasten op dezelfde manier als dat hij zwaar belast gaat worden.

Cardio is geen opwarming, dat is je hart en longen trainen voor meer uithouding en lagere rusthartslag. Of te gebruiken om meer kcal te verbranden bijv. als men vet wilt verliezen.

Wie zegt dat ik alleen cardio doe voor opwarmen ?
Ik doe cardio 5min beetje roeien, erna rotator cuff en dan doelgericht op warmen.
Oftewel squat beginnen met alleen stang en opbouwen tot werksetjes, dit geld ook voor alle oefeningen.

Lowerbody training van vandaag:

Warming Up: CARDIO bitches :D, rotator cuff oefeningen.

Rackpull:
opwarmsetjes
8x80
6x85
4x90

Legpress:
opwarmsetjes
15x70
15x80
15x90

Seated Calf Raise:
2x10x35 breed/smal
2x8x40 breed/smal

SLDL superset Leg Extension:
3x10x60 ss 3x15x30

Standing Calf Raise:
2x5x105 breed/smal
2x5x110 breed/smal
1x5x120 neutraal

Buik tussendoor gedaan en afgesloten met cardio en stretches.

Commentaar: Rackpull ging moeizaam door voornamelijk grip problemen, zal vast wel weer opbouwen met de tijd maar sucks anyway. De rest ging wel lekker dus tevreden.

Terug
Naar boven