MuscleMeat

Inexpugnabilis, Road to a better body and life

That's true, heb alleen zelf het gevoel dat de deadlift 80% voor de onderrug is, en bij de shrugs je traps, die met Row's op upperbody dag ook al deels gepakt zijn.

Ik heb dan ook nog weinig ervaring met ub/lb splits, dus ik geloof je :p

• Topic Starter Topic Starter
Dit is ook mijn eerste ub/lb schema dus over ervaring kan ik niet praten :P.
Klopt maar met rows pak je meer midden/onderkant trapezius en shrugs is voornamelijk voor de bovenkant vandaar dat ik hem prefereer om los te doen.
Daarnaast heb ik nu een weekend rust en hersteltijd, tot nu toe gaat het goed dus :)

echt netjes man dat je geen last meer hebt tijdens het trainen van je benen , die speciale trainingen op die bal doet goed zijn werk zo tezien!.

Neem je ook supplementen of medicijnen voor je knieën?

UB/LB heb ik ook 2 keer gedaan pak je echt veel kracht mee, alleen het is te heavy voor mij

Laatst bewerkt:
Ja oefeningen doen hun werk goed gelukkig.
Heb er geen supps of medicatie voor, ben vooral bezig geweest om de stabilisatiespieren rondom het gewricht te versterken zodat er minder druk op gewricht staat.

Ik ben nog niet zo lang bezig maar tot nu toe bevalt het uitermate prima.
Heb tijd zat ivm ziektewet dus gebruiken ervan :P

echt netjes man dat je geen last meer hebt tijdens het trainen van je benen , die speciale trainingen op die bal doet goed zijn werk zo tezien!.

Neem je ook supplementen of medicijnen voor je knieën?

UB/LB heb ik ook 2 keer gedaan pak je echt veel kracht mee, alleen het is te heavy voor mij

Hoe bedoel je te heavy? Herstel je minder snel ofz?

Even een update voor de komende periode.

Heb me vandaag ingeschreven bij de nieuwe sportschool (woehoe) en begin daar morgen direct !.
Eerste 2 weken zal ik mijn huidige schema gebruiken waarin ik legpress op LB2 wissel met Squat :woot:
Zal de eerste week vooral kennis maken met de gewichten/apparaten waar dat van toepassing zal zijn.
Ik weet van de proefdag dat de gewichten daar wel kloppen waar bij oude sportschool een verschil zit
Voorbeeld: Benchpress @ oude gym 8x55 voelde net zo zwaar als 5x50 @ nieuwe gym.

Tweede week zal ik zoveel mogelijk het maximale gaan bepalen om de basis te leggen voor wanneer dit schema weer is.

Derde week zal ik beginnen met Schema 2 die tegen die tijd ook aangepast zal zijn met aantal oefeningen.
Reden hiervoor is dat ik eindelijk weer kan squatten en over 2 weken ook leg extension weer mag oppakken.

Ook zal ik komende maand op Dinsdag/Woensdag/Vrijdag/Zaterdag trainen ivm behandeling op Donderdagochtend en Zomerrooster sportschool.

Ik zal ook indien het weer het toelaat op de donderdag de fiets pakken naar behandeling, dit komt neer op een totaal van 20km fietsen dus mijn cardio komt geregeld op 5x in de week uit.

Succes! Zit ook te twijfelen of de gewichten hier kloppen.

Hoop dat squats voor je gaan werken!

Ja het is wel klote dat gewichten niet kloppen, hoorde pas zelfs dat dumbells van 40 kilo eigenlijk maar 36 wegen xD

Hoop het ook maar kan onder begeleiding squatten daar dus iemand erbij die echt op je vorm let.

Fijn dat je morgen kan starten! Zal vast goed gaan allemaal en met begeleiding zal het squatten ook wel lukken.
In ieder geval veel succes met je plannen. klinkt goed allemaal.
Ik begin vrijdag bij mijn nieuwe gym.. :)

Komt goed, zo niet dan toch !
Ah goed om te horen dat je ook snel in de gym terecht kan :)

En bij deze ben ik ook IN!

Welkom :D

Oh dat is best raar dat gewichten zo veel afwijken, tja als er hard mee wordt getraind slijten ze wel XD

Nieuwe gym is altijd leuk altijd weer andere dingen en nieuwe dingen die je kan leren

Nee is een fout geweest met omrekenen lbs naar kilo's dacht ik.
Ja nieuwe gym gaat zeker succes worden.

Ben vooral benieuwd naar de resultaten natuurlijk maar heb er vertrouwen in.
Nu hopen dat er ook lekkere chicks lopen en alles is goed xD

Vandaag eerste training @ nieuwe sportschool, damn was wel even wennen.
Had de fout gemaakt mijn muscle protect shake tijdens het trainen met lauw/warm water te maken xD
Eerst aantal vragen gesteld over gewichten van barbells en voor het gebruik van magnesium.
Magnesium is nog geen zekerheid maar zou eventueel een optie kunnen worden in de nabije toekomst na intern overleg daar.

Training vandaag:
Chin Ups:
30x20kilo assisted (heel ander apparaat dan ik gewend ben dus)

Military Press:
1x6x30
2x5x30 (hier merkte ook meteen al dat de gewichten daadwerkelijk kloppen, volgende week wel verhogen)

Seated Row:
3x10x60 (nadeel is klote triangle grip ding, ding is helemaal glad dus lastig maar komt goed !)

Decline BP:
3x10x35 (ging makkelijk)

Bent Over Reverse Fly one handed:
3x10x10 (deze ging wel lekker, veel betere station dus hielp veel)

Cable Fly:
3x10x18 (volgende week misschien verhogen)

Preacher Curl:
3x10x17,5 (kon meer gewicht, had alleen last van een steek in onderarm dus volgende week verhogen)

Skullcrusher:
3x10x17,5

Al met al wel een training met nagenoeg zelfde gewichten als ik gewend ben dus dat is een goeie zaak.
Moet wel gaan wennen aan het feit dat ik opeens om 11uur moet trainen en in verhouding minder heb gegeten.
Morgen denk ontbijt wat gaan uitbreiden om te zien hoe dat werkt :)

In het slechtste geval kan je ook "liquid chalk" gebruiken als ze liever geen poeder zien.

Ja heb daar ook iets over gehoord maar stukje prijziger als magnesium als het goed is.
Heb ook gemerkt dat de barbells iets dikker in diameter zijn dan ik gewend ben dus hopelijk scheelt dat al iets.

Kom er morgen wel achter met rackpull.

Heb trouwens ook meteen een uitdaging gevonden, er hangen van die formulieren waarop de Club van 100 staat, dus ik kijken wat het inhield, je mag je naam er bij zetten als je met squat en/of benchpress de 100kilo haalt.

Vet dat je naar je nieuwe gym bent geweest vandaag man! :)
Dat die gewichten verschillen per gym kan ik goed over meepraten...

Word er geen fraude gepleegd op die lijst dan? :p

Nee, lopen best wel wat beesten rond daar.
Wel een wereldverschil om bij een sportschool weg te gaan waar er amper gesquat word en je beland bij 1 waar mensen 150 squatten xD.

Ben benieuwd hoe het gaat, hopelijk zaterdag voor het eerst weer squatten.

Terug
Naar boven