MuscleMeat

Inspired by Brian Alsruhe

Bezoekers in dit topic

Wat heb je eigenlijk gedaan?
Dat weet ik niet meer precies, maar ik heb hier eind oktober geschreven dat ik mijn enkel had verzwikt en sinds die tijd loop ik alsmaar moeilijker en rol ik mijn voet niet meer goed af, blijkbaar kan dat een ontsteking veroorzaken/verergeren.
 
De kwetsuur was toch wat ernstiger dan ik dacht, ik heb veel oefeningen moeten doen en vandaag voor het eerst wat mogen hardlopen, dat zou nu ook juist goed voor het herstel zijn. Dus met een beginnersschema begonnen, mezelf in een iets te krap hardlooptenue gepropt en 6 x1min gelopen met telkens een minuutje wandelen tussendoor. Conditioneel ging dat gelukkig nog prima, voor mijn achillespees was het nog net aan te doen. Naast hardlopen doe ik nu 2 keer per dag 3x12 one legged calfraises met 10kg en een aantal balans oefeningen. Hopelijk zorgt het hardlopen ervoor dat ik ook weer zin heb in wat UB en core oefeningen te doen. LB met meer dan BW wordt voorlopig afgeraden om dat het niet symmetrisch gaat, binnen kort gaan we kijken of ik wat unilaterale krachtoefeningen mag gaan doen.
 
De kwetsuur was toch wat ernstiger dan ik dacht, ik heb veel oefeningen moeten doen en vandaag voor het eerst wat mogen hardlopen, dat zou nu ook juist goed voor het herstel zijn. Dus met een beginnersschema begonnen, mezelf in een iets te krap hardlooptenue gepropt en 6 x1min gelopen met telkens een minuutje wandelen tussendoor. Conditioneel ging dat gelukkig nog prima, voor mijn achillespees was het nog net aan te doen. Naast hardlopen doe ik nu 2 keer per dag 3x12 one legged calfraises met 10kg en een aantal balans oefeningen. Hopelijk zorgt het hardlopen ervoor dat ik ook weer zin heb in wat UB en core oefeningen te doen. LB met meer dan BW wordt voorlopig afgeraden om dat het niet symmetrisch gaat, binnen kort gaan we kijken of ik wat unilaterale krachtoefeningen mag gaan doen.
Shit man. Dus je loopt hier (letterlijk) nu al 5 maanden mee te kloten? Flinke stukken wandelen gaat wel pijnloos?
 
Shit man. Dus je loopt hier (letterlijk) nu al 5 maanden mee te kloten? Flinke stukken wandelen gaat wel pijnloos?
Daar komt het wel op neer ja. Wandelen gaat prima, alleen de eerste week of 2 na de start van de fysiotherapie ging dat niet super.
 
Net terug van 8x1min hardlopen, gezellig met mijn dochtertje op haar fiets.
 
Nog een keer 8x1min hardgelopen, morgen weer naar de fysio voor een van de laatste shockwave behandelingen en dan gaan we ons wat meer richten op hardlopen.
 
4x1,5min en 2x1min hardgelopen
 
Laatst bewerkt:
En weer 4x1,5min en 2x1min hardgelopen
 
Laatst bewerkt:
6x1,5min hardgelopen en dat is echt wel de max voor mijn achillespees. Zondag maar eens een UB-training doen en daarna lopen.
 
Gisteren en vandaag weinig tijd, dus vandaag alleen maar 6x1,5min hardlopen.

Naast calfraises mag ik nu ook weer BW squats doen en volgend week ook lunges als alles goed blijft voelen.
 
Verkeerde topic humor en hoeren topic
 
Donderdag
hardlopen 1,5min 2,5min 2,5min 1,5min

Vrijdag
Giantset (90sec rust)
T-bar row
10x20kg
3x12x30kg
OHP
10x20kg
3x12x40kg
Clubswings (ook aan het begin van de eerste set)
2x4x5
overgaand in
Woodchopper
3x5x15kg

Giantset (90sec rust)
Pulldown
2x12x40kg
BP
2x12x25kg
Ab rollout
2x3xBW

3x15 BW squats
 
Laatst bewerkt:
Donderdag
hardlopen 1,5min 2,5min 2,5min 1,5min

Vrijdag
Giantset (90sec rust)
T-bar row
10x20kg
3x12x30kg
BP
10x20kg
3x12x40kg
Clubswings (ook aan het begin van de eerste set)
2x4x5
overgaand in
Woodchopper
3x5x15kg

Giantset (90sec rust)
Pulldown
2x12x40kg
BP
2x12x25kg
Ab rollout
2x3xBW

3x15 BW squats
Hij is er weer:lifter:
 
Hij is er weer:lifter:
Ik hoop blijvend. Over 4 weken gaat de jongste wennen op school, dus vanaf dan moet ik toch echt wel weer meer tijd en hopelijk ook meer energie hebben. Hij slaapt ook eindelijk redelijk normaal door. De afgelopen 3 weken hebben we maar 3 gebroken nachten gehad.

Ik ga trouwens proberen wat hoger in herhalingen en frequentie te blijven. Sinds ik van de fysio dagelijks 6 sets van 12 calfraises moet doen zijn mijn kuiten goed gegroeid en meten ze beiden 45cm.
 
Weer hardlopen 1,5min 2,5min 2,5min 1,5min. De laatste 30sec een zeer lichte versnelling die bij lange na geen sprint mag het, maar dat ging goed, wel triggerde dat mijn achillespees, maar dat mag, of is zelfs de bedoeling volgens de fysio.
 
Net 2min, 3min, 3min, 2min hardgelopen, voor het eerst sinds lange tijd weer ‘s avonds gesport en dat voelde goed, ook het lopen ging wel lekker, de eerste minuut van elke interval voelt gewoon goed, verder is het gelukkig nog mijn achillespees en niet mijn conditie wat de beperkende factor is.

Nu nog even 10kg afvallen, want de weegschaal gaf net 95kg aan. :eek:
 
Giantset (90sec rust)
T-bar row
20kgx10
30kgx15,15,12
BP
20kgx10
40kgx15,15,13
Clubswings (ook aan het begin van de eerste set)
2x4x5
overgaand in
Woodchopper
3x5x15kg

Giantset (90sec rust)
Pulldown
40kgx15,15
OHP
25kgx15,11
Ab rollout
2x3xBW

Daarna 3min, 4min, 4min, 3min hardgelopen
 
Giantset (90sec rust)
T-bar row
20kgx10
32,5kgx15,15,13
BP
20kgx10
42,5kgx15,15,14
Clubswings (ook aan het begin van de eerste set)
2x4x5
overgaand in
Woodchopper
3x5x15kg

Giantset (90sec rust)
Pulldown
45kgx15,13
OHP
25kgx13,10
Ab rollout
2x3xBW

Daarna 3min, 5min, 2,5min, 2,5min 3min hardgelopen. Het had 2 keer 5min moet zijn, maar dat ging niet met mijn achillespees. Morgen ga ik een midweek weg, dus op zijn vroegst ga ik zaterdag weer lopen, dan probeer ik het nog een keer gaat dat weer niet goed, dan ga ik meer kortere intervallen doen met minder rust tussendoor.
 
Back
Naar boven