MuscleMeat

Inspired by Candito log

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag de Bench/UB dag gehad, de uitdaging was 85kg zo vaak mogelijk, deze keer was de training again na een examen, wel gezorgd dat ik genoeg gegeten had vantevoren, en voor training nog ff snel banaantje weggewerkt. Rug deed nog steeds wel beetje zeer, net als gisteren het zit tussen onder- en bovenrug, zakt langzaam aan weg. Geen idee wat et zou kunnen zijn.

Bench
4 x 85
Again dik pr, dit maakt nieuw 1 RM 93 kg, voor de nieuwe cycle

Weighted pull ups
8 x BW
6 x 3
6 x 3

Dumbell OHP
8 x 22
6 x 24
6 x 24
Voelde heerlijk aan

Dumbbell curl
8 x 14
6 x 16
6 x 16

Incline fly
12 x 18
12 x 18
12 x 18

Dumbbell kickbacks
10 x 9
10 x 9
10 x 9
Kabels waren bezet

Met 93kg dus nieuwe cycle start zetten, volgende week.
Toch weer meisje/vrouw van mijn leeftijd bezig gezien in de fitness die alleen cardio deed. Toch zonde, de meesten weten niet wat ze zouden kunnen bereiken met krachttraining en denken dat ze meteen man worden :(

Nice bench! Jealous!

Goeie krachtstats!

Thx man!

Vandaag laatste training van deze cycle gedaan, deadlift pr eruit geperst again na een examen. Zaterdagochtend wel nog van plan gewoon een lichte ub dag te pakken, aangezien ik er maar 1 heb gedaan deze week (zit niet in het schema dus pak een licht dagje).

Deadlift
5 x 135
3 x 140
Volgens schema eigenlijk 132.5 zo vaak mogelijk maar deadlift is sneller vooruit dan schema vanuit ging. Dit maakt nieuw 1rm 152, ik wilde toch proberen nog zwaarder te pakken dus vandaar de 140, als ik deze meteen had gepakt, had ik misschien 4 reps gehaald, maar toch weer mooie vooruitgang

leg extension
10 x 119
10 x 119
Maar 2 setjes gedaan, voelde dat benen egt wel naar de t*ring waren.

Calf raise
12 x 200
12 x 200
12 x 200

Nog wat abs gedaan voor zover dat kon na het deadliften.

Vandaag training gedaan die niet op schema stond maar zoals vermeld wilde ik toch nog een UB dag doen, vanmiddag zal ik de nieuwe gebruikte 1RM posten zodat et schema naar mij aanstaat en de nieuwe optionele oefeningen, moet ik nog ff uitzoeken. Maandag begin ik officieel met cutten ben benieuwd hoe snel dit gaat gaan.

Training vandaag beetje geïmproviseerd qua herhalingen maar wel zelfde opzet gedaan als normaal. Wilde rustig aandoen en niks overbelasten.

Bench
8 x 67.5
6 x 72.5
4 x 80

Pull ups
8 x BW
6 x BW
6 x BW

Dumbbell OHP
10 x 22
8 x 22
6 x 24

Dumbbell curl
10 x 14
8 x 14
6 x 16

Incline fly
10 x 18
10 x 18
10 x 18

Triceps extension
10 x 33.75
10 x 33.75
Geen derde set gedaan schouder voelde beetje raar.

Ben benieuwd naar je nieuwe krachtstats en hoeveel je vooruit bent gegaan :)

Deze week start ik nieuwe cycle met de volgende benaderde 1rm, die van bench en deadlift zitten iets hoger dan behaald, maar zo geeft het schema wel gewichten waarvan ik denk aan te kunnen, maar die ook niet te licht zijn.
Squat: 161 kg
Deadlift: 155 kg
Bench: 95 kg

En ik kom van:
Squat: 150 kg
Deadlift: 135 kg
Bench: 87.5 kg

Zoals jullie dus kunnen zien loopt deadlift flink in en zoals vermeld in de openingspost loopt hij wel nog steeds een beetje achter, maar al een stuk minder.

In plaats van een biceps oefening moet je een extra rug oefening kiezen, wat naar mijn mening sowieso logischer is. De twee optionele oefeningen aan het einde van de training zullen dan ook altijd 2 arm oefeningen zijn, die ik zal gaan doen. De volgende accesory exercises heb ik gekozen:

Horizontal pull: Barbell row
Vertical pull: Lateral pulldown (als afwisseling op de pull ups)
Shoulder exercise: Military press

Ik zal gaan cutten door op onderhoud of net iets eronder te eten en ik ga het calorietekort door cardio 4 of 5 keer in de week. Sochtends of als ik die dag lower training heb na de training. Cardio zal vooral bestaan uit hardlopen, HIIT hardlopen en zwemmen, op de HIIT dagen na, zal ik proberen hartslag in de cardio zone houden en niet te hoog.

Ik begin wel met werken deze week, nog niet zeker of ik dat hierna verder kan gaan doen, maar dit is werk van 8 tot 4 met alleen pauze om 12u, dus zal in al die tijd maar 1 maaltijd kunnen eten. Moet dus nog even improviseren hoe ik niet meteen te diep ga in calorietekort deze week.

Succes met je nieuwe cycle! Goeie gains gemaakt in je vorige cycle qua kracht :) Heb je ook nog progressie foto's of progressie qua armomtrek etc?

Progressiefotos heb ik niet gemaakt en armomtrek nooit gemeten, maar ben wel van plan om vanaf het einde van de cut hier ook progressie foto's te showen.

Eerste training van nieuwe cycle gehad, lb dag, ook eerste dag van cut na 2 weken onderhoud eten, als trainingen zo zwaar blijven als vandaag moet ik pas in de volgende bulk weer candito gaan doen, want het vraagt veel van mijn lichaam, zou ook geweest kunnen zijn door dag werken hele dag moeten staan.

Squat
6 x 130
6 x 130
6 x 130
6 x 130
Veel moeizamer dan zou moeten

Deadlift
6 x 125
6 x 125
Veel moeizamer dan zou moeten

Calf raise
10 x 200
10 x 200
10 x 200

Ik snap het man, als ik zaterdag een lange dag heb gehad met bijv. 2 voetbalwedstrijden en dan niet veel tijd gehad heb om te eten, gaat de zondagtraining ook vaak een stuk minder :(

Wel lekker dat het nog ging, ookal was het moeizaam.

Is denk ik vooral ff wennen aan cutten en werken enzo. Probeer anders meer te eten en meer cardio, volgens mij deed je al veel cardio maar pak dan wat bcaa's erbij oid :) Of ga wat lager in vet en hoger in carbs , kan ook nog helpen ;)

Ik snap het man, als ik zaterdag een lange dag heb gehad met bijv. 2 voetbalwedstrijden en dan niet veel tijd gehad heb om te eten, gaat de zondagtraining ook vaak een stuk minder :(

Wel lekker dat het nog ging, ookal was het moeizaam.

Ja maar et was egt een futloos gevoel, wat ik zeker niet gewend ben, vanavond nog een training en nu upper kijken hoe dat gaat.

Is denk ik vooral ff wennen aan cutten en werken enzo. Probeer anders meer te eten en meer cardio, volgens mij deed je al veel cardio maar pak dan wat bcaa's erbij oid :) Of ga wat lager in vet en hoger in carbs , kan ook nog helpen ;)

Nope deed weinig tot niks van cardio en wil dat er dus juist insteken, maar heb vernomen dat je dit beter als extra troef kan gebruik, aangezien ik niet te lang ga cutten, ga ik dus ook cardio beginnen, maar aangezien ik nu met werk zit is dat niet handig, vanaf volgende week is dit waarschijnlijk anders. Wat bcaa betreft heb ik nog niet geprobeerd en weet ook de meerwaarde hier niet van, ik schat hem klein in.

---------- Toegevoegd om 20:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:33 ----------

Mijn beloofde UB training gedaan ondanks heel de dag tintelende pijn, vreemd om uit te leggen, in elleboog, na training was het over. Heb nog eens nagedacht en het is belachelijk om dit schema te volgen in de cut, ik zou al blij mogen zijn geen kracht en massa te verliezen en ik ga proberen meer kracht te winnen, ga dus gewoon een lineair programma doen na deze week afgerond te hebben.

Bench
10 x 47.5
10 x 65
8 x 72.5
6 x 72.5
Ging okee, nog steeds zwaarder na een dag werken

BOR
10 x 60
10 x 65
8 x 70
6 x 75
Begon met te laag gewicht, schatte mezelf te laag in :D

MP
12 x 30
12 x 32.5
10 x 32.5
8 x 32.5
Zwakke schouders, weet niet hoe het komt, maar qua massa lopen ze niet achter, kracht dus wel

Pull ups
10 x BW
8 x BW
8 x BW
6 x BW
Wilde lateral pulldown doen, maar er zat iemand al anderhalfuur op en die bleef er camperen ofzo.

Triceps extension
10 x 33.75
10 x 33.75
10 x 33.75

EZ-bar curl
10 x 27.5
10 x 27.5
10 x 27.5

Morgen dagje rust wel weer werken, en op hemelvaart trainen.

Welk punt in je lift gaat slecht?

Probeer is te spelen met het volume op je MP en het vooraan je training te zetten ;)

De algemene lift en ook dumbbell press gaat slecht, heb gewoon niet hele sterke schouders:(

Mooie stats hoor. Waarom trouwens niet gewoon recompen ipv cutten? Dan kan je perfect nog kracht gainen op dit schema.
Vraagje ivm schema: wat vind je zelf van de LB intensiteit/frequentie? Ik denk er zelf aan het eens te proberen maar het viel me op dat dit nogal aan de lage kant is.

Terug
Naar boven