XXL Nutrition

Sticky Intermittent fasting

Jullie hebben het erover dat je een maaltijd eet van ca. 1000 calorien. Kun je eens een paar voorbeelden geven van wat je dan zoals eet? Is dat inclusief "toetje"?

Ik zit me namelijk te bedenken wat ik dan voor maaltijden in elkaar kan flansen die zo groot zijn. Of iets kleiner ca 800.

Merci

maaltijd van 1000kcal voor mij

- zelfgemaakte pizza met pro80 shake (met water), iets van 60-70gr protein op 1000kcal

- 1 ei + 4 eiwitten gemixed met 150gr tonijn en ui etc in een omelet + 2 Tarwo broodjes (high protein) met krielaardappeltjes , ook iets van 70gr ofzo met 1000kcal

verder...gewoon kip met aardapp. of rijst gerechten zit ej ook al snel op de 1000 hoor

Ja, als je iets van 150gram rijst kookt wel ja, maar dat krijg ik echt niet weg. Dat is wel zo veel.

Ik had gister toch een bak zeg. Ik had me verheugd op mijn eten om 16uur. Is het verbrand. K*t man, kon ik de helft weggooien. Gelukkig was de vis wel goed gelukt. Ik had namelijk 300gr gare vis. met groente en rijst gemaakt.

liter melk + 300gram havermout ofzo:) die 1000kcal haal je zo

BUMP

Zijn er nog mensen met intermittent fasting mee geëxperimenteerd hebben?

Ik heb zelf een periode alleen tussen 13:00 en 21:00 gegeten. Wat in houdt dat ik 16 uur per dag vastte. Het leek prima te werken voor mij; makkelijk vol te houden en goede resultaten.

Totdat ik begon met een nieuwe stage. Ik merkte dat ik super gestresst raakte tegen het einde van de vasttijd (vanaf uurtje of 11). Een nieuwe periode is natuurlijk altijd relatief stressvol, dus misschien heb ik te snel opgegeven, maar ik had het idee dat het ten koste ging van hoe ik functioneerde.

Iemand andere ervaringen?:)

zie het topic heirboven..

Mijn training is meestal rond een uur of 4/5/6.... Heb dan waterpolotraining om kwart voor 9 's avonds tot kwart over 10...ben dan rond half 11/11 uur thuis. Zou het verstandig zijn om dit eens te doen? En wat zou het ideale window zijn dan?

even mijn ervaringen

het is aller eerst een zeer goede methode om van een eetprobleem af te komen (als je net als ik obsessed geworden was van elke 2/3uur eten)

in een kuur is het zeer effectief! mensen die bekend zijn met primen weten wel waarom. lijkt alsof je veel gevoeliger bent voor de AS (elke dag 16 uur ben je aan het primen zogezegd..)

met trenbolone is het helaas niet te doen aangezien je dan gruwelijke Hypo's krijgt

met insuline! ik train zelf in de ochtend..

stel je voor. je hebt 16 uur niets aan kcal binnen gekregen.. je wordt depleted wakker, eet een banaan, een appel en 10 ei eiwitten, uur later ga je trainen.. (als je high volume doet werkt het nog beter) als je klaar bent zijn je glycogeen voorraden aardig laag.. je zet je insuline.. en de volgende 5 uur eet je al je kcal die je nog mag eten van de dag...

ik hoef denk niet te vertellen wat er dan gebeurt.. en hoe je eruit ziet na die carbs;) daarna weer 16 uur vasten. op niet trainings dagen kan je zelfs een low carb dag nemen (100gram) zaodat de volgende trainingsdag het laden nog lekkerder gaat!

nadeel... op den duur ben je het gewoon zat omdat ook dit weer een soort obsessie wordt

even mijn ervaringen

het is aller eerst een zeer goede methode om van een eetprobleem af te komen (als je net als ik obsessed geworden was van elke 2/3uur eten)

in een kuur is het zeer effectief! mensen die bekend zijn met primen weten wel waarom. lijkt alsof je veel gevoeliger bent voor de AS (elke dag 16 uur ben je aan het primen zogezegd..)

met trenbolone is het helaas niet te doen aangezien je dan gruwelijke Hypo's krijgt

met insuline! ik train zelf in de ochtend..

stel je voor. je hebt 16 uur niets aan kcal binnen gekregen.. je wordt depleted wakker, eet een banaan, een appel en 10 ei eiwitten, uur later ga je trainen.. (als je high volume doet werkt het nog beter) als je klaar bent zijn je glycogeen voorraden aardig laag.. je zet je insuline.. en de volgende 5 uur eet je al je kcal die je nog mag eten van de dag...

ik hoef denk niet te vertellen wat er dan gebeurt.. en hoe je eruit ziet na die carbs;) daarna weer 16 uur vasten. op niet trainings dagen kan je zelfs een low carb dag nemen (100gram) zaodat de volgende trainingsdag het laden nog lekkerder gaat!

nadeel... op den duur ben je het gewoon zat omdat ook dit weer een soort obsessie wordt

Goed dat je zo ruimdenkend bent om dit in een kuur te doen.

Mijn eetperiode is van 13 tot 21, wat in houdt dat ik effectief gezien alleen mijn ontbijt over sla. Kans is daarom kleiner dat je dwangmatig met je voeding bezig bent. Het enige dat je moet onthouden is dat je minimaal 14-16 uur per dag vast en je totaal aantal kcal per dag haalt.

Ben er per vandaag ook mee begonnen. Zojuist mijn 1e 1000kcal maaltijd gehad, voor een vreetzak als mijzelf is het net een snack ;) Wil windows van 7/8 uur aan gaan houden. Doel is om een kilo of 8/9 te cutten.

Zo, het is weer bijna cut-tijd. Vorig jaar durfde ik IF niet aan, maar ik ben benieuwd of mensen nog nieuwe ervaringen hebben die ze willen delen?

• Topic Starter Topic Starter
nieuwe ervaringen... nope, het blijven steeds dezelfde ervaringen... keer op keer. :)

Als je last hebt van hele dagen honger moet je eens IF proberen.

Geen nieuwe inzichten nee, blijf last houden van algehele verkleuming zodra ik langere tijd achtereen niet eet en warm pas op na een (eiwitrijke) maaltijd. Nog steeds is dat voor mij het belangrijkste 'honger' signaal. Een knorrende maag doet me helemaal niks.. ja, de maag doet vreemd, 'so what' ?

Wat belangrijker is, is het vrij consistente patroon van overeten zodra je te lang wacht met een volgende maaltijd. Ongeveer 8 uur na de vorige maaltijd (12 uur als er ook geslapen wordt) is wel het maximum.

Ben nu een aantal weken bezig, de resultaten zijn positief. Zichtbaar lager vet %. De weegschaal geeft niet erg veel verschil. Positief dus. Ook geen last van hongergevoel, erg goed vol te houden. Trainen in fasted state is ook goed te doen.

iemand nog ervaringen met IF die ze wil delen?

zit er over te denken om het ook te proberen, de 16/8 deal.

bijv. van 12u tot 20u eten en daarbuiten niet.. (trainen rond 16/17/18u)

(eet dan wat ik nu over 6 meals heb verdeeld, ca. 2300kcal)

hoor het graag, ben erg benieuwd!! :cool:

iemand nog ervaringen met IF die ze wil delen?

zit er over te denken om het ook te proberen, de 16/8 deal.

bijv. van 12u tot 20u eten en daarbuiten niet.. (trainen rond 16/17/18u)

(eet dan wat ik nu over 6 meals heb verdeeld, ca. 2300kcal)

hoor het graag, ben erg benieuwd!! :cool:

Probeer het gewoon eens een tijdje zou ik zeggen. Zelf breek ik de fast ook rond 12:00 uur, maar stop rond een uur of 18:00. Eet ong 2500 kcal, meestal in 2 maaltijden.

• Topic Starter Topic Starter
Geen nieuwe inzichten nee, blijf last houden van algehele verkleuming zodra ik langere tijd achtereen niet eet en warm pas op na een (eiwitrijke) maaltijd. Nog steeds is dat voor mij het belangrijkste 'honger' signaal. Een knorrende maag doet me helemaal niks.. ja, de maag doet vreemd, 'so what' ?

Wat belangrijker is, is het vrij consistente patroon van overeten zodra je te lang wacht met een volgende maaltijd. Ongeveer 8 uur na de vorige maaltijd (12 uur als er ook geslapen wordt) is wel het maximum.

Ik denk dat jij de enige bent die daar last van hebt.

De meeste mensen hebben daar juist geen last van (van wat ik gelezen heb). Maag zal wel wat krimpen door die 16 uur vasten of zo, want als ik mijn yoghurt met muesli neem moet ik me de rest van de middag bijna dwingen om meer te eten om toch aan mijn calorieën te komen.

Dat koud worden dat kan ik beamen, maar daarvoor hebben ze cardio uitgevonden (en truien) :) (maar goed, voor een open raam werken kan er ook iets mee te maken hebben)

Probeer het gewoon eens een tijdje zou ik zeggen. Zelf breek ik de fast ook rond 12:00 uur, maar stop rond een uur of 18:00. Eet ong 2500 kcal, meestal in 2 maaltijden.

Wanneer train je? Je ontbijt dus soms 1200kcals? Of ontbijt je minder en eet je meer avondeten?

Terug
Naar boven