- Waardering
- 4
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ben vandaag gestart met het volgende schema:
8u: 80gr havermout + grapefruit + koffie
12u : 100gr witte basmati rijst (is dit trouwens even goed als bruine?)
+ 2 sneden volkorenbrood met jam
1u : 200gr tonijn
2u: Workout
Totaal: kcal 1200
eiwitten 72.9
vet 8.2
Ik eet alleen s'morgens aangezien mij dit veel beter lijkt dan laat op de avond te eten. Zo heb je energie voor de rest van de dag, ipv dat de energie s'nachts opgeslagen wordt. Ben benieuwd wat de resultaten zullen zijn.
Wat denken jullie hiervan? (ik weeg 67)
wtf 16 uur vasten, en ik lees hier verhalen over genieten?

Voor de IF-ers:
Ben er nu een week mee bezig, bevalt prima. De ochtend niet eten is ff wennen maar zodra het 13-14uur is, is het genieten![]()
Ik doe het nu zo dat ik me niet echt hou aan een volgorde van eten in verhouding tot m'n trainingen. Maakt het wat uit?
Het IF idee is dat je alles binnen die 8 uur eet, met daarin ook je training. Als je minder kcal eet dan verbruikt zul je afvallen. Maar dan maakt het dus niet uit of je iets (vlak) voor je training eet? qua verbranding als het cardio is bijvoorbeeld? Gaat het gewoon om het totaal plaatje?
hele dag leven incl. training = 3000 kcal verbruiken
8 uur eten = 2500 kcal eten
is afvallen..
Vetgedrukte is idd de kern van IF. Daarnaast zegt Martin ook dat je ideaal gezien een zo groot mogelijk deel van je dagelijkse kcal hoeveelheid na je training neemt.

Ja precies. Het belangrijkste is of de verhoudingen tussen de macronutrienten en hoeveelheid kcal per dag/week/etc. aansluit bij jouw doelenBedankt voor je reactie!
Punt is een beetje dat ik altijd eind vd middag train (begin meestal ergens tussen 16u - 18u) dus als ik om 12u begin met eten zit m'n training ongeveer in het midden.
Las ook dat mensen die 80% van hun kcal pre workout binnenkrijgen goede resultaten halen.. anderzijds ook weer mensen die fasted trainen en dus (zo goed als) alles post workout eten. Want persoonlijk vind ik het vrij lastig om bijv. pas om 15u te eten, tot 23u....
beetje uitproberen dus![]()
.Bedankt voor je reactie!
Punt is een beetje dat ik altijd eind vd middag train (begin meestal ergens tussen 16u - 18u) dus als ik om 12u begin met eten zit m'n training ongeveer in het midden.
Las ook dat mensen die 80% van hun kcal pre workout binnenkrijgen goede resultaten halen.. anderzijds ook weer mensen die fasted trainen en dus (zo goed als) alles post workout eten. Want persoonlijk vind ik het vrij lastig om bijv. pas om 15u te eten, tot 23u....
beetje uitproberen dus![]()

.