Fitness Seller

Sticky Intermittent fasting

Train momenteel op woensdag en donderdag rond een uur of 16:30 en op zondag in fasted state rond een uur of 11:00.

Lunch 12:00 is meestal iets van 1000 kcal. en avondeten 1500. Prima vol te houden. Totaal geen last van hongergevoel. Als ik de "conventionele" cut methode volg, dan verga ik altijd van de honger.

Train momenteel op woensdag en donderdag rond een uur of 16:30 en op zondag in fasted state rond een uur of 11:00.

Lunch 12:00 is meestal iets van 1000 kcal. en avondeten 1500. Prima vol te houden. Totaal geen last van hongergevoel. Als ik de "conventionele" cut methode volg, dan verga ik altijd van de honger.

Same here. Alleen merk ik wel dat ik eerder ga voor de minder magere keuzes.

Er zit dus wel vrij veel tijd tussen je eerste maaltijd en de tijd dat je gaat trainen op woensdag en donderdag.

Ik doe ook zoiets. begin om eten om 12 uur en eindig om 11/12 uur ofzo. Werkt opzich best goed aangezien ik sochtends toch nooit honger heb.

als ik thuis ben ga ik me hierin eens inlezen; sinds ik werk heb ik moeite om tijdens de werkuren goede voeding in te nemen. Met de T3 die ik nu neem, krijg ik haast niks binnen. Heb gisteren 2kippenfilets gebakken met een 400gr spinazie en ik kreeg het niet op. Heb liggen proppen tot het er bijna terug uitkwam, toch nog een halve filet over. Heb toch nog aan aardige 8% te verliezen, dus heb ik er wel zin in. Goede bump :p

als ik thuis ben ga ik me hierin eens inlezen; sinds ik werk heb ik moeite om tijdens de werkuren goede voeding in te nemen. Met de T3 die ik nu neem, krijg ik haast niks binnen. Heb gisteren 2kippenfilets gebakken met een 400gr spinazie en ik kreeg het niet op. Heb liggen proppen tot het er bijna terug uitkwam, toch nog een halve filet over. Heb toch nog aan aardige 8% te verliezen, dus heb ik er wel zin in. Goede bump :p

lees dan vooral deze eens:

http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=3587831

hij is inmiddels 143 pagina's lang (ben er 2 volle avonden mee bezig geweest om alles te lezen) :eek: maar absoluut de moeite waard! veel onderzoeken en argumentatie vóór en tegen IF.

Ben het er zelf wel mee eens dat het menselijk lichaam niet constant energie nodig heeft, maar vooral voor en NA de workout. Het is in feite een "on demand" systeem dat niet tot het eind vd dag wacht om uit te rekenen hoeveel het heeft binnen gekregen en hoeveel het heeft gebruikt om vervolgens te bepalen of er spiermassa aangemaakt moet worden of vet verbrand moet worden.

just my 2 cents :cool:

@ Deurklink

Je klinkt erg positief over IF. Dit topic is nu wat ouder en mag ik je vragen wat op DIT moment je ervaringen zijn? Nog steeds met IF bezig en zijn de resultaten er naar? Op het US BB forum is ook een aantal mensen er langere tijd mee bezig, ze lijken positieve ervaringen te hebben.

Je eet 8uur (grotendeels post workout) en daarbuiten niet, klopt?

Het punt wat me dwars ligt is het controversiele ervan, het gaat tegen alle BB wetten (wat betreft 6-8x per dag gespreid eten) en bijv. het boek BFFM van Tom Venuto in.

Reacties zijn welkom :)

• Topic Starter Topic Starter
@ Deurklink

Je klinkt erg positief over IF. Dit topic is nu wat ouder en mag ik je vragen wat op DIT moment je ervaringen zijn? Nog steeds met IF bezig en zijn de resultaten er naar? Op het US BB forum is ook een aantal mensen er langere tijd mee bezig, ze lijken positieve ervaringen te hebben.

Het punt wat me dwars ligt is het controversiele ervan, het gaat tegen alle BB wetten (wat betreft 6-8x per dag gespreid eten) en bijv. het boek BFFM van Tom Venuto in.

Tom Venuto heeft zijn mening ook al enigszins herzien.

http://leangains.blogspot.com/2008/07/tom-venuto-responds-to-criticism.html

Interessante methode dit, ben me al druk aan het inlezen. Denk dat ik dit wel een keer ga proberen.

Wazzup, jij doet ook IF? Wat zijn jouw ervaringen en resultaten?

Ik wil het graag gebruiken om te cutten maar wel op kracht te blijven of sterker te worden. Voor je gevoel moet je dan 's ochtends goed eten en 's avonds minderen, maar bij IF dus niet (als ik rond 17u train).

Tell me all please :p

Ik ben bijna 15 kilo afgevallen zonder aan kracht in te boeten .. in tegendeel zelfs. Wel heb ik het heel rustig aan gedaan en veel refeeds gehad. Hee het moet wel leuk blijven.

Ik heb geen honger gehad tijdens mijn cut.
en ik ben niet meer bang om 2 uur niet te eten.

(ik train overigens in mijn lunchpauze)

Ik ben bijna 15 kilo afgevallen zonder aan kracht in te boeten .. in tegendeel zelfs. Wel heb ik het heel rustig aan gedaan en veel refeeds gehad. Hee het moet wel leuk blijven.

Ik heb geen honger gehad tijdens mijn cut.
en ik ben niet meer bang om 2 uur niet te eten.

(ik train overigens in mijn lunchpauze)

goed bezig!!

wat was je eating window dan? begon je vlak voor je workout?

en op die refeeddagen at je gewoon (clean) meer dan normaal of at je gewoon de hele dag door? of beide? :D En op hoeveel kcal zat je tijdens je cut?

vragen vragen vragen haha :rolleyes:

goed bezig!!

wat was je eating window dan? begon je vlak voor je workout?

ja, meestal een half uurtje. Alhoewel ik de laatste tijd ook wel eens train zonder eerst te eten (maar dan moet je niet al te lang willen trainen ben ik achter gekomen, de koek is snel op (figuurlijk gesproken))

en op die refeeddagen at je gewoon (clean) meer dan normaal of at je gewoon de hele dag door? of beide? :D

Refeeds identiek aan cut-dagen qua timing (dus gewoon vasten, pre-WO, trainen, PWO, party-time), alleen meer (3500 - 4000 Cal). Clean zou waarschijnlijk het beste zijn, maar wat chocolade moet altijd kunnen (eet ik zelfs op low cal dagen))

En op hoeveel kcal zat je tijdens je cut?

Pak hem beet 2500 - 2000 ofzo (niet echt geteld, sommige dagen wat meer dan anderen, soms low carb, soms niet) Soms wat cardio (half uurtje fietsen of zo), soms wat HIIT (zwemmen).

vragen vragen vragen haha :rolleyes:

...

zou dit wat zijn:

13u - 17u: ca. 1000kcal
17u-18u: trainen
18u-21: ca. 1100kcal

pre-workout tussen 13u en 17u: 6x (volkoren) brood met kipfilet, havermout met magere melk en rozijnen, 1 appel

direct na workout om 18.30u: whey protein met water en 1 appel

post-workout tussen 19u en 21u: zilvervliesrijst, kip, groenten, kwark

totaal ca. 2100 kcal.

Op trainingsdagen neem ik denk ik gewoon iets meer van m'n grote maaltijd en de whey met melk ipv water anders is m'n totaal kcal misschien wat laag. Op niet-trainings dagen hou ik bovenstaande aan.

Wat vinden de mensen die IF doen hiervan?

:meal:

@ Deurklink

Reacties zijn welkom :)

Helemaal gemist, maar ben nog steeds met IF bezig. Denk dat ik nooit meer wat anders ga doen. :D

En van een beetje controverse ben ik nooit vies :o

chocola is wel een en al vet :).

Hoeveel kcals eten jullie ongeveer per dag als je wilt afvallen?

Nog DBB'ers met before & after pics?

Terug
Naar boven