XXL Nutrition

Sticky Intermittent fasting

ziet er interessant uit, zal me morgen tijdens het werk eens inlezen.

Lees dit ook eens door.. weet niet of het al gepost is:

[Link niet meer beschikbaar]

Alleen snap ik niet helemaal hoe het kan dat je 's ochtends geen honger hebt? Ik eet nu iets van 6/7x per dag maar 's ochtends, vooral nu ik kan uitslapen, ben ik echt helemaal gesloopt van de honger gewoon. Als ik dan niet snel iets eet heb ik echt het idee dat ik instort.

• Topic Starter Topic Starter
Lees dit ook eens door.. weet niet of het al gepost is:

[Link niet meer beschikbaar]

Leuk om te weten is dat Alan sinds hij er zelf ervaring mee heeft iets milder is geworden in zijn mening:

Alan zei:
I have come to appreciate Martin's stuff more since this article was written. It doesn't change any of the content within it (especially since the research on this topic is very limited in scope to begin with & that's what I examined), but I actually have tried some of the Martin-esque shit on some of my clients with some success. So, I have to give Martin some credit for influencing my perspective on the whole IF thing over time.

Alleen snap ik niet helemaal hoe het kan dat je 's ochtends geen honger hebt? Ik eet nu iets van 6/7x per dag maar 's ochtends, vooral nu ik kan uitslapen, ben ik echt helemaal gesloopt van de honger gewoon. Als ik dan niet snel iets eet heb ik echt het idee dat ik instort.

honger, honger, in Afrika hebben ze honger.. hier hebben we alleen maar trek.

Verman je gewoon een beetje.

Nee serieus, je went er aan. In het begin was ik er zelfs soms misselijk van, maar nu schrik ik ervan als ik zie hoe laat het is als het alweer tijd is om wat te eten.

Ik heb altijd wel wat honger s'ochtends maar het voer gaat er gewoon moeilijk in.

honger, honger, in Afrika hebben ze honger.. hier hebben we alleen maar trek.

Verman je gewoon een beetje.

haha ja lol,

ik moet er wel bij zeggen, dat ik nooit honger heb sochtends, pas na een uur of 2-4 begin in "trek" te krijgen, pas bij de 4 uur grens ongeveer gaat het over in echt moeten eten.

Dus voor mij is het even easy tot aan uur of half 2, en dan 1.5 uur "trek" hebben....En klaar! :D

Vroeger kon ik rustig tot 10 uur 's avonds niks eten, maar ben er niks door afgevallen omdat ik gewend ben om te blijven dooreten als ik eenmaal tot het besef kom de gehele dag niks te hebben gegeten. Een dag overslaan was ook geen punt.

Maar met 6x per dag eten schoot ik ook geen moer op omdat de eetlust pas tijdens of zelfs na het eten komt.

Grote probleem van niet eten = jezelf helemaal koud voelen worden. Overkomt niet iedereen, sterker nog sommigen hebben dat juist totaal niet, maar mij wel. Vandaar dat ontbijten een must is om het motortje even 'aan te slingeren'.
Work (de man van LeanGains gaf ook aan dat vrouwen in zijn populatie meer last met IF hadden dan mannen. Verbaast me totaal niets, vrouwen zijn van oudsher verzamelaars.
Meeste mannen in jagersvolken (en in Paleotijd) eten maximaal 2x per dag en dan meestal 's ochtends niet heel veel als ze wel 2x eten.
Vrouwen zullen tijdens het verzamelen vaker eten.. ze kunnen daarentegen wel langer overleven zonder eten, maar dat komt dus omdat hun stofwisseling snel een paar tandjes lager komt te staan.

Dat koud krijgen zal je met stimulantia niet zo snel overvallen, maar lijkt me geen strak plan om van stims afhankelijk te worden in een dieet.
Maar: never nooit meer last van namiddag-dips is ook heel wat waard!

Grote probleem van niet eten = jezelf helemaal koud voelen worden.

Espi op andere fora heb je dit ook regelmatig gepost, maar ook daar was je de enige die er last van had zowel ik als kwark als tybalt herkennen dit niet, nu ben je ook wel de enige vrouw die IF doet, dat scheelt natuurlijk ook.

ooh jij bent een vrouw :roflol: zie het nu pas heheh

Hey luitjes, ik heb een social group aangemaakt. het heet IF-group.

Ja nu ga je te ver... :D

haha ja lol,

ik moet er wel bij zeggen, dat ik nooit honger heb sochtends, pas na een uur of 2-4 begin in "trek" te krijgen, pas bij de 4 uur grens ongeveer gaat het over in echt moeten eten.

Dus voor mij is het even easy tot aan uur of half 2, en dan 1.5 uur "trek" hebben....En klaar! :D

Als ik om 21:00 mijn laatste maaltijd neem heb ik soms om 23:00 alweer trek ... de volgende ochtend is het wel weer over. Had ik vroeger ook altrijd trouwens. Als ik wat at voordat ik naar bed ging had ik 's ochtends honger. At ik niets meer na mijn avondmaaltijd dan had ik er in het geheel geen last van.

Overigens heb ik het 's ochtends ook redelijk koud (gebruik geen stimulantia (caffeine uitgezonderd)) en na de eerste maaltijd is dat altijd weer over (al geef ik toe dat ik vaak wat cardio doe voor de eerste maaltijd (wandeling of klein stukje fietsen) en dat helpt ook enorm.

Als ik om 21:00 mijn laatste maaltijd neem heb ik soms om 23:00 alweer trek ... de volgende ochtend is het wel weer over. Had ik vroeger ook altrijd trouwens. Als ik wat at voordat ik naar bed ging had ik 's ochtends honger. At ik niets meer na mijn avondmaaltijd dan had ik er in het geheel geen last van.

Overigens heb ik het 's ochtends ook redelijk koud (gebruik geen stimulantia (caffeine uitgezonderd)) en na de eerste maaltijd is dat altijd weer over (al geef ik toe dat ik vaak wat cardio doe voor de eerste maaltijd (wandeling of klein stukje fietsen) en dat helpt ook enorm.

Dat heb ik ook! Heel vervelend.
Vooral als ik bij vrienden/vriendinnen ga eten, dan wordt het altijd zo laat. Beetje off topic, maar wat is er mis met mensen die pas om 21:00/22:00 eten? (Dan heb ik het over gewone doorsnee hollanders die allergisch zijn voor fysieke activiteiten waar je van gaat zweten). Ik eet zelf het liefst tussen 17:00 en 18:00 mijn laatste maaltijd. Ben geen bb'er en krijg mijn eiwitjes in voldoende mate binnen, dus dit werkt tot nu toe voor mij het beste. Dan heb ik minder de neiging om teveel te eten. Dus in feite is mijn 'window' 10 uur... telt dat ook :p

Joh, heb net pas mijn 2e avond maaltijd naar binnen gewerkt. De eerste om 19u30 en nu dus de 2e. Ontbijt was om 10 uur vanochtend, dus resp. 23-10 = 11uur vasten in de nacht en dan nog eens 6 tot 8 uur van 10 tot plm 18u.
Zes uur op trainingsdagen, 8 uur op rustdagen.

Ik ben sinds deze week ook bezig met IF. 8 uur eten, 16 uur 'vasten'.
Ligt eraan tot hoe laat ik eet dus. Gister was het tot 1 uur s'nachts dus om 17:00 eet ik weer wat. Ik eet op mijn onderhoud en ben nu vooral benieuwd hoe het mij bevalt. Prima tot nu toe, honger is nooit echt een onverdraagbaar gevoel geweest voor mij. Het is eerder een uitkomst aangezien ik geen zorgen hoef te maken om eten na het opstaan. De eerste dag voelde het wel een beetje gek aan om pas laat in de middag voor het eerst te eten, ging gepaard met een moe gevoel maar dat is nu al weg.

Trainingen gaan ook prima zo lang ik mezelf maar niet gek maak dat ik iets móet eten om goed te kunnen trainen. Daarom volgende week een keer zonder te hebben gegeten trainen.

Join the club. Wanneer train je dan? Het lijkt wel of iedereen die IF doet het genoegen heeft om overdag te trainen. Ikzelf kan alleen vanaf half8 trainen. En omdat ik nu al meerdere malen heb gehoord dat je het meeste van je eten na de training moet eten, moet ik wel heel veel eten laat in de avond. En wat minder voor het trainen.

Heeft iemand tips hoe dat dan in kan delen? Mijn window is dan van 16:00 a 17:00 uur tot ca. 23uur, met de training vanaf 19:30 tot 21:00.

Zelf train ik het liefst van 17u30 tot 19u. Dat is net het tijdstip dat de meeste mensen aan hun avondeten zitten en het wat rustiger is op de sportschool.
Op trainingsdagen eet ik dan om 16u (wil ook wel eens iets later zijn) en meestal heb ik dan een dusdanig gebrek aan eetlust dat ik toch vaak pas rond 22u mijn grotere avondmaaltijd naar binnen werk.
In het weekend vind ik het een heel stuk lastiger omdat de eetlust zich gaandeweg ontwikkelt na de training en je toch evenveel kcals naar binnen mag werken als op andere trainingsdagen. Bovendien wil je juist wel direct na de training eten.
Meestal eet ik dan wel meer dan op weekdagen, wanneer je eetvenster wat smaller is. Laat op de avond niet meer eten is geen optie, want de slaap komt dan niet meer.. om goed te slapen MOET je fatsoenlijk eten van te voren!

Veel te laat trainen heeft als grote nadeel dat je lastig in slaap valt, geen wonder dus dat je er pas om 1 uur 's nachts in ligt. Ook niet gunstig, tenzij je pas om 9-10 uur opstaat. O nee, dat was waht.

Zelf train ik het liefst van 17u30 tot 19u. Dat is net het tijdstip dat de meeste mensen aan hun avondeten zitten en het wat rustiger is op de sportschool.
Op trainingsdagen eet ik dan om 16u (wil ook wel eens iets later zijn) en meestal heb ik dan een dusdanig gebrek aan eetlust dat ik toch vaak pas rond 22u mijn grotere avondmaaltijd naar binnen werk.
In het weekend vind ik het een heel stuk lastiger omdat de eetlust zich gaandeweg ontwikkelt na de training en je toch evenveel kcals naar binnen mag werken als op andere trainingsdagen. Bovendien wil je juist wel direct na de training eten.
Meestal eet ik dan wel meer dan op weekdagen, wanneer je eetvenster wat smaller is. Laat op de avond niet meer eten is geen optie, want de slaap komt dan niet meer.. om goed te slapen MOET je fatsoenlijk eten van te voren!

Veel te laat trainen heeft als grote nadeel dat je lastig in slaap valt, geen wonder dus dat je er pas om 1 uur 's nachts in ligt. Ook niet gunstig, tenzij je pas om 9-10 uur opstaat. O nee, dat was waht.

hehe, ik wou net zeggen, meestal lig ik om half elf wel inmijn bedje. Het Is misschien het handigst dat ik dan op het moment dat ik het vasten breek, Dat ik dan gewoon een warme maaltijd neem. Met extra groente. En dan na het trainen een bord pasta. En dan daar nog wat groente bij en vis o.i.d. Maar de nadruk op pasta. En dan vlak voor ik naar bed ga nog een bakje kwark en wat pinda's.

Terug
Naar boven