XXL Nutrition

Sticky Intermittent fasting

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.161
deze nacht bij nieuw diertje blijven slapen, had ervoor niet gegeten, nou dat heeft ze geweten, heel haar koelkast geplunderd.

1,5 pizza, 500 gram amandelen, een blok kaas op 2, 3 flessen wijn op 2, 1 liter ijs op 2, en al haar celebration mini-snoepjes.

Denk een kcal of 8000 op 4 uur voor heel de dag. **** ik had honger.

Hoe het beste opvangen?

Gewoon doorgaan (met vasten, trainen, nken, whatever). Je zou eventueel wat extra cardio kunnen doen vandaag, maar dat voer van gisteren is toch al opgeslagen, dus daar is niets meer aan te doen.

Ik geloof dat het belang van een vaste window erg belangrijk is om aan 16 af en 8 op ,te komen. Waarom zoek je niet een window op wat het grootste deel van je diensten en krachttrainingen bedekt?
Net als ik: ik werk van 7 tot 16,14/15 tot 23/24 en 23 tot 7 ..en mijn window is van 12 tot 20 (met nachten schuif ik nog wel eens naar 13 -21). Dus het grootste gedeelte van mijn diensten ben ik gevoederd..als ik na mijn werk train eet ik nog..als ik ervoor train eet ik erna (merk weinig kracht of conditie verlies met een fasted workout) ..hoef geen ontbijt mee te nemen,eet niet vlak voor slapen nog wat..ik ervaar dit echt als ideaal :)

dus ga jij nou ook eens opzoek naar die ideale tijden? :)

Ik werk ook onregelmatige diensten en dat houdt me eigenlijk wel tegen om ook eens een keer IF te proberen.

Jij traint dus ook zonder te eten?

Ik train op maandag en woensdag smorgens vanaf 10:00. ( werk dan vanaf 13:00 ) en dat lijkt me weer zo lastig met een 12:00-20:00 window.
Op vrijdag train ik vanaf 18:00 tot 20:00, dus dat zou net moeten kunnen in principe.

Gewoon doorgaan (met vasten, trainen, nken, whatever). Je zou eventueel wat extra cardio kunnen doen vandaag, maar dat voer van gisteren is toch al opgeslagen, dus daar is niets meer aan te doen.

Dus niet een dagje heel diep gaan in kcal om te compenseren?

• #2.164
Dus niet een dagje heel diep gaan in kcal om te compenseren?

Tja het kan, maar het kan dan altijd wel (alhoewel niet te vaak achter elkaar). Er is niet iets dat het uitermate geschikt maakt voor een dag na een giga-junk, maar hee, als je je er beter door voelt, zelfs een dagje helemaal niet eten is een optie. Je spieren zullen in ieder geval wel helemaal volgeladen zijn met glycogeen, dus die marathon moet lukken :)

Is het een must hier kt bij te doen? Of werkt dit principe ook bij boksen (2x thai boksen en 1x gewoon boksen) per week.. Ik heb wel al 12 jaar kt achter de rug, maar doe op het moment niks meer op dit gebied.

• #2.166
Is het een must hier kt bij te doen? Of werkt dit principe ook bij boksen (2x thai boksen en 1x gewoon boksen) per week.. Ik heb wel al 12 jaar kt achter de rug, maar doe op het moment niks meer op dit gebied.

Met KT werkt het sowieso beter. Maar he, you can do whatever the .....

Hoe zit het nou eigenlijk met refeeds ? Zijn die nodig als je wilt cutten of alleen voor de bulk ? Ik wil de aankomende 10 weken elke week 0,7-1 kg per week vet verliezen . Zijn refeeds van belang of gewoon 1x in tijd een goede refeed van 5-6k calo ?

Hoe zit het nou eigenlijk met refeeds ? Zijn die nodig als je wilt cutten of alleen voor de bulk ? Ik wil de aankomende 10 weken elke week 0,7-1 kg per week vet verliezen . Zijn refeeds van belang of gewoon 1x in tijd een goede refeed van 5-6k calo ?

Frequentie hangt o.a. van je VP af en hoe lang je in de cut zit.

Zou persoonlijk refeeds niet baseren op Kcal, maar op grammen KH en EW per kg.

Weet iemand van jullie toevallig soort van junkfood dat nauwelijks vet bevat? Zo ja, welk merk en waar kan je het kopen? Op trainingsdagen wil ik vaak wat lekkers en kan ik veel carbs eten, maar bijna alles bevat ook veel vet. Chocola, ijs, pizza, kebab etc

light ijs of sorbet zit weinig vet in, wel wat extra suiker.

• #2.175
Weet iemand van jullie toevallig soort van junkfood dat nauwelijks vet bevat? Zo ja, welk merk en waar kan je het kopen? Op trainingsdagen wil ik vaak wat lekkers en kan ik veel carbs eten, maar bijna alles bevat ook veel vet. Chocola, ijs, pizza, kebab etc

vetvrije muffins :) Krentenbollen doen het ook goed trouwens (met een likje appelstroop). Of wat dacht je van appeltaart (ok, wel een paar ei-gelen, maar swah)?

Het ligt hem er aan wat je onder junkfood verstaat en wat je er van verwacht.

Tja, fruit, snoep..

Krentenbollen is inderdaad een goeie. Met junkfood bedoel ik ook echt junkfood, chocola, bolletje caramel/vanille ijs, pizza etc. Vroeger was er zo'n hype dat alles vetloos moest zijn, dus ik dacht misschien zijn er nog varianten die nauwelijks vet bevatten, bijvoorbeeld 0% vet ijs.

+1 hoor, sterker nog, ik voel me scherper zonder ontbijt, maar goed dat kan ook overschatting zijn net zoals iedereen die drinkt denkt dat'ie beter kan autorijden :)

Mwah..ik deel dat gevoel,en ben geen type voor overschatting,eerder onderschatting..Dus het zal gewoon een goede uitwerking hebben..laten we het daarop houden :D

Buritto's en taco's wel 20+ kaas gebruiken

Ik werk ook onregelmatige diensten en dat houdt me eigenlijk wel tegen om ook eens een keer IF te proberen.

Jij traint dus ook zonder te eten?

Ik train op maandag en woensdag smorgens vanaf 10:00. ( werk dan vanaf 13:00 ) en dat lijkt me weer zo lastig met een 12:00-20:00 window.
Op vrijdag train ik vanaf 18:00 tot 20:00, dus dat zou net moeten kunnen in principe.

12-20 was ook maar mijn voorbeeld he..voor mij komt die ideaal uit..en ja,ik train vaak fasted,en dat bevalt me prima.
Als je om 10u gaat trainen heb je vast nog wel wat voorraad in je lichaam,waar je (ik in ieder geval wel) prima op kan trainen..en rond 12 kan je dan mooi je maaltijd na het trainen nemen,en je zou die vrijdag eventueel direct na je trainen kunnen eten..of schuif je 1 dag je window een uur (dat je om 21u laatste maal neemt) op..en dat compenseer je de volgende dag met 13-20 ? ..zo doe ik het vaak.

Terug
Naar boven