AndroidHealthClinic

Sticky Intermittent fasting

Krentenbollen is inderdaad een goeie. Met junkfood bedoel ik ook echt junkfood, chocola, bolletje caramel/vanille ijs, pizza etc. Vroeger was er zo'n hype dat alles vetloos moest zijn, dus ik dacht misschien zijn er nog varianten die nauwelijks vet bevatten, bijvoorbeeld 0% vet ijs.

Om hier nog even op in te haken. Ik weet zeker dat ik vroeger van dat 0% vet bolletjes ijs ben tegengekomen. Dat zal toch nog steeds wel bestaan? Zelfde geld voor chocolade.

Om hier nog even op in te haken. Ik weet zeker dat ik vroeger van dat 0% vet bolletjes ijs ben tegengekomen. Dat zal toch nog steeds wel bestaan? Zelfde geld voor chocolade.

Dan moet je dus sorbetijs hebben (waterbasis). Zit geen vet in.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.183

chocolade is altijd vet. Zelfs cacaopoeder bevat nog 14% vet Maar goed die anderhalve gram op 10 gram cacao moet je niet tegenhouden als je choco-muffins gaat maken of zo.

Ik moet echt zeggen dat krentenbollen een ideale carb bron is. Ik had ze zo op, 4 stuks waarbij 30gr carbs p/stuk. Thx wazzup.

chocolade is altijd vet. Zelfs cacaopoeder bevat nog 14% vet Maar goed die anderhalve gram op 10 gram cacao moet je niet tegenhouden als je choco-muffins gaat maken of zo.

Oke helaas. Haha, nee dat lijkt me duidelijk.

Nu met jou muffins is het niet echt meer nodig, heb net ook eierkoeken ontdekt is ook relaxed. Het enige wat me nog wel zou kunnen bekoren is low fatt ijs, caramel smaak ofzo.

Oke helaas. Haha, nee dat lijkt me duidelijk.

Nu met jou muffins is het niet echt meer nodig, heb net ook eierkoeken ontdekt is ook relaxed. Het enige wat me nog wel zou kunnen bekoren is low fatt ijs, caramel smaak ofzo.

Nice! Lekker naast me krentenbollen als refeed. Volgens mij ga ik nauwelijks rijst en aardappels meer eten :roflol:

• #2.187
12-20 was ook maar mijn voorbeeld he..voor mij komt die ideaal uit..en ja,ik train vaak fasted,en dat bevalt me prima.
Als je om 10u gaat trainen heb je vast nog wel wat voorraad in je lichaam,waar je (ik in ieder geval wel) prima op kan trainen..en rond 12 kan je dan mooi je maaltijd na het trainen nemen,en je zou die vrijdag eventueel direct na je trainen kunnen eten..of schuif je 1 dag je window een uur (dat je om 21u laatste maal neemt) op..en dat compenseer je de volgende dag met 13-20 ? ..zo doe ik het vaak.

Ok tnx. Ben er inmiddels achter dat ik gewoon de site zelf moet doorspitten wil ik het hele idee snappen.

Ik twijfel wel nog wat beter is; je window verschuiven of fasted trainen.
In principe heb ik vóór mijn ochtendtrainingen genoeg tijd om te eten, en de 10 uur vallen dan uiteraard ook gewoon in mijn window. Die eerste 3 dagen van de week zou ik dan om 10:00 beginnen met eten en de andere dagen rond 12-13:00.

Ok tnx. Ben er inmiddels achter dat ik gewoon de site zelf moet doorspitten wil ik het hele idee snappen.

Ik twijfel wel nog wat beter is; je window verschuiven of fasted trainen.
In principe heb ik vóór mijn ochtendtrainingen genoeg tijd om te eten, en de 10 uur vallen dan uiteraard ook gewoon in mijn window. Die eerste 3 dagen van de week zou ik dan om 10:00 beginnen met eten en de andere dagen rond 12-13:00.

je twijfelt..maar waarom twijfelen en niet gewoon proberen? Ikzelf en Wazzup varen wel bij een fasted training,dus het ís mogelijk. Je window in stand houden is wel belangrijk..maar goed,it's your call :) ..ervaar en leer ;)

• #2.191
je twijfelt..maar waarom twijfelen en niet gewoon proberen? Ikzelf en Wazzup varen wel bij een fasted training,dus het ís mogelijk. Je window in stand houden is wel belangrijk..maar goed,it's your call :) ..ervaar en leer ;)

NB: Ik train niet fasted. 20 km rustig hardlopen gaat nog wel, maar een zware beentraining niet :)

Via T nation, heb ik voor de protocollen leangains de volgende macro's gevonden (maybe oud , maar zag het hier niet staan).
Iemand een idee of dit klopt?

IF isn't about calories or macros, it's about when you have your meals and the size of them.

You can apply whatever dietary framework you want on top of that.

If you need your hand held, try this:

Maintenance kcal: bw x14-16 (higher for men, lower for women)
Set protein at 1.5g/lb bw

Bulking:
Off days: 90% maintenance, 1.5g/lb protein, .75g/lb carbohydrate, rest from fat
Training days: 125% maintenance, 1.5g/lb protein, 2.5g/lb carbohydrate, rest from fat (should be fairly low)

Recomp:
Off days: 90% maintenance, 1.5g/lb protein, .5g/lb carbohydrate, rest from fat
Training days: 110% maintenance, 1.5g/lb protein, 2g/lb carbohydrate, rest from fat

Cutting:
Off days: 60% maintenance, 1.5g/lb protein, set carbs at 50g, rest from fat
Training days: 105% maintenance, 1.5g/lb protein, 2g/lb carbohydrate, rest from fat

Ik zit een beetje te twijfelen of ik start met een recomp of cutting protocol. Zit nu op 17%, maar heb niet perse haast om nu al ripped te komen :). Krachtbehoud is belangrijker :)

Laatst bewerkt:
Wazzup, wat ik nu doe is van 11 tot 7 eten, en na de laatste maaltijd trainen. Heb ik dan 16 uur afterburn effect? :o

• #2.194
Wazzup, wat ik nu doe is van 11 tot 7 eten, en na de laatste maaltijd trainen. Heb ik dan 16 uur afterburn effect? :o

Wat je zegt slaat helemaal nergens op. Je eet NIET na je training ?

En what the **** denk je dat het afterburner effect is ?

• #2.197
Leeg zijn na je training en daarom meer vet verbranden?

niet als je KT hebt gedaan. je bent niet leeg, en je verbrand meer spier dan je lief is.

[/quote]eet gigantisch veel voor de training he, waarom zou dat voor het einde van de training al verteerd zijn?[/QUOTE]

Eet nu maar gewoon een groot deel (80%) van die voeding NA je training.

En dit alles heeft niets met afterburn te maken.

niet als je KT hebt gedaan. je bent niet leeg, en je verbrand meer spier dan je lief is.
eet gigantisch veel voor de training he, waarom zou dat voor het einde van de training al verteerd zijn?[/QUOTE]

Eet nu maar gewoon een groot deel (80%) van die voeding NA je training.

En dit alles heeft niets met afterburn te maken.[/QUOTE]

Weer wat geleerd :o

Dus dan moet ik mn time window verplaatsen van zeg 4 tot 12 (avond)? :(
Wat houd afterburn dan wél precies in?

Gasten,

na wat los gevreet etc naast strenght training, zit ik nu met een resultaat van 110 kg > 15-17%. Flink gebulkt dus, maar niet alleen clean. Ik ben terug bij de basics gekomen : leangains Yeah. Dit wil ik opnieuw gaan hanteren qua dieet en ook qua trainen (minimalist schema; elke 4e dag fb wo).

Martin zegt op zijn site , dat wanneer je meer als 10%-12% als vet% hebt, je eerst voor een fatloss protocol moet kiezen voordat je met de recomp protocol kan beginnen. Dit omdat volgens hem recomp. pas vanaf 12%-10% effectiever word omdat je met deze %'s meer gevoeliger bent voor insuline. Hij adviseert dus eigenlijk; boven de 12% vet = fatloss protocol, en vanaf 12% een keuze in: fatloss protocol (doorzetten naar bijv 7%) of recomp protocol.

Ik twijfel alleen of ik Martin's aanwijzing om in mijn geval te starten met een fatloss protocol moet opvolgen i.p.v. met mijn stats nu al gelijk aan een recomp protocol te beginnen. Reden voor twijfel:

Recomp protocoll
Pro's: wrsch beter krachtbehoud omdat gewicht zeer langzaam over een lange periode terugloopt.
Con's: duurt langer eer je vet% op de range hebt waar je em wilt hebben (volgens calculator zo'n ongeveer 7 maand)

Fatloss protocoll
Pro's: - sneller op gewenste bodyfat.
- daarna sneller om kunnen buigen naar bodyrecomp protocol
(vanaf 10%)
Con's: ik vraag mij af of mijn kracht op de grote 3 hier niet snel/hard onder gaat leiden.

Wat adviseren jullie me?

Als jij tevreden bent met je vet%, en niet voor de zomer op 7 wilt zitten dan gewoon de Recomp doen.

Terug
Naar boven