Fitness Seller

Sticky Intermittent fasting

• Topic Starter Topic Starter
Het gaat er ook nog om welke Kcal je naar binnen werkt!!! Zelfs het voedingsprodukt opzich kan al veel schelen, wel/niet snel verteerbaar en zal worden omgezet naar.....

Bedoel je niet dat je "lichaam" niet meer dan ongeveer 30 gram eiwitten per ?? kan verwerken en om zetten naar de benodigde aminozuren, bouwstenen voor nieuwe eiwitten die worden gebrukt voor onder andere spieren op te bouwen. Te veel wordt volgens mij omgezet in VET!

Het wordt niet voor niets gezegd dat een uitgebalanceerd voedingspatroon van essentieel belang is om resultaten te boeken. (Daarom ook een intressante topic!!)

Ik denk zelf persoonlijk dat een 6 a 7 maaltijden schema het beste voor een endo zal zijn.

als je 100 gram eiwit eet, denk je dan echt dat je lichaam daar maar 30 gram van kan verwerken en de rest om zet in vet ? Nee hoor, het eerste uur wordt er maximaal 30 gram misschien verwerkt (afgebroken naar aminozuren) en de rest blijft in je darmen en wordt de volgende 7+ uur verwerkt. Het is flauwekul te veronderstellen dat een hele maaltijd binnen 3 uur geheel verwerkt is.... volgens mij duurt het sowieso 24 uur voordat je het weer uit poept en op dat stukje dikke darm na waar er eigenlijk vooral vocht uit je poep gehaald wordt is je lichaam bezig met het verwerken van voedingstoffen in je dunne darm.

je hoeft echt niet bang te zijn dat je lichaam naar 2:59 geen eiwit meer heeft om te gebruiken.

Sorry wazzup, maar meer dan 30 gr is toch echt overbodig... tenzij je kuurt i.v.m eiwitsynthese.

En ik weet niet precies hoe het zit met een dunnedarm, maar al zou je dus structureel overbodig aan eiwitten innemen, zal er vast geen opslag plaats in je darm zijn die netjes eiwitjes bewaard. Als je lichaam voldoende energie haalt uit zowel glucose van KH en verzuren van vet worden deze uit eiwit gevormde producten omgezet in vet.

Eiwit wordt inderdaad wel erg moeilijk omgezet in vet...

Ook heb ik niet gezegd dat een "maaltijd" binnen 3 uur geheel vewerkt is.... Wel durf ik te zeggen dat binnen 3 uur, of laten we zeggen kleinere hoeveelheden voeding per dag, de stofwisseling efficienter te werk kan gaan. (om niet helemaal off-topic te gaan)

Ik ben een endo en ben misschien bang om aan te komen met IF...

Wel durf ik te zeggen dat binnen 3 uur, of laten we zeggen kleinere hoeveelheden voeding per dag, de stofwisseling efficienter te werk kan gaan. (om niet helemaal off-topic te gaan)

Dat er niets met de stofwisseling gebeurt wanneer de maaltijd frequentie veranderd is al bekend, die wordt dus niet sneller of langzamer, zelfs na 72 uur ZONDER voeding blijft deze even snel en efficiënt als na een maaltijd! (72 uur zonder voeding wil je niet, maar goed) I know, dit gaat tegen alle BB-wetten in, maar het is zo. Ik kan er ook niets aan doen. (dit zegt Martin erover: http://leangains.blogspot.com/2008/07/excerpt-from-my-upcoming-book.html)

Ik ben ook endo en heb het gewoon geprobeerd, aanrader. Als het niet bevalt kun je toch ook weer stoppen? Ik blijf op kracht en verlies vet, dus ik vind het te gek. Go with it.

Laatst bewerkt:
Sorry wazzup, maar meer dan 30 gr is toch echt overbodig... tenzij je kuurt i.v.m eiwitsynthese.

En ik weet niet precies hoe het zit met een dunnedarm, maar al zou je dus structureel overbodig aan eiwitten innemen, zal er vast geen opslag plaats in je darm zijn die netjes eiwitjes bewaard. Als je lichaam voldoende energie haalt uit zowel glucose van KH en verzuren van vet worden deze uit eiwit gevormde producten omgezet in vet.

Eiwit wordt inderdaad wel erg moeilijk omgezet in vet...

Ook heb ik niet gezegd dat een "maaltijd" binnen 3 uur geheel vewerkt is.... Wel durf ik te zeggen dat binnen 3 uur, of laten we zeggen kleinere hoeveelheden voeding per dag, de stofwisseling efficienter te werk kan gaan. (om niet helemaal off-topic te gaan)

Lees anders het topic en Martin zijn site eens? Jij komt het topic binnen en begint weer van voor af aan met de aloude BB dogma's rond te strooien. Alles wat je zegt is wetenschappelijk weerlegd, nu moet het alleen nog door jou geaccepteerd worden dat je jarenlang wat anders geloofd hebt. Geeft niks, maar dat stadium is dit topic allang voorbij! ;)

Doe anders zelf de test eens? Eet 2 blikjes tonijn en meet hoe lang je die shit blijft opboeren, je zal zien dat de eiwitverwerking dus veel meer tijd nodig heeft dan die 3 uurtjes. ;)

Zijn er nog mensen met vragen voor Martin? Ik ga volgende week de vragen naar hem mailen denk ik. Mijn vragen zullen niet echt op het dieeten gericht zijn, maar meer op de bulk en IF icm krachttraining (ik ben geen BBer), maar alle vragen zijn welkom.

Als je lichaam voldoende energie haalt uit zowel glucose van KH en verzuren van vet worden deze uit eiwit gevormde producten omgezet in vet.
teveel aan eiwit pis je gewoon uit, eiwit kan helemaal niet worden opgeslagen als vet tenzij je lichaam het gebruikt voor energie, wat het alleen zal doen als kh/vet ontbreken. dus als eiwit als energie gebruikt wordt komt dat omdat er een tekort aan kh/vet aanwezig is en zullen die eiwitten ook gelijk verbrandt worden, je herkent het als je naar amoniak gaat stinken op de helft/einde van je training

Ik had hier nog niets over gehoord en ik heb dit topic in 1 maal doorgelezen.
Persoonlijk heb ik de hele dag door honger wanneer ik cut met 6 maaltijden per dag dus ik vind dit uiterst interessant. Het lijkt mij zeer praktisch om minder obsessief met eten bezig te zijn. Van jongsaf aan heb ik altijd al meer de nood gehad om 's avonds meer te eten dan overdag, ik raak zelfs anders maar moeilijk in slaap op een lege maag.

Ik wil dit een kans geven en ga een schema in elkaar gooien en dan begin ik er meteen aan.

Ik veronderstel dat je wel nog koffie mag drinken tijdens de 'vast-uren'?

Koffie en thee zijn wel toegestaan.

Zwart uiteraard...

Ik zit zelf ff te dubben of ik het anders aan zou moeten pakken.

Ik vast nu ongeveer 3 keer per week, van 22.00-23.00 tot ongeveer 13.00 de volgende dag. Dit doe ik enkel op trainingsdagen en niet op rustdagen. Maar vasten jullie iedere dag? Dus ook op de dag NA je training?

ik wel, 7 per week dagen alleen eten tussen 13u en 21u

uiteraard zijn er momenten dat het niet lukt, op reis of bij familie, maar dat maakt me niet uit..

In het weekend neem ik het niet zo heel nauw, maar doordeweeks houd ik meestal wel 16 uur vasten aan.

Lees anders het topic en Martin zijn site eens? Jij komt het topic binnen en begint weer van voor af aan met de aloude BB dogma's rond te strooien. Alles wat je zegt is wetenschappelijk weerlegd, nu moet het alleen nog door jou geaccepteerd worden dat je jarenlang wat anders geloofd hebt. Geeft niks, maar dat stadium is dit topic allang voorbij! ;)

Je hebt gelijk, had de topic eens goed moeten doorlezen.

Het is wetenschappelijk weerlegd..., weet jij toevallig een Nederlandse site? Kom op het net alleen kleine artikels tegen of topics net zoals hier op dutch...

Hier wordt de IF levenstyle ook een beetje "gerechtvaardigd"

[Link niet meer beschikbaar]

Fout! toegevoegde en meer zijn absoluut geen synoniem en hebben geen zelfde betekenis. Begrijp ook niet wat er "dubbel zou moeten zijn.

"Meerwaarde" is een begrip in de economie.... Maar, in dit geval geef ik u deels gelijk, want het betreft hier geen winst. Begrijpt u? ;)

Verder ben ik ook ZEER ZEKER geen Neerlandicus :D

Een pleonasme is het expliciet vermelden (met een bijvoeglijk naamwoord of bijwoord) en daardoor benadrukken van een eigenschap die reeds in een zelfstandig naamwoord (of werkwoord) besloten ligt.

Zoals ronde cirkel, groen gras, witte sneeuw etc.. (en voor de FITNESS dombo's: LOSSE DUMBELLS, waar liggen dan de vaste dumbbells?????)

Meerwaarde is al iets wat erbij komt, erboven op komt, het is dus zeker wel overbodig en dubbel om "toegevoegde meerwaarde" te zeggen.

Mee eens!

Het woordje 'toegevoegde' heeft ook geen meerwaarde:). Het is namelijk meerwaarde, of toegevoegde waarde. Toegevoegde meerwaarde lijkt mij dubbel.

Ik ben geen Neerlandicus en ben niet 100% zeker, maar moest het ff kwijt.

Ik weet het, dit is een bb forum, geen taalforum.

Een pleonasme is het expliciet vermelden (met een bijvoeglijk naamwoord of bijwoord) en daardoor benadrukken van een eigenschap die reeds in een zelfstandig naamwoord (of werkwoord) besloten ligt.

Zoals ronde cirkel, groen gras, witte sneeuw etc.. (en voor de FITNESS dombo's: LOSSE DUMBELLS, waar liggen dan de vaste dumbbells??)

Meerwaarde is al iets wat erbij komt, erboven op komt, het is dus zeker wel overbodig en dubbel om "toegevoegde meerwaarde" te zeggen.

Je weet zinnen goed te ontleden, maar geef woorden eerst de juiste betekenis.

Wat is de defenitie van 'meerwaarde'? En in welk context wordt het gebruikt?

Ik herhaal: "Meerwaarde" is een begrip in de economie.... Maar, in dit geval geef ik u deels gelijk, want het betreft hier geen winst. Begrijpt u? (winst >>> MEERWAARDE >>> winstvermeerdering)

Maar ik zou het ook gewoon helemaal niet kunnen doen. Ik ben gewoon barmhartig :) Maar in principe heeft RougeMonkey in zijn geval gelijk. (koste me pijn en moeite hoor :) )

We hebben nu allen drie super onzettend veel bijdrage geleverd aan 'de topic', met een toegevoegde meerwaarde van 0,0 procent :) ;)

Welke van de 2 vormen van IF werkt het beste voor vetverlies?

2 dagen in de week 24 uur vasten of elke dag 16 uur vasten?

Welke van de 2 vormen van IF werkt het beste voor vetverlies?

2 dagen in de week 24 uur vasten of elke dag 16 uur vasten?

Vetverlies hangt van je kcal inname af, niet van de manier van vasten.

Ik ga btw nu met een IF bulk beginnen ~4000kcal. I'll keep ya posted.

teveel aan eiwit pis je gewoon uit, eiwit kan helemaal niet worden opgeslagen als vet tenzij je lichaam het gebruikt voor energie, wat het alleen zal doen als kh/vet ontbreken. dus als eiwit als energie gebruikt wordt komt dat omdat er een tekort aan kh/vet aanwezig is en zullen die eiwitten ook gelijk verbrandt worden, je herkent het als je naar amoniak gaat stinken op de helft/einde van je training

HO,

En waarom ga jij nu opeens dit soort onzin uitkramen? Eiwit kan weldegelijk omgezet worden in vet.

Ehm gewoon 8u, ik gebruik Martin's aanpak. Op rustdagen van 13u-21u en op trainingsdagen van 15u-23u.

Terug
Naar boven