XXL Nutrition

Sticky Intermittent fasting

Is dit ook toe te passen voor de bulk of niet? :)
Door bijvoorbeeld op niet-trainingsdagen niet op -20% van onderhoud te eten, maar gewoon op onderhoud?

Kan ik dit doen als ik een paar weken alleen benen buik en cardio doe? Ivm blessures

Het zou wel kunnen alleen zou ik KH naar beneden schroeven omdat je niet veel KT doet.Wel veel eiwitten eten :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.484
Zelf ook begonnen met IF! Zit nu op dag 6 en m'n time-window is 16-8. Honger gevoel amper tot niet merkbaar, drink lekker veel water dat toch wel wat voldoening geeft. Ben nu van een 85 - 86 naar een goede 84 - 84,5 gegaan. Dag 12 weer even de weegschaal op!
update: Bovenstaande was de 20e, kg 83 taille: 91cm

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.488
update: Bovenstaande was de 20e, kg 83 taille: 91cm

Hee, wat dacht je ervan om zelf een log te openen in plaats van de discussie te (mis/ge)bruiken voor het dumpen van statistieken. Fantastisch dat IF voor je werkt, maar dat hoef je niet iedere week te melden hoor. Misschien dat je over een week of 6 beter 1 post kunt maken met je ervaringen van de gehele periode ?

Wat vinden de fasters hier van zuivel en met name melk? ( als in +1 liter per dag )
Ik heb wel meegekregen dat het 'fijner' is om zoveel mogelijk vast voedsel te eten zodat je beter/langer vol zit, maar dat boeit me eigenlijk niet zoveel.

Zuivel kan prima

Zou overigens dan wel goed boven onderhoud eten op trainingsdagen (500+) en op je off dagen op onderhoud of misschien ietsjes meer (200/300 kcals). Beetje uitproberen en zorgen dat je niet té veel aankomt per week. Dan komt het wel goed.

Zou overigens dan wel goed boven onderhoud eten op trainingsdagen (500+) en op je off dagen op onderhoud of misschien ietsjes meer (200/300 kcals). Beetje uitproberen en zorgen dat je niet té veel aankomt per week. Dan komt het wel goed.

Heb je zelf hiermee ervaring (in de bulkfase)?

Heb je zelf hiermee ervaring (in de bulkfase)?

Ja. Ik 'bulk' nu 3 maanden met IF. Gain nog steeds elke week zo'n 300 gram. Afgelopen week bijna een kilo omdat ik me een beetje had laten gaan met eten. En dat terwijl ik soms maar 1 of 2 maaltijden eet per dag. Het is allemaal niet zo moeilijk. :)

Ja. Ik 'bulk' nu 3 maanden met IF. Gain nog steeds elke week zo'n 300 gram. Afgelopen week bijna een kilo omdat ik me een beetje had laten gaan met eten. En dat terwijl ik soms maar 1 of 2 maaltijden eet per dag. Het is allemaal niet zo moeilijk. :)

Thanks brah!
Kan je zeggen hoe je vet% evolueert nu je met dit systeem bulkt tegenover klassiek 6-8 maaltijden per dag binnen duwen?
Karma onderweg :)

Blijft tot nu toe ongeveer hetzelfde/ietsjes gestegen. Kan niet echt een vergelijk maken want hiervoor at ik veel meer dan dat ik nu doe. Ik was toen dus ook een stuk dikker. Vind het in ieder geval prettig dat ik nu steady gains maak zonder dat m'n bf stijgt.

Dus als ik het goed begrijp zijn dit zowat de principes:

- 16 uren vasten gevolgd door 8 uur eten
- Trainingsdagen: 20% boven onderhoud
- Niet-trainingsdagen: -20% onderhoud
- Voor de training: geen carbs (zo weinig mogelijk) na de training uw grootste maaltijd qua kcals & carbs
- ..

Nog iets bijzonders dat ik moet weten?
Is dit wel te combineren met het schoolleven waarin je overdag moet studeren & 's avonds pas kan trainen?
Wat heeft dat boven en onder onderhoud zitten precies voor nut dan, vet verlies of spieren aankomen? Of beide?

@Deathstar Ik geloof niet dat een cola Zero of stukje suikervrije kauwgom kwaad kunnen. Het gaat uiteindelijk om de Cal. Heb je een artikel over de "fase" waar je het over hebt?
Nee, misschien had ik me beter moeten formulieren. Ik had het echt over de reacties op echt eten. Gewoon op iets kauwen als (suikervrije) kauwgom lokt het wel wat uit maar haalt je niet uit je vast. Ik probeerde alleen te zeggen dat er wel al een reactie van je spijsvertering is (meer speeksel).

Maar zodra het je slokdarm/maag binnenkomt (echt eten dan), dan gebeurt dat wel, of het nou een ei is of een pizza. Zelfde geldt voor normale cola, ja gaat niet aan de insuline piek ontsnappen.

En alles wat dit betreft staat gewoon op Lean Gains;) Alleen ja, nog wel wat back up van biologie en common sense erbij.

Terug
Naar boven