Fitness Seller

Sticky Intermittent fasting

Vandaag wel iets raars. Ik werd wakker met een soort van ammoniaksmaak in m'n mond. Inmiddels is het geloof ik wel aardig weggezakt, maar ik vond het niet echt prettig.

Hoe kan dit nu? Gisteren wel redelijk zwaar getraind, maar een tekort aan eiwit lijkt me zeer sterk. M'n avondmaaltijd bestond uit 30gr casseine, 30gr whey, 100gr havermout en +/- 400 ml halfvolle melk en nog een paar nootjes.

Kan het een teveel aan zuivel zijn?

Ik geloof dat een ammoniakgeur duidt op een vergrote afbraak van eiwitten..maar hoe het met smaak precies zit weet ik niet ;)

Maakt het uit op hoeveel tijd je al je maaltijden eet?
Ik eet van 12 uur 's nachts tot ongeveer 21.00 uur in de avond niet, om dan meteen na mijn training mijn maaltijden te eten.
Deze bestaat uit 38% eiwitten, 45% koolhydraten en 17% vet op trainingsdagen.
Op rustdagen uit 40% eiwitten, 30% koolhydraten en 30% vet.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.544
Maakt het uit op hoeveel tijd je al je maaltijden eet?
Ik eet van 12 uur 's nachts tot ongeveer 21.00 uur in de avond niet, om dan meteen na mijn training mijn maaltijden te eten.
Deze bestaat uit 38% eiwitten, 45% koolhydraten en 17% vet op trainingsdagen.
Op rustdagen uit 40% eiwitten, 30% koolhydraten en 30% vet.

21 uur vasten en 3 uur eten dus... Lijkt mij wat extreem om iedere dag te doen, maar als het je bevalt is het wellicht beter (makkelijker) vol te houden dan iets wat j eniet bevalt.

21 uur vasten en 3 uur eten dus... Lijkt mij wat extreem om iedere dag te doen, maar als het je bevalt is het wellicht beter (makkelijker) vol te houden dan iets wat j eniet bevalt.

Oké, top. Dan doe ik het momenteel zo en zien hoe het verder gaat :thumb:

Nieuwe snack ontdekt voor rustdagen.100 gram worstjes 59 cent. 25e,22v,0kh 300 cal.

Wat heeft dat boven en onder onderhoud zitten precies voor nut dan, vet verlies of spieren aankomen? Of beide?

Wat heeft dat boven en onder onderhoud zitten precies voor nut dan, vet verlies of spieren aankomen? Of beide?

Recompen -> wijzigen samenstelling body.

Dus inderdaad door afwisseling van anabole en katabole dagen aankomen en spier en verbranden van vet dit wel op langere termijn en als je houdt aan de richtlijnen van LG.

Ik wikkel kip/kalkoen filet om zon worst heen dan is het super lekker en je kan zo 400g filet weg werken. Ik heb dus net 400g filet + 100g worst. In totaal 700 calo 104E 25v 0kh voor 4 euro. Ik probeer de aankomende 10 dagen op rustdagen max 20kh binnen te krijgen.kijken hoe ik erop reageer .

Vandaag wel iets raars. Ik werd wakker met een soort van ammoniaksmaak in m'n mond. Inmiddels is het geloof ik wel aardig weggezakt, maar ik vond het niet echt prettig.

Hoe kan dit nu? Gisteren wel redelijk zwaar getraind, maar een tekort aan eiwit lijkt me zeer sterk. M'n avondmaaltijd bestond uit 30gr casseine, 30gr whey, 100gr havermout en +/- 400 ml halfvolle melk en nog een paar nootjes.

Kan het een teveel aan zuivel zijn?

Ah, wat verder zoeken lijkt een oplossing te geven:
http://www.askanaturopath.com/faqs/ammonia-smell-on-breath/p/463
Mogelijk is er in dit geval dus een teveel aan zuivel en/of proteine in mijn lichaam aanwezig geweest.

Hoe ervaren jullie dit eigenlijk ? Ben je scherper overdag ? Voel je je anders dan wanneer je 3 grote maaltijden eet van s ochtends tot s avonds of 6 kleine ? Zijn er nadelen ?

Enige nadelen is dat mensen je raar aankijken als je die grote maaltijden aan het weg werken bent. Maar dat is gewoon pure jaloezie. Kan niet wachten om een single digit bf te hebben en dan aankomen met 2 kapsalons in de hand.

Enige nadelen is dat mensen je raar aankijken als je die grote maaltijden aan het weg werken bent. Maar dat is gewoon pure jaloezie. Kan niet wachten om een single digit bf te hebben en dan aankomen met 2 kapsalons in de hand.

2 Kapsalons gaat ook wel ver, haha

Ik wil ook graag IF voor mijn cut gaan gebruiken, maar heb geen idee hoe het precies in elkaar zit. Heb al veel rondgelezen erover, maar snap het nog steeds niet. Stel, ik train 4x in de week van 2 tot 4/5u, mag ik dan daarvoor niets eten en gelijk na de workout heel veel eten om vervolgens verder niet meer te eten die dag?

Je mag bijv daarvoor wel eten om 2 uur maar niet teveel, dan na je training het grootste deel van je behoefte en dan 's avonds om 9-10 uur nog de rest

Hartelijk dank, kasten :)

Terug
Naar boven