MuscleMeat

Sticky Intermittent fasting

Ik kan het zo snel niet vinden, maar is het de bedoeling om in een IF cut een behoorlijk calorietekort te creëren, of kun je op trainingsdagen boven onderhoud eten (i.e. bulk) zodat je overall ongeveer op onderhoud eet?

Ik kan het zo snel niet vinden, maar is het de bedoeling om in een IF cut een behoorlijk calorietekort te creëren, of kun je op trainingsdagen boven onderhoud eten (i.e. bulk) zodat je overall ongeveer op onderhoud eet?

Stel je traint 3x in de week en creëert een cal tekort van 4000 kcal tijdens je rustdagen en gaat op trainingsdagen 400/500 kcal boven onderhoud eten en houd je vetten <50 gram per dag, dan zul je ongeveer op een cal tekort van 3500 per week komen.

Stel je traint 3x in de week en creëert een cal tekort van 4000 kcal tijdens je rustdagen en gaat op trainingsdagen 400/500 kcal boven onderhoud eten en houd je vetten <50 gram per dag, dan zul je ongeveer op een cal tekort van 3500 per week komen.

Snap ik (neem aan dat je 400 bedoelt en niet 4000), maar mijn vraag is of een algemeen tekort (wekelijks, tweedaags, whatever) nodig is, omdat je je voedingsstoffen binnen krijgt in anabole fase (4 uurtjes na de training) en op rustdagen lang vast zodat er meer vet wordt aangesproken. De vraag is of daar een calorietekort bij nodig is, of dat dit (carb cyclen) al genoeg is.

ga dit zoiezo doen als ramadan begint..

---------- Post toegevoegd Wed 11 Apr 2012 om 15:19 ----------

maar als je dan 3 maaltijden max kan nemen krijg je dan geen surplus aan calorieen dat kan je lichaam toch niet aan en in die tijd dat je geen eten binnenkrijgt verbrand je spierweefsel ?

Snap ik (neem aan dat je 400 bedoelt en niet 4000), maar mijn vraag is of een algemeen tekort (wekelijks, tweedaags, whatever) nodig is, omdat je je voedingsstoffen binnen krijgt in anabole fase (4 uurtjes na de training) en op rustdagen lang vast zodat er meer vet wordt aangesproken. De vraag is of daar een calorietekort bij nodig is, of dat dit (carb cyclen) al genoeg is.

Ik bedoel 4000, over die 4 dagen genomen en het antwoord staat in principe al in mijn post. Wanneer je over je rustdagen genomen een 4000 kcal tekort hebt en over je trainingsdagen genomen 1500 kcal boven onderhoud zit, zit je dus eigenlijk 'maar' op een 2500 kcal tekort. Het mooie is dat als je op trainingsdagen een refeed doet(dus heel laag in vetten en heel hoog in carbs) en dan ook nog is het grootse gedeelte van je voeding na de training consumeert, van die 500 kcal boven onderhoud, maar ongeveer 100-150 kcal wordt opgeslagen. Hierdoor kom je dus alsnog op een kcal tekort van +- 3500.

Ik bedoel 4000, over die 4 dagen genomen en het antwoord staat in principe al in mijn post. Wanneer je over je rustdagen genomen een 4000 kcal tekort hebt en over je trainingsdagen genomen 1500 kcal boven onderhoud zit, zit je dus eigenlijk 'maar' op een 2500 kcal tekort. Het mooie is dat als je op trainingsdagen een refeed doet(dus heel laag in vetten en heel hoog in carbs) en dan ook nog is het grootse gedeelte van je voeding na de training consumeert, van die 500 kcal boven onderhoud, maar ongeveer 100-150 kcal wordt opgeslagen. Hierdoor kom je dus alsnog op een kcal tekort van +- 3500.

Duidelijk :). Ik moet nog wat verder tweaken want ik eet nog steeds iets teveel.

Ik denk dat je pas resultaten gaat boeken met 3x in de week refeed en 4 dagen cut bij veel lagere VP rond de 10%. Je kan wel op je cut dagen -1000 cal zitten maar of dat gezond moet je zelf uitvinden .ik doe +- 50 op kt dagen en -700 op cut dagen. Metalman wat zijn je stats als ik vragen mag ? Ik heb het gevoel dat je te veel eet

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je pas resultaten gaat boeken met 3x in de week refeed en 4 dagen cut bij veel lagere VP rond de 10%. Je kan wel op je cut dagen -1000 cal zitten maar of dat gezond moet je zelf uitvinden .ik doe +- 50 op kt dagen en -700 op cut dagen. Metalman wat zijn je stats als ik vragen mag ? Ik heb het gevoel dat je te veel eet

Had een activiteitsfactor van 1.55 ingevuld terwijl 1.2-1.3 beter zou zijn. Dus ik ben al minder aan het eten. Ik ben 1.89m en momenteel 98kg. Vetpercentage weet ik niet maar da's aan de hoge kant (18% oid). Ik ga nu op kt dagen +200 eten en op rustdagen -700

Nee, niet echt. Ik at daarvoor wel brood, maar dat was dus nog pre-IF, dus 8~10 sneetjes versrpreid over de dag en toen nooit echt last van gehad. Met havermout als ik maar wat, 100~200gr nam ook niet echt last van. Ik had op een gegeven moment ipv brood havermoutrepen a 1000kcal, na de training 300gr havermout en ga zo maar door. Boven de 200gr havermout kwam het echt gewoon duidelijk naar voren. Nu eet ik af en toe nog wel eens brood, 2 sneetjes ofzo, no problem.

Ik heb het ook bij bepaalde bieren, ook al drink ik er 1 of 2, paar uur later aan de race. Niet alle bieren overigens, maar sommige wel. Soms lijkt het ook te liggen aan eten en drinken tegelijk, dat probeer ik nu ook zo min mogelijk te doen.

Sinds ik bijna geen tarwe producten meer eet nooit meer last van gehad, gezicht ook zo goed als clean zeg maar.

Nou nu je het zegt, van sommige speciaalbieren heb ik inderdaad ook zoiets. Laatst een stevig avondje ongezond doorgezakt met die dingen (het was voornamelijk Westmalle Blond) en de week erna echt grandioos veel pukkels op m'n voorhoofd, terwijl ik tijdens m'n puberteit nooit last van puisten heb gehad... Normaal drink ik bijna nooit, dus ik vond het sowieso wel verwonderlijk, ik dacht in eerste instantie ook aan een reactie op hoger aantal eiwitten op sommige dagen.

Ik zal er toch eens wat gerichter naar kijken!

Well **** me sideways, ik moet toch even iets aan mn dag indeling doen:eek:

Net binnen een uur:
330gr rijst
100gr rundergehakt
1kg kwark
100gr cruesli
60gr whey

Mn buik doet pijn en ik boer kwark op:o

Nee, niet echt. Ik at daarvoor wel brood, maar dat was dus nog pre-IF, dus 8~10 sneetjes versrpreid over de dag en toen nooit echt last van gehad. Met havermout als ik maar wat, 100~200gr nam ook niet echt last van. Ik had op een gegeven moment ipv brood havermoutrepen a 1000kcal, na de training 300gr havermout en ga zo maar door. Boven de 200gr havermout kwam het echt gewoon duidelijk naar voren. Nu eet ik af en toe nog wel eens brood, 2 sneetjes ofzo, no problem.

Ik heb het ook bij bepaalde bieren, ook al drink ik er 1 of 2, paar uur later aan de race. Niet alle bieren overigens, maar sommige wel. Soms lijkt het ook te liggen aan eten en drinken tegelijk, dat probeer ik nu ook zo min mogelijk te doen.

Sinds ik bijna geen tarwe producten meer eet nooit meer last van gehad, gezicht ook zo goed als clean zeg maar.

Sommige bieren moet je niet helemaal uitschenken he. Ik weet niet wat je drinkt, maar sommige biersoorten hebben een beetje 'drap' waarvan je aan de schijt gaat. Dan heb ik het uiteraard niet over grolsch, heineken en dat soort flut bier.

Hallo, ik train graag met relatief lege maag, ik ontbijt graag en slaap slecht met volle maag.

is het volgende schema ook mogelijk?

7-15uur eten (2600 kCal = 4x 650)
19-21.30 trainen (KT+cardio) 3x in de week
Ik probeer te cutten.

Hallo, ik train graag met relatief lege maag, ik ontbijt graag en slaap slecht met volle maag.

Ik probeer te cutten.

Dat lijkt me verre van ideaal want je lichaam heeft na de training de grootste behoefte aan energie en nutriënten.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.718

Ik probeer te cutten.

Het is ongetwijfeld wel mogelijk, maar verre van ideaal en zeker geen IF volgens leangains.

Merk met de dag dat ik steeds minder honger krijg in de ochtend, mijn lichaam begint er denk ik aan te wennen. de eerste dagen stierf ik rond 9/10 uur al van de honger, het is nu half 1 en ik ga die anderhalf uur tot mijn eating window denk ik redelijk makkelijk redden zonder er gek van te worden.

Heb nu net een paar trainingen gedaan op de meer officiele LG manier:
RPT en dus meer carbs.

Gaining like a beast:eek: 3800kcal op trainingsdagen/2700kcal rustdagen. Ik heb wel een iets ander training schema omdat ik soms maar 2x per week kan trainen en wel alles getrained will hebben. NIet teveel benen training, ik wil ze wel trainen om het Johnny Bravo gehalte laag te houden maar voor de rest heb ik geen behoefte aan monster quads.

Dag 1:
Inc DB Press (3~4x8) superset met RPT Chin Ups
DB Row (3x8) superset met RPT BP
RPT Deadlift superset met RC Oefeningen

Dag 2:
RPT MP superset met RC Oefeningen + lichte warmup/strectch voor squat
RPT Squat superset met RC Oefeningen
Dragon Flags

Eventuele 3e dag in de week:
Inc DB Press (3~4x8) superset met RPT Chin Ups
DB Row (3x8) superset met RPT BP
Inc DB Fly (2x12) superset met Dragon Flags

Je merkt wel dat dit zwaar is voor je CNS de volgende dag maarja, gewoon goed eten en als ik echt naar de klote ben kan ik die derde dag alsnog laten vallen. Ik deed nooit chin ups want pull ups belasten je rug zwaarder. Maar chin ups zijn IMO toch een beter compound omdat het je armen iets meer gebruikt en een natuurlijker grip/houding van je armen/schouders etc. En je kan echt makkelijker zwaar gaan met extra gewichten, met pull ups voelt dat best klote.

Terug
Naar boven