MuscleMeat

Sticky Intermittent fasting

Oke. Hoelang ben je trouwens al bezig met de recomp bulk? Hoe zijn de resultaten?

Hmm, zo'n 6 maanden zou ik zeggen. Werkt best goed.
Gemiddeld zit ik op trainingsdagen 500kCals boven onderhoud en op rustdagen 250kCals eronder. Maar dat kan wel wat variëren. In ieder geval probeer ik op trainingsdagen zeker 500kCals erboven te zitten en op rustdagen zeker 250kCals eronder.
Per cycle van 6-8 weken komt er zo'n 0.5-1kg gewicht bij (cut ook op het einde van elke trainingscycle 10 dagen tijdens mijn deload. Dus dat is wel ok. Vet toename is best minimaal. Na volgende cycle ga ik 'cutten' en dan ga ik ook echt mijn BF meten en kan ik daar meer accurate schattingen over geven.
Maar vind het sowieso wel een goede manier van eten en ben vrij zeker dat ik 'altijd' zo ga blijven eten.

Gebruiken als energie. Zoal wazzup al zegt zou het met een hoger vetpercentage makkelijker moeten zijn om vet kwijt te raken. Daarom is IF ook niet nodig bij een hoger vetpercentage (hoewel het natuurlijk geen kwaad kan). Een kalorietekort met beweging moet voldoende zijn.

Hmm, zo'n 6 maanden zou ik zeggen. Werkt best goed.
Gemiddeld zit ik op trainingsdagen 500kCals boven onderhoud en op rustdagen 250kCals eronder. Maar dat kan wel wat variëren. In ieder geval probeer ik op trainingsdagen zeker 500kCals erboven te zitten en op rustdagen zeker 250kCals eronder.
Per cycle van 6-8 weken komt er zo'n 0.5-1kg gewicht bij (cut ook op het einde van elke trainingscycle 10 dagen tijdens mijn deload. Dus dat is wel ok. Vet toename is best minimaal. Na volgende cycle ga ik 'cutten' en dan ga ik ook echt mijn BF meten en kan ik daar meer accurate schattingen over geven.
Maar vind het sowieso wel een goede manier van eten en ben vrij zeker dat ik 'altijd' zo ga blijven eten.

Oke. Hoeveel procent bf ben je denk je aangekomen in die 6 maanden? Ben het zelf ook van plan. Eerst goed cutten en dan year round dat aanhouden, zodat je heel het jaar op hetzelfde vetpercentage zit en nauwelijks/niet meer hoeft te cutten.

---------- Post toegevoegd Thu 19 Apr 2012 om 13:59 ----------

Als jullie nog tips en adviezen willen:
http://forum.dutchbodybuilding.com/...on-geeft-tips-over-voeding-305071/index7.html

Letterlijk alle mythes van vroeger worden daar aangeraden :D

Vanavond deadlift/rug en nog 45 minuten in een lage hartslagzone lopen, dus ik dacht, laat ik weer eens wat hoger in carbs gaan zitten tussen de middag.

Begin het verschil met afgelopen dagen ook echt goed te merken. Slaperiger, terwijl ik vanacht echt 8.5 uur gepakt heb (een zeldzaamheid). Weinig carbs (alleen wat uit fruit) tussen de middag vind ik echt een stuk fijner!

Oke. Hoeveel procent bf ben je denk je aangekomen in die 6 maanden? Ben het zelf ook van plan. Eerst goed cutten en dan year round dat aanhouden, zodat je heel het jaar op hetzelfde vetpercentage zit en nauwelijks/niet meer hoeft te cutten.

http://forum.dutchbodybuilding.com/...on-geeft-tips-over-voeding-305071/index7.html

Moeilijk te zeggen. Is echt vrij minimaal. Vanaf de zomer ga ik het minitieus bijhouden en dan kan ik er wel iets zinnigs over zeggen.

http://www.leangains.com/2011/01/client-update.html?m=1 hier zie je wat dikkere clienten. En uiteindelijk zie je die buikspieren er toch uit poppen wel met wat loose skin maar dat is voor mij geen probleem. Op een gegeven momment heb je nog alleen maar vet rond je buik en dan zal je lichaam die wel heel erg moeten aanspreken. Koste wat het kost eind dit jaar sta ik op 6%

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.748

Vet dat veilig is opgeslagen is in je vetcellen kun je niet gebruiken... als dat vet echter losgemaakt wordt uit die cellen en in je bloedbaan komt (maw: gemobiliseerd), dan kun je ze verbranden voor energie. Je moet je lichaam stimuleren dat opgeslagen vet aan te spreken voordat je het kunt gebruiken., Normaal gaat dat vrij eenvoudig, maar je "koppige vet" reserves zijn minder goed doorbloed en dus moeilijker te mobiliseren.

---------- Post toegevoegd Fri 20 Apr 2012 om 09:24 ----------

Dat het FOUT is betekent niet dat het niet werkt :)

Iemand hier al geëxperimenteerd met een 24 uurs vast op structurele basis? Berardi is er wel lovend over namelijk.

Ik zat er aan te denken om 1x in de week een 24 uur vast erin te gooien. Alleen over de maaltijd die ik ervoor zal gaan eten ben ik nog niet helemaal uit.
Het gaat denk ik een schotel worden van kip,aardappels,groentes allemaal goed gemarineerd en dan 1.5kg aan eten weg werken.

Ik heb m'n window eens wat veranderd en heb rond 12 uur gelunchd. Normaal doe ik dat 1 tot 2 uur voor de training (op z'n vroegst om 3 uur) en m'n window eindigt normaal rond half 11.
Ik had een seminar en zakte tijdens de presentatie volledig in. Dit heb ik wel vaker gehad (vooral aan het einde van de dag) maar ik heb het nog nooit zo duidelijk kunnen relateren aan voeding. Ik ben ik in "digestion mode" gegaan.
De reden dat ik dit probeer is omdat ik nog steeds geen goede trigger voor de training heb gevonden. Ik heb zware maaltijden vlak (uurtje) voor of langer (2½ uur) voor de training geprobeerd, hetzelfde met lichte maaltijden en helemaal niets eten. Koffie lijkt ook weinig te helpen. Wat ik nu doe is niet echt IF meer maar ik doe het wel vanuit dezelfde benadering en ik ben benieuwd of het beter gaat (overigens voel ik me vandaag niet zo lekker dus het wordt een slechte vergelijking).

Ik zat er aan te denken om 1x in de week een 24 uur vast erin te gooien. Alleen over de maaltijd die ik ervoor zal gaan eten ben ik nog niet helemaal uit.
Het gaat denk ik een schotel worden van kip,aardappels,groentes allemaal goed gemarineerd en dan 1.5kg aan eten weg werken.

Denk je dat dat zin heeft als je het (slechts) een keer per week doet?

In theorie wel want je eet 6 dagen terwijl je 7 dagen verbruikt. Dus je uiteindelijk tekort is lager. Maar je moet niet de dag erna gaan composineren.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.754
Ik denk compenseren

Vet dat veilig is opgeslagen is in je vetcellen kun je niet gebruiken... als dat vet echter losgemaakt wordt uit die cellen en in je bloedbaan komt (maw: gemobiliseerd), dan kun je ze verbranden voor energie. Je moet je lichaam stimuleren dat opgeslagen vet aan te spreken voordat je het kunt gebruiken., Normaal gaat dat vrij eenvoudig, maar je "koppige vet" reserves zijn minder goed doorbloed en dus moeilijker te mobiliseren.

Nu vraag ik me dus af,als bezitter van een hardnekkig voorraadje veilig opgeslagen vet,hoe ik die reserves het beste kan mobiliseren?
Wil graag nog wat % zakken..en daar zou dit wel handige info voor zijn ;)
Is daar een manier,supp of voeding voor die dat bevorderd?

Nu vraag ik me dus af,als bezitter van een hardnekkig voorraadje veilig opgeslagen vet,hoe ik die reserves het beste kan mobiliseren?
Is daar een manier,supp of voeding voor die dat bevorderd?

Gewoon door blijven cutten uiteindelijk zal hij moeten toegeven.

nu vraag ik me dus af,als bezitter van een hardnekkig voorraadje veilig opgeslagen vet,hoe ik die reserves het beste kan mobiliseren?
is daar een manier,supp of voeding voor die dat bevorderd?

if.

Terug
Naar boven