XXL Nutrition

Sticky Intermittent fasting

Gebruik IF nu al een tijdje om te 'bulken' (eigenlijk meer recompen aangezien ik op rustdagen wel wat onder onderhoud zit). Nu valt het mij de laatste weken zwaar om al mijn kCals binnen te krijgen op deze manier.
Ik eet vaak de eerste keer rond 16u en dan train ik rond 18u30. Rond 21u is dan mijn PWO meal. Dit is ook veruit de grootste. Aangezien ik rond middernacht ga slapen, heb ik maar 1 maaltijd na mijn training en daarin moet ik zo'n 2000 kCals in verorberen. De laatste tijd valt me dat echt zwaar en alhoewel ik het wel binnen krijg, is er toch een vervelend effect. Ik heb namelijk de volgende dag helemaal geen honger. Vandaag heb ik bijvoorbeeld de hele dag niks gegeten, simpelweg omdat ik totaal geen honger heb. Dat gebeurt telkens de dag nadat ik zo'n mega maaltijd heb binnen gewerkt.
Wat raden jullie mij aan om te doen? Misschien wat meer pre WO eten dan? Of hebben jullie enkele tips i.v.m. caloriedichte, gezonde, PWO meals?

Wat eet je nu als post workout dan?

Wat eet je nu als post workout dan?

Hmm, dat varieert wel, maar als ik in Leuven zit is het vaak het volgende:
1kg wortelpuree
0,5kg visschotel
300g kip
1appel
200g bruin brood
300ml melk
30g cornflakes
1 koekje

Een redelijke hoeveelheid (qua kg) die ik moet binnenwerken dus.

Wat is de reden van 1kg wortelpuree als ik vragen mag? Dat lijkt me inderdaad al flink vullend.
Meer kcal drinken pwo? Brinta ofzo ipv 4 boterhammen scheelt al wat. 2000 cleane kcal is idd gewoon ****ing veel.

Of gewoon meer voor het trainen. ( misschien zelfs je window 1 uur naar voren schuiven ivm verteren? ) Meer % voor het trainen is misschien niet helemaal volgens het ideale idee van Berkhan, maar dat is de hele dag niets eten omdat je niets binnen krijgt ook niet.

Vorige week kreeg ik de tips om mijn activiteitsfactor naar beneden bij te stellen (ik had 1.55 terwijl ik 3x per week krachttraining doe en mijn werk vergelijkbaar is met dat van studenten). Mijn onderhoud ligt dan op 2800. Ik eet nu 1870 kcal op rustdagen (EKV 36:24:40, hoewel het vet meestal lager ligt door het vlees bij de avondmaaltijd) en 3020 op KT-dagen (EKV 40:41:19). Ik merk nu eindelijk dat ik gewicht kwijt begin te raken (en zie ook duidelijke fluctuaties tussen KT-dagen en rustdagen).
Ik vraag me wel af of ik teveel eiwitten eet op KT-dagen. Ik eet 292 gram en da's meer dan 3.5 gram per kilo VVM (uitgaande van 80 kg VVM). Is het makkelijker om calorieën uit koolhydraten te halen? Ik heb niet het idee dat ik absurd veel eiwitproducten eet (2 eiwitten, 50g whey, blikje tonijn, bak kwark en 200g kipfilet). Is het zelfs verstandig om hier iets aan te veranderen?

1kg wortelpuree
0,5kg visschotel
300g kip
1appel
200g bruin brood
300ml melk
30g cornflakes
1 koekje

Wtf :roflol:

I.p.v die kg wortels kun je dan toch beter 200gr (zoete) aardappels nemen als je het echt zoveel vindt? En i.p.v die appel kun je beter een kiwi nemen. Die is superieur in alle opzichten.

Ik denk dat je teveel vezels binnen krijgt in die maaltijd, je zit denk ik zo aan de 50gr vezels in die ene maaltijd. Je lichaam is de volgende dag misschien nog steeds bezig met verteren en je wordt dus niet hongerig.

Ik zou dus misschien de bruin brood maar in ieder geval de kg wortels vervangen door iets met een grotere kcaldichtheid. Zoals bijvoorbeeld (zoete) aardappels, rijst of pasta.

1kg wortelpuree
0,5kg visschotel
300g kip
1appel
200g bruin brood
300ml melk
30g cornflakes
1 koekje

jeuzus christus wat een maaltijd. Is ook wel logisch als je zoveel voor het slapen eet dat je dan de volgende dag niets hoeft te eten. Word al misselijk bij het zien ervan.

Wtf :roflol:

I.p.v die kg wortels kun je dan toch beter 200gr (zoete) aardappels nemen als je het echt zoveel vindt? En i.p.v die appel kun je beter een kiwi nemen. Die is superieur in alle opzichten.

Ik denk dat je teveel vezels binnen krijgt in die maaltijd, je zit denk ik zo aan de 50gr vezels in die ene maaltijd. Je lichaam is de volgende dag misschien nog steeds bezig met verteren en je wordt dus niet hongerig.

Ik zou dus misschien de bruin brood maar in ieder geval de kg wortels vervangen door iets met een grotere kcaldichtheid. Zoals bijvoorbeeld (zoete) aardappels, rijst of pasta.

Wat is de reden van 1kg wortelpuree als ik vragen mag? Dat lijkt me inderdaad al flink vullend.
Meer kcal drinken pwo? Brinta ofzo ipv 4 boterhammen scheelt al wat. 2000 cleane kcal is idd gewoon ****ing veel.

Of gewoon meer voor het trainen. ( misschien zelfs je window 1 uur naar voren schuiven ivm verteren? ) Meer % voor het trainen is misschien niet helemaal volgens het ideale idee van Berkhan, maar dat is de hele dag niets eten omdat je niets binnen krijgt ook niet.

jeuzus christus wat een maaltijd. Is ook wel logisch als je zoveel voor het slapen eet dat je dan de volgende dag niets hoeft te eten. Word al misselijk bij het zien ervan.

Aight. Zoals ik zie, het is inderdaad veel. :D
Maar ga inderdaad eens wat pasta beginnen te eten na mijn training. Zijn easy kCals en dit is niet zo aangenaam. :p

Thanks voor de input, guys!

Edit: dat van die vezels lijkt mij inderdaad ook correct. Nu, meer dan 40u na die maaltijd, heb ik nog altijd een vrij opgeblazen gevoel. En ook nog weinig honger. Maar ga toch maar eens iets proberen binnen te spelen.

Laatst bewerkt:
Willem, wat is het.nut van 16u fasten tijdens het bulken als het vooral problemen geeft? Ik zou gewoon m'n window ruimer maken, Meen ook een keer gelezen te hebben dat victormor schreef dat een langer eet window.op trainingsdagen tijdens het bulken beter.is voor spiermassa gains. Excuses btw voor de schrijffouten is op m'n telefoon dit.

Willem, wat is het.nut van 16u fasten tijdens het bulken als het vooral problemen geeft? Ik zou gewoon m'n window ruimer maken, Meen ook een keer gelezen te hebben dat victormor schreef dat een langer eet window.op trainingsdagen tijdens het bulken beter.is voor spiermassa gains. Excuses btw voor de schrijffouten is op m'n telefoon dit.

In 'normale omstandigheden' is mijn window inderdaad wat groter (ongeveer 10u). Echter is dat een beetje verstoord de laatste tijd door de zaken die ik in mijn eerste post vermeld heb.

VIk eet 292 gram en da's meer dan 3.5 gram per kilo VVM (uitgaande van 80 kg VVM). Is het makkelijker om calorieën uit koolhydraten te halen? Ik heb niet het idee dat ik absurd veel eiwitproducten eet (2 eiwitten, 50g whey, blikje tonijn, bak kwark en 200g kipfilet). Is het zelfs verstandig om hier iets aan te veranderen?
Hoe kom jij daarmee op 292 gram eiwit? Volgens mij is het niet veel meer dan de helft daarvan namelijk.

Hoe kom jij daarmee op 292 gram eiwit? Volgens mij is het niet veel meer dan de helft daarvan namelijk.

Da's ook niet alles wat ik eet hoor, maar dat zijn de voornaamste bronnen van eiwit. Er zit ook nog pasta met gehakt bij, brood met vlees, havermout met melk, etc. Geloof me maar, ik eet 292 gram eiwit op KT-dagen :P.

Klopt het dat je oudste vet ook het laatst vet is die aangesproken wordt ?
Want ik word overal droger,borst,kuiten etc... Alleen mijn onderbuik en binnenkant bovenbenen Gaan niet zo hard als de rest.Ik ben van kids af al dik geweest en dat waren ook de plekken waar ik het eerst vet kreeg.

Klopt het dat je oudste vet ook het laatst vet is die aangesproken wordt ?
Want ik word overal droger,borst,kuiten etc... Alleen mijn onderbuik en binnenkant bovenbenen Gaan niet zo hard als de rest.Ik ben van kids af al dik geweest en dat waren ook de plekken waar ik het eerst vet kreeg.

Dat klinkt echt als broscience :P. Je lichaam heeft een tendens om vet op bepaalde plekker voorrang te geven dus zal je op die plekken eerder vet opslaan en vasthouden. Verder hebben vetcellen een bepaald evenwicht waar ze naar streven dus superlean zijn vergt moeite. Als kind (tot 18 jaar ofzo) maak je vetcellen aan en met veel vetcellen is het heel moeilijk om lean te worden. Na deze leeftijd zullen enkel de vetcellen die je hebt groeien of krimpen.

Ik heb na bronnen gezocht maar ze zeggen steeds dat de onderzoekers over het algemeen wel eens met de stelling maar meer ook niet de stelling klinkt logisch maar dat is natuurlijk de kracht van bro-science :(

Ik deel wel de mening dat als je al langer op een hoger bf staat het moeilijker wordt om echt laag te komen, of in ieder geval andersom; mensen die van een laag bf komen, en weer gaan cutten hebben het over het algemeen gemakkelijker.

Ik was 2 jaar geleden moddervet 120kg.Maar heb genoeg foto's gezien op amerikaanse forums van mensen die nog dikker waren en die nu super droog zijn met een flinke massa.Dat het moeilijker zal worden helemaal mee eens dan iemand die vanaf 16% begint en dat wil weg werken.

Laatst bewerkt:
In 'normale omstandigheden' is mijn window inderdaad wat groter (ongeveer 10u). Echter is dat een beetje verstoord de laatste tijd door de zaken die ik in mijn eerste post vermeld heb.

Oke. Hoelang ben je trouwens al bezig met de recomp bulk? Hoe zijn de resultaten?

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.739
Dat klinkt echt als broscience :P. Je lichaam heeft een tendens om vet op bepaalde plekker voorrang te geven dus zal je op die plekken eerder vet opslaan en vasthouden. Verder hebben vetcellen een bepaald evenwicht waar ze naar streven dus superlean zijn vergt moeite. Als kind (tot 18 jaar ofzo) maak je vetcellen aan en met veel vetcellen is het heel moeilijk om lean te worden. Na deze leeftijd zullen enkel de vetcellen die je hebt groeien of krimpen.

Dat evenwicht (setpoint) gaat doorgaans enkel omhoog en niet omlaag. Dus mensen die van vet naar mager zijn gegaan zullen altijd meer problemen hebben dan mensen die van nature mager zijn.

Anyways, wat "oud vet" betreft dat is vaak wel minder goed doorbloed dan "jong vet", dus wat dat betreft zit er ook wel wat in dat dat wat moeilijker zou gaan, maar ik ben het met je eens dat het sowieso zit op de plaatsen waar je lichaam het vet het liefst ziet zitten en dat het sowieso al langzamer lijkt te gaan. (iets met hormonen en receptoren geloof ik).

Boven de 10% heb je overigens geen enkel probleem om vet te mobiliseren, daaronder wordt het iets ingewikkelder, maar juist intermittent vasten lijkt daar heel behulpzaam te zijn.

Vet mobiliseren?

Terug
Naar boven