MuscleMeat

Sticky Intermittent fasting

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.761
Nu vraag ik me dus af,als bezitter van een hardnekkig voorraadje veilig opgeslagen vet,hoe ik die reserves het beste kan mobiliseren?
Wil graag nog wat % zakken..en daar zou dit wel handige info voor zijn ;)
Is daar een manier,supp of voeding voor die dat bevorderd?

intermittent fasting :)

zo, lang geleden dat ik hier heb rondgekeken....
Ik ben inmiddels een jaar ontbijtloos... voel me prima, ben de winter lekker stabiel doorgekomen, qua vet%... dat is wel eens anders geweest!!!
Dank u I.F.

Maar niet van bijster veel toegevoegde waarde als je vetpercentage hoog is (>15% volgens de FAQ, volgens mij). Dan kun je met een calorierestrictie al hard genoeg afvallen, hoewel IF absoluut niet schadelijk is. Mijn vetpercentage is hoog (18% denk ik) maar ik doe wel IF en het gaat goed (geen honger, weinig krachtverlies, stabiel gewichtsverlies).

Check this out.
http://www.leangains.com/2010/04/leangains-inspired-bodyrecomposition.html
If werkt ongeacht je % recomp word aangeraden op lagere levels dus -20/+20. Hoe hoger je BF hoe meer je negatiev moet gaan en minder positief. ik doe -35/+5 ik dacht 10 dagen geleden dat ik even bleef hangen. Vandaag nieuwe metingen gedaan en het gaat perfect ik blijf groeien maar de vet smelt eraf :D

Conza wat is jou BF dan ? Ik dacht onder de 10% moet je echt naar hele kleine details gaan kijken maar wazzup is een expert op dat gebied :)

Ik heb gemerkt dat, wanneer ik 's avonds laat zeer grote hoeveelheden voedsel binnen speel, ik 's nachts nogal eens zeer hevig kan beginnen zweten. Nog andere mensen die dit merken?

• #2.768
Ik heb gemerkt dat, wanneer ik 's avonds laat zeer grote hoeveelheden voedsel binnen speel, ik 's nachts nogal eens zeer hevig kan beginnen zweten. Nog andere mensen die dit merken?

+1 (thermic effect of food in effect denk ik...)

Maar heeft niemand last van het vele ruften? Ik eet op rustdagen weinig carbs en dan is het veel minder in tegen stelling tot op trainingsdagen (+/- 500gr carbs).

Waarschijnlijk is carbs de boosdoener. Is hier probiotica voor?

• #2.770
Maar heeft niemand last van het vele ruften? Ik eet op rustdagen weinig carbs en dan is het veel minder in tegen stelling tot op trainingsdagen (+/- 500gr carbs).

+1 (alweer)... alhoewel ik het idee heb dat mijn scheten meer stinken op rustdagen.

Waarschijnlijk is carbs de boosdoener.

Lijkt mij ook...

Gas in de darmen komt van exogene bronnen (90 %, ingeslikt) en endogene bronnen (10 %, in de darmen geproduceerd). Endogene gassen worden geproduceerd als bijproduct bij het verteren van bepaalde soorten voedsel. Winderigheidproducerend voedsel is vaak hoog in oligo- en polysachariden (specifieke koolhydraten als inuline), en ook bonen (raffinose), melk (lactose), uien, zoete aardappelen (inuline), citrusschillen, broccoli, kool, aardperen (inuline), pruimen (sorbitol) enzovoort.

Het gas dat veroorzaakt wordt door het consumeren van deze producten, ontstaat doordat deze koolhydraten niet verteren in de dunne darm en dan als voedsel dienen voor bacteriën in de dikke darm (fermentatie), die op hun beurt veel gas produceren. Vooral bacteriën uit het geslacht Clostridium produceren veel gassen.

Bij mensen met een lactose-intolerantie (de meeste niet-Europeanen), die melk of voedsel met lactose consumeren, fermenteren bacteriën de lactose en dit kan de oorzaak zijn van grote gasproductie.

Veel onderzoek naar de productie van darmgassen werd gedaan naar aanleiding van het vliegen op grote hoogte, ruimtevluchten waar men zich blootstelt aan verlaagde atmosferische druk, en waar beperkte ruimte beschikbaar is, en stresssituaties aanwezig zijn.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Winderigheid

Verhelpen

Dieetaanpassingen kunnen de vorming van darmgas doen verminderen. Sommige specerijen helpen hierbij, bijvoorbeeld kurkuma (door de aanwezige curcumine) en komijn, evenals sommige soorten zeewier. Minder eten van voedsel rijk aan koolhydraten (rijst, pasta, aardappelen en brood) kan ook winderigheid doen verminderen. Neemt men voedsel als probiotica of prebiotica om de balans van de darmflora te herstellen, dan kan dat vermindering van winderigheid tot gevolg hebben, maar het kan ook juist de winderigheid doen toenemen. Verder zijn er nog farmacologische middelen beschikbaar, zoals enzymen.

Bedankt voor je post wazzup, is al heel wat duidelijk geworden nu. Wat raad jij aan? Gewoon doorgaan met huidige dieet? En de neveneffecten voor lief nemen?

Trouwens gebruikt men hier een postworkoutshake? Ik had hiervoor wat waxy maize met peptopro. Maar sinds vandaag ben ik daarmee gestopt.

Hoe zit het met cortisol/kataboliteit aangezien je pas halfuur later kan gaan eten? Om herstel niet te verslechteren vul ik de carbs uit WMS (60gr) gewoon aan.

• #2.772
Bedankt voor je post wazzup, is al heel wat duidelijk geworden nu. Wat raad jij aan? Gewoon doorgaan met huidige dieet? En de neveneffecten voor lief nemen?

Dat is wat ik doe.... je kunt wat gaan experimenteren met voedsel... iet minder complexe koolhydraten bijvoorbeeld... witte rijs in plaats van zilvervliesrijst... zien of het dan beter wordt.

Trouwens gebruikt men hier een postworkoutshake? Ik had hiervoor wat waxy maize met peptopro. Maar sinds vandaag ben ik daarmee gestopt.

Hoe zit het met cortisol/kataboliteit aangezien je pas halfuur later kan gaan eten? Om herstel niet te verslechteren vul ik de carbs uit WMS (60gr) gewoon aan.

Die meuk is me veel te duur en levert me veel te weinig op. Ik neem wat dextrose met vruchtensap (met daardoor wat gember en kurkuma... al was het allen al om de zoete smaak iets weg te nemen... klein scheutje appelazijn gaat er trouwens ook door) en whey met magere melk. Een banaan bij het lopen naar mijn fiets en klaar... dat moet voldoende zijn tot ik toegang heb tot echt voedsel.

Het is inderdaad te duur vandaar ook dat ik mee stop. Maar wat als je na je training pas na een halfuur gaat eten? Wat is invloed van stresshormonen op je lichaam (kataboliteit) ?

Had ergens ooit gelezen dat het overrated is aangezien aminozuren van whey of een ander eiwit ook nog beschikbaar zijn na je training..

Ik heb eigenlijk nooit iets ervoor gegeten altijd 3-4 van te voren wat carbs en 60g eiwitten. Heb paar keer wat whey isolaat en koekjes maar merkte er niks van. Als ik indd langzame carbs eet (erwten/bonen/linzen) dan komen er nog eens windvlagen eruit poehh soms zijn het echt dodelijke gassen en soms ruiken ze helemaal nergens na maar ja het zal me een worst wezen.

Ik heb nu regelmatiger last van een opgeblazen gevoel.
Erg vervelend, heb dit voornamelijk op een rustdag.
Naar de wc gaan, gaat ook niet altijd even gemakkelijk en honger heb ik ook niet.
Nog iemand hier last van of iemand die weet wat kan helpen? Bedankt! :)

Ik heb nu regelmatiger last van een opgeblazen gevoel.
Erg vervelend, heb dit voornamelijk op een rustdag.
Naar de wc gaan, gaat ook niet altijd even gemakkelijk en honger heb ik ook niet.
Nog iemand hier last van of iemand die weet wat kan helpen? Bedankt! :)

Vezels. Eet je lowcarb op rustdagen? Meer groente bijv.

Kan iemand even zn schema uploaden oid, ik ben goed met normale cut&bulk schema's maar ik zou graag willen zien hoe jullie het met IF doen. Nee ik gebruik niet dat schema maar ik gebruik het voor vergelijking.

Bijlagen

Lowcarb inderdaad, maar ik eet altijd groenten op mijn rustdagen.
Voornamelijk wokgroenten, soepgroenten of verse soep

Misschien eet je niet de juiste groentes met vezels en niet genoeg. Kzou minstens een halve kilo eten op rustdagen, ook goed voor het vullend effect.

Bonen is ook makkelijk. Lowcarb en hoog in vezels, lekker en goed als je een grote carb bron gewend bent (zoals flink portie rijst/pasta/aardappels met vlees).

Terug
Naar boven