XXL Nutrition

Sticky Intermittent fasting

Misschien eet je niet de juiste groentes met vezels en niet genoeg. Kzou minstens een halve kilo eten op rustdagen, ook goed voor het vullend effect.

Bonen is ook makkelijk. Lowcarb en hoog in vezels, lekker en goed als je een grote carb bron gewend bent (zoals flink portie rijst/pasta/aardappels met vlees).

Bedankt, ga ik testen! :)

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.782
Het is inderdaad te duur vandaar ook dat ik mee stop. Maar wat als je na je training pas na een halfuur gaat eten? Wat is invloed van stresshormonen op je lichaam (kataboliteit) ?

Had ergens ooit gelezen dat het overrated is aangezien aminozuren van whey of een ander eiwit ook nog beschikbaar zijn na je training..

ik denk dat eerder beter is, maar in hoeverre je er iets van gaat merken betwijfel ik op de lange termijn (en op de korte termijn valt er helemaal niets te meten). Eet goed, train hard en resultaat zal komen.

Bedankt voor de schema's massivebe.

Is het nou zo dat als je met if bulkt op 10% boven je behoefte, dat je alsnog geen vet aankomt?
En hoelang ben je en hoeveel weeg je, aangezien je met bulk maar op 2300 zit, of hoort dat?

Bedankt voor de schema's massivebe.

Is het nou zo dat als je met if bulkt op 10% boven je behoefte, dat je alsnog geen vet aankomt?
En hoelang ben je en hoeveel weeg je, aangezien je met bulk maar op 2300 zit, of hoort dat?

Ik ben de IF-cut versie aan het toepassen, dus ik bulk maar op 10% & cut op 20%
Ik ben zelf maar 163 cm lang, dus mijn onderhoud ligt op een 2150 ongeveer :)

Ik ben de IF-cut versie aan het toepassen, dus ik bulk maar op 10% & cut op 20%
Ik ben zelf maar 163 cm lang, dus mijn onderhoud ligt op een 2150 ongeveer :)

Ooh, maar is het dan niet zo dat je bij if ook een activiteitsfactor moet doen? Dus behoefte = 2000 x activiteitsniveau 1,5 = 3000 cal per dag?

Ooh, maar is het dan niet zo dat je bij if ook een activiteitsfactor moet doen? Dus behoefte = 2000 x activiteitsniveau 1,5 = 3000 cal per dag?

Als je 3x per week traint en een desktopjob hebt dan moet je het meen ik maar met een factor 1,2-1,3 vermenigvuldigen als ik het goed heb.

Bij alles moet je toch een activiteitsfactor berekenen?
Maar dat had ik al gedaan dacht ik.

Als je 3x per week traint en een desktopjob hebt dan moet je het meen ik maar met een factor 1,2-1,3 vermenigvuldigen als ik het goed heb.

Inderdaad.
Ik train een 4x per week, voor de rest doe ik bureauwerk (student) dus ik heb dat maal 1.3 gedaan.

Ik heb altijd opeens 2 uur lang een soort opgeblazen gevoel. Altijd als ik thuis kom moet ik een partij schijten, dan is het weer weg. Maar vezels zullen het probleem wel niet zijn, 400gr zilvervlies rijst op trainingsdagen en 100gr op rustdagen:p

Ik heb altijd opeens 2 uur lang een soort opgeblazen gevoel. Altijd als ik thuis kom moet ik een partij schijten, dan is het weer weg. Maar vezels zullen het probleem wel niet zijn, 400gr zilvervlies rijst op trainingsdagen en 100gr op rustdagen:p

Je krijgt wel een hoop vocht binnen met die 400gr rijst natuurlijk. Geen idee of dat misschien een verklaring zou kunnen zijn???
Hoe ziet de rest van je voeding eruit?

Hoe combineren jullie intermittent fasting met uit gaan en alcohol consumptie?

Reken ongeveer uit hoeveel alcohol je in kcal drinkt/gaat drinken en compenseer dat door middel van minder koolhydraten te eten die dag of door extra cardio te doen de volgende dag. Zo doe ik dat tenminste.

**** alcohol. Ik heb het niet nodig om plezier te maken en je verpest je lichaam en gains. Een wijntje op zn tijd vind ik relaxed en dat kan geen kwaad. Als je het met mate doet vallen de kcal ook mee, maar je kunt ze altijd berekenen en ervoor compenseren.

**** alcohol. Ik heb het niet nodig om plezier te maken en je verpest je lichaam en gains. Een wijntje op zn tijd vind ik relaxed en dat kan geen kwaad. Als je het met mate doet vallen de kcal ook mee, maar je kunt ze altijd berekenen en ervoor compenseren.

Alcohol is katabool!!!

Je krijgt wel een hoop vocht binnen met die 400gr rijst natuurlijk. Geen idee of dat misschien een verklaring zou kunnen zijn???
Hoe ziet de rest van je voeding eruit?
In before 'blablabla k*tschema', ik heb geen geld om netjes vlees en shit te kopen, ik zou het graag willen maar het is niet anders. Om toch door te kunnen gaan met alles ziet het er op dit moment helaas zo uit, afhankelijk van rustdagen en trainingsdagen:

Veel zilvervliesrijst
6~10 eieren
Whey Blend (120~150gr)
500gr kwark
30~80gr pindakaas
100gr Cruesli
2 caps Opti-men

Als ik samen met mijn vriendin eet dan gewoon kwark/whey/rijst/eieren en 's avond wtf ever we maken, die maaltijd is dan meestal wel gewoon normaal.

Maar goed, ik gain er wel goed op. Ik ben dan trouwens niet van mening dat zoveel eiwitten uit whey slecht is, ik eet het altijd samen in een soort van mix met rijst, of cruesli. Ik drink NOOIT 'gewoon' een shake. En uiteindelijk maakt dat toch wel een verschil denk ik.

Niet bepaald Martin's voorbeeld schema, maar van wat ik ook vooral heb gelezen, hij eet veel groenten/vlees omdat het vult. Ik kan mezelf echter wel in bedwang houden en heb dat niet nodig.

Och, gewoon niet teveel drinken, bier zoveel mogelijk laten staan. Maar als jij om 11 uur 's avonds nog drinkt, tja, niet optimaal voor de 'fast' maar goed, volgende dag beter niet? De fast helpt alleen maar om vet beter aan te spreken en andere hormonale dingen, maar dat wil niet zeggen dat je meteen geen vet verbrandt als je eens niet 14 uur vast (wel afhankelijk van hoeveel je drinkt natuurlijk mbt kcal).

Volgens mij verpest het je gains niet zo hard, als je het bij een drankje of een paar drankjes houdt, en nog voldoende eet en rust. Vooral rust is wel een belangrijke als je drinkt. Ik drink regelmatig een paar drankjes op rustdagen, niks aan het handje.

Het is niet nodig om plezier te maken, maar het is wel lekker en het komt de gezelligheid meestal wel ten goede.

Got to enjoy life man;) Of je moet podium ambities hebben, a la.

Geen pindakaas eten op je high carb dagen, vermijd zoveel mogelijk vet.

Geen pindakaas eten op je high carb dagen, vermijd zoveel mogelijk vet.
Ja, op trainingsdagen is het maar iets van 20~30gr ofzo, en dat in mn eerste maaltijd, 3~4 uur later train ik pas. Alles wat ik daarna eet is zo goed als alleen maar carbs en eiwit

Ik heb een probleem.
In het verleden heb ik al eens op een nuchtere maag gaan trainen & vond toen dat het niet goed ging. Snel vermoeid, duizelig en uiteindelijk misselijk.
Nu moet ik vandaag noodgedwongen vroeger gaan trainen, voor mijn 1ste maaltijd.
Wat te doen? Mijn 16 uur vast verkorten door vlug toch iets klein te eten of gewoon hopen op het beste?

Caffeine helpt bij mij echt goed als ik fasted train, enige tip die ik je kan geven.

Bedankt voor de antwoorden. Nog een vraag. Ik neem aan dat velen onder jullie overgeschakeld zijn van 6 of meer maaltijden verspreid over de dag. Zijn jullie cold turkey overgeschakeld of hebben jullie de vastperiode opgebouwd om je lichaam te doen wennen?

Terug
Naar boven