AndroidHealthClinic

Sticky Intermittent fasting

Bedankt voor de antwoorden. Nog een vraag. Ik neem aan dat velen onder jullie overgeschakeld zijn van 6 of meer maaltijden verspreid over de dag. Zijn jullie cold turkey overgeschakeld of hebben jullie de vastperiode opgebouwd om je lichaam te doen wennen?
Cold turkey, eerste dag/dagen even doorbijten maar is te doen. Gewoon je laatste maaltijd goed volstampen zodat je de volgende dag nog redelijk goed doorkomt.

Bedankt voor de antwoorden. Nog een vraag. Ik neem aan dat velen onder jullie overgeschakeld zijn van 6 of meer maaltijden verspreid over de dag. Zijn jullie cold turkey overgeschakeld of hebben jullie de vastperiode opgebouwd om je lichaam te doen wennen?

Ik ben langzaam overgegaan. Het kan allebei, je moet zelf voelen of je cold turkey kan of niet. Als je nu helemaal niet goed wordt van de honger als je 1 maaltijd mist of wat later moet eten, dan zou ik opbouwen en anders cold turkey.

**** alcohol. Ik heb het niet nodig om plezier te maken en je verpest je lichaam en gains. Een wijntje op zn tijd vind ik relaxed en dat kan geen kwaad. Als je het met mate doet vallen de kcal ook mee, maar je kunt ze altijd berekenen en ervoor compenseren.

Slaat echt nergens op, alcohol is niet katabool. No offence, maar jou fysiek is nog lang niet op een niveau dat je er ook maar iets van zult merken(mijne ook niet hoor, dat terzijde). Ken ook genoeg buffe gasten die in het weekend lazerus zijn, waaronder natuurlijk Martin Berkhan zelf.

Ik ben ook geleidelijk, over de loop van 1 week, overgeschakeld op IF. Eerste dagen was het moeilijk, maar na 1 week was ik er volledig gewend aan en nu zou ik niks anders meer kunnen. 's Morgens eten lukt echt niet.

In een keer gestopt ook met ontbijt.
Het was even 3 dagen doorbijten, veel koffie en water... maar toen waren bij mij de ergste hongerkrampen wel over hoor....

Gisteren voor het eerste ontbeten omdat ik een tentamen had kon ik het niet maken om een slechte cijfer te halen daarna in de avond gaan trainen.
Zowel de tentamen als de training waren niet boven het gemiddelde. Het was wel lekker om es weer om 8 uur in de trein te eten, maar totaal geen toegevoegde waarde.

Ik weet dat dit het voedingsforum is, maar voor leangains doe je BP, DL, SQ en CU. Er zijn 3 trainingsdagen. Welke 2 van de 4 doe je op dezelfde dag? En doe je echt geen andere oefeningen? Thx

Maandag: Schouders en squat
Woensdag: BP en triceps
Vrijdag :Rug ,deadlifts en chin ups

Ik doe Borst, Rug en Deadlift op 1 dag, de andere doe ik Schouders en Squat (+nog wat extra kleine dingen).

Het is geen logtopic maar wil toch ff zeggen dat het wel lekker gaat. Nu iets meer dan 5 weken bezig met IF. Ben zo'n 3,5 kg afgevallen, en 4,5 cm kwijt op mn pens. Het is mijn eerste echte cut had dus ook nog wel wat te leren, en na de eerste 2 weken had ik een ****ing slecht junkweekend waarna ik alles van de eerste 2 weken er weer aan had.

Maar heb het nu wel goed te pakken. Mn window is van 12-13 tot 19-20 ongeveer. Op rustdagen meestal van 13:00 tot 19:00. Op rustdagen eet ik ( tegen het LG idee in ) meestal de avondmaaltijd als grootste en mijn eerste maaltijd een stuk kleiner. Bevalt een stuk beter zo omdat ik anders ( ook na mijn fast-breaking maaltijd ) s'avonds altijd nog honger had, en ook omdat ik dan gewoon thuis avondeten krijg. Dit bevalt me veel beter.

Voor de mensen die nog geen proteine-fluff maken; doen. Die shit is echt awesome, je zit echt ramvol na zon bakkie, tis heerlijk en qua aantal kcal is het echt niet veel.
Nog een tip: bouillon. Ik heb nu altijd een grote soepkom van een halve liter bij het eten, en het bevat ook nauwlijks carbs en kcal, sowieso <10, en scheelt mooi weer in het hongergevoel.

Voor te cutten is dit echt ideaal. Ik ga zeker nog door tot juni, en misschien tot juli. Doel is/was om 10cm van mn buik af te krijgen, en ben benieuwd hoe goed deze lijn zich door zal gaan zetten, ligt aan mezelf ofc. In juli ga ik op vakantie en daarna en gedurende de zomer ga ik waarschijnlijk recompen.
Na de zomer weet ik nog niet of ik zal gaan bulken met fasting. Voor mij is het wel een stuk duidelijker wat ik nu echt eet en is mn overzicht een stuk beter ( ik tel mn kcal nooit echt ).
Echter vind ik een stevig ontbijt ook wel fijn, zeker in de bulk en ik kan ook in de ochtend eigenlijk altijd goed eten.

waaronder natuurlijk Martin Berkhan zelf.

Klopt, al was hij de laatste paar maanden wel echt de weg kwijt. Beetje doorgedraaid. Heeft ook een tijd een stap terug gedaan, mensen vol aan het uitschelden op facebook enzo. Had echt een complex, heb het niet meer gevolgd maar ik zie net dat hij wel weer een post op zn site heeft staan, zal hij wel weer wat opgekrabbeld zijn. ;)

Voor de mensen die nog geen proteine-fluff maken; doen. Die shit is echt awesome, je zit echt ramvol na zon bakkie, tis heerlijk en qua aantal kcal is het echt niet veel.
Nog een tip: bouillon. Ik heb nu altijd een grote soepkom van een halve liter bij het eten, en het bevat ook nauwlijks carbs en kcal, sowieso <10, en scheelt mooi weer in het hongergevoel.

Met welke eiwit maak je die fluff? Ik vond de Optimum Nutrition choco maar minder.. Niet echt de moeite waard. Of hoe maak jij die?

Wat betreft je bouillon, zit wel bomvol met zout he. Nu probeer ik dat sowieso iets te beperken.

Ik maak die fluff met caseine van body&fit.
Maar dat is meer voor het extra eiwit, in principe heb je supplementen niet persé nodig. Ik kwam erachter dat ik gewoon de verkeerde garde gebruikte. Ik heb een electrische gekocht bij de hema voor 15 euro, binnen 10 seconden heb je een fluff die eruitziet als slagroom. Erna kan je dan nog caseine bijgooien en/of fruit.
Oja en absoluut géén vet, daar kwam ik ook pas later achter. Als je vet erbij doet ( pindakaas, slagroom, volle melk, eigeel ) valt het meteen in elkaar en heb je nog maar een papje over.

Maar waar maak je het mee? Ei eiwit? Of met melk? (Martin doet het met melk)

Ben beetje huiverig om zoveel rauwe eiwit te eten..

Ei-eiwit.
What's de probleem met zoveel eiwit? Het is ook maar alleen het ei-wit he, je moet het niet tellen als een heel ei. Bovendien is 2-3 al genoeg voor een bakje van 300-400 cl vol te krijgen, srs.

Vasten is good

Uit rattenonderzoek (zoals gebruikelijk als we bij mensen iets willen weten) blijkt dat vasten bij sporters evenveel vet kan worden weggewerkt als bij een langere periode op dieet gaan.

Ik doe elk jaar mee met de Ramadan. Probeer het eens in plaats van te cutten zou ik zeggen.

Old school generations zeggen dat er spierafbraak plaatsvindt. Ik merk het niet. En als het wel zo is, dan krijg je de aanmaak supersnel weer terug nadat je wat vet kwijt bent geraakt en meer kracht genereert!

Ei-eiwit.
What's de probleem met zoveel eiwit? Het is ook maar alleen het ei-wit he, je moet het niet tellen als een heel ei. Bovendien is 2-3 al genoeg voor een bakje van 300-400 cl vol te krijgen, srs.

De calorien boeit me echt niet, meer om de potentiële salmonella en weet ik veel wat nog :P

Je kan ook bij de sligro zon fles halen die met alleen eiwit, dan zit je zeker veilig. Anders gewoon ff aan die eieren ruiken voordat je ze gebruikt, of ff laten drijven in water.

Uit rattenonderzoek (zoals gebruikelijk als we bij mensen iets willen weten) blijkt dat vasten bij sporters evenveel vet kan worden weggewerkt als bij een langere periode op dieet gaan.

Ik doe elk jaar mee met de Ramadan. Probeer het eens in plaats van te cutten zou ik zeggen.

Old school generations zeggen dat er spierafbraak plaatsvindt. Ik merk het niet. En als het wel zo is, dan krijg je de aanmaak supersnel weer terug nadat je wat vet kwijt bent geraakt en meer kracht genereert!

Ik ga echt niet voor mn plezier een hele dag niet drinken;) ben niet leip.

Ik maak die fluff met caseine van body&fit.
Maar dat is meer voor het extra eiwit, in principe heb je supplementen niet persé nodig. Ik kwam erachter dat ik gewoon de verkeerde garde gebruikte. Ik heb een electrische gekocht bij de hema voor 15 euro, binnen 10 seconden heb je een fluff die eruitziet als slagroom. Erna kan je dan nog caseine bijgooien en/of fruit.
Oja en absoluut géén vet, daar kwam ik ook pas later achter. Als je vet erbij doet ( pindakaas, slagroom, volle melk, eigeel ) valt het meteen in elkaar en heb je nog maar een papje over.

hmm net maar eens geprobeerd met eiwit, fluffte mooi, toen de caseïne van Optimum Nutrition erin. (Raad Martin aan en die had ik hier staan) Maar toen zakte hij toch direct in..

Voedingswaarde, er zit 2 gram vet in maar dat zit in de bodyenfitshop casein ook..

Terug
Naar boven