MuscleMeat

Sticky Intermittent fasting

Ehm gewoon 8u, ik gebruik Martin's aanpak. Op rustdagen van 13u-21u en op trainingsdagen van 15u-23u.

Ok, dan train je zeker rond het eind van de middag zodat je 80% POW eet?

Ik eet elke dag van 13u-21u, ideaal. De komende 2 á 3 maanden train ik echter om 12u, denk dat ik dan ongeveer 11.30-20.00u aanhoud. Zou jij dat ook zo doen?

wat eten jullie trouwens pre workout? ik neem aan een niet al te zware meal? ik doe de laatste tijd een stuk fruit (appel) en m'n whey shake. Daar train ik super op, kan ik daarna lekker eten :D

ik ben nu 2 dagen bezig met te cutten volgens deze methode en het bevalt prima.
honger is veel minder dan wanneer ik heel de dag door eet.
's avonds moet ik haast proppen om alles op te krijgen.
ik hou jullie op de hoogte!

Ok, dan train je zeker rond het eind van de middag zodat je 80% POW eet?

Ik eet elke dag van 13u-21u, ideaal. De komende 2 á 3 maanden train ik echter om 12u, denk dat ik dan ongeveer 11.30-20.00u aanhoud. Zou jij dat ook zo doen?

wat eten jullie trouwens pre workout? ik neem aan een niet al te zware meal? ik doe de laatste tijd een stuk fruit (appel) en m'n whey shake. Daar train ik super op, kan ik daarna lekker eten :D

Ik train tussen 20:30 en 22:00 en eet 50% van mijn kcals na mijn training (in overleg met Martin).

???????????????

Aminozuren worden in een well-fed (goed doorvoede) omgezet in pyruvaat, wat weer omgezet wordt in vet (beide in lever). Door VLDL wordt dit vet getransporteerd naar adipocyten.

Textbook of Biochemistry (prof. dr. T Devlin)
p853 figure 22.2

???????????????

Aminozuren worden in een well-fed (goed doorvoede) omgezet in pyruvaat, wat weer omgezet wordt in vet (beide in lever). Door VLDL wordt dit vet getransporteerd naar adipocyten.

Textbook of Biochemistry (prof. dr. T Devlin)
p853 figure 22.2

Als de eiwitten via gluconeogenese omgezet worden in glucose, dan kan een overschot van de aldus gevormde glucose naar vet worden omgezet.

Maar als je kijkt naar het aantal stappen wat je lichaam moet nemen om glucose uit eiewit te vormen dan zie je dat die onwaarschijnlijk is

Ten eerste moeten de aminozuren ontdaan worden en daarna moet het koolstofskelet wat achterblijft verder verwerkt tot pyrodruivenzuur waarna de Pyruvate => glucose omzetting kan beginnen

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Zoals je ziet niet echt veel kans op vetopslag

zocht meer naar zoiets, maar bedankt voor het wakkerschudden :)

Mooi dat dit topic weer leeft :)

Zelf kan ik niet wachten tot het moment dat ik de ca. 12% bf heb gehaald (ooit). Dan gaat m'n voeding omhoog en om dan in een uur of 8 zo 2600kcal of meer naar binnen te werken lijkt me fantastisch!!

zocht meer naar zoiets, maar bedankt voor het wakkerschudden :)

Wat er met aminozuren gebeurd is afhankelijk van de staat van vasten, ik kan ook wel een paar leuke figuren gaan met toveren substraten en enzymen maar daar hebben jij en ik beide niks aan (natuurlijk staat het wel leuk voor de geloofwaardigheid, maar goed).

Gluconeogenese start na 4 uur vasten; na 16 uur vasten is 50% van het gebruikte glucose afhankelijk van gluconeogenese.

Als de eiwitten via gluconeogenese omgezet worden in glucose, dan kan een overschot van de aldus gevormde glucose naar vet worden omgezet.

Maar als je kijkt naar het aantal stappen wat je lichaam moet nemen om glucose uit eiewit te vormen dan zie je dat die onwaarschijnlijk is

Ten eerste moeten de aminozuren ontdaan worden en daarna moet het koolstofskelet wat achterblijft verder verwerkt tot pyrodruivenzuur waarna de Pyruvate => glucose omzetting kan beginnen

Als ja, als je een 16hr fast periode aanhoud wordt je lichaam voor 50% (5g/hr) voorzien door de gluconeogenese, dus blijft er 50% ruimte over voor glycolyse. Hoeveel aminozuren dus de gluconeogenese in gaan om glucose te vormen (hypothetisch) kan ik niet bepalen. Ongeveer 90% van de aminozuren zijn glucogeen, dus hou je 90% * hoeveelheid geaccepteerd door gluconeogenese over. Om dus te zeggen "dat eiwitten na een fasting state allemaal de gluconeogenese in gaan", dat is pas onwaarschijnlijk.

Aminozuren zullen gewoon voor een deel gebruikt worden voor vetsynthese.

Ik ga dit ook uitproberen omdat ik tijdens de cut nu al 3 weken elke avond honger heb en weinig resultaat zie. Daarom wil ik dit proberen want anders hou ik het niet echt vol

Ik heb een schema gemaakt en de uitkomst is

2002 Kcal
246,8 Koolhydraten
155,2 Eiwitten
44 Vetten

Verhouding is dan

50/30/20

Is dit een goede verhouding voor IF ?? ?? ??

Laatst bewerkt:
Hed dit "dieet" ook een tweetal weken toegepast in voorbereiding voor marathon. beviel me ook zeer goed en echt geen problemen met honger hebben gedurende de dag en idd 's avonds een berg 'moeten' eten werd een echte opgave.
zal een onderdeel worden van cutschema als ik eraan ben, maar eerst lekker verder bulken :D

Ik ga dit ook uitproberen omdat ik tijdens de cut nu al 3 weken elke avond honger heb en weinig resultaat zie. Daarom wil ik dit proberen want anders hou ik het niet echt vol

Ik heb een schema gemaakt en de uitkomst is

2002 Kcal
246,8 Koolhydraten
155,2 Eiwitten
44 Vetten

Verhouding is dan

50/30/20

Is dit een goede verhouding voor IF

IF heeft verder niet zozeer iets te maken met wát je eet, meer met de planning hiervan over de dag.

oke dus als ik dit tussen 13.00 en 21.00 houd dan ist goed.

En hierbij dan 1 refeed dag van 2500 kcals en dan ook weer tussen 13.00 en 21.00 of kan ik dan de hele dag eten?

oke dus als ik dit tussen 13.00 en 21.00 houd dan ist goed.

En hierbij dan 1 refeed dag van 2500 kcals en dan ook weer tussen 13.00 en 21.00 of kan ik dan de hele dag eten?

Er zijn mensen die bijv. in het weekend 'normaal' eten, ook mensen die elke dag volgens IF eten. Zelf doe ik het 7 dagen per week, dan blijf je lekker in het ritme en het is nou eenmaal makkelijker dus ik zou niet weten waarom ik opeens op andere dagen anders zou eten.

Dus ik zou zeggen gooi die 500kcal extra gewoon binnen het window op de grote stapel en vreten maar :D

oke mooi dan begin ik hier morgen mee, denk dat ik ook ff een logje maak en dan zien we wel waar we stranden. ( hopelijk 10 kilo lichter )

Ik eet niet volgens de bodybuild "voedingsleer" (kip met rijst), maar here goes.

Eerste maaltijd is meestal:
75gr zv rijst
125gr kidneybonen
125gr rund gehakt
wat mais
taco kruidenmix
gevolgd door een appel :P

Dan avondeten met mijn vriendin, varierend van pasta, nasi tot gebakken aardappeltjes met vlees en groenten of pizza (hoop hier dan ergens tussen de 1500 en 2000kcals te zitten). Dan trainen, post workout pak chocomel en iets met carbs (krentebollen, mueslirepen, brood) en dan iets later nog een bakkie kwark. Doel is naar de 4000kcals te gaan. Ik ben de laatste tijd mijn kcals al aan het opschroeven, maar ik kom maar weinig aan momenteel (2 ons op een week)dus blijkbaar moet het nog iets omhoog. ;)

Ik heb ook een vraag via pm gekregen over IF + AAS, of dat kan zeg maar. Ik heb zelf geen idee en aan Martin hoef ik het ook niet te vragen denk ik. Misschien iemand anders hier een idee over? Mij lijkt het geen reet uit te maken, maar ik heb geen ervaring met AAS en ben het ook niet van plan te gebruiken.

post workout een pak chocomel, nice :D

Terug
Naar boven