Fitness Seller

Sticky Intermittent fasting

Na nog enkele pogingen (A) Hij zakt niet in maar hij verliest gewoon echt zn massa. Blijft minder dan de helft van over.

Toen ik het met whey van b&f probeerde zakte hij echt in.. en werd het gewoon weer chocolade eiwit :P

Hoeveel casein doe je bij 3 eieren? En die doe je erbij na het opkloppen?

Hmm, misschien kun je eens proberen om het eerst een beetje te op te lossen in 100ml melk en dan terwijl je mixt het erbij schenken met beetjes.

Fluff is koning ik gebruik caseine van b&f,heb het geprobeerd met whey isolaat en dat zakte in. Gisteren koekjes van fluff gemaakt , 25g brinta wat griekse yoghut en gedroogd fruit. Het was me eerste keer en het smaakte echt super ,niet droog lekker niet te zacht en vult als een gek.

Ik snap die caloriebehoefte hier niet, stel ik zit met normale behoefte op 3200 per dag ong incl trainen enz. Hoeveel moet ik dan met IF zitten voor cut op trainingsdagen en niet trainingsdagen?

Ik snap die caloriebehoefte hier niet, stel ik zit met normale behoefte op 3200 per dag ong incl trainen enz. Hoeveel moet ik dan met IF zitten voor cut op trainingsdagen en niet trainingsdagen?

Wat voor mij momenteel goed werkt is op trainingsdagen rond onderhoud en op niet-trainingsdagen 500 a 600 onder onderhoud.

Wat voor mij momenteel goed werkt is op trainingsdagen rond onderhoud en op niet-trainingsdagen 500 a 600 onder onderhoud.

Martin vond het beter om met % te werken, want dit past zich naar iedereen aan dacht ik?
OT: het gewone IF-systeem gaat ervan uit dat je op trainingsdagen +20% boven je onderhoud eet (met hoog in carbs & laag in vet) en op niet-trainingsdagen -20% (met laag in carbs en hoger in vetten).

Voor de cut-variant hanteer ikzelf op niet-trainingsdagen -20%, en op trainingsdagen rond onderhoud tot max.10% boven.
Je moet wel weten dat ik maar zo'n 3 à 4 keer train in de week.

Voor de cut-variant hanteer ikzelf op niet-trainingsdagen -20%, en op trainingsdagen rond onderhoud tot max.10% boven.
Je moet wel weten dat ik maar zo'n 3 à 4 keer train in de week.

Ik ook zoiets. Op vrijdag zit ik wel wat meer boven onderhoud, 'refeed'. En op sommigen rustdagen zit ik ook wel eens tot 30% eronder.

Ik ook zoiets. Op vrijdag zit ik wel wat meer boven onderhoud, 'refeed'. En op sommigen rustdagen zit ik ook wel eens tot 30% eronder.

Wow, 30%.
Ikzelf vind dat ik nog iets lager in kcals zou moeten gaan, maar dan kan ik amper eten op een dag.. :o

In mijn cut zat ik op 1500 kcal op gegeven moment.. Ging snel maja ik ben verliefd op eten.. (A) Dus hulpmiddelen tegen de honger waren wel gewenst.. Al heb ik nu nog steeds honger op 2800 kcal en meer..

In mijn cut zat ik op 1500 kcal op gegeven moment.. Ging snel maja ik ben verliefd op eten.. (A) Dus hulpmiddelen tegen de honger waren wel gewenst.. Al heb ik nu nog steeds honger op 2800 kcal en meer..

Tijd voor mijn kcals te verlagen, als ik naar jouw gewicht en lengte kijk.
En altijd een komkommer bij de hand om het hongergevoel weg te nemen (of Dexaprine :D)

:roflol:
Heb ook een tijdje rond de 1500 kcal gezeten, dat is gewoon niet gezond imo.. als je echt zwaar traint al helemaal niet.

Op trainingsdagen zit ik nu op ongeveer 108% onderhoud en op vastdagen zit ik op 65% van m'n onderhoud. Dat betekent een wekelijks tekort van 300gr vet. Ik denk wel dat ik dat tekort wat ga verhogen, zo naar 500gr.

Ik denk niet dat je er heel veel over na moet denken of verward moet raken. Als je ergens rond die getallen zit, zit je altijd wel goed.

Oke, en als je dus op niet trainingsdagen op -20% zit en wel trainingsdagen +10% kan je ook nog groeien in spier en vet verliezen? Of heb ik dat fout.

Misschien wel, ja. In absoluut gewicht val je dan alsnog wel af natuurlijk.

Aha die manier. Nou ik ga het proberen!

Voor het eerst nu een 24 uurs vast geprobeerd en het valt me reuze mee. Vanochtend even wat honger en hoofdpijn (te weinig water) maar nu nergens last van. Nog 2 uurtjes en ik kan weer eten, maar ik heb het gevoel alsof ik niks nodig heb. Is nice. :)

Even een semi-logje voor mijn laatste bevindingen met IF. Ik heb woensdag 2x170 kg gedeadlift en da's me maar een keer eerder gelukt. Toen was ik bijna 10 kilo zwaarder en aan het bulken. Nu ben ik aan het cutten.
Door m'n activiteitsfactor wat omlaag te halen ben ik al veel meer afgevallen. Ik ben sinds 11 maart met IF bezig en in totaal ongeveer 4 kilo kwijt, waarvan zeker 3 kilo in de laatste 3 weken.
Verder lijkt het voor mij te werken om een zware maaltijd (4 boterhammen met vlees, 2 eieren en 2 stuks fruit) rond lunchtijd te nemen en rond 5 uur/half 6 te beginnen met trainen. Na de lunch komt een dipje maar die is weg als ik ga trainen. Natuurlijk is het geen pure IF meer, want m'n feeding window duurt op trainingsdagen nu van 12:00 tot 21:00/22:00. Ik twijfel nog over het eten op rustdagen maar ik heb het gevoel dat ik voornamelijk veel na de training moet eten (dus op de rustdagen beter 's ochtends kan eten ipv 's avonds).

Hoezo op rustdagen beter ochtend eten?
Je kunt toch gewoon je ritme aanhouden?

Hoezo op rustdagen beter ochtend eten?
Je kunt toch gewoon je ritme aanhouden?

Zit nu in de bulk en houd gewoon het ritme aan. Op rustdagen eet ik dus even veel als op traininsdagen. In de cut houd ik het advies van Martin Berkhan meer aan en eet ik op non traininsdagen bijna geen KH, maar meer vetten en eiwitten.

Terug
Naar boven