Fitness Seller

Sticky Intermittent fasting

Dan snap ik nog steeds niet waarom je op rustdagen wel smorgens zou eten....

Dan snap ik nog steeds niet waarom je op rustdagen wel smorgens zou eten....

Mijn argument is dat er dan nog een hoop herstel plaatsvind en de voeding dus nuttiger is dan bij wachten/uithongeren tot savonds. In het extreme zou je dus alles voor twee dagen na de training willen eten en daarna niets tot, 2 dagen later, de volgende training. Klinkt mij niet echt gezond dus ik weet niet of mijn idee goed is.

Ik ben nu ook een week bezig. Bevalt me goed. Ik moet iets meer gaan eten wel. Had m'n vetpercentage overschat, dus m'n onderhoud onderschat. Had vandaag om 11udan ook een stevig knorrende maag. Ik ga op onderhoud en 30% eronder. 10jaar geleden was mijn laatste moment zonder love handles. Binnen het jaar wil ik ze weg. Dan terug massa pakken richting 77-80 kg op 5-6%.

Zou ik eatstopeat bewijs nog ergens 1 of 2 24uurs vastperiodes erbij doen? Of is leangains voldoende?

Ik wil IF gaan doen, maar kan iemand mij een beetje helpen.

Stel mijn eating window is tussen 10 uur in de ochtend, en 6 uur in de avond. Dan is het de bedoeling dat ik 3 meals eet, maar wanneer moet ik dan trainen?

Wil btw cutten.

Mijn argument is dat er dan nog een hoop herstel plaatsvind en de voeding dus nuttiger is dan bij wachten/uithongeren tot savonds. In het extreme zou je dus alles voor twee dagen na de training willen eten en daarna niets tot, 2 dagen later, de volgende training. Klinkt mij niet echt gezond dus ik weet niet of mijn idee goed is.

Anders moet je op trainingsdagen smiddags en savonds eten en op rustdagen ochtend en middag. Dan wissel je 24 uurs fasts met 24uurs windows af. Zou interessant zijn als je dat echt volhield en je progressie bijhield.

---------- Post toegevoegd Fri 4 May 2012 om 21:28 ----------

Ik wil IF gaan doen, maar kan iemand mij een beetje helpen.

Stel mijn eating window is tussen 10 uur in de ochtend, en 6 uur in de avond. Dan is het de bedoeling dat ik 3 meals eet, maar wanneer moet ik dan trainen?

Wil btw cutten.

Ergens tussen 9 en 5

Anders moet je op trainingsdagen smiddags en savonds eten en op rustdagen ochtend en middag. Dan wissel je 24 uurs fasts met 24uurs windows af. Zou interessant zijn als je dat echt volhield en je progressie bijhield.

---------- Post toegevoegd Fri 4 May 2012 om 21:28 ----------

Ergens tussen 9 en 5

Thanks, ik zie dat hij cardio afraad... Zijn er mensen die het wel doen?
En wat zijn jullie meningen over volledig fasted trainen(behalve BCAA's dan)?

Laatst bewerkt:
Thanks, ik zie dat hij cardio afraad... Zijn er mensen die het wel doen?
Nee. Ook ik heb gemerkt dat mijn herstel stukke beter is als ik zo min mogelijk doe naast mijn krachttraining. Ook tijdens krachttraining probeer ik onnodige shit te vermijden. Ik verbrand op deze manier stukke beter vet.

P.S: wil niet zeggen dat ik nooit wat doe natuurlijk, maar over het algemeen werkt het voor mij het beste om zo min mogelijk extra shit te doen wat alleen maar het herstel in de weg kan staan.

Nee. Ook ik heb gemerkt dat mijn herstel stukke beter is als ik zo min mogelijk doe naast mijn krachttraining. Ook tijdens krachttraining probeer ik onnodige shit te vermijden. Ik verbrand op deze manier stukke beter vet.

P.S: wil niet zeggen dat ik nooit wat doe natuurlijk, maar over het algemeen werkt het voor mij het beste om zo min mogelijk extra shit te doen wat alleen maar het herstel in de weg kan staan.

Oke, maar stel dat mijn schema is ma tm vrij elke dag 1 spiergroep. Ik kan me dan niet voorstellen dat ik met alleen borst trainen veel vet verbrand. Het zit dan gewoon puur in je voeding.

---------- Post toegevoegd Fri 4 May 2012 om 21:54 ----------

En wat voor verhoudingen houden jullie aan op trainingsdagen en niet trainingsdagen. E/K/V dus.

Trainingsdagen:

Zit op 40/40/20, 20% boven onderhoud. Ik train fasted met 10 gr BCAA's, hierna volgen 3 maaltijden. Deze bestaan voornamelijk uit whey/havermout/fruit/ei/kip. Avondeten verschilt altijd.

Rustdagen:

Ongeveer 50/25/25, 20% onder onderhoud.. Eerste meal is de grootste meal met de meeste eiwitten, verder bestaat het ongeveer uit dezelfde voeding als hierboven. Avondeten verschilt altijd.

Mijn window is van 10 uur in de ochtend tot 6 in de avond.

Iemand nog op/aanmerkingen?

Trainingsdagen:

Zit op 40/40/20, 20% boven onderhoud. Ik train fasted met 10 gr BCAA's, hierna volgen 3 maaltijden. Deze bestaan voornamelijk uit whey/havermout/fruit/ei/kip. Avondeten verschilt altijd.

Rustdagen:

Ongeveer 50/25/25, 20% onder onderhoud.. Eerste meal is de grootste meal met de meeste eiwitten, verder bestaat het ongeveer uit dezelfde voeding als hierboven. Avondeten verschilt altijd.

Mijn window is van 10 uur in de ochtend tot 6 in de avond.

Iemand nog op/aanmerkingen?
Minder vet op je trainingsdagen en meer op je rustdagen als compensatie. Alles dat niet door je lichaam wordt gebruikt voor stationaire energie of eiwitsynthese wordt opgeslagen als vet. En daarvan wordt een overschot aan vetten het makkelijkst omgezet in lichaamseigen vetten. Dus tenzij je je vetten als vastbreker eet op je trainingsdagen, zou ik ze zoveel mogelijk vermijden op die dagen.

Minder vet op je trainingsdagen en meer op je rustdagen als compensatie. Alles dat niet door je lichaam wordt gebruikt voor stationaire energie of eiwitsynthese wordt opgeslagen als vet. En daarvan wordt een overschot aan vetten het makkelijkst omgezet in lichaamseigen vetten. Dus tenzij je je vetten als vastbreker eet op je trainingsdagen, zou ik ze zoveel mogelijk vermijden op die dagen.

Thanks, en zou je deze dan vervangen voor carbs of eiwitten? Of allebei?

Thanks, en zou je deze dan vervangen voor carbs of eiwitten? Of allebei?

Dat maakt toch geen fluit uit joh... Wat meer of minder vet op trainingsdagen. 20% is een prima percentage.
Uiteindelijk gaat het onderaan de streep (langere termijn) over het totaal verbruikte vs het totaal gegeten calorieen.....

---------- Post toegevoegd Sat 5 May 2012 om 09:03 ----------

Die voeding doet zijn werk nog wel uit de vorige feeding window hoor.
En wat kan er gebeuren? Die paar uur extra niet eten...
Mijn herstel is nog nooit zo goed geweest hoor.
Bovendien kom je zo niet echt in een ritme en KUN je last krijgen (ghreline verhaal) van honger op de dagen dat je niet eet smorgens

Lees ook het boek eat-stop-eat eens, dan zul je zien dat het zo een vaart niet loopt met dat gebrek aan herstel en zo...

Zit nu op trainingsdagen op: 39/46/15. +/-3800kcal.
Zit nu op rustdagen op: 53/19/28. +/- 2500kcal.

Vind t wel prima zo, precies gaat toch niet lukken aangezien avondeten altijd verschilt.

zijn hier ook mensen die in de avonduren trainen (rond 9 uur)
hoe zien jullie meal tijden eruit ?

Ik zelf niet, maar bij mij in de sportschool is een leangainer, die heeft zijn feeding window van 18 to 02.00u
Die traint eerst fasted om n uur of vijf, en gaat dan los (werkt savonds)

---------- Post toegevoegd Sat 5 May 2012 om 17:47 ----------

Zit nu op trainingsdagen op: 39/46/15. +/-3800kcal.
Zit nu op rustdagen op: 53/19/28. +/- 2500kcal.

Vind t wel prima zo, precies gaat toch niet lukken aangezien avondeten altijd verschilt.

En daar sla je de spijker op zn kop wat mij betreft...
+/-
Zo blijft het leuk, en de ene dag eet je misschien 183 cal meer en de volgende dag 200 minder... Het zal als niet olympia-ganger (neem ik toch ff aan :D ) weinig uit maken, maar je leeft wel een stuk fijner!

Laatst bewerkt:
Ik ben eigenlijk ook meer aan het overwegen om op trainingsdagen window van 12 tot 12 en dan 24 u fast te doen. Laatste tijd heb ik echt constant honger en kan ook blijven eten gewoon, wat ik ervoor niet had ...

Iemand een idee waaraan het zou knn liggen?

Hoe vaak eet je normaal in je window?

En +1 broodjekip.

Aantal maaltijden maakt niet uit: als je je totalen maar haalt.... Ik zelf zit meestal aan 4, omdat ik eigenlijk altijd wel kan en wil eten...
Op rustdagen meestal 2 en tussendoor een masterlijke fluff!

Ik zit momenteel in een normale cut (-10% op trainingsdagen, -20% op rustdagen, verpreid over 5-6 maaltijden). Ik wil binnenkort eigenlijk IF de komende weken proberen vanwege de drukte, ik heb bijna weer tentamens. Dan is 3x trainen zoals wordt aangeraden en een feeding window van 8 uur zeker tijdbesparend en efficienter.

Ik weeg nu 86kg en 15%BF. Welk variant raden jullie eventueel aan? -20%/+20% body recomp of een cut +10%/-30(35)%?

Thnx

Terug
Naar boven