broodjekip
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 56
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dan snap ik nog steeds niet waarom je op rustdagen wel smorgens zou eten....
Mijn argument is dat er dan nog een hoop herstel plaatsvind en de voeding dus nuttiger is dan bij wachten/uithongeren tot savonds. In het extreme zou je dus alles voor twee dagen na de training willen eten en daarna niets tot, 2 dagen later, de volgende training. Klinkt mij niet echt gezond dus ik weet niet of mijn idee goed is.
Ik wil IF gaan doen, maar kan iemand mij een beetje helpen.
Stel mijn eating window is tussen 10 uur in de ochtend, en 6 uur in de avond. Dan is het de bedoeling dat ik 3 meals eet, maar wanneer moet ik dan trainen?
Wil btw cutten.
Anders moet je op trainingsdagen smiddags en savonds eten en op rustdagen ochtend en middag. Dan wissel je 24 uurs fasts met 24uurs windows af. Zou interessant zijn als je dat echt volhield en je progressie bijhield.
---------- Post toegevoegd Fri 4 May 2012 om 21:28 ----------
Ergens tussen 9 en 5
Nee. Ook ik heb gemerkt dat mijn herstel stukke beter is als ik zo min mogelijk doe naast mijn krachttraining. Ook tijdens krachttraining probeer ik onnodige shit te vermijden. Ik verbrand op deze manier stukke beter vet.Thanks, ik zie dat hij cardio afraad... Zijn er mensen die het wel doen?
Nee. Ook ik heb gemerkt dat mijn herstel stukke beter is als ik zo min mogelijk doe naast mijn krachttraining. Ook tijdens krachttraining probeer ik onnodige shit te vermijden. Ik verbrand op deze manier stukke beter vet.
P.S: wil niet zeggen dat ik nooit wat doe natuurlijk, maar over het algemeen werkt het voor mij het beste om zo min mogelijk extra shit te doen wat alleen maar het herstel in de weg kan staan.
Minder vet op je trainingsdagen en meer op je rustdagen als compensatie. Alles dat niet door je lichaam wordt gebruikt voor stationaire energie of eiwitsynthese wordt opgeslagen als vet. En daarvan wordt een overschot aan vetten het makkelijkst omgezet in lichaamseigen vetten. Dus tenzij je je vetten als vastbreker eet op je trainingsdagen, zou ik ze zoveel mogelijk vermijden op die dagen.Trainingsdagen:
Zit op 40/40/20, 20% boven onderhoud. Ik train fasted met 10 gr BCAA's, hierna volgen 3 maaltijden. Deze bestaan voornamelijk uit whey/havermout/fruit/ei/kip. Avondeten verschilt altijd.
Rustdagen:
Ongeveer 50/25/25, 20% onder onderhoud.. Eerste meal is de grootste meal met de meeste eiwitten, verder bestaat het ongeveer uit dezelfde voeding als hierboven. Avondeten verschilt altijd.
Mijn window is van 10 uur in de ochtend tot 6 in de avond.
Iemand nog op/aanmerkingen?
Minder vet op je trainingsdagen en meer op je rustdagen als compensatie. Alles dat niet door je lichaam wordt gebruikt voor stationaire energie of eiwitsynthese wordt opgeslagen als vet. En daarvan wordt een overschot aan vetten het makkelijkst omgezet in lichaamseigen vetten. Dus tenzij je je vetten als vastbreker eet op je trainingsdagen, zou ik ze zoveel mogelijk vermijden op die dagen.
Thanks, en zou je deze dan vervangen voor carbs of eiwitten? Of allebei?
Mijn argument is dat er dan nog een hoop herstel plaatsvind en de voeding dus nuttiger is dan bij wachten/uithongeren tot savonds. In het extreme zou je dus alles voor twee dagen na de training willen eten en daarna niets tot, 2 dagen later, de volgende training. Klinkt mij niet echt gezond dus ik weet niet of mijn idee goed is.
Zit nu op trainingsdagen op: 39/46/15. +/-3800kcal.
Zit nu op rustdagen op: 53/19/28. +/- 2500kcal.
Vind t wel prima zo, precies gaat toch niet lukken aangezien avondeten altijd verschilt.
) weinig uit maken, maar je leeft wel een stuk fijner!