AndroidHealthClinic

Sticky Intermittent fasting

Ik zit momenteel in een normale cut (-10% op trainingsdagen, -20% op rustdagen, verpreid over 5-6 maaltijden). Ik wil binnenkort eigenlijk IF de komende weken proberen vanwege de drukte, ik heb bijna weer tentamens. Dan is 3x trainen zoals wordt aangeraden en een feeding window van 8 uur zeker tijdbesparend en efficienter.

Ik weeg nu 86kg en 15%BF. Welk variant raden jullie eventueel aan? -20%/+20% body recomp of een cut +10%/-30(35)%?

Thnx

Hangt er vanaf wat je doelen net zijn.
Wil je zo snel mogelijk cutten & droog staan, dan zou ik zeker niet teveel boven je onderhoud gaan op trainingsdagen.
Ikzelf hanteer +10 & -20%

Wil je zo snel mogelijk cutten & droog staan, dan zou ik zeker niet teveel boven je onderhoud gaan op trainingsdagen.

Ja ik wil zo graag mogelijk naar 10-12% deze zomer, lager indien mogelijk, maar moet wel reeel blijven. In ieder geval zo laag mogelijk tegen die tijd. +10/-20% klinkt inderdaad goed. Train je dan ook 3x in de week? (En eventueel cardio op rustdagen?) Thanks voor je reactie ;)

Ja ik wil zo graag mogelijk naar 10-12% deze zomer, lager indien mogelijk, maar moet wel reeel blijven. In ieder geval zo laag mogelijk tegen die tijd. +10/-20% klinkt inderdaad goed. Train je dan ook 3x in de week? (En eventueel cardio op rustdagen?) Thanks voor je reactie ;)

Ik train een 3, max 4x in de week.
Cardio doe ik inderdaad op rustdagen, altijd wanneer ik nog in de vasten periode zit = optimale vetverbranding.
Ik neem wel een dosis BCAA's dan. En geen probleem hoor :)

Zo duurt vetverliezen wel heel erg lang, een maand voor 1 kilo vet..

weetje hoeveel 1 kilo vet is kerel :D
plak maar is een kilo kipfilet op je lijf.. lol

Ik ging uit van een onderhoud van 2500 kcal en weinig vet op trainingsdagen. Op rustdagen kom je dan uit op een tekort van 4x500=2000 kcal - 300 kcal overschot van trainingsdagen(3x100--> eigenlijk 3x250 maar wanneer je weinig vet en veel carbs wordt slechts +- 100 kcal als lichaamsvet opgeslagen). 2000-300 is een tekort van 1700 cal per week, dus zo'n 0.25 kilo lichaamsvet verlies per week.

Zit zelf op +10 -35 en dat gaat voorspoedig. FF aankijken of ik eventueel nog wat cardio erbij ga doen, maar tot nu toe is dat niet nodig.

Ik ging uit van een onderhoud van 2500 kcal en weinig vet op trainingsdagen. Op rustdagen kom je dan uit op een tekort van 4x500=2000 kcal - 300 kcal overschot van trainingsdagen(3x100--> eigenlijk 3x250 maar wanneer je weinig vet en veel carbs wordt slechts +- 100 kcal als lichaamsvet opgeslagen). 2000-300 is een tekort van 1700 cal per week, dus zo'n 0.25 kilo lichaamsvet verlies per week.

En heb je wel een minimum aan spierverlies..
Op trainingsdagen eet ik tegenwoordig vaker op onderhoud, nu ik lees
300kcal overschot van trainingsdagen
Ach, momenteel kan ik niet klagen. Ik blijf resultaat zien :)

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.873
Zo duurt vetverliezen wel heel erg lang, een maand voor 1 kilo vet..

Dan ga je wat anders doen. Ik ben de afgelopen week ook 2 kilo lichter geworden .... (wat 100 km hardlopen in 9 dagen tijd al niet met je doet ;))

---------- Post toegevoegd Mon 7 May 2012 om 09:18 ----------

Tsja als het ook in 2 weken kan..

Kan makkelijk zelfs binnen 1 week .. gewoon wat radicaler cutten en niet piepen over eventueel wat verlies aan massa.

Oke, klinkt vrij logisch. Wel is elk lichaam anders natuurlijk.

Die voeding doet zijn werk nog wel uit de vorige feeding window hoor.
En wat kan er gebeuren? Die paar uur extra niet eten...
Mijn herstel is nog nooit zo goed geweest hoor.
Bovendien kom je zo niet echt in een ritme en KUN je last krijgen (ghreline verhaal) van honger op de dagen dat je niet eet smorgens

Lees ook het boek eat-stop-eat eens, dan zul je zien dat het zo een vaart niet loopt met dat gebrek aan herstel en zo...

Ik denk ook wel dat er nog genoeg voeding over is. Het belangrijkst vind ik de avondmaaltijd: lekker eten na een dag werken. Maar lunch is op het werk ook een belangrijke aangelegenheid. Het komt goed uit dat ik hier heel goed op train. Op rustdagen skip ik de lunch waarschijnlijk wel, maar op KT-dagen is het enorm bevorderlijk. Dan maar een iets langer feeding window; op rustdagen kan ik alles binnen een uur achter de kiezen hebben dus dat kan ik wel compenseren.

Anders moet je op trainingsdagen smiddags en savonds eten en op rustdagen ochtend en middag. Dan wissel je 24 uurs fasts met 24uurs windows af. Zou interessant zijn als je dat echt volhield en je progressie bijhield.

Dit is ook waar ik aan dacht. Wat betreft avondeten vind ik het onpraktisch, maar voor de rest vind ik het logischer klinken. Misschien ga ik het eens proberen, maar voorlopig bevalt wat ik doe ook wel.

Thanks, ik zie dat hij cardio afraad... Zijn er mensen die het wel doen?
En wat zijn jullie meningen over volledig fasted trainen(behalve BCAA's dan)?

Ik doe wel cardio en dat bevalt me heel goed. Ik heb me nog nooit zo goed gevoeld als nu ik IF doe en ik doe altijd een half uurtje cardio na de training. Ik verlies goed gewicht, nauwelijks/geen kracht en voel me goed.

Ik doe enkel cardio op mijn rustdagen, maar niet wanneer ik de voorgaande dag mijn benen heb getraind.
Dan geef ik ze een welverdiende rust :)

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.877
Ik doe enkel cardio op mijn rustdagen, maar niet wanneer ik de voorgaande dag mijn benen heb getraind.
Dan geef ik ze een welverdiende rust :)

Als ik 's ochtends vroeg ga joggen "the day after" dan wil het nog wel (net), maar als er 24 uur verstreken zijn sinds de training zijn de DOMS goed ingekickt en is het onmogelijk om soepel te bewegen. Maar goed, je kunt altijd een stukje gaan fietsen, of ga zwemmen.

Eieren zijn op dus heb ff wat inspiratie nodig voor goede vetten, iemand suggesties?

Dan ga je wat anders doen. Ik ben de afgelopen week ook 2 kilo lichter geworden .... (wat 100 km hardlopen in 9 dagen tijd al niet met je doet ;))

---------- Post toegevoegd Mon 7 May 2012 om 09:18 ----------

Kan makkelijk zelfs binnen 1 week .. gewoon wat radicaler cutten en niet piepen over eventueel wat verlies aan massa.

Precies.

Terug
Naar boven