XXL Nutrition

Sticky Intermittent fasting

Wil ook beginnen met IF, beginnen met +10 op trainingsdagen en -20 op rustdagen en daarna wat verder zakken nog. Window is van 14-16 tot 22-24 (wel altijd 8uur). Trainen meestal rond 1900.

Heb op trainingsdagen +- 35/45/15 @ 3400 kcal vooral uit rijst/havermout/whey/kip/vis. Neem meestal voor de training 30g dextro + 10g BCAA's en na de training hetzelfde, is het raadzaam om dit nu ook nog te doen? Niet trainingsdagen heb ik 45/25/30 @ 2500 kcal. En is het slim om nog lichte cardio te doen erbij in je fasted periode?

Je eet elke dag van 2 tot 4 én van 10 tot 12? Dan is je window 10 uur, namelijk 14:00-0:00. Da's aan de lange kant dus waarom zou je het zo doen? Ik hoop dat je training niet van 1900 tot 2200 duurt en je dus veel eerder kan eten (1½ uur trainen max dus eten van 2030 tot 2200).

ik denk van 14-22 OF 16-24u :D

Dit idd, stond ook bij wel altijd 8uur :P

Je eet elke dag van 2 tot 4 én van 10 tot 12? Dan is je window 10 uur, namelijk 14:00-0:00. Da's aan de lange kant dus waarom zou je het zo doen? Ik hoop dat je training niet van 1900 tot 2200 duurt en je dus veel eerder kan eten (1½ uur trainen max dus eten van 2030 tot 2200).
Als mijn window eerder begint train ik ook wat eerder. Vandaag begonnen om 1600 met eten, ga dalijk rond 1830-1900 tot 2000-2030 trainen en dan tot 0000 eten.

Hoe zit het eigenlijk met de theorie dat meer kleine maaltijden 6-8 je metabolisme goed op gang houdt? IF is eigenlijk helemaal het tegenovergestelde, 1-2-3 maaltijden op een dag. Wat is de theorie/gedachte hier achter?

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.887
sinds vrijdag IF in combo met keto lekker veel vocht kwijt alleen hoe zit het nou met refeeds want mijn glycogeen zal op een gegeven moment op zijn :S

• #2.890
Met die kortdurende vasten periode bedoel je die 16 uur?

nog langer zelfs... tot 72 uur staat me bij (maar pin me daar niet exact op vast)

---------- Post toegevoegd Mon 7 May 2012 om 20:57 ----------

sinds vrijdag IF in combo met keto lekker veel vocht kwijt alleen hoe zit het nou met refeeds want mijn glycogeen zal op een gegeven moment op zijn :S

Dat ligt hem er maar aan... hoeveel sets je traint, en hoeveel cardio je doet en hoeveel carbs je alsnog binnen krijgt en je omzet vanuit eiwit indien nodig. Als je weinig intensieve cardio doet valt het reuze mee, want per set gebruik je slechts iets van 2.5 gram aan KH.

Mag je trouwens wel een pre workout nemen als je op nuchtere maag gaat trainen buiten de bcaa's?

Preworkout-wat? Als het veel kcals bevat, is het niet meer nuchter trainen. Dus in die zin 'mag' het niet.

Beste is toch om lichte cardio te doen tijdens de vast periode? Dacht zelf aan beetje zwemmen oid.

Bcaa's bevatten toch ook kcal, die van mij tenminste wel.

Kan je in 2 grote maaltijden wel aan je macro's komen? Ik weet niet of het al gevraagd is maar als ik alles ga lezen ben ik morgen nog niet klaar :D. Naar mijn gevoel is er dan ook groter kans op "Binges" aangezien je echt verlangt naar een maaltijd? Als ik 6 maaltijden per dag neem heb ik niet eens zin om te eten lawl, handig voor het cutten! Maar met 2 maaltijden ondanks het grote zijn, zou ik echt hard kunnen Bingen.

Iemand?

• #2.898
Kan je in 2 grote maaltijden wel aan je macro's komen?

1000 + 2000 = 3000 ... dus ja dat kan (ik snap de vraag niet helemaal geloof ik)

Ik weet niet of het al gevraagd is maar als ik alles ga lezen ben ik morgen nog niet klaar :D. Naar mijn gevoel is er dan ook groter kans op "Binges" aangezien je echt verlangt naar een maaltijd? Als ik 6 maaltijden per dag neem heb ik niet eens zin om te eten lawl, handig voor het cutten! Maar met 2 maaltijden ondanks het grote zijn, zou ik echt hard kunnen Bingen.

Iemand?

Ik hem met een grote brunch helemaal geen last van snack-neigingen en moet mezelf echt dwingen om iets te eten tussendoor. Bij kleine en frequente maaltijden heb ik juist wel last van snackneigingen.

nog langer zelfs... tot 72 uur staat me bij (maar pin me daar niet exact op vast)

Staat me bij dat na 2 of 3 dagen negatieve effecten gemeten werden op hersenfuncties. Ik dacht na 50 uur, maar het kan heel goed 72 uur zijn. Een dag vasten heeft zover gemeten geen schadelijke gevolgen en er zijn wel veel positieve effecten bekend.

Ik hem met een grote brunch helemaal geen last van snack-neigingen en moet mezelf echt dwingen om iets te eten tussendoor. Bij kleine en frequente maaltijden heb ik juist wel last van snackneigingen.

Dat merk ik ook. Voordat ik IF deed at ik veel meer en in kleine maaltijden (elke twee uur). Maar ik had vaak honger. Nu eet ik een stuk minder maar het is veel makkelijker om mezelf te bedwingen. Dat komt misschien ook doordat het eten duidelijk is afgebakend: tijdens de vast eet je helemaal niets dus is de verleiding nauwelijks aanwezig; tijdens de eetperiode moet je je best doen om alles naar binnen te schuiven (en als ik lekker+gezond voedsel eet heb ik sowieso geen behoefte aan iets extra).

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven