MuscleMeat

Sticky Intermittent fasting

Even een vraagje. Ik verlies nu ongeveer een halve kilo per week met IF. Ik gok dat ik ongeveer 350 kcal onder onderhoud eet. Onderhoud = 2830 kcal; op KT-dagen eet ik 3050 kcal; op rustdagen eet ik 1900 kcal. Denken jullie dat ik hier iets aan moet veranderen. Mijn vetpercentage is nog behoorlijk hoog (niet gemeten maar zeker >15%).
Als ik +20/-40 (da's gebruikelijk, toch?) zou eten zou dat komen op ongeveer een gelijk totaaltekort (300 kcal), ofwel 3400 kcal op KT-dagen en 1700 op rustdagen (hoewel ik even niet begrijp waarom

(Onderhoud * 1,2) + (Onderhoud * 0,6) = 2550 kcal/dag
Onderhoud * 0,8 = 2250

niet gelijk zijn. Als ik voor bovenstaande ga eet ik meer dan ik nu doe en zal ik dus zeker niet meer dan een halve kilo per week kwijtraken.

-40 vind ik persoonlijk veel te veel.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.922
Is het niet handiger om juist in het begin je cals laag te houden en wanneer je lager in lichaamsvet zit je refeed/cals wat omhoog doen?

Mij is namelijk altijd verteld dat tijdens het cutten van bijvoorbeeld 15 naar 10% de kans op spierverlies minimaal is en dat die kans steeds groter wordt naarmate je onder de 10% duikt.

Zo doe ik het inderdaad.

ga er terug eens wat serieuzer aan beginnen, de feestjes zijn gedaan, de examens en zomer komt dichterbij.

Zit nu terug rond de 110kg, met buikspieren er nog licht door. +5 kg gegaan op 2 weken, door infectie en bijhorende corticosteroiden/codeine en te stoppen met nicotine. Niet getraind in 2 weken ook.

Laatst bewerkt:
Hoe doen jullie het trouwens als je gaat drinken/zuipen in het weekend? Schijt aan je window gewoon?

Compenseren met je voorgaande maaltijden. Als je alcohol drinkt krijg je over het algemeen meer binnen. Pas je window aan en ga op die dag benen trainen om veel Kcal te verbranden.

---------- Post toegevoegd Thu 10 May 2012 om 07:48 ----------

Beter +10 (training) -20 (niet training).

Iemand nog aanraders qua supps tijdens IF? Heb nu caffeine, bcaa, dextro, whey en binnekort ook maximize (oid)

Calcium / Magnesium, visolie, multivit pil en ik gebruik zelf ook nog glucosamine. Een preWO kan ook nog wel eens helpen :)

Even een vraagje. Ik verlies nu ongeveer een halve kilo per week met IF. Ik gok dat ik ongeveer 350 kcal onder onderhoud eet. Onderhoud = 2830 kcal; op KT-dagen eet ik 3050 kcal; op rustdagen eet ik 1900 kcal. Denken jullie dat ik hier iets aan moet veranderen. Mijn vetpercentage is nog behoorlijk hoog (niet gemeten maar zeker >15%).
Als ik +20/-40 (da's gebruikelijk, toch?) zou eten zou dat komen op ongeveer een gelijk totaaltekort (300 kcal), ofwel 3400 kcal op KT-dagen en 1700 op rustdagen (hoewel ik even niet begrijp waarom

(Onderhoud * 1,2) + (Onderhoud * 0,6) = 2550 kcal/dag
Onderhoud * 0,8 = 2250

niet gelijk zijn. Als ik voor bovenstaande ga eet ik meer dan ik nu doe en zal ik dus zeker niet meer dan een halve kilo per week kwijtraken.
Begrijp je niet waarom die vergelijkingen niet gelijk zijn?

Je bedoelt dan dit, omdat je na de vergelijking schrijft /dag.

(x*1.2 + x*0.6)/2 = x*(1.2+0.6)/2 = x*1.8/2=x*0.9
Dit is natuurlijk een groter of even groot getal als x*0.8 wanneer x >/ 0.

Maar dit klopt natuurlijk niet als je 3x/week traint. Dan eet je namelijk per dag gemiddeld over een week:

onderhoud*(1.2*3 + 4*0.6)/7 = 6/7*onderhoud

Dit is natuurlijk groter dan 0.8*onderhoud.

• #2.932
Interessant stukje over vasten en testosteron trouwens: [Link niet meer beschikbaar]

ik zou ook graag beginnen met IF maar ik lees dat je best al een vetpercentage van 12% hebt voor je ermee start? ik zit rond de 18% nu :(

dus dan maar geen IF?

• #2.934
ik zou ook graag beginnen met IF maar ik lees dat je best al een vetpercentage van 12% hebt voor je ermee start? ik zit rond de 18% nu :(

dus dan maar geen IF?

Martin Says that I Should be Fairly Lean to do LG. I'm 20% BF, Help!

So in the PDF Guide it states: I would say 10-12% body fat is an appropriate starting point to pull this off with the greatest efficiency.

This does not mean that it isn't worth at a higher body fat percentage. Simply put, as you get to a lower BF %, it becomes harder to lose that fat. The LG approach can help you break that 10% threshold. LG is still effective even if you are 45% BF

http://examine.com/leangains-faq/

Begrijp je niet waarom die vergelijkingen niet gelijk zijn?

Je bedoelt dan dit, omdat je na de vergelijking schrijft /dag.

(x*1.2 + x*0.6)/2 = x*(1.2+0.6)/2 = x*1.8/2=x*0.9
Dit is natuurlijk een groter of even groot getal als x*0.8 wanneer x >/ 0.

Maar dit klopt natuurlijk niet als je 3x/week traint. Dan eet je namelijk per dag gemiddeld over een week:

onderhoud*(1.2*3 + 4*0.6)/7 = 6/7*onderhoud

Dit is natuurlijk groter dan 0.8*onderhoud.

Het was inderdaad het rekensommetje. Drukke periode, dan wil het niet altijd meer :P.
De zevende dag is mijn refeed/junkdag dus die is lastig in te passen. Ik probeer niet teveel te eten, maar het is voornamelijk op gevoel en ter ontspanning.

Beter +10 (training) -20 (niet training).

Iemand nog aanraders qua supps tijdens IF? Heb nu caffeine, bcaa, dextro, whey en binnekort ook maximize (oid)

Sorry dat bedoelde ik natuurlijk. Daarmee kom ik echter op een tekort van maar 150 kilocaloriën (x*1,1 + x*0,8)/2 = 0,95, in mijn geval 2700 kcal (op een onderhoud van 2850). Ik val nu al matig af dus dat lijkt me zeer onverstandig.

• #2.936
Het was inderdaad het rekensommetje. Drukke periode, dan wil het niet altijd meer :P.
De zevende dag is mijn refeed/junkdag dus die is lastig in te passen. Ik probeer niet teveel te eten, maar het is voornamelijk op gevoel en ter ontspanning.

Sorry dat bedoelde ik natuurlijk. Daarmee kom ik echter op een tekort van maar 150 kilocaloriën (x*1,1 + x*0,8)/2 = 0,95, in mijn geval 2700 kcal (op een onderhoud van 2850). Ik val nu al matig af dus dat lijkt me zeer onverstandig.

Als matig afvallen niet je doel is moet je een groter tekort creëren (duh).

Het leangains protocol is meer gericht op recomp... en het werkt het beste als je al relatief laag zit (10-12%). Als je hoger dan 12% zit kun je IF wel gebruiken om sneller af te vallen, maar dan moet je het tekort op niet-trainingsdagen iets groter maken (en eventueel ook het overschot op trainingsdagen).

Als matig afvallen niet je doel is moet je een groter tekort creëren (duh).

Het leangains protocol is meer gericht op recomp... en het werkt het beste als je al relatief laag zit (10-12%). Als je hoger dan 12% zit kun je IF wel gebruiken om sneller af te vallen, maar dan moet je het tekort op niet-trainingsdagen iets groter maken (en eventueel ook het overschot op trainingsdagen).

Top! Ik zit inderdaad nog voor mijn liking te hoog, dus ik wil eerst gewoon afvallen. Spierverlies schijnt nogal mee te vallen >15% BF dus daar maak ik me geen zorgen over. Kracht blijft ook goed behouden.
Nog minder eten op rustdagen... Ik eet nu 1900 kcal en da's te doen, maar nog minder wordt pittig. Maar alles voor het resultaat!

Top! Ik zit inderdaad nog voor mijn liking te hoog, dus ik wil eerst gewoon afvallen. Spierverlies schijnt nogal mee te vallen >15% BF dus daar maak ik me geen zorgen over. Kracht blijft ook goed behouden.
Nog minder eten op rustdagen... Ik eet nu 1900 kcal en da's te doen, maar nog minder wordt pittig. Maar alles voor het resultaat!

of die 1900 blijven eten en savonds een wandelingetje van half uur of uur maken..lekker lopen..weer wordt ook weer beter. Creeer je imo ook beetje tekort door,kan je gewoon blijven eten :)

of die 1900 blijven eten en savonds een wandelingetje van half uur of uur maken..lekker lopen..weer wordt ook weer beter. Creeer je imo ook beetje tekort door,kan je gewoon blijven eten :)

Net wat ik doe.
Als ik merk dat ik op niet-trainingsdagen meer honger heb dan normaal, loop ik gewoon een half uurtje buiten & kan ik net wat meer eten.

Sorry als deze vragen al veel gesteld zijn maar er is ondertussen al zoveel informatie dat ik er niet meer aan uit raak.

Ik wil graag IF proberen omdat ik er echt wel veel goed over hoor.
Ik zou het willen gebruiken om te cutten. Ik zou een 300kcal onder onderhoud gaan maar is dit op rust en trainingsdagen gelijk?
Wat en hoeveel eten jullie voor de training?
Wat zijn de beste EKV verhoudingen?

Het is door mijn werk (nacht en dag shiften) moeilijk om altijd op hetzelfde moment te trainen. Is dit een probleem?

Bedankt voor de hulp alvast

Terug
Naar boven