Fitness Seller

Sticky Intermittent fasting

Ben vanaf gisteren ook begonnen met IF. Het hoofdoel is wat procentjes in bodyfat zakken. Ik was het hele plannen van de maaltijden een beetje beu, altijd kijken dat je om de 3 uur at gaf me toch wat stress.

Ben vanaf gisteren ook begonnen met IF. Het hoofdoel is wat procentjes in bodyfat zakken. Ik was het hele plannen van de maaltijden een beetje beu, altijd kijken dat je om de 3 uur at gaf me toch wat stress.
Discipline ga IF elke jaar 2 maanden doen dan wordt het steeds makkelijker:rolleyes:

Sorry als deze vragen al veel gesteld zijn maar er is ondertussen al zoveel informatie dat ik er niet meer aan uit raak.

Ik wil graag IF proberen omdat ik er echt wel veel goed over hoor.
Ik zou het willen gebruiken om te cutten. Ik zou een 300kcal onder onderhoud gaan maar is dit op rust en trainingsdagen gelijk?
Wat en hoeveel eten jullie voor de training?
Wat zijn de beste EKV verhoudingen?

Het is door mijn werk (nacht en dag shiften) moeilijk om altijd op hetzelfde moment te trainen. Is dit een probleem?

Bedankt voor de hulp alvast

1. 300 kcal onder onderhoud
    Ikzelf hanteer liever %. Bijvoorbeeld: 20% onder je onderhoud zitten
  2. Rust en trainingsdagen?
    Dat bepaal je eigenlijk zowat zelf. Maar om te cutten zou ik zeker niet teveel boven onderhoud gaan op trainingen. Ikzelf hanteer -20% & op onderhoud.
  3. Wat eten voor de training?
    Je kan op een nuchtere maag trainen, maar neem dan wel BCAA's.
    Moest dit je niet bevallen kan je een kleine pre-workoutmaaltijd nemen. Ga tot ongeveer max. 20% van je behoefte en neem deze voornamelijk uit eiwitten
  4. Hoeveel eten voor de training?
    Dit is eigenlijk hierboven al beantwoord: eiwitten en misschien een beetje koolhydraten.
  5. Wat zijn de beste EKV verhoudingen?
    Speel hiermee. Op trainingsdagen ga je beter hoger in koolhydraten en eiwitten, met laag in vetten. Op rustdagen kan je beter je koolhydraten laag houden en meer vetten nemen.
  6. Wanneer trainen?
    Wel, IF is handig omdat je lichaam nu op een bepaalde tijd honger zal krijgen (op het einde van je vastperiode zal dit zijn). Als je een training verschuift, hou er dan rekening mee dat je maaltijden ook wat verschuiven. Want de grootste maaltijd(en) zijn post-workout bij IF.

Ik hoop je vragen zo goed mogelijk te hebben beantwoord en correct; anders krijg ik papa wazzup op mijn dak :D

Ik hoop je vragen zo goed mogelijk te hebben beantwoord en correct; anders krijg ik papa wazzup op mijn dak :D

:D
Herken veel punten in jouw antwoorden..en terwijl ik dat zo lees denk ik maar één ding: Heerlijk die vrijheid en afwisseling :D

Forgive me, ik heb de zoek-functie gebruikt maar kan het niet vinden. Is IF te combineren met relatief zwaar werk (verschilt nog wel eens per dag)? Iemand die hier ervaring mee heeft? :)

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.947
Forgive me, ik heb de zoek-functie gebruikt maar kan het niet vinden. Is IF te combineren met relatief zwaar werk (verschilt nog wel eens per dag)? Iemand die hier ervaring mee heeft? :)

Lijkt me persoonlijk niet fijn, maar wie weet hoe het je bevalt. Alleen oppassen dat je niet licht in het hoofd wordt en ongelukken maakt met een machine of van de steiger valt.

Lijkt me sowieso wel dat je een ( groot ) gedeelte van je eetwindow tijdens je werktijden hebt. Een aantal uur lichamelijke arbeid op een lege maag moet te doen zijn, zeker aangezien zelfs trainen op een lege maag wel vol te houden is.

Een vraagje voor de kenners: ik train nu ongeveer 3 dagen in de week.
Is het beter om na een trainingsdag een complete rustdag in te lassen (geen cardio) en de 2de rustdag cardio in te lassen, of net omgekeerd? :)

beter voor wat? Je herstel?
Ik denk dat het allemaal niet zo veel uitmaakt... Persoonlijke voorkeur en hoe goed je hersteld.
Ik cardio als ik tijd en zin heb. In het weekend een rondje op de racefiets, op woensdag een spinninglesje.

beter voor wat? Je herstel?
Ik denk dat het allemaal niet zo veel uitmaakt... Persoonlijke voorkeur en hoe goed je hersteld.
Ik cardio als ik tijd en zin heb. In het weekend een rondje op de racefiets, op woensdag een spinninglesje.

Ja, voor herstel.
Oké, dan kan ik rustig mijn cardio doe wanneer ik zin heb.
Geldt dit ook na een beentraining of..? Bedankt :)

Zou er iemand zo vriendelijk willen zijn om mijn vernieuwde IF aanpak te controleren in mijn topic?

Ik weet dat het niet allemaal volgens de officiele IF richtlijnen is, maar ik probeer iets uit te vinden dat VOOR MIJ werkt.

Ik ga nu een uurtje hardlopen. Daarna ga ik een Excel file maken met daarin de voedingsschema's voor trainingsdagen en rustdagen. Ik wil dit zo specifiek mogelijk doen. Ik hoop dat iemand wil kijken of de basisberekeningen zo goed zijn, of dat ik de dingen beter anders kan aanpakken.

Karma voor iedereen die helpt! thanks! :)

Ik heb nog maar korte ervraring maar de eerste 3 dagen zijn me goed bevallen, ik eet rond 1 uur men eerste maaltijd op men werk, thuiskomen trainen en daarna men grootste maaltijd. Ik voel me niet minder sterk of zwak, smorgens wel rapper last van de koude dan gewoonlijk maar dat zal in de zomer wel minderen zeker

Ik heb nog maar korte ervraring maar de eerste 3 dagen zijn me goed bevallen, ik eet rond 1 uur men eerste maaltijd op men werk, thuiskomen trainen en daarna men grootste maaltijd. Ik voel me niet minder sterk of zwak, smorgens wel rapper last van de koude dan gewoonlijk maar dat zal in de zomer wel minderen zeker

Ja, dat heb ik ook nog steeds.
Mijn vriendin vindt dat uiteraard het perfecte excuus om mij een knuffel te geven dan & mij wat thee te schenken.
Het heeft dan toch ook wel zijn voordelen :D

leuk maar ik heb geen vriendin om dat te doen :), maar zit toch meestal op men werk dan

Ik ben aan het zoeken maar heb niks gevonden.

Ik vroeg me af, of er een Nederlandse uitleg hierover is.
Ik heb namelijk moeite met begrijpend Engels lezen.

Mijn doel is om 4% in bf te zakken.

En wat ben je net aan het zoeken?

Algemene uitleg.
En nog tips over wat voor voeding.

Ik wil inprinciepe 3 dage faste op niet trainingsdagen.
En dan 8 uur lang.
Dat is een beetje wat ik heb kunnen opmaken uit de stukken tekst.
Maar hoe de voeding er uit moet zien op de eet tijdstippen, zoek ik informatie over.

Terug
Naar boven