Fitness Seller

Sticky Intermittent fasting

Oke dat zag ik volgens mij voorbij komen op leangains.
Dan je bv van 8 uur tot 16:00 niks eet.

Maar in je link noemen ze andere periode's.

16 uur vasten is 'optimaal' voor mannen, 10-14 voor vrouwen.
Je kan al 8 uur vasten in je slaap, dus die andere 8 in de loop van de dag nog :)

16 uur vasten is 'optimaal' voor mannen, 10-14 voor vrouwen.
Je kan al 8 uur vasten in je slaap, dus die andere 8 in de loop van de dag nog :)

Oke thnx.
Ga van het weekend het 1 en ander uitwerken. Post het hier wel even, ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Zit wel een beetje met de dage. Ik wil op me werk namelijk wel eten, anders trek ik het niet. :D

Oke thnx.
Ga van het weekend het 1 en ander uitwerken. Post het hier wel even, ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Zit wel een beetje met de dage. Ik wil op me werk namelijk wel eten, anders trek ik het niet. :D

Ik vind het gemakkelijk om mijn window van 12.00 tot 20.00 te hanteren, maar dat is voor iedereen verschillend natuurlijk.
Komt het beste uit voor schooluren & in het 'sociaal' leven. ;)

8 uur vasten :roflol:

Owjah kan ook

---------- Post toegevoegd Fri 18 May 2012 om 23:31 ----------

Dat werkt ook hoor:D
Ben er vorige zomer genoeg door kwijt geraakt in de horeca.

Je 8 uur onthouden van voedsel is nou niet bepaald wat doorgaans verstaat wordt onder een 'fasting'. Als dat wel het geval zou zijn dan zou iedereen doen aan vasten. ;)

Je 8 uur onthouden van voedsel is nou niet bepaald wat doorgaans verstaat wordt onder een 'fasting'. Als dat wel het geval zou zijn dan zou iedereen doen aan vasten. ;)
Niet als je een binge en een coke probleem hebt, dan wordt een vast-moment toch wel lastig

Ik ben ook begonnen deze week, zit ver onder onderhoud om de 6% te halen, IF was de eerste dagen haast ondoenlijk maar nu de derde dag gaat het erg goed. Ben benieuwd hoe snel het gaat maar de broek kannu al een gaatje korter. Ik eet tussen 14 uur en 22 uur hoofzakelijk eiwit (vis) kwark en fruit met groente.

Ik ben ook begonnen deze week, zit ver onder onderhoud om de 6% te halen, IF was de eerste dagen haast ondoenlijk maar nu de derde dag gaat het erg goed. Ben benieuwd hoe snel het gaat maar de broek kannu al een gaatje korter. Ik eet tussen 14 uur en 22 uur hoofzakelijk eiwit (vis) kwark en fruit met groente.

Dan zal het wel snel gaan hoor.
Iedere keer wanneer ik denk dat ik teveel heb gegeten en op deze manier niet zal afvallen weet de weegschaal mij het tegendeel te beweren.
Wanneer ik ook naar de 6% wil gaan zal ik nog wel wat schrappen & overstappen naar witte vis met groentjes :D
Enkel op trainingsdagen kan ik echt blijven eten :o, gelukkig dat het wel clean is maar toch.

Ik heb een aantal vragen

Dit schema heb ik bedacht ( rekening gehouden met school en werk)

Maandag: Vaste. Eet window van 12:00 tot 20:00
Dinsdag: Op onderhoud eten+ trainen
Woensdag: Op onderhoud eten + trainen
Donderdag: Vaste. Eet window van 12:00 tot 20:00
Vrijdag: Op onderhoud eten+ trainen
Zaterdag: Op onderhoud eten+trainen
Zondag: Vaste: eet window van 12:00 tot 20:00

Mijn doel is om vet te verliezen

1: Is het verstandig om cardio te doen. Zo ja wanneer kan ik dan het beste cardio.
2: Je mag dus wel drinken op de vaste momenten. Maar een shakie mag dus niet lijkt mij. Klopt dit?
3: Op welke dagen moet ik onder onderhoud eten?
4: Wat voor maaltijden kan ik het beste eten in mijn eet window?

Ik heb een aantal vragen

Dit schema heb ik bedacht ( rekening gehouden met school en werk)

Maandag: Vaste. Eet window van 12:00 tot 20:00
Dinsdag: Op onderhoud eten+ trainen
Woensdag: Op onderhoud eten + trainen
Donderdag: Vaste. Eet window van 12:00 tot 20:00
Vrijdag: Op onderhoud eten+ trainen
Zaterdag: Op onderhoud eten+trainen
Zondag: Vaste: eet window van 12:00 tot 20:00

Mijn doel is om vet te verliezen

1: Is het verstandig om cardio te doen. Zo ja wanneer kan ik dan het beste cardio.
2: Je mag dus wel drinken op de vaste momenten. Maar een shakie mag dus niet lijkt mij. Klopt dit?
3: Op welke dagen moet ik onder onderhoud eten?
4: Wat voor maaltijden kan ik het beste eten in mijn eet window?

Waarom niet gewoon alle dagen vasten? Komt prima uit, ook op trainingsdagen. Sterker nog, je kracht zal gewoon vooruit gaan.

1. Cardio kan je doen, niet per se nodig. Het heeft natuurlijk wel andere voordelen dan alleen extra verlies.
2. Je mag de hele dag door drinken (aangeraden wordt om geen frisdrank met veel suikers zoals Cola te drinken). Beter om gewoon puur water te drinken (en caffeine-houdende dranken). Het water helpt ook nog eens tegen de trek.
3. Op rustdagen eet je onder onderhoud. Op trainingsdagen kan je eventueel lekker hoog gaan (of gewoon onderhoud)
4. Wat je normaal ook eet, dat is het mooie aan IF. Het gaat natuurlijk sneller als je op bijvoorbeeld onderhoudsdagen hoger in eiwit en laag/lager in KH gaat. [edit] Probeer voor je training maar een klein deel van totale KH binnen te krijgen, na het trainen mag je los gaan [/edit]

Laatst bewerkt:
Waarom niet gewoon alle dagen vasten? Komt prima uit, ook op trainingsdagen. Sterker nog, je kracht zal gewoon vooruit gaan.

1. Cardio kan je doen, niet per se nodig. Het heeft natuurlijk wel andere voordelen dan alleen extra verlies.
2. Je mag de hele dag door drinken (aangeraden wordt om geen frisdrank met veel suikers zoals Cola te drinken). Beter om gewoon puur water te drinken (en caffeine-houdende dranken). Het water helpt ook nog eens tegen de trek.
3. Op rustdagen eet je onder onderhoud. Op trainingsdagen kan je eventueel lekker hoog gaan (of gewoon onderhoud)
4. Wat je normaal ook eet, dat is het mooie aan IF. Het gaat natuurlijk sneller als je op bijvoorbeeld onderhoudsdagen hoger in eiwit en laag/lager in KH gaat. [edit] Probeer voor je training maar een klein deel van totale KH binnen te krijgen, na het trainen mag je los gaan [/edit]

bedankt voor de uitleg.
Ik heb eerst voor 3 dagen gekozen. Ik doe staand werk en heb maar 1 pauze van een half uur. Dus heb er nu voor gekozen om normaal te eten op werkdagen.
Ik wil ook eerst aanvoelen hoe het voelt. Misschien dat ik na 2 weken kan switche na 7 dagen.

Als je niet iedere dag ongeveer hetzelfde aantal uren vast zal het langer duren voordat je lichaam echt gewend is aan het vasten.

Is maar een paar dagen en je bent gewent.

Ik was vorige week uit zuipen geweest. Laatste pint om 3u gedronken. Maar alleen pintjes gedronken, niets gegeten na 20u30 zoals altijd. Ik ging ervan uit dat m'n vast pas begon om 3u, dus ik heb de dag erna pas gegeten om 19u. Geen echt goede ervaring. Vanaf een uur of 16 koud gekregen. Omdat het feestdag was een joint gerookt om op te warmen. Dat hielp niet natuurlijk, maar toen ik uiteindelijk at, induceerde dat een dikke vreetkick. Teveel gegeten en erna heel warm gekregen tot zweten toe. Dit doe ik dus niet meer. Of toch zeker niet in combinatie met.

drank maakt meer kapot dan je lief is

Blowen op een lege maag geeft vaak problemen.
Sinds ik begonnen met IF ben ik ook gestopt met wiet, vooral voor die vreetkicks.

Ik heb me laatste paar dagen georiënteerd op IF, echter ben ik niet helemaal zeker of ik een juiste planning gemaakt heb. Doel is om +- 3 kg vm te verliezen over een geruime tijd.

Op traningsdagen zit ik op onderhoud. Is dit een optie? of moet ik boven onderhoud zitten op trainingsdagen?. Niet trainingsdagen zit ik 20% onder onderhoud.

Dag begint 6:15 --> training: 20:30 --> slapen 22:30
Train 4x per week en 1x per week een vorm van cardio.

Was van plan om mijn vastenperiode te houden tussen 22:30 en 14:30, dit houdt dus in dat ik pas 6 uur naar het verbreken van mijn vasten periode ga trainen. Dus ik ga uit van 2 pre workout meals die beide grofweg 20% van mijn totaal kcal bevatten(maakt de e/k/v verdeling hierbij iets uit? of gewoon de standaard verdeling aanhouden die ik de gehele dag hanteer?). De rest van de caloriën werk ik dan in de pwo naar binnen.

Op rustdagen is de eerste maaltijd de grootste en hier zit ik lager in kh en hoger in vetten t.o.v. de trainingsdag.

Is dit een goede planning of zitten er structurele fouten in ?

Bvd :)

Terug
Naar boven