Fitness Seller

Sticky Intermittent fasting

Heeft er nog iemand leuke maaltijden voor op de eet momenten.

Iets wat bv makkelijk is om mee te nemen.

Gewoon zelf iets maken in de oven, zuivel ( melk, kwark, yoghurt en/of cottage cheese ) eieren en whey, en klein beetje meel ( havermout, tarwemeel, brinta, bloem ) mixen, half uur in de oven en klaar. Eventueel op smaak brengen met rozijnen, banaan, kaneel enz.

Noem het muffins, gebakjes, cakejes, cheesecake, whatever. Ik gooi tegenwoordig vanalles in de mixer bij elkaar en in de oven ermee.

Ik was vorige week uit zuipen geweest. Laatste pint om 3u gedronken. Maar alleen pintjes gedronken, niets gegeten na 20u30 zoals altijd. Ik ging ervan uit dat m'n vast pas begon om 3u, dus ik heb de dag erna pas gegeten om 19u. Geen echt goede ervaring. Vanaf een uur of 16 koud gekregen. Omdat het feestdag was een joint gerookt om op te warmen. Dat hielp niet natuurlijk, maar toen ik uiteindelijk at, induceerde dat een dikke vreetkick. Teveel gegeten en erna heel warm gekregen tot zweten toe. Dit doe ik dus niet meer. Of toch zeker niet in combinatie met.
Cool story bro troll

Ik heb me laatste paar dagen georiënteerd op IF, echter ben ik niet helemaal zeker of ik een juiste planning gemaakt heb. Doel is om +- 3 kg vm te verliezen over een geruime tijd.

Op traningsdagen zit ik op onderhoud. Is dit een optie? of moet ik boven onderhoud zitten op trainingsdagen?. Niet trainingsdagen zit ik 20% onder onderhoud. Boven of op onderhoud op trainingsdagen en ver onder onderhoud op rustdagen (denk daarbij aan < 40gr kh bijvoorbeeld)

Dag begint 6:15 --> training: 20:30 --> slapen 22:30
Train 4x per week en 1x per week een vorm van cardio.

Was van plan om mijn vastenperiode te houden tussen 22:30 en 14:30, dit houdt dus in dat ik pas 6 uur naar het verbreken van mijn vasten periode ga trainen. Dus ik ga uit van 2 pre workout meals die beide grofweg 20% van mijn totaal kcal bevatten(maakt de e/k/v verdeling hierbij iets uit? of gewoon de standaard verdeling aanhouden die ik de gehele dag hanteer?). De rest van de caloriën werk ik dan in de pwo naar binnen.
Voor je training een klein aantal van je kh (exacte percentages weet ik niet meer, rond 20-25% geloof ik.) en na je training lekker volproppen met de rest.

Op rustdagen is de eerste maaltijd de grootste en hier zit ik lager in kh en hoger in vetten t.o.v. de trainingsdag.

Is dit een goede planning of zitten er structurele fouten in ?

Bvd :)

Zie quote.

Verschil tussen ramadan and IF?

mischien over 4 maanden dat ik dit ga doen :)

Ik heb me laatste paar dagen georiënteerd op IF, echter ben ik niet helemaal zeker of ik een juiste planning gemaakt heb. Doel is om +- 3 kg vm te verliezen over een geruime tijd.

Op traningsdagen zit ik op onderhoud. Is dit een optie? of moet ik boven onderhoud zitten op trainingsdagen?. Niet trainingsdagen zit ik 20% onder onderhoud.

Dag begint 6:15 --> training: 20:30 --> slapen 22:30
Train 4x per week en 1x per week een vorm van cardio.

Was van plan om mijn vastenperiode te houden tussen 22:30 en 14:30, dit houdt dus in dat ik pas 6 uur naar het verbreken van mijn vasten periode ga trainen. Dus ik ga uit van 2 pre workout meals die beide grofweg 20% van mijn totaal kcal bevatten(maakt de e/k/v verdeling hierbij iets uit? of gewoon de standaard verdeling aanhouden die ik de gehele dag hanteer?). De rest van de caloriën werk ik dan in de pwo naar binnen.

Op rustdagen is de eerste maaltijd de grootste en hier zit ik lager in kh en hoger in vetten t.o.v. de trainingsdag.

Is dit een goede planning of zitten er structurele fouten in ?

Bvd :)

Ik zie er geen graten in. Voor mezelf zou ik eerder stoppen met eten, want slaap niet geweldig als ik zo laat nog een grote pwo meal binnen steek. Maar dat is persoonsgebonden. Verder, als je over ruime tijd vet wil verliezen, kan 't geen kwaad boven onderhoud te eten op trainingsdagen. Dan groei je wat meer in VVM, zonder vet te winnen.

Heeft er nog iemand leuke maaltijden voor op de eet momenten.

Iets wat bv makkelijk is om mee te nemen.

Soep kan je een keer koken en dan een week van eten. Blikken tonijn en zalm. Yoghurt en wei met havermout op trainingsdagen en met noten op rustdagen. Fruit voor trainingsdagen. Niets vernieuwend, wel makkelijk.

Ben geen troll, maar ook niet superstreng. Ik drink al eens graag veel en ik rook. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet serieus met voeding en training bezig kan zijn. Heb uit die dag geleerd om niet te willen compenseren en niet te blowen op lege maag.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.992
Damn wat is IF toch relaxed... Ik heb vanmiddag vrij, dus ik hoef geen eten klaar te maken, geen ontbijt klaar te maken, niet te eten ... gewoon wassen, aankleden, klaar.

Damn wat is IF toch relaxed... Ik heb vanmiddag vrij, dus ik hoef geen eten klaar te maken, geen ontbijt klaar te maken, niet te eten ... gewoon wassen, aankleden, klaar.
je bespaart veel tijd alleen geen energie om dingen te doen :D

je bespaart veel tijd alleen geen energie om dingen te doen :D

Hoe is IF tijdbesparend dan? Wat mij juist tegenhoud om er mee te beginnen is dat ik dan mijn vrije avonden bijna alleen maar met eten bezig kan zijn... Verplichte school/stage pauze's kan ik niet benutten omdat ze niet in mijn window passen.

• #2.997
Hoe is IF tijdbesparend dan? Wat mij juist tegenhoud om er mee te beginnen is dat ik dan mijn vrije avonden bijna alleen maar met eten bezig kan zijn... Verplichte school/stage pauze's kan ik niet benutten omdat ze niet in mijn window passen.

bijna alleen maar met eten ... 2 maaltijden op een avond ? Ik zie niet in waarom je dan "alleen maar met eten" bezig zult zijn.. vergelijk dit eens met de "eet iedere 2 uur" religie ... dan ben je pas continu met eten bezig.

bijna alleen maar met eten ... 2 maaltijden op een avond ? Ik zie niet in waarom je dan "alleen maar met eten" bezig zult zijn.. vergelijk dit eens met de "eet iedere 2 uur" religie ... dan ben je pas continu met eten bezig.

Om de 2 uur eten is natuurlijk ook een ander uiterste maar op trainingsdagen zit ik rond de 4000 kcals, dat red ik ook niet in 2 maaltijden. Ook kan ik niet fasted trainen wat volgens mij ook belangrijk is in het programma. Waar ik ook benieuwd naar ben is hoeveel eiwitten het lichaam kan verwerken in korte tijd, mij is geleerd dat een lichaam niet meer dan 50gr eiwit per maaltijd kan opnemen. Of is dat ook een mythe?

Om de 2 uur eten is natuurlijk ook een ander uiterste maar op trainingsdagen zit ik rond de 4000 kcals, dat red ik ook niet in 2 maaltijden. Ook kan ik niet fasted trainen wat volgens mij ook belangrijk is in het programma. Waar ik ook benieuwd naar ben is hoeveel eiwitten het lichaam kan verwerken in korte tijd, mij is geleerd dat een lichaam niet meer dan 50gr eiwit per maaltijd kan opnemen. Of is dat ook een mythe?
Ja, ook hoef je niet persé fasted te trainen.

• #3.000
Om de 2 uur eten is natuurlijk ook een ander uiterste maar op trainingsdagen zit ik rond de 4000 kcals, dat red ik ook niet in 2 maaltijden. Ook kan ik niet fasted trainen wat volgens mij ook belangrijk is in het programma.

Het is een optie, maar niet noodzakelijk. Ik eet altijd voor mijn training.

http://examine.com/leangains-faq/#summary12

Waar ik ook benieuwd naar ben is hoeveel eiwitten het lichaam kan verwerken in korte tijd, mij is geleerd dat een lichaam niet meer dan 50gr eiwit per maaltijd kan opnemen. Of is dat ook een mythe?

Dat is inderdaad een mythe... Je lichaam kan niet tellen.

Als je een maaltijd neemt met 100 gram eiwit en je lichaam doet er 6 uur over om die maaltijd te verwerken, dan zit je nog maar op 16 gram eiwit per uur/... dat gaat wel lukken.

Terug
Naar boven