XXL Nutrition

Sticky Intermittent fasting

Grappig om te zien eerst 6 kleine maaltijden aanraden telkens ander verlies je al je gains blablabla maar nu ook helemaal om zijn met IF :D in elke vid hebben ze het er wel weer over

http://www.youtube.com/watch?v=dt78_RzgfQ4

Ik ga rond 3en trainen ben net wakker, is het handig/katabool om fasted te trainen? of eerste maaltijd ervoor

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.366
Ik ga rond 3en trainen ben net wakker, is het handig/katabool om fasted te trainen? of eerste maaltijd ervoor

Ik zou een maaltijd nemen voor de training.. kan een shake zijn (met een koekje), ... eventueel wat BCAA's. Maar helemaal op een lege maag ... zou ik niet doen.

Ik neem mijn maaltijd ongeveer vier uur voor de training. Da's een behoorlijke maaltijd (600 kcal) en ik heb gemerkt dat er voor mij enige tijd tussen moet zitten, omdat ik een dip krijg na de maaltijd.

Wanneer is het slimst om te trainen dan tijdens een IF?

Voor degenen die zich afvragen of IF en bulken samengaat:
Deze week 0,8kg aangekomen. Beetje te veel :o. Maar goed, bulken IF is dus no problemo.

Voor degenen die zich afvragen of IF en bulken samengaat:
Deze week 0,8kg aangekomen. Beetje te veel :o. Maar goed, bulken IF is dus no problemo.

Thanks, might come in handy!
Hanteer je dezelfde principes met gewoon aangepaste macro's, of heb je nog iets aangepast?

Ik ben ook sinds 1week begonnen met if.
Mijn onderhoud op rustdagen is 2200kcal en op trainingdagen 2600(bmr1800)
Hoeveel kcal moet ik dan nemen volgens if?
Traingsdagen+10% en rustdagen Bv -20%?

Even wat raad nodig van jullie. Ik wil dus gaan cutten (zit nu op 20% BF) en wil dat doen door faster weight loss (-30/-10).

- Dan op 3g/kg eiwitten gaan?
- Ben endo/meso en denk dat ik nogal gevoelig reageer op carbs. Welke verhouding carb/vet zal ik doen? Zat zelf te denken aan 50/50.

Wacht jullie raad even af, wij danken u bij voorbaat!

Q

Wanneer op trainingsdagen of rustdagen?? Rustdagen zou kunnen... (post)training gewoon rammen met die KH
Anyway, hoe kan je op 20% zeggen of je gevoelig reageert op KH??
ik ben ook endo/meso van nature, maar -niet lullig bedoeld- kom eerst maar eens onder de 10% en beoordeel DAN hoe je reageert op bepaalde voeding, o.a. grote kans dat je spiercellen dan veel gevoeliger voor insuline zijn, en je "overgevoeligheid" reuze mee blijkt te vallen.

-30% op rustdagen, -10% op trainingsdagen. Dat is het idee volgens de IF-theorie. Ik zal het idee van de KH even achterwege laten, bedankt voor de info.

Q

Thanks, might come in handy!
Hanteer je dezelfde principes met gewoon aangepaste macro's, of heb je nog iets aangepast?

Ik ben niet zo strikt dat ik tot op de gram alles uitreken. Globaal gezien eet ik op rustdagen meer vet (rood vlees/noten) en op trainingsdagen meer carbs (veel pre/peri/post WO d.m.v. dextro/malto/choco). Trainingsdagen zo'n 20 - 25 % boven onderhoud en rustdagen zo'n 10%. Mijn 'probleem' is het weekend als ik bijvoorbeeld bij moeders ga eten. Dan loopt het kcals aanzienlijk op (zeg maar 50 - 100% boven onderhoud). Dan valt het allemaal nog wel binnen de 8 uurtjes, maar dat doet er niet toe... te veel naar binnen is te veel. Period!

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.378
Ik ben niet zo strikt dat ik tot op de gram alles uitreken. Globaal gezien eet ik op rustdagen meer vet (rood vlees/noten) en op trainingsdagen meer carbs (veel pre/peri/post WO d.m.v. dextro/malto/choco). Trainingsdagen zo'n 20 - 25 % boven onderhoud en rustdagen zo'n 10%. Mijn 'probleem' is het weekend als ik bijvoorbeeld bij moeders ga eten. Dan loopt het kcals aanzienlijk op (zeg maar 50 - 100% boven onderhoud). Dan valt het allemaal nog wel binnen de 8 uurtjes, maar dat doet er niet toe... te veel naar binnen is te veel. Period!

50 - 100% boven onderhoud is bullshit.. get a grip.

:roflol:

Anders maak er dan gewoon eat-stop-eat van? Eet alleen die ene maaltijd op een dag ofzo?
Als het echt meerdere maaltijden zijn moet je inderdaad 'gewoon' meer discipline hebben, af en toe laten gaan moet kunnen maar ieder weekend wordt wel te veel.

Iemand ervaring met een voedingsschema voor op dagen waar je alcohol gaat drinken?
Probeer al een hele tijd iets in elkaar te knutselen maar 't lukt niet goed...

Als ik dichtbij mijn TDEE wil geraken moet ik 500gr protein binnenkrijgen die dag??? Of is een zuipdag gewoon een dag dat je veel te weinig kcals binnenkrijgt ook?

Koolhydraten: 123gr (492kcal)
Vetten: 24,60gr (98,4kcal)
Protein: ...500gr (2000kcal)

Volgens martin moet die dag er namelijk als volgt uitzien:
* For this day, restrict your intake of dietary fat to 0.3 g/kg body weight (or as close to this figure as possible).

* Limit carbs to 1.5 g/kg body weight. Get all carbs from veggies and the tag-along carbs in some protein sources.

* Eat as much protein as you want. Yes, that's right. Ad libitum. Due to the limit on dietary fat, you need to get your protein from lean sources. Protein sources such as low fat cottage cheese, protein powder, chicken, turkey, tuna, pork and egg whites are good sources of protein this day.

Terug
Naar boven