MuscleMeat

Sticky Intermittent fasting

Waar, maar....Zelfs jij zou misschien zwichten voor de kookkunsten van zijn moeder...
Er is maar 1 manier om er achter te komen: met zn allen een keer bij moeders gaan eten!

Even wat raad nodig van jullie. Ik wil dus gaan cutten (zit nu op 20% BF) en wil dat doen door faster weight loss (-30/-10).

- Dan op 3g/kg eiwitten gaan?
- Ben endo/meso en denk dat ik nogal gevoelig reageer op carbs. Welke verhouding carb/vet zal ik doen? Zat zelf te denken aan 50/50.

Wacht jullie raad even af, wij danken u bij voorbaat!

Q

Ga gerust naar -35% op rustdagen, dat trek je wel. Ik eet zelf op trainingsdagen 3 gram eiwit per kg lichaamsgewicht, op rustdagen is dat 2,5. Vet is respectievelijk 35 en 70 gram. De rest aanvullen met koolhydraten (1 g kh = 4 kcal). Ik vind het wel erg lastig om zo laag te zitten in m'n vet dus meestal kom ik hoger uit. Dat trek ik dan van de carbs af en tot nu toe gaat het goed. Maar 50/50 carbs/vet vind ik nogal extreem.

:roflol:

Anders maak er dan gewoon eat-stop-eat van? Eet alleen die ene maaltijd op een dag ofzo?
Als het echt meerdere maaltijden zijn moet je inderdaad 'gewoon' meer discipline hebben, af en toe laten gaan moet kunnen maar ieder weekend wordt wel te veel.

Het is niet elk weekend, 1x per maand ofzo. En 'maaltijden' kennen we ook niet. Er staat gewoon heel de tijd eten. Heel gezellig hoor, dat wel :o

Jij weet zeker niet hoe lekker zijn moeder kookt :D

:D

Lekker eten betekent niet dat je 5000+ Cal binnen moet krijgen.... Genieten doe je van kwaliteit, niet van kwantiteit.

Dat is waar. Maar een paar 1000 kcals binnen krijgen is niet zo moeilijk. Al helemaal niet als je alles voor je neus krijgt wat je écht lekker vind. :o

Waar, maar....Zelfs jij zou misschien zwichten voor de kookkunsten van zijn moeder...
Er is maar 1 manier om er achter te komen: met zn allen een keer bij moeders gaan eten!

Wanneer kom je? :roflol:

Ik kan zondag dus een lekkere maaltijd verwachten, Keiko? :D

:roflol:!

Ga gerust naar -35% op rustdagen, dat trek je wel. Ik eet zelf op trainingsdagen 3 gram eiwit per kg lichaamsgewicht, op rustdagen is dat 2,5. Vet is respectievelijk 35 en 70 gram. De rest aanvullen met koolhydraten (1 g kh = 4 kcal). Ik vind het wel erg lastig om zo laag te zitten in m'n vet dus meestal kom ik hoger uit. Dat trek ik dan van de carbs af en tot nu toe gaat het goed. Maar 50/50 carbs/vet vind ik nogal extreem.
Prima, wat merk jij qua krachtverlies/verlies van VVM? Carbs/vet op 50/50 bedoel ik percentages (dus de verdeling tussen die twee), geen grammen :P.

Ik denk overigens dat ik het ietsje anders aan ga pakken. Een tekort van 20% onder onderhoud op rustdagen en op rustdagen op onderhoud eten en hetzelfde tekort creeren met cardio. Constant onder onderhoud eten lijkt me namelijk een killer voor je metabolisme.

Q

Ga het denk ik ook eens proberen. Geloof er niet te gek veel in. Alhoewel ik wel eat-stop-eat gelezen heb maar daar zat je met een langere vastperiode en kreeg je pas echt op 18u positieve gh effecten en dergelijk. Komt volgens mij toch neer op kcal in en kcal uit maar ik denk dat ik mij met IF beter ga voelen tijdens een cut. Ga tenminste nog goed gegeten hebben met momenten :D.

Paar kleine vraagjes, kan je om de week je window veranderen? ( komt me handig uit met mijn vakantiejob)

Voor de rest zou ik gewoon 2500kcals eten en niet echt high carb.

Verder alles hetzelfde als eat stop eat? Cola light , koffie zonder melk toegelaten en water?

Iemand ervaring met een voedingsschema voor op dagen waar je alcohol gaat drinken?
Probeer al een hele tijd iets in elkaar te knutselen maar 't lukt niet goed...

Als ik dichtbij mijn TDEE wil geraken moet ik 500gr protein binnenkrijgen die dag??? Of is een zuipdag gewoon een dag dat je veel te weinig kcals binnenkrijgt ook?

Koolhydraten: 123gr (492kcal)
Vetten: 24,60gr (98,4kcal)
Protein: ...500gr (2000kcal)

Volgens martin moet die dag er namelijk als volgt uitzien:

500 Gr. Proteïne zijt gij Markus ruhl ofzo?

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.391
Prima, wat merk jij qua krachtverlies/verlies van VVM? Carbs/vet op 50/50 bedoel ik percentages (dus de verdeling tussen die twee), geen grammen :P.

Ik denk overigens dat ik het ietsje anders aan ga pakken. Een tekort van 20% onder onderhoud op rustdagen en op rustdagen op onderhoud eten en hetzelfde tekort creeren met cardio. Constant onder onderhoud eten lijkt me namelijk een killer voor je metabolisme.

Q

Je eet nu ook iedere dag onder onderhoud, alleen doe je dat nu door op rustdagen je onderhoudsniveau te verhogen door cardio... Ik weet niet of dat het beter maakt.

True, maar het lijkt me dat ik dan meer energie heb op trainingsdagen en mijn metabolisme niet afgeslacht wordt. Wat denk jij trouwens van die -30%/-10% methode? Even weer wat gelezen en ik denk dat het mijn BF niet zoveel uitmaakt met betrekking tot verlies van VVM. Maar ik twijfel vanaf welk VP ik dan over zal gaan naar -20%/0% (voor beide percentagemethodes respectievelijk rust/training).

Heb jij hier enig idee van, Wazzup?

Q

intermittent fasting= EXPLOSIVE GROWTH HORMONE RELEASE!

Nu zo'n anderhalve maand bezig met IF en 2,5 kilo kwijt geraakt. Morgen eens uitproberen of een 24 uurs vast voor mij te doen is, ben benieuwd.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.395
True, maar het lijkt me dat ik dan meer energie heb op trainingsdagen en mijn metabolisme niet afgeslacht wordt. Wat denk jij trouwens van die -30%/-10% methode? Even weer wat gelezen en ik denk dat het mijn BF niet zoveel uitmaakt met betrekking tot verlies van VVM. Maar ik twijfel vanaf welk VP ik dan over zal gaan naar -20%/0% (voor beide percentagemethodes respectievelijk rust/training).

Heb jij hier enig idee van, Wazzup?

Q

Ik weet niet wat je vetpercentage is, maar IMO moet je meer refeeds doen naarmate je vetpercentage lager is.

15% 1 dag op of boven onderhoud
12% 2 dagen op of boven onderhoud
10% 3 dagen op of boven onderhoud

(respectievelijk 0, 1, 2 kan ook, zo precies komt het nu ook weer niet)

• Like
Waarderingen: Qxx
Even terug naar de oorspronkelijke vraag:
Even wat raad nodig van jullie. Ik wil dus gaan cutten (zit nu op 20% BF) en wil dat doen door faster weight loss (-30/-10).

- Dan op 3g/kg eiwitten gaan?
- Ben endo/meso en denk dat ik nogal gevoelig reageer op carbs. Welke verhouding carb/vet zal ik doen? Zat zelf te denken aan 50/50.

Wacht jullie raad even af, wij danken u bij voorbaat!

Q

Als je weet dat je gevoelig bent voor carbs zou ik op rustdagen onder de 100, liefst zelfs on der 75 gram carbs gaan zitten. Op trainingsdagen het merendeel van je carbs post-wo, zoals LG voorschrijft.

Zolang je VP boven de 15% zit geen refeeds. Na 6-8 weken cutten wel minimaal 2 weken op onderhoud om je hormoonbalans en je daaraan gerelateerde metabolisme te laten herstellen.

Hey guys, even snel een vraagje. Ik doe nu al bijna een jaar aan Leangains en ik vind het een geweldige methode. Ik heb er flink veel vet mee verloren, terwijl de weights alleen maar omhoog zijn gegaan. Maar het allerrelaxte aan Leangains/IF vind ik nog wel het gemak wat ik ervan ondervind: overdag geen gezeik meer met eten, en 's avonds lekker mezelf volstouwen.

Ik ben echter op het punt aangekomen dat ik stubborn body fat weg moet werken. Ik zit al een paar weken op een plateau. Ondanks dat ik nog steeds sterker word, wil het vetverlies niet meer zo opschieten.

Ik ben dan ook al een tijdje bezig met cutten en ik heb geleidelijk aan mijn calorie-inname verlaagd. Dit heb ik een beetje onzorgvuldig gedaan: ik heb zojuist berekend dat mijn maintenance ligt op 2336 calorieën, waardoor ik voor weight gain 2803 calorieën en voor gewichtsverlies 1869 calorieën moet consumeren. Echter ben ik de laatste weken op trainingsdagen niet meer boven de 2000 kcal en op rustdagen boven de 1200-1500 kcal geweest :o Eiwitinname zat altijd goed maar ik heb gewoon aardig wat kcals verlaagd naarmate de tijd verstreek, met de gedachte dat ik zo vet verbrandde.

Wat zal ik nu doen? Ik zat te denken aan het geleidelijk verhogen van mijn kcals waardoor ik meer bij de richtlijnen van onderhoud uitkom. Maybe leidt dat weer tot vetverlies (theorie hierachter is dat ik vanwege mijn structurele lage kcal-inname vetverlies tot een halte heb gebracht, but I'm not sure about this one). Of zal ik mijn kcal-inname nóg meer beperken? Het begint dan wel érg weinig te worden, want dan zit ik alleen nog maar eiwitten te eten (die inname blijft voor mij altijd constant).

Zo laag in kcals is niet heel erg hoor, doe het nu zelf ook.
Wel van belang is dat je refeed(s) houdt als je zo laag zit zodat je lichaam niet in starvation mode blijft.

Zolang je genoeg eiwitten binnenkrijgt zoals je zelf zegt kan er niet zoveel misgaan.

Zo laag in kcals is niet heel erg hoor, doe het nu zelf ook.
Wel van belang is dat je refeed(s) houdt als je zo laag zit zodat je lichaam niet in starvation mode blijft.

Zolang je genoeg eiwitten binnenkrijgt zoals je zelf zegt kan er niet zoveel misgaan.
Hm, ok, dus jij zegt kcals verder verlagen? Ik zit namelijk al een aantal weken zo laag, maar daarmee ook op een plateau. Ik zal het proberen in ieder geval, dank voor je reactie :)

Terug
Naar boven