broodjekip
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 56
50 - 100% boven onderhoud is bullshit.. get a grip.
Jij weet zeker niet hoe lekker zijn moeder kookt

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
50 - 100% boven onderhoud is bullshit.. get a grip.

Even wat raad nodig van jullie. Ik wil dus gaan cutten (zit nu op 20% BF) en wil dat doen door faster weight loss (-30/-10).
- Dan op 3g/kg eiwitten gaan?
- Ben endo/meso en denk dat ik nogal gevoelig reageer op carbs. Welke verhouding carb/vet zal ik doen? Zat zelf te denken aan 50/50.
Wacht jullie raad even af, wij danken u bij voorbaat!
Q
Anders maak er dan gewoon eat-stop-eat van? Eet alleen die ene maaltijd op een dag ofzo?
Als het echt meerdere maaltijden zijn moet je inderdaad 'gewoon' meer discipline hebben, af en toe laten gaan moet kunnen maar ieder weekend wordt wel te veel.

Lekker eten betekent niet dat je 5000+ Cal binnen moet krijgen.... Genieten doe je van kwaliteit, niet van kwantiteit.

Waar, maar....Zelfs jij zou misschien zwichten voor de kookkunsten van zijn moeder...
Er is maar 1 manier om er achter te komen: met zn allen een keer bij moeders gaan eten!

Prima, wat merk jij qua krachtverlies/verlies van VVM? Carbs/vet op 50/50 bedoel ik percentages (dus de verdeling tussen die twee), geen grammenGa gerust naar -35% op rustdagen, dat trek je wel. Ik eet zelf op trainingsdagen 3 gram eiwit per kg lichaamsgewicht, op rustdagen is dat 2,5. Vet is respectievelijk 35 en 70 gram. De rest aanvullen met koolhydraten (1 g kh = 4 kcal). Ik vind het wel erg lastig om zo laag te zitten in m'n vet dus meestal kom ik hoger uit. Dat trek ik dan van de carbs af en tot nu toe gaat het goed. Maar 50/50 carbs/vet vind ik nogal extreem.
.
.Iemand ervaring met een voedingsschema voor op dagen waar je alcohol gaat drinken?
Probeer al een hele tijd iets in elkaar te knutselen maar 't lukt niet goed...
Als ik dichtbij mijn TDEE wil geraken moet ik 500gr protein binnenkrijgen die dagOf is een zuipdag gewoon een dag dat je veel te weinig kcals binnenkrijgt ook?
Koolhydraten: 123gr (492kcal)
Vetten: 24,60gr (98,4kcal)
Protein: ...500gr (2000kcal)
Volgens martin moet die dag er namelijk als volgt uitzien:
Prima, wat merk jij qua krachtverlies/verlies van VVM? Carbs/vet op 50/50 bedoel ik percentages (dus de verdeling tussen die twee), geen grammen.
Ik denk overigens dat ik het ietsje anders aan ga pakken. Een tekort van 20% onder onderhoud op rustdagen en op rustdagen op onderhoud eten en hetzelfde tekort creeren met cardio. Constant onder onderhoud eten lijkt me namelijk een killer voor je metabolisme.
Q
True, maar het lijkt me dat ik dan meer energie heb op trainingsdagen en mijn metabolisme niet afgeslacht wordt. Wat denk jij trouwens van die -30%/-10% methode? Even weer wat gelezen en ik denk dat het mijn BF niet zoveel uitmaakt met betrekking tot verlies van VVM. Maar ik twijfel vanaf welk VP ik dan over zal gaan naar -20%/0% (voor beide percentagemethodes respectievelijk rust/training).
Heb jij hier enig idee van, Wazzup?
Q

Even wat raad nodig van jullie. Ik wil dus gaan cutten (zit nu op 20% BF) en wil dat doen door faster weight loss (-30/-10).
- Dan op 3g/kg eiwitten gaan?
- Ben endo/meso en denk dat ik nogal gevoelig reageer op carbs. Welke verhouding carb/vet zal ik doen? Zat zelf te denken aan 50/50.
Wacht jullie raad even af, wij danken u bij voorbaat!
Q
Eiwitinname zat altijd goed maar ik heb gewoon aardig wat kcals verlaagd naarmate de tijd verstreek, met de gedachte dat ik zo vet verbrandde. Hm, ok, dus jij zegt kcals verder verlagen? Ik zit namelijk al een aantal weken zo laag, maar daarmee ook op een plateau. Ik zal het proberen in ieder geval, dank voor je reactieZo laag in kcals is niet heel erg hoor, doe het nu zelf ook.
Wel van belang is dat je refeed(s) houdt als je zo laag zit zodat je lichaam niet in starvation mode blijft.
Zolang je genoeg eiwitten binnenkrijgt zoals je zelf zegt kan er niet zoveel misgaan.